Dette lanserte jeg jo i går, spleise på klubben.
Dette er vel kanskje ikke så umulig som man kanskje tror. Egentlig trenger man bare å starte et engasjement rundt det(få snøballen til å rulle). Så engasjerte som Pool fansen er, ser jeg det som veldig sannsynlig at man kan få nok folk inn som "medlemmer" for et sånt oppkjøp.
Jeg hadde iallefall investert til noe sånt. Med 100 000 medlemmer og en differensiert pris (de som har mye kunne investert mye), tror jeg man kunne samlet mye egenkapital. Hvis alle 100 000 skulle finansiert likt ville det krevd en investering på i overkant av 50 000,- pr.medlem. Dette er trolig ikke sannsynlig at man ville fått til over natten, tror derfor at et opplegg med differensiert medlemspris ville vært mest sannsynlig. Tror det kunne vært et enormt potensiale for å få inn penger fra supportere som kan bidra med litt, men ikke så mye som 50 000,-.
Hvorvidt man hadde fått kjøpe er derimot mer usikkert. Hvis ikke man hadde fått det til, kunne man eventuelt begynt med å kjøpe en del av klubben, for deretter prøve å ta kontroll ved første anledning.
Her bør supporterklubben vår engasjere seg og finne ut mer!