Logg inn | Registrer | Hjelp

Hvem ønskes som nye eiere?

Siste innlegg to, sep 2 2010 16:48 av Anonymous. 48 svar.
Side 1 av 4 (49 items) 1 2 3 4 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • fr, feb 6 2009 10:42

Hvem ønskes som nye eiere?

Jeg snakker vel på vegne av de fleste av oss røde supportere når jeg sier at det ville vært godt å få skiftet ut våre nåværende eiere. Men hvem skulle vi helst hatt? Det har vært store navn, både privatpersoner og bedrifter, som har vært spekulert rundt som mulige kjøpere. Eventuelt har vi også vært inne på at fansen selv tar tak og samler penger til et oppkjøp. Friskt kapital ville vi vel alle ønsket oss. Men ville du foretrukket en eier av typen Abramovich?

Hvem, og hvorfor?

• fr, feb 6 2009 11:02 Svar til:

Re: Hvem ønskes som nye eiere?

Share Liverpool FC.

Fordi det er eneste veien å gå!

• fr, feb 6 2009 14:38 Svar til:

Share Liverpool FC. Da blir klubben eid av fansen og slikt system kan man se at det fungerer i Bayern München, Barcelona og Real Madrid blant annet.

Ellers håper jeg det finnes noen rike britiske familier med mye peng som bryr seg og hadde tatt vare på klubben. Fått det til å bli som en familie, slik det var under Moores. En ny Moores bare med mer penger selvsagt.

• fr, feb 6 2009 14:40 Svar til:

Profeten:

Share Liverpool FC.

enig med deg,men virker som det tar for lang tid og få det til.
  • fr, feb 6 2009 14:48 Svar til:

• jan0889
    • Topp 10
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Kristiansand
    • Innlegg 8 239

share liverpool hadde jo vært det optimale. men med "eksterne" så mener jeg at det beste alternativet kansje er DIC. begrunnelsen er at de har penger nok til å følge med konkurrentene våre, men like viktig at Sheik Muhammed Muhammed er en dyktig forretningsmann, og det inntrykket jeg har fått av han er at han er Liverpool fan og er interresert i få ting til å "gå rundt" virker ikke som han er interresert i å bare øse ut penger som Citys idiot eller som Abramovic gjorde i starten.

det er viktig å finne en ballanse. Vi trenger en ressurssterk eier som kan spytte inn penger tilø stadion og spilelrkjøp, samtidig ønsker jeg ikek at vi skal miste sjel å bare kjøpe stjerne på stjerne, da dette vil ødelegge harmonien i troppen og selvtilliten til nåværende spillere. Tror DIC og Rafa er skarpe nok til å løse dette. 

• fr, feb 6 2009 14:50 Svar til:

• Septic
    • Topp 200
    • Registrert dato on, okt 15 2008
    • Innlegg 614

Profeten:

Share Liverpool FC.

Uten å ha satt meg veldig mye inn i realismen i dette prosjektet. Er det mulig å få til slik situasjonen er i dagens fotball? Har alltid sett på Share Liverpool FC som et velmenende men utopisk prosjekt....

• fr, feb 6 2009 14:52 Svar til:

• jan0889
    • Topp 10
    • Kristiansand
    • Innlegg 8 239

Profeten:

Share Liverpool FC.

at det fungerer i Barcelona osv er ingen tvil. og om Liverpool holder seg i topp i CL og PL så vil det jo renne inn penger, slik at ting går rundt. Spørsmålene mine er da.

1. hvor lang tid tok det feks får barcelona fansen i start fasen, altså. er dette noe som tar veldig tid og kaos?

2. Stadion, har share Liverpool tatt med stadion bygging i den summen de har budsjetert med? dette krever jo en god del i startkapital.

visst dette blir aktuelt blir det ialelfall livsviktig å ansette dyktige folk som gtar besluttninger, da avstemninger blant fansen kan bli katastrofalt, ser jo bare alle hat trådende etetr en Uavgjort kamp. Blir jo fult kaos om forum folket her skulle bestemme hvem som skal gå å komme.

• fr, feb 6 2009 15:07 Svar til:

• Leivi93
    • Topp 500
    • Krokstadelva
    • Innlegg 454

Profeten:

Share Liverpool FC.

Noe jeg lurer på, hvordan blir det med penger til spillerkjøp hvis vi går denne veien? Er det supportere som må betale? Og er det en plikt å måtte gi økonomisk støtte hvis klubben trenger det?

• fr, feb 6 2009 15:28 Svar til:

Profeten:

Share Liverpool FC
    .

Og hvilke argumenter mener du veier så tungt at dette er eneste vei å gå?

Man må sette seg litt inn i strukturene i Barcelona for å forstå hvorfor akkurat de lykkes. Det er jo ikke slik at klubben går med voldsomt overskudd, slik at spillere kan kjøpes inn. Man "låner" rett og slett klubben bort til en president for en 4 års periode. Den kandidaten som lover klubben mest penger vinner valget og får styre klubben de beste 4 årene. I Barcelona f.eks har man to meget sterke katalanske kandidater. Nunez hadde makten fra 1978 til 2000 og Laporta har styrt klubben siden 2003. 

Kan vi i Liverpool garantere at vi finner like sterke kandidater? En gal president kan ødelegge mye på en 4 års periode! Husk f.eks at Real Madrid hadde vært konkurs for noen år siden om ikke byen Madrid hadde kjøpt opp deler av treningsanlegget for en sinnsyk overpris. 

Tanken om at klubben skal eies av de som elsker den høyest er en flott tanke, men jeg er redd den ikke er gjennomførbar. 

• fr, feb 6 2009 16:32 Svar til:

Gellingsen:
    Ellers håper jeg det finnes noen rike britiske familier med mye peng som bryr seg og hadde tatt vare på klubben. Fått det til å bli som en familie, slik det var under Moores. En ny Moores bare med mer penger selvsagt.

Og en som ikke er like dårlig på viktige avgjørelserWink Ansette Rick Parry og mene at to blakke lurendreiere er gode nok erstattere, er to store minus for Moore på min liste.

• fr, feb 6 2009 16:33 Svar til:

• jan0889
    • Topp 10
    • Kristiansand
    • Innlegg 8 239

Leivi93:

Profeten:

Share Liverpool FC.

Noe jeg lurer på, hvordan blir det med penger til spillerkjøp hvis vi går denne veien? Er det supportere som må betale? Og er det en plikt å måtte gi økonomisk støtte hvis klubben trenger det?

uten å være 100% sikker. slik jeg forstår det, går supporterne inn med ett engangsbeløp (oppkjøpet) siden skal klubben finansiere seg selv iform av premier penger, sponsorer osv. det betyr at Supporterne står som eier, men ikke tar ut overskudd, slik eksterne eiere som oftest gjør, og med suksess i Europe og om vi blir værende blant de 4 store, vil det bli plenty av penger tilgjenglig til overganger om det er dyktige folk i styret.

som sagt, dette er slik jeg tror det er, uten å ha satt meg grundig inn i det.

• fr, feb 6 2009 16:41 Svar til:

• Leivi93
    • Topp 500
    • Krokstadelva
    • Innlegg 454

jan0889:

Leivi93:

Profeten:

Share Liverpool FC.

uten å være 100% sikker. slik jeg forstår det, går supporterne inn med ett engangsbeløp (oppkjøpet) siden skal klubben finansiere seg selv iform av premier penger, sponsorer osv. det betyr at Supporterne står som eier, men ikke tar ut overskudd, slik eksterne eiere som oftest gjør, og med suksess i Europe og om vi blir værende blant de 4 store, vil det bli plenty av penger tilgjenglig til overganger om det er dyktige folk i styret.

som sagt, dette er slik jeg tror det er, uten å ha satt meg grundig inn i det.

Takk, da forstår jeg meg litt bedre på det:)

• fr, feb 6 2009 16:46 Svar til:

• tha
    • Topp 100
    • Innlegg 1 253

Vanskelig å si hva som er best. Fotballen idag er styrt av penger, blir litt feil å sammenligne med Barca da de genererer mer penger enn Pool.

De har vel en tilskuerkapasitet på 98000 eller der omkring, Pool har 44000 - 45000.

Klart det blir endel penger av Cl hvis vi kvalifiserer oss dit, men tror man er avhengig av andre sponosorer til å få størrre bane, må ha en kapasitet på rundt 70000 hvis vi skal kjempe med de største klubbene rent økonomisk. 

• fr, feb 6 2009 19:36 Svar til:

Share Liverpool FC
  • to, mar 5 2009 18:26 Svar til:

Hadde et lite håp om at Kuwait kanskje fikk til å forhandle fram en god pris for Liverpool FC, men som .no skriver, så står disse amerikanerene på sitt om den skyhøye prisen på 500m£.
    Noen som har tro på at de kommer til å gi opp til slutt? 

Side 1 av 4 (49 items) 1 2 3 4 Neste >