Logg inn | Registrer | Hjelp

Tanker om ny stadion?

Siste innlegg ma, des 6 2010 18:55 av GaryMacca. 46 svar.
Side 1 av 4 (47 items) 1 2 3 4 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • on, des 30 2009 18:12

Tanker om ny stadion?

Ja selvfølgelig vil alle ha ny stadion...
    Hvis ikke G&H hadde vært så drittsekker, hadde den snart vært ferdig! Men istedenfor sies det at det bli startet i før April 2010...
    Og så om det kommer ny stadion? - Det kommer til å ta laaang tid.
    Det kommer til å gå maaange år før LFC vil forlate Anfield, og jeg hater det...  Elsker Anfield med hele mitt hjerte, overtidsdrama, The Kop synger alltid høøyt, masse trofeer... Men jaja...

Hva syntes dere, hva er meningen deres, hva vil dere og hva vil dere ikke?
    Please share some thoughts...

• on, des 30 2009 19:48 Svar til:

• Rabben
    • Topp 50
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Oslo
    • Innlegg 1 981

Re: Tanker om ny stadion?

Jeg elsker Anfield. Det er et stadion med massiv historie bak seg. For oss Liverpool-supportere, så er det nesten en pilegrimsreise å dra til Merseyside og Anfield. Det er mange som har tatt eller tar turen over snarest for å få oppleve Anfield "en siste gang", fordi man nettopp elsker å være der.

Men allikevel, så håper jeg at vi klarer å lage et nytt stadion. Mest pga. det økonomiske. Phil Thompson snakket godt om dette på Skysports. Han sa at lag som ManUtd og Arsenal tjener opp til £1-2m mer enn oss per kamp! Det er ganske mye, det... Vi hadde sårt trengt det. Jeg vil også gjerne ha se laget vårt spille foran større tribuner og flere folk. Vi har utrolig mange som er satt opp venteliste da det gjelder årskort, så vi ville nok fylt opp stadion. Men den evt. ny bane må inneholdt the Kop-tribunen, ellers så mister LFC noe av identiteten.

Walther 

• on, des 30 2009 21:16 Svar til:

Godt sagt..
    Anfield har en stooor historie bak seg, en vakker dag da vi får ny stadion, vil også være en mørk dag... Og tenke seg at Liverpool aldri kommer til å spille i Anfield etter all historien er egentlig rart og tenke på..
    Håper også på ny stadion fordi da blir det bedre okønomisk, men hvis LFC hadde vært så ''rike'' som andre klubber, hadde jeg, for min del(og for sikkert mange andre), aldri bygget ny stadion.
    Men hvis vi får ny stadion, så bør alle iværtfall dekke ørene! xD. Da man er i Anfield, så er det nok synging fra før av! såvidt 45tusen i kapasitet, og det høres høyere ut enn på Santiago Bernabeu! Det som gjør meg stolt som LFC-Supporter.

Best wish of luck with all of my heart!
  • sø, jan 3 2010 21:29 Svar til:

DEt jeg vil ha er den gode stemningen. Den er det på Amfield nå. Hvis man bygger en større stadion, kan det henne at man ikke får den samme stemninga pga tettheten.

• lø, jan 16 2010 16:42 Svar til:

• FlackNOR
    • Topp 150
    • Registrert dato to, jan 14 2010
    • Gjøvik
    • Innlegg 864

Ja takk til utvidelse av Anfield. Nei takk til ny stor stadion under disse eierne. De lover gull og grønne skoger, men vi kommer til å sitte igjen noe som er mye dårligere en Anfield!

• to, des 2 2010 16:50 Svar til:

VM i 2018 og 2022 har blitt tildelt Russland og Qatar. Hadde håpet at England skulle fått det; særlig med tanke på at det kanskje da hadde vært ekstra attraktivt for våre nye eiere ang ny stadion/oppgradering av Anfield. Eller hva tror dere; blir stadion planene enda mere perifere nå? Eller hadde VM null å si for disse planene?

• to, des 2 2010 17:07 Svar til:

Tror nok planene er uavhengig av en evt. VM-søknad.
  • to, des 2 2010 18:49 Svar til:

Jeg er ekstremt pragmatisk og praktisk mht. stadion.

Jeg synes det er feil at et dyrt, påkostet anlegg skal stå ubrukt hele uken. Jeg mener klubbene bør dele. Det bør skje i Sheffield, Birmingham, Liverpool, Manchester, London - overalt hvor det er mulig.

Det blir som når norske aviser ga opp å eie sitt eget trykkeri i kjelleren, men samlet seg om konserneide trykkerier i regioner/landsdeler. Dermed kunne trykkpressene gå mange flere timer i døgnet, være mye mer lønnsomme og slippe uvirksomhet mesteparten av tiden. Det er en følelsessak, litt en vanesak, men man kommer over det.

England er lut fattig. Man kutter enormt i dde offentlige utgiftene. Klubbene selv er gjeldstynget. Skal man bruke hauger av penger på å bygge nytt, nytt og atter nytt - og håpe på at man får inntekter av å leie ut kontorlokaler og næringslokaler i første etasje? Skal man bruke mange krefter på å legge til rette for trafikk/infrastruktur i forbindelse med byggingen? For ikke å snakke om generelt vedlikehold og banevedlikehold.

Gjøres det på denne måten, fordobler man antall kampdager, utnytter hvert stadion bedre og gjør mye av apparatet rundt en fotballkamp enklere.

Jeg er sikker på at supporterne uansett vil klare å gjøre stadion til sin under kamp. Digitale/automatiserte dreibare/skiftbare paneler med klubbfarger/logoer og annet vil kunne gjøre resten, dersom man trenger noe slikt. Det er til og med mulig å ha hver sin inngang.

• to, des 2 2010 20:37 Svar til:

sigurr2207:

DEt jeg vil ha er den gode stemningen. Den er det på Amfield nå. Hvis man bygger en større stadion, kan det henne at man ikke får den samme stemninga pga tettheten.

Det kommer helt ann på konstruksjonen av stadion. Hvis du ser på Wembley er det et godt eksempel på en stadion der de har feilet litt med konstruksjonen som gjør at atmosfæren går litt tapt.

"New Anfield" er spesielt designet nettopp pågrunn av dette slik at man skal få lyden "fanget" mest mulig. Også når det er større kapasitet gjør det at flere hardbarkede lokale fans får tilgjengelige billeter som gjør at atmosfæren vil bli hakket bedre enn den er i dag.

Altså mer lokale mindre turister, såfremst billettprisene ikke er for høye. Uansett hva som skjer så blir det spennende å følge med.

• to, des 2 2010 22:21 Svar til:

sigurr2207:

Noe guts noe glory.

Til neste år kommer det vell regler som begrenser hva eierne har lov å spytte inn i klubben for å få en stopp for den kjøpe festen som rår nå, og da vill det være bra hvis LFC er en av de klubbene i verden som genererer mest penger og da MÅ vi altså utvde/bygge ny stadioen.

• to, des 2 2010 22:54 Svar til:

Ja til utvidelse/oppussing av Anfield! Nei til ny stadion!
  • to, des 2 2010 23:04 Svar til:

Craig Johnston:
    Ja til utvidelse/oppussing
    Om det er muligheter for å utvideAnfield til 70000+ er jeg veldig positiv til det du sier her, men vi må ha støre stadio.

• to, des 2 2010 23:10 Svar til:

Støtter den forløpige tanken til NESV om å utvide Anfield.

• to, des 2 2010 23:11 Svar til:

xXx:

Craig Johnston:
    Ja til utvidelse/oppussing
    Om det er muligheter for å utvideAnfield til 70000+ er jeg veldig positiv til det du sier her, men vi må ha støre stadio.

100% enig
  • to, des 2 2010 23:44 Svar til:

Problemet med å utvide Anfield er vel at det må gjøres i flere etapper viss vi skal spille der samtidig.Da må vi spille med redusert kapasitet i lang tid og taper mye på det.Det er nok også mange tekniske utfordringer med å bygge på en så gammel stadion.Tror rett og slett det blir en dyr og dårlig løsning.

Side 1 av 4 (47 items) 1 2 3 4 Neste >