Logg inn | Registrer | Hjelp

Fans Buy-out?

Siste innlegg fr, apr 11 2008 2:48 av oosnes. 203 svar.
Side 1 av 14 (204 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • on, jan 30 2008 11:25

• jocky
    • Topp 500
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Farsund
    • Innlegg 362
    • Moderator

Fans Buy-out?

Vi fikk akkurat inn denne pressemeldingen:

PRESS RELEASE  Embargo:                             midnight Wed. 30th Jan  ‘GROUP PROPOSES LIVERPOOL FANS’ BUY-OUT’  The ‘Share Liverpool FC’ Group will present a plan to organise a buy-out of Liverpool Football Club by 100,000 Reds fans at a Press & Media Conference in Liverpool. The model proposed will be a Barcelona-style, ‘member-share’ scheme, aimed at raising £500m to purchase the Club from its American owners and build a new stadium. Rogan Taylor said: “The time is right to offer a different solution to the rising concerns that football fans have about the patterns of ownership developing at our major football clubs. Thousands of Liverpool fans have already demonstrated their dissatisfaction with the current state of affairs. Large amounts of debt often devolves onto clubs newly purchased, but the fans know that in the end, it will be they themselves who will have to pay it off through increased ticket prices and other schemes. In such a case, why not simply buy the club yourselves?   What many don’t realise is that there are other ways of financing and taking ownership of big clubs. In Germany and Spain, most top level football clubs are simply ‘Not For Sale’. They are owned by many thousands of ‘member fans’. The Champions League has been won on six occasions in the last 15yrs by clubs owned and run in such a way.” The plan will be announced at 5pm on Thursday 31st. Those involved include:  *      Rogan Taylor, Kop season ticket holder and LFC fan for over forty years; founder member and Chair of the Football Supporters’ Association, launched in Liverpool after the Heysel Stadium Disaster. Rogan is currently the Director of the Football Industry Group at the University of Liverpool, and a well known writer and broadcaster.  *      Phil French, former Director of Communications and Public Policy at the Premier League and now CEO of ‘Supporters Direct’, the government-backed organisation that helps fans get real stakes in their clubs.  *      Kevin Jaquiss, of the law firm, Cobbetts; the top firm for co-operative and mutual law. Kevin was part of the group which developed the Supporters Trust concept and wrote the model constitution which is now used by over 100 ‘Fans’ Trusts’ in England, Wales and Scotland.  No further details of the plan will be released prior to the Press Conference which will take place at the School of Management, Myrtle Street, University of Liverpool, at 5pm tomorrow.    

• on, jan 30 2008 11:50 Svar til:

• Zoni
    • Topp 25
    • Molde
    • Innlegg 3 872
    • Moderator

Re: Fans Buy-out?

Ingenting hadde vært bedre enn hvis klubben hadde blitt eid av fans, og klubben hadde blitt drevet av et profesjonelt styre...

Men spørs om  Dicks selger for en slik pris. Lov å håpe...

• on, jan 30 2008 12:03 Svar til:

• Poolman
    • Topp 500
    • Innlegg 223

Jeg hadde gravd dypt i lomma med mitt bidrag for en slik løsning.
    Blir spennende å se hva forslaget går ut på!

• on, jan 30 2008 12:20 Svar til:

• kopmaniac
    • Topp 500
    • Trondheim
    • Innlegg 227

Overslag: 5 milliarder kr delt på 100 000 fans = 50 000 kr pr "aksje". Spørs om jeg må selge golfaksjen min for å få fruen med på denne da...

Dette er en meget spennende tanke, men om det lar seg gjennomføre gjenstår å se. Det første negative som slår meg er om vi får Real Madrid og Barcelona-tilstander hver gang ny president skal velges. Da er valgflesket fett nok, "velg meg så sørger jeg for at Ronaldo (fritt valg hvilken) kommer til oss".

Eller kanskje LFCSCSB slår på tromma så vi får Pål Chr. Møller på toppen.

• on, jan 30 2008 12:21 Svar til:

• eythor13
    • Ikke rangert
    • Registrert dato lø, jan 26 2008
    • Innlegg 63

Dette lanserte jeg jo i går, spleise på klubben.

Dette er vel kanskje ikke så umulig som man kanskje tror. Egentlig trenger man bare å starte et engasjement rundt det(få snøballen til å rulle). Så engasjerte som Pool fansen er, ser jeg det som veldig sannsynlig at man kan få nok folk inn som "medlemmer" for et sånt oppkjøp.

Jeg hadde iallefall investert til noe sånt. Med 100 000 medlemmer og en differensiert pris (de som har mye kunne investert mye), tror jeg man kunne samlet mye egenkapital.  Hvis alle 100 000 skulle finansiert likt ville det krevd en investering på i overkant av 50 000,- pr.medlem. Dette er trolig ikke sannsynlig at man ville fått til over natten, tror derfor at et opplegg med differensiert medlemspris ville vært mest sannsynlig. Tror det kunne vært et enormt potensiale for å få inn penger fra supportere som kan bidra med litt, men ikke så mye som 50 000,-.

Hvorvidt man hadde fått kjøpe er derimot mer usikkert. Hvis ikke man hadde fått det til, kunne man eventuelt begynt med å kjøpe en del av klubben, for deretter prøve å ta kontroll ved første anledning.

Her bør supporterklubben vår engasjere seg og finne ut mer!

• on, jan 30 2008 12:35 Svar til:

• Barns
    • Ikke rangert
    • Mandal
    • Innlegg 22

Interessant, men skal bli spennende å høre/se pressekonferansen om hvordan de har tenkt å organisere dette her.. Liten vits å gjøre dette her hvis man ender opp med en fiasko som MUST..

• on, jan 30 2008 12:42 Svar til:

Ikke noe problem,jeg sparer faktisk til bil i disse dager..å jeg venter heller med å kjøpe den,om jeg kan gjøre noe nyttig for klubben..dere kan regne med mine penger=)

• on, jan 30 2008 12:57 Svar til:

Ikke en dum idè dette. Ble faktisk glad når jeg leste denne nyheten.

Tror det er mye mer enn 100.000 supportere som kommer til og spytte inn penger.

Det finns jo også disse fansene som har mye mer enn 50.000 og spytte inn også.

Tror de fleste kommer til og spytte inn penger.

Mye eller lite, er vell ett fett Wink

• on, jan 30 2008 13:03 Svar til:

• Suplex
    • Ikke rangert
    • Bodø, Nordland
    • Innlegg 124

Jeg er mer en villig til å spytte inn et par lønninger for klubben jeg elsker. Dette er meget spennende!

• on, jan 30 2008 13:05 Svar til:

Xabi Alonso 14:

Ikke en dum idè dette. Ble faktisk glad når jeg leste denne nyheten.

Tror det er mye mer enn 100.000 supportere som kommer til og spytte inn penger.

Det finns jo også disse fansene som har mye mer enn 50.000 og spytte inn også.

Tror de fleste kommer til og spytte inn penger.

Mye eller lite, er vell ett fett Wink

Vi trenger jo "bare" å samle inn til å kjøpe klubben? Resten for å bygge stadion og spillerkjøpa, kan vi jo låne opp med sikkerhet i klubben og fremtidige inntekter? eller?

Synes uansett dette er spennende. Bare å vente i spenning på en mer konkretisering kommer på bordet.....

• on, jan 30 2008 13:25 Svar til:

• eye-con
    • Topp 150
    • Innlegg 777

Spennende, meget spennende...

Om det skjer tar jeg opp lån for å orge cash..

• on, jan 30 2008 13:28 Svar til:

jeg er med, kan jo alltids selge en nyre. Skal fikse pengene hvis dette blir aktuelt

• on, jan 30 2008 13:34 Svar til:

• ulvers7
    • Topp 150
    • Det fagre vestlandet
    • Innlegg 709

Hvis dette skulle gå gjennom så stiller eg gjerne opp. Men hva skjer da med alle fordelene (eks: sesongkort) som er lovet bort til alle aksjeeierne som solgte til texasgnuen og Gillett?
  • on, jan 30 2008 13:34 Svar til:

• Teigen
    • Topp 500
    • Hamar
    • Innlegg 444

Herregud, tenk om hver eneste person her inne hadde bidratt med 100kr hver!! Synes det er en genial ide, og jeg kommer til å støtte dette forslaget!

• on, jan 30 2008 13:43 Svar til:

• Xar
    • Topp 50
    • Kristiansand
    • Innlegg 2 374
    • Moderator

Får vi kanskje DIC med på dette? 

Side 1 av 14 (204 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »