Logg inn | Registrer | Hjelp

ny stadion - en potensiell katastrofe. Si NEI!

Siste innlegg sø, nov 29 2009 0:54 av ulvers7. 60 svar.
Side 1 av 5 (61 items) 1 2 3 4 5 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • fr, nov 27 2009 13:13

ny stadion - en potensiell katastrofe. Si NEI!

Jeg har i flere år stusset over dette med at vi MÅ ha ny stadion. Ledelsen i klubben legger det frem som om at dette er klubbens finansielle flaskehals.. Litt undersøkelser viser at dette ikke bare er feil, men at det har potensial til å ruinere klubben. Vanligvis skyldes det på et uorganisert billettkontor, og ofte er sikkert dette sant. Men når vi spiller i ligacup eller tidlige runder i FA cupen, så er det aldri fullt. Faktisk ikke i nærheten engang. 

At vi kunne fylt opp nou camp når vi møter Manu er helt klart, men disse kampene er ikke hver helg. Om vi ser på flere av ligakampene våre så er det heller ikke helt fullt. Ventelisten på sesongkort er rundt 10 000. Vi kan bygge ut Anfield med nesten 20 000 til en FJERDEDEL av kostnadene. Da er vi 5 000 bak kapasiten til united (ca). Det er jo erkeamerikansk å tro at alt ordner seg bare vi har diger stadion. De skjønner ingenting av hva dette kan føre med seg. Den propagandaen vi har fått er et regnestykke som ikke går opp, og vi svelger det fordi vi regner med at de har kontroll. At stadions kapasitet er grunnen til at vi er et lite hav bak united er helt feil. At det ikke er nok at vi utvider er feil. Det er begrenset hvor lenege en ny stadion vil være "spennende.

At ny finansiering er i orden er umulig. Idag har vi ikke råd til å kjøpe spillere, fordi vi bruker 20 mill pund i året på renter. At vi skal ha råd til et lån på 400 tusen pund, er mildt sagt absurd. 

Dessuten så trenger vi ikke dette. 

Denne linken forklarer i detalj alt jeg mener.

http://www.redandwhitekop.com/stadium-against.php

Richstr

• fr, nov 27 2009 13:27 Svar til:

• FysioFC
    • Topp 50
    • Registrert dato sø, apr 6 2008
    • København
    • Innlegg 1 934

Re: ny stadion - en potensiell katastrofe. Si NEI!

Vi får ikke lov til å bygge ut anfield. Og jeg tror, skal jeg være ærlig, at vi fint kan ha et snittantall på 60 000 tilskuere i stedet for 42 000. Dette vil gi ganske mye mer penger i både billett- og merchendise inntekter.

• fr, nov 27 2009 13:30 Svar til:

richster:

Vi kan bygge ut Anfield med nesten 20 000 ...

Problemet er vel at vi ikke får bygge ut Anfield, kommunen og nærmiljøet har avvist forsøket flere ganger. Og hovedproblemet er Main Stand.

MakeUsDream skriver også at vi ikke får utvidet.

We cannot expand at the current location. Anfield is grid-locked.

• fr, nov 27 2009 13:31 Svar til:

• Zoni
    • Topp 25
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Molde
    • Innlegg 3 872
    • Moderator

Inntekter fra kamper er langt i fra kun antall sitteplasser. OT tar inn nesten like mye på lounge/bokser som vi tar inn på alle våre sete, slik at å bygge ut med 20.000 plasser blir litt som å pisse i buksa hvis man fryser...

• fr, nov 27 2009 13:33 Svar til:

Feil. Det er mulig å få til utbygging av Anfield. I hvertfall til en viss grad.Alt annet er tull og propaganda. Det er opplestog vedtatt at vi kan utvide, men folket på toppen vil ha enda større fordi det har manu, og vi vil ha lke mye som dem.

Det du sier er jo ikke logisk i det hele tatt. Hva er det som tror at det ville økt fra 42 til 60 000? Om det er 42 på en gjennomsnittskamp, så er det ikke fullt. Det ville vært 42 om vi så har 150 000 seter.. Det eneste jeg er klar over er at de 4 kampene i året vi kunne solgt ut 70 000 seter, ikke er nok til å betjene/forsvare lånet.

Tro meg, dette er en potensiell krise.

• fr, nov 27 2009 13:33 Svar til:

• MortenN
    • Topp 500
    • Registrert dato ti, jun 16 2009
    • Innlegg 227

richster:

Ventelisten på sesongkort er rundt 10 000.

Jeg har ikke kunnskap til å ta opp de øvrige punktene dine - men jeg var på omvisning på Anfield forrige fredag - og de fortalte at det er 70.000 på venteliste for sesongkort.

Og det store problemet kommersielt på Anfield i dag, er mangelen på VIP-bokser og større matchday-inntekter.

Det var i alle fall hva som ble sagt av tur-guiden. Men jeg er veldig klar over at det ikke var økonomisjefen som gikk runden med oss :o)

• fr, nov 27 2009 13:40 Svar til:

Richster:

Du skal også være klar over alle de som må bruke mye penger på billetter som ikke går direkte via klubben. Om menigmann visste at man kunne få billetter, ved å henvende seg klubben, for en pålydende pris rundt £40 ville nok det vert mye mer tilstrømming av folk uten ifra.

Og stadion kan være utsolgt selv om den ikke er full. Bortelaget kan ha usolgte billetter, det kan være sesongkortinnehavere som ikke dukker opp. Og i f.eks CL er det lavere antal seter. Det går også bort en del seter med sikkerhets sone mellom bortelags supportere og resten av Anfield Road End.

• fr, nov 27 2009 13:43 Svar til:

• hai3n
    • Topp 200
    • Kristiansand
    • Innlegg 668

Vi får ikke lov til å bygge ut Anfield. 

Ser ingen grunn til at Liverpool ikke skulle klart å fylle en stadion med en kapasitet på 60-70000 hver PL og Cl kamp. Ventelisten på sesongekort er også mye større en 10000. 

En klubb som Liverpool med fans over hele verden, trenger en større stadion enn Anfield, det er en skamm og en skandale at en ny storstue ikke er bygget til nå!

• fr, nov 27 2009 13:52 Svar til:

• Domino
    • Topp 200
    • Innlegg 659

Er det én ting (den ene, riktig nok) jeg stoler på ved amerikanerne , så er det deres evne til å tjene penger. Å gjøre tiltak som øker inntektene deres (og klubben).

Jeg tror de har bra peiling på dette med å bygge stadion 

• fr, nov 27 2009 13:58 Svar til:

Grunnen til at vi skal bygge ny stadion er faktisk ikke bare på grunn av setekapasiteten. Her er 3 ting som er vel så viktige:

1) VIP-område - Her ligger det store inntekter og venter. Som noen nevner tar United inn store summer på dette på Old Trafford.

2) Faciliteter ellers - Anfield har gamle faciliteter over hele fjøla, fra garderober for hjemme/bortelag til toaletter for tilskuere. Det er nesten enklere å bygge nytt enn å renovere hele Anfield vil jeg påstå.

3) VM-stadion:  Ved å bygge ut Anfield vil vi nok heller ikke komme med i prosessen om å bli VM-arrangør 2018 (om England blir tilbudt mesterskapet). Dette er kanskje ikke så viktig for Liverpool FC på kort sikt, men på lang sikt tror jeg det å være VM-by tilfører, ikke bare klubben, men hele regionen positiv stimulans.

I tillegg:

4) Byggetillatelse - Tillatelsen til å bygge i Stanley Park ligger klar. For å få et tilsvarende  tillatelse på Anfieldområdet skal nok mye forandre seg. For det er ikke snakk om en liten utbygging, det må være en totalrenovering av stadion. Dette koster heller ikke så lite som jeg tror du har inntrykk av richster.

• fr, nov 27 2009 14:03 Svar til:

• FysioFC
    • Topp 50
    • Registrert dato sø, apr 6 2008
    • København
    • Innlegg 1 934

richster:

Det du sier er jo ikke logisk i det hele tatt. Hva er det som tror at det ville økt fra 42 til 60 000? Om det er 42 på en gjennomsnittskamp, så er det ikke fullt. Det ville vært 42 om vi så har 150 000 seter.. Det eneste jeg er klar over er at de 4 kampene i året vi kunne solgt ut 70 000 seter, ikke er nok til å betjene/forsvare lånet.

Tro meg, dette er en potensiell krise.

Hehe.. Nei.. Det er ikke logisk i det hele tatt.

Arsenal hadde i snitt 34 000 (??) tilskuere på gamle Highbury. Det har de nå også, men det fyller opp 30 000 seter med dataanimerte figurer, så det skal se fullt ut på TV. Ærlig talt

• fr, nov 27 2009 14:10 Svar til:

• ThePark
    • Topp 500
    • Registrert dato fr, feb 8 2008
    • Innlegg 398

Tull at vi ikke klarer å fylle 70 000. Arsenal hadde Highbury med 38500 plasser å i dag fyller di Emirates med 60500 å jeg vil tro at Liverpool har større fanskare en Arsenal..

• fr, nov 27 2009 14:14 Svar til:

• jan0889
    • Topp 10
    • Kristiansand
    • Innlegg 8 409

det er nettopp det tråstarter nevner, som gjør at stadion ikke bygges nå. Og det er jeg forsåvidt helt enig i. Det er derfor vi er avhengig av nye eiere og frisk kapital før vi trenger å i det hele tatt tenke på noe byggestart.

At vi ikke vil fylle 60-70 000 seter hver eneste ligakamp er jeg derimot uenmig i, jeg tror ikke vi ville hatt flere ledige seter da, enn på dagens stadion, Liga cup kamper osv er jo selfølgelig anderledes, men det er det for alle..

Ny stadion er vi absolutt avhengig av på lengre sikt, men med dagens økonomi er dte umulig

• fr, nov 27 2009 14:15 Svar til:

http://www.redandwhitekop.com/stadium-against.php

Her står alt dere trenger å vite. Dere lever i en drømmeverden. Å hevde at vi har 70 000 på venteliste er det dummeste jeg har hørt. 

Det er mulig å utvikle Anfield ganske mye. Og det til en kostnad som er langt unna en ny stadion. Jeg vet det er helt nytt for dere å tenke at vi ikke fyller stadion, men dere er nødt til å se dette som en realitet. Hvorfor kunne jeg ringe inn til billettkontoret 2 dager før Liverpool-olympiakos i 2004 og få billetter? hvorfor var det ikke fullt mot birmingham nå sist?Ja, vi snittet vil øke, men ikke nok til å forsvare kostnaden. Vil vi risikere administrasjon? 

Ja, jeg vet vi er nødt til å akommodere flere tilskuere, men  det er flere måter å gjøre dette på. Å bygge ut anfield til rundt 60 000 er mulig (det ble hevdet tidligere ihvertfall) til en kostnad tilsvarende 25% av ny stadion. Vi har ikke råd til ny stadion! Konsekvenser er at vi kan havne under administrsjon! Vi har ikke penger, vi genererer ikke nok penger til dette i det hele tatt!en ny stadion vil ikke endre dette. Er det mange av dere som ville kjøpt hus til 5 mill, om husholdnigens samlede inntekt er 600 000? Dette henger ikkepå greip. Vi trenger å bygge ut, ja, men forskjellen på denne økningen i vip bokser og de ekstra setene som kun fylles 4 kamper i året er ikke nok til å forsvare dene kostnaden.

Dessuten er anfield unikt. Det disse menneksene gjør er å fremmedgjøre fansen.Om de absolutt må ha VIP bokser rundt hele tadion, så får de heller prøve seg i en annen klubb. Kulturen i vårklubb er ikke slik. Ogbli ikke forundret om den nye stadion åpner og Kop er delt i to av VIP bokser også. De kan idag bygge ut main og centenary stand. Tapte inntekter i 1-2 år ja, men noe vi kan leve med.

Vi har ikke råd til ny stadion! Hvorfor lånte vi penger til å kjøpe Torres og babel? hvorfor har vi ikke råd? men dere vil legge til 3-4 mrd allikevel? 

-r-

• fr, nov 27 2009 14:18 Svar til:

• jan0889
    • Topp 10
    • Kristiansand
    • Innlegg 8 409

richster:

logisk eller ikke. visst du tror at de 42 000 som er på kamp er de eneste som vilel gått der om dte var kapasitet, så tar du feil.. dagen terminlsietne komemr ut, så er samtlige kamper utsolgt. hvor er logikken i at de treffer akkurat riktig antall hvert år?

jeg kan vedde ganske mye på at det ikke blir "lett" å få biletter på Nye Anfield selv med 70 000 seter!

Side 1 av 5 (61 items) 1 2 3 4 5 Neste >