http://www.redandwhitekop.com/stadium-against.php
Her står alt dere trenger å vite. Dere lever i en drømmeverden. Å hevde at vi har 70 000 på venteliste er det dummeste jeg har hørt.
Det er mulig å utvikle Anfield ganske mye. Og det til en kostnad som er langt unna en ny stadion. Jeg vet det er helt nytt for dere å tenke at vi ikke fyller stadion, men dere er nødt til å se dette som en realitet. Hvorfor kunne jeg ringe inn til billettkontoret 2 dager før Liverpool-olympiakos i 2004 og få billetter? hvorfor var det ikke fullt mot birmingham nå sist?Ja, vi snittet vil øke, men ikke nok til å forsvare kostnaden. Vil vi risikere administrasjon?
Ja, jeg vet vi er nødt til å akommodere flere tilskuere, men det er flere måter å gjøre dette på. Å bygge ut anfield til rundt 60 000 er mulig (det ble hevdet tidligere ihvertfall) til en kostnad tilsvarende 25% av ny stadion. Vi har ikke råd til ny stadion! Konsekvenser er at vi kan havne under administrsjon! Vi har ikke penger, vi genererer ikke nok penger til dette i det hele tatt!en ny stadion vil ikke endre dette. Er det mange av dere som ville kjøpt hus til 5 mill, om husholdnigens samlede inntekt er 600 000? Dette henger ikkepå greip. Vi trenger å bygge ut, ja, men forskjellen på denne økningen i vip bokser og de ekstra setene som kun fylles 4 kamper i året er ikke nok til å forsvare dene kostnaden.
Dessuten er anfield unikt. Det disse menneksene gjør er å fremmedgjøre fansen.Om de absolutt må ha VIP bokser rundt hele tadion, så får de heller prøve seg i en annen klubb. Kulturen i vårklubb er ikke slik. Ogbli ikke forundret om den nye stadion åpner og Kop er delt i to av VIP bokser også. De kan idag bygge ut main og centenary stand. Tapte inntekter i 1-2 år ja, men noe vi kan leve med.
Vi har ikke råd til ny stadion! Hvorfor lånte vi penger til å kjøpe Torres og babel? hvorfor har vi ikke råd? men dere vil legge til 3-4 mrd allikevel?
-r-