Fint med egen spillertråd nå som overgangen er gjennomført. Flott åpningsinnlegg.
At det ble Kyrgiakos skuffet meg litt, da vi var linket til svært spennende unge engelske stoppere som Shawcross, Turner og Taylor. Det er imidlertid tydelig at Rafa hadde veldig begrenset budsjett med tanke på å hente en stopper, og da ble disse uaktuelle.
Vet ikke alt for mye om denne grekeren, men det virker som en direkte erstatter for Sami. Litt treg, men stor og kraftig, konge i luften, samt massevis av rutine. Er forøvrig et våpen på offensive dødballer.
Det store spørsmålet blir om han behersker tempoet i PL. Sjansen er imidlertid stor nok til at jeg støtter dettet kjøpet. Jeg kommer i alle fall ikke på bedre alternativer til samme eller lavere pris.
Det som i alle fall er sikkert er at vi MÅTTE ha en ekstra stopper med rutine. Agger har slitt med skader i 18 måneder nå, noe som gjør oss svært sårbare. Denne ekstra stopperen er på plass nå, og det er jeg veldig glad for. Ayala og Kelly har potensiale, men er ikke klare til å kjempe om de storste trofeene i fotballen.
Nå blir det spennende å se om vi har råd til ytterligere en forsterkning slik Rafa hintet om etter Stoke-kampen. Van der Vaart hadde vært fantastisk. Har ingen forhåpninger dog...