Logg inn | Registrer | Hjelp

H&G ønsker å selge stadion-navnet

Siste innlegg sø, nov 8 2009 21:18 av Jensen84. 38 svar.
Side 1 av 3 (39 items) 1 2 3 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • sø, nov 8 2009 11:34

• Max Balls
    • Topp 500
    • Registrert dato sø, feb 1 2009
    • Levanger
    • Innlegg 215

H&G ønsker å selge stadion-navnet

"Hicks og Gillett satser på å dekke halvparten av byggekostnadene ved å selge stadionavnet for £250M."
    http://liverpool.no/cda/storypg.aspx?id=22131&zone=1

Liverpools eiere ønsker som sagt å selge stadion-navnet for £250M. 

Vil ikke det da medføre at vi kan få et liknende navn som Newcastles: "sportsdirect.com@St James' Park Stadium?"
    Jeg vet at det finnes andre aktører med bedre navn, men vil ikke det medføre at vi mister en del av sjarmen, med et evt New Anfield navn?
    Er det en risk hverdt å ta?
    Hva er deres meninger?

• sø, nov 8 2009 11:40 Svar til:

Re: H&G ønsker å selge stadion-navnet

Dette er nok vanskelig å komme utenom. Vi ser jo at samtlige av nye stadioner følger denne trenden som har eksitert i USA i mange år. Norge er jo invadert av dette med eksempler som komplett.no, color line stadion, telenor arena osv.

Men kunne SOS har klart å kjøre en kronerulling på dette, sånn at vi selv får makta over navnet?

• sø, nov 8 2009 11:47 Svar til:

Enig i at det antageligvis blir vanskelig å komme unna noe slikt, og ja, jeg synes vi mister litt av sjarmen, men pengenes makt har vel vært åpenbar i en del tiår allerede.

At SOS skal klare å skaffe til veie noe i nærheten av £250m i form av kronerulling, er vel dessverre ikke så sannsynlig... 

• sø, nov 8 2009 11:48 Svar til:

• OlavE
    • Topp 25
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Kristiansund
    • Innlegg 3 294

Dersom man virkelig klarer å få £250m for stadionnavnet vil man ha gjort en formidabel jobb. Arsenal fikk "kun" £100m for å bruke Emirates i en 15 års periode. så om Liverpool klarer å finansiere godt over halve stadionutbyggingen ved å selge navnet kan jeg utmerket godta det.
  • sø, nov 8 2009 11:49 Svar til:

• tha
    • Topp 75
    • Innlegg 1 512

Høres jo bra ut på papirtet, men det går jo lukt til *** med alt de Yankeene foretar seg.

• sø, nov 8 2009 12:05 Svar til:

Med en situasjon som nå, så ser jeg på et stadionnavn som helt ubetydelig. Det viktige er å få ny stadion!

Mange gode alternativer:

Burger King Stadium!

McDonald's park.

Stadium of coca cola.

• sø, nov 8 2009 12:13 Svar til:

OlavE:
    Dersom man virkelig klarer å få £250m for stadionnavnet vil man ha gjort en formidabel jobb. Arsenal fikk "kun" £100m for å bruke Emirates i en 15 års periode. så om Liverpool klarer å finansiere godt over halve stadionutbyggingen ved å selge navnet kan jeg utmerket godta det.

Helt enig. Om man oppnår £250M for 20 år med sponsornavn er det helt klart at man ikke kan si nei til det. Spørsmålet er hvilke selskaper som kan være aktuelle for en slik sum? Det hadde jo vært fint med noen som ikke får stadion vår til å høres ut som et horehus.

Det er vel også en mulighet for at stadion på folkemunn fortsatt ble kalt Anfield.

• sø, nov 8 2009 12:21 Svar til:

Åååå så flott! Så flinke de er!

Pøh, dette er bare nytt pjatt, ikke noe annet. For å legge en demper på det egentlige hovedbudskapet Hicks kommer med. NADA gryn til overgangsvinduet i januar. Godt kjempa med investorene i høst herr og fru Svikerud!

• sø, nov 8 2009 12:33 Svar til:

• captain
    • Topp 500
    • Registrert dato to, okt 30 2008
    • Innlegg 368

Scouse:

Åååå så flott! Så flinke de er!

Pøh, dette er bare nytt pjatt, ikke noe annet. For å legge en demper på det egentlige hovedbudskapet Hicks kommer med. NADA gryn til overgangsvinduet i januar. Godt kjempa med investorene i høst herr og fru Svikerud!

Åååå så Positiv! Så positiv du er!

Hvis vi får 250 mill, så sier jeg JA TAKK, Jeg vet at navnet ANFIELD er viktig for mange suportere, men man kan jo kalle stadioen for New Anfield eller Anfield alle andre steder enn på papirer!  Du kan jo fortsatt synge "THE FIELDS OF ANFILED ROAD"!

• sø, nov 8 2009 12:35 Svar til:

Det er dessverre slik fotballen har blitt og stadionnavnet blir solgt til høystbydende. Det eneste vi kan håpe på er at navnet ikke blir av det verste horeslaget. Gjett om supporterne til våre rivaler gleder seg til offentliggjøringen av navnet på vår nye stadion. Eneste "trøsten" er at det er noen år frem i tid.
  • sø, nov 8 2009 12:48 Svar til:

KingCarra:

Mange gode alternativer:

Burger King Stadium!

McDonald's park.

Stadium of coca cola.

Grøss og gru. Det der er så lite klasse som det overhodet er mulig å få.

• sø, nov 8 2009 13:03 Svar til:

• Torsche
    • Topp 200
    • Registrert dato to, feb 19 2009
    • Innlegg 550

Er ikke 250 mill £ over 20 år omtrent det samme som Carlsberg betalte årlig for draktene i det siste? Sett inn noen grønne og hvite stoler, og så har Carlsberg full pakke (eller "flaske"). Beer

Navnet ville jo vært åpenbart => Anfield - Probably the Best Stadium in the World Big Smile

• sø, nov 8 2009 14:26 Svar til:

• rome 77
    • Topp 500
    • Orkanger, Trondheim.
    • Innlegg 286

Om Liverpool får 250 mill pund for stadionavnet, noe som vil finansiere halve (!!) stadionen så kan jeg faktisk like det, så lenge storstuen ikke blit kalt Narvesen stadium elns.. Med Liverpool sin flaks så blir det sikkert Bunnpris Road ect..

• sø, nov 8 2009 15:16 Svar til:

Synes det er for dumt med merkevare navn på anlegg. Reklame rundt banen osv gir mer enn nok oppmerksomhet rundt navnet til sponsoren. Et latterlig stadonavn er mer med på å latterliggjøre varen enn god oppmerksomhet synes jeg. Men hva **** i hælvete veit vel jeg?

• sø, nov 8 2009 15:17 Svar til:

• hai3n
    • Topp 200
    • Kristiansand
    • Innlegg 668

For en tradisjonell klubb som Liverpool hadde det vert en skandale om stadioen blir kalt noe annet enn f.eks New Anfield,  Stanley Park eller lignende. 

Bare tanken på mc donalds arena eller no slikt gjør meg kvalm.

Yanks Out!

Side 1 av 3 (39 items) 1 2 3 Neste >