Jeg er ekstremt pragmatisk og praktisk mht. stadion.
Jeg synes det er feil at et dyrt, påkostet anlegg skal stå ubrukt hele uken. Jeg mener klubbene bør dele. Det bør skje i Sheffield, Birmingham, Liverpool, Manchester, London - overalt hvor det er mulig.
Det blir som når norske aviser ga opp å eie sitt eget trykkeri i kjelleren, men samlet seg om konserneide trykkerier i regioner/landsdeler. Dermed kunne trykkpressene gå mange flere timer i døgnet, være mye mer lønnsomme og slippe uvirksomhet mesteparten av tiden. Det er en følelsessak, litt en vanesak, men man kommer over det.
England er lut fattig. Man kutter enormt i dde offentlige utgiftene. Klubbene selv er gjeldstynget. Skal man bruke hauger av penger på å bygge nytt, nytt og atter nytt - og håpe på at man får inntekter av å leie ut kontorlokaler og næringslokaler i første etasje? Skal man bruke mange krefter på å legge til rette for trafikk/infrastruktur i forbindelse med byggingen? For ikke å snakke om generelt vedlikehold og banevedlikehold.
Gjøres det på denne måten, fordobler man antall kampdager, utnytter hvert stadion bedre og gjør mye av apparatet rundt en fotballkamp enklere.
Jeg er sikker på at supporterne uansett vil klare å gjøre stadion til sin under kamp. Digitale/automatiserte dreibare/skiftbare paneler med klubbfarger/logoer og annet vil kunne gjøre resten, dersom man trenger noe slikt. Det er til og med mulig å ha hver sin inngang.