Logg inn | Registrer | Hjelp

Kenny Dalglish

Siste innlegg lø, mai 19 2012 21:43 av Tronn. 8629 svar.
Side 1 av 576 (8630 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • fr, feb 6 2009 9:57

Kenny Dalglish

xXx:

http://img17.imageshack.us/img17/5558/kennyf.jpg

Kenny Mathieson Dalglish

Født: 04.03-1951

Fødested: Dalmarnock i Glasgow, Skottland.

Pos: Spiss, angriper.

Kallenavn: The King, King Kenny     

Meritter

Celtic:

• Ligamester i Skottland: 1971/72, 1972/73, 1973/74, 1976/77
    • FA-cupmester i Skottland: 1971/72, 1973/74, 1974/75, 1976/77
    • Ligacupmester i Skottland: 1974/75
    • Årets spiller i Skottland: 1975/76

Liverpool som spiller:

Liverpool som manager/spillende manager:

Blackburn Rovers (som manager):

• Ligamester: 1993/94
    • Charity Shield: 1995 (tap)
    • Årets manager: 1994/95

Newcastle United (som manager):

·         Finalist i FA-cupen: 1997/98

Celtic (som manager):

·         Ligacupmester i Skottland: 1999/00

Om King Kenny :

Kenny Dalglish ble kjent som en notorisk mål scorer og var den første som nådde 100 mål i både den skotske og engelske toppdivisjonen. Han er en av 9 menn som har vunnet den engelske serien som spiller og manager. Han er også en av tre som har vunnet den engelske toppdivisjonen med 2 klubber. Han er utnevnt til medlem av Order off the British Empier.

Da Kenny var 26 år gammel ble han hentett inn som erstatning for Kevin Keegan som var solgt til Hamburger SV, altså hadde han store sko å fylle. Debuten fikk han mot selveste Manchester United i Charity Shield som for øvrig endte 0-0 og tittelen ble delt. Dalglish gled rett inn på laget og i løpet av sine første 6 liga kamper scoret han 5 mål. Ligadebuten var mot Middelsbrough og King Kenny nettet etter kun 7min.

Det tok ikke lang tid før skeptikerne blant supporterne var overbevist om at han var en fullverdig erstatning for Keegan. Han oppholdt seg mer i straffefeltet, scoret flere mål og hadde en eminent ballkontroll. I sin første sesong for Liverpool spilte han samtlige kamper, scoret 30 mål og ble matchvinner i europacupfinalen mot belgiske Club Brugge på Wembley. Kampen endte 1-0, og Dalglish ble den nye folkehelten på Merseyside. Keegan var glemt og Dalglish fikk tilnavnet «King Kenny» blant supporterne.

King Kenny ble ofte omtalt som den tenkende fotball spilleren, med sine eminente gjennombruddspasninger og sine spektakulære mål, i tillegg til dette hadde han en fantastisk vinner vilje som bidro til store sjanse for laget. Kenny Dalglish skal ha mye av æren for Liverpools storhetstid på 70 & 80 tallet. Hans favoritt scoring sa han selv alltid var hans neste.

Som manager/spillende manager skulle Kenny bli gaidet av Bob Paisly, men Dalglis viste raskt at han var en mann for egne meninger og lott mange unge uryttinerte spillere få prøve seg på a-laget, dette førte til at det ble en veldig fyldig spillestall. Spllere som slo igjenom da Kenny ble maneger er Jan Møllby & Craig Johnston samt unguttene Steve Nicol & Jim Beglin. Første sesong som spillende manager var i perioder tung og Kenny fikk en del kritikk, men dette tok han innover seg og lærte av, dette resulterte i The double første sesong hvor Dalglis scoret målet som sikkret liga tittelen.

Hillsborough-tragedien

Etter Hillsborough tragedien i 1989 stillte Dalglish seg i spissen for spillerne og ledelsen i LFC og gikk til angrep på de som påstod at det var fyll og dårlig oppførsel fra Liverpool supporterne som hadde ledet til denne ulykken. Deretter gjorde han alt som var i sin makt for å støtte de etterlatte, det er etter dette han har blitt den Liverpool legenden vi alle kjenner han som. For den profilerte måten Dalglish håndterte denne hendelsen på kam han på andreplass som Årets person kåret av lytterne til BBC.

Jeg vet at det er utallige tråder ang Rafa og hans posisjon i klubben.

Jeg tror ikke at Rafa er rett mann for oss i fremtiden, slik han har fremstått i år er ikke en Liverpool manager verdig. Krangler med alt og alle og synes ikke å ha riktig fokus. Jeg mener også at han er altfor feig og defensiv i sitt spillesystem. Han har hatt flere år på å finne gode backer og vinger og han har ennå ikke greid det. Og en god del av valgene han har tatt er jo helt borte i natten. Bytter i kamper etc. Han vil styre alt på academiet men vi har jo ennå ikke sett noen skikkelige talenter i klubben på mange år. Han kjøper inn middelmådige spillere i fleng ifra alle verdensdeler som går på bekostning av de lokale som viser seg å holde samme mål. Hvorfor ikke investere i 2 eller 3 kjempetalenter istedenfor 15-20 talenter som bare går på lån for så og bli frigitt etter noen år?

Jeg ønsker meg en ny manager og kunne veldig gjerne tenkt meg Kenny Dalglish. Han har riktignok vært borte lenge men tror at klubben hadde fått et skikkelig løft med Kenny tilbake i klubben. Jeg tviler ikke på hans kompetanse og sammen med Alan Hansen og/eller Pellegrino som assistent. Eneste jeg er litt usikker på er hvor mye det har betydd å være sålenge borte men han er jo en fotball personlighet og Mr Liverpool. Jeg er sikker på at han fortsatt har mye å tilføre fotballen.

Jeg er enig at en manager trenger tid til å bygge sitt eget men jeg er redd Rafa sin filosofi ikke er den rette for vår klubb. Nei få Kenny tilbake i manesjen og gå over til 4-4-2 og litt mer offensiv spillestil, gi vingene offensiv frihet.  

• fr, feb 6 2009 10:03 Svar til:

• math
    • Ikke rangert
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Hobøl
    • Innlegg 99

Re: Kenny Dalglish som ny manager!

Da jeg så saken med overskriften " - Må redde sesongen" med bildet av King Kenny til trodde jeg et øyeblikk han var på vei inn i en eller annen rolle. I wish ...

• fr, feb 6 2009 10:22 Svar til:

• Septic
    • Topp 200
    • Registrert dato on, okt 15 2008
    • Innlegg 614

Hvor lang tid skulle Dalglish fått på å oppnå den suksessen du mener Benitez ikke har/vil oppnå?

Å hva mener du med: "Gi vingene offensiv frihet?" At de ikke skal jobbe bakover? Når LFC angriper er vel vingene med i det offensive spillet? Denne skjønte jeg ikke!

• fr, feb 6 2009 10:44 Svar til:

Det jeg mener er at vi trenger en ny filosofi og spillestil. Jeg mener at vi burde gå for en manager som har ett litt annet syn en Rafa. Og jeg tror at med Kenny D som manager kunne vi igjen blitt Englands beste lag. Det er ikke sikkert men jeg ønsker uansett nytt blod til å styre vårt lag. Dette er ikke pga de nåværende frustrasjoner men etter å ha sett Rafa sin filosofi over flere år. I Valencia hadde han Vicente blant annet som ving hva har vi?

Benitez sin suksess er at han har fått oss CL finaler, mye takket være defensiv organisering, og en FA cup. Er det slik at vi ønsker å se Liverpool så defensivt som vi gjør under Benitez?

F.eks mot Arsenal borte så blir Adebayor utvist etter ca 60 minutter. Hva gjør vi?jo vi legger oss bakpå for å sikre ett poeng. Jeg trenger ikke nevne alle kampene i år hvor vi fremstår statiske og heller spiller støttepasninger pga for lite valg fremover på banen. 1 spiss gikk ifjor da Torres var "ukjent" for en del forsvarere men nå går det ikke. Uten Stevie G på banen er vi ihvertfall hjelpesløse offensivt.

Ved å gi vingene offensiv frihet mener jeg at de ikke skal hjelpe backen hele tiden i det defensive. Hvor ofte ser du Kuyt bak Arbeloa? Hvor ofte ser du Ronaldo bak Evra? for å ta et eksempel. Rafa ser på det defensive som det viktigste og dermed har vingene så defensivt fokus at det helt klar går utover det offensive. For det andre så har vi heller ikke vinger eller gode offensive backer i laget, noe som har Rafa har hatt mulighet til å skaffe på flere år nå. Vi må stole på at våre midtstoppere er gode nok. Vi kan ikke ha 2 defensive midtbanespillere som ikke kommer på offensive løp i det hele tatt. Vi blir rett og slett altfor baktunge, når så du sist Alonso, Mascherano, Lucas kommer på skikkelige løp inn i motstander boksen sist? Det eneste er skuddmuligheter ifra 20 meter.

Konklusjonen er at vingene får beskjed om hele tiden hjelpe backene med det defensive, det gjør at de ikke har samme energien i det offensive. Se på Ronaldo i Scum han har alt fokuset på det offensive. Kanskje i overkant mye men våre vinger blir etter min mening altfor defensive. Ja vingene er med i det offensive når vi angriper men det er etter 5-10 pasninger på tvers og i støtte før ballen blir spilt ut til vingene. Grunnen til at det går så seint er at vingene har hatt defensivt fokus. Selvfølgelig er det unntaksvise situasjoner, men stort sett foregår spillet slik. Håper du forstår det bedre nå!

• fr, feb 6 2009 10:48 Svar til:

Sciroccato:
    Krangler med alt og alle

Krangler med alt og alle? Jeg vil heller rose han for utspillet mot Sir Alex. Endelig en som sa hvodan ståa var!

Sciroccato:
    synes ikke å ha riktig fokus

Riktig fokus? Hadde du vært manager i Liverpool, ville du selv valgt hvilke spillere som kom til klubben, eller ville du latt noen buisnessfolk velge for deg?

Sciroccato:
    Han har hatt flere år på å finne gode backer og vinger og han har ennå ikke greid det.

Kanskje rett, men dersken for en sentrallinje han har funnet!

Sciroccato:
    Han vil styre alt på academiet men vi har jo ennå ikke sett noen skikkelige talenter i klubben på mange år.

Han gir da talentene sjansen. Darby, Kelly, Spearing, Insua, El Zahr og Plessis har da fått sjansen. Insua og El Zahr har imponert mest.

Sciroccato:
    ikke investere i 2 eller 3 kjempetalenter istedenfor 15-20 talenter som bare går på lån for så og bli frigitt etter noen år?

Med et usedvanlig trangt overgangsbudsjett, hadde du brukt 15M på et talent når du ikke vet om han ville slå igjennom i Premier League? Han fikk jo muligheten til å hente Aguero for 15M. Man kan jo i ettertidsklokskapen kanskje si at det var dumt han ikke benyttet sjansen. Han hentet isteden Kuyt og Bellamy. Men på en annen side, vi vet fremdeles ikke om Aguero ville lyktes i Premier League. Og om han så lyktes, så kunne det tatt flere år.

Arsenal kjører jo denne politikken. Kjøper inn dyre unge talenter som forventes gode, men pga den av unge stallen de har i år, blir det sannsynligvis ikke Champions League på de neste år...

Sciroccato:
    Jeg ønsker meg en ny manager og kunne veldig gjerne tenkt meg Kenny Dalglish.

En levende legende. Ingen tvil om det. Men å ta sjansen på en uerfaren ny trener i en så stor klubb er å ta en litt for stor sjanse.

• fr, feb 6 2009 10:55 Svar til:

• Billy
    • Topp 500
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Innlegg 373

2 år hadde vært nok, om han hadde fått kjøpe og hive vekk brukbare og, ubrukelige spillere som Benitez har gjort. Ikke mange managere som greier å hente 7 offensive spillere på 5 år, for så å ikke kunne bruke dem.

Tror king Kenny ville greid å finne ut av hva han ville ha og brukt pengene der etter mer fornuftig.

• fr, feb 6 2009 11:01 Svar til:

Jeg gjentar noe jeg skrev i en annen tråd, så får dere ta det som mitt innspill i denne "debatten":

De som ikke ser at Rafa har utviklet laget og troppen for hver eneste sesong han har vært i klubben siden han kom til oss, og ikke ser at det fortsatt er stor utvikling i inneværende sesong - både spille- og poengmessig, vet ingenting om fotball, og bør ikke ha rett til å uttale seg om sporten, annet enn gjennom spørsmålsstillinger der de får svar av oss andre!

• fr, feb 6 2009 11:04 Svar til:

Er det noe som tyder på at Kenny ønsker å være manager for oss? Man kan ikke bare hente en mann og forlange at han skal gjøre en jobb. Det kalles slaveri, og er faktisk forbudt!

• fr, feb 6 2009 11:06 Svar til:

Krangler med alt og alle: - utspillet mot Fergie var fantastisk. Men når ting går imot enten på banen eller utenfor så ser det ikke ut som han kan ta selvkritikk. Nei for meg så krangler han enten med eiere (tildels forståelig), Parry, spillere, dommere, FA eller UEFA.

Fokus: Jeg synes ikke at business folk skal ta valgene ang spillere men han har valgt sitt eget speidernettverk og med noen unntak så er det ikke sprekt det vi har fått tak i. (unntak, Skrtel, Insua, Mascherano, Alonso, Torres) For all del sentrallinjen er blant de beste i Europa men begge sidene er middels PL nivå.

Ja han gir talentene sjansen men hvem er gode nok? Insua ja men har du flere??? Har tro på Pacheco selv om noen år.

Dalglish er ikke uerfaren, men kanskje vært litt lenge borte men med sin erfaring tror jeg han kunne gjort en skikkelig god jobb!

• fr, feb 6 2009 11:15 Svar til:

Profeten skrev:

Jeg gjentar noe jeg skrev i en annen tråd, så får dere ta det som mitt innspill i denne "debatten":

De som ikke ser at Rafa har utviklet laget og troppen for hver eneste sesong han har vært i klubben siden han kom til oss, og ikke ser at det fortsatt er stor utvikling i inneværende sesong - både spille- og poengmessig, vet ingenting om fotball, og bør ikke ha rett til å uttale seg om sporten, annet enn gjennom spørsmålsstillinger der de får svar av oss andre!

Selvfølgelig har Rafa utviklet laget, men er det i riktig retning? Nei mener jeg. Vi har vært for defensive siden han tok over. Om det er pga spillermateriellet er jo ett spørsmål, men har Rafa etter flere år som manager ansvar. Vet ingenting om fotball. Den var bra! Latterlig innspill spør du meg! Hvilke grunnlag har du for å påstå dette?? Du kan si akkurat hvor mye du vil at ingen andre en deg har rett men du må tåle en diskusjon. Hvilke synspunkter har du til spillestilen?

• fr, feb 6 2009 11:16 Svar til:

• Septic
    • Topp 200
    • Registrert dato on, okt 15 2008
    • Innlegg 614

Sciroccato:

Krangler med alt og alle: - utspillet mot Fergie var fantastisk. Men når ting går imot enten på banen eller utenfor så ser det ikke ut som han kan ta selvkritikk. Nei for meg så krangler han enten med eiere (tildels forståelig), Parry, spillere, dommere, FA eller UEFA.

Ja han gir talentene sjansen men hvem er gode nok? Insua ja men har du flere??? Har tro på Pacheco selv om noen år.

- Hvilken av de "store" managere er detr som ikke krangler med alt og alle? Fergie, Wenger, Mourinho, Scolari..... Sier ikke det er rett eller lurt. Men Rafa er i meget godt selskap!

- Nåløyet for å slå gjennom for et såklat talent er ekstremt smalt. I det ene øyeblikket blir Rafa kristisert for å ikke stille med det beste laget. I neste for å ikke gi talentene sjansen.... Ikke lett å gjøre folk fornøyde tydeligvis.

• fr, feb 6 2009 11:35 Svar til:

Sciroccato:
    Vet ingenting om fotball. Den var bra! Latterlig innspill spør du meg! Hvilke grunnlag har du for å påstå dette??

Den spille- og poengmessige fremgangen laget har vist de siste 5 årene. Samt mine mange år som trener og supporter.

Sciroccato:
    Du kan si akkurat hvor mye du vil at ingen andre en deg har rett men du må tåle en diskusjon.

Selvfølgelig tåler jeg diskusjon, og jeg synes det er positivt og utviklende med divergerende synspunkter. Men når noen blottlegger sin manglende fotballkunnskap og -forståelse på en så åpen måte, ved å kreve Rafas avgang, finner jeg ikke diskusjonen mange kalorier verdt. Især når den brettes ut med utallige vinklinger og nye tråder, som i det store og det hele omhandler samme surting over samme tema. Beklager!

Sciroccato:
    Hvilke synspunkter har du til spillestilen?

Jeg har vært glad i pass and move siden jeg ble glad i fotball.

Jeg håper svarene mine var tilfredsstillende. Og vil heretter ikke lenger engasjere meg i denne tråden (håper forøvrig den blir slått sammen med en av de andre liknende trådene snart, mods) da jeg finner dens premisser så langt utenfor det jeg finner formålstjenelig for egen del å bruke tiden på.

• fr, feb 6 2009 12:10 Svar til:

Profeten:

Enig i din kritikk over de som ikke er i stand til å se fremgangen under Rafa. Men når det er sagt, bør alle får rett til å uttale seg. Det er det fine med ytringsfriheten, at folk må få lov og mene hva de vil, selv om vi synes noe av det er helt håpløst.

Når det gjelder å lansere King Kenny som ny manager i Liverpool FC, er jo dette et tema som dukker opp fra tid til annen. Jeg er blant de som mener at mannen skal i ro og fred få sitte sammen med sin kone på vip-tribuen og nyte matchene. Hans dager som manager i Liverpool FC er talte og fotballen har beveget seg lysår fremover.

Jeg har den dypeste respekt for hva Kenny Dalglish gjorde for Liverpool FC både som spiller og manager. Og hans fremste styrke er forståelsen av den engelsk ligaen og hva som kreves for å gå til topps. Men han har ikke forståelse for hva som kreves ute i Europa.

Kenny Dalglish overtok som manager etter Heseyltragedien og ledet laget i en tid da engelsk lag var utestengt fra Europa. Hans år i Blackburn førte ham ut i CL. Resultatene derfra med mesterlaget Blackburn var svake. Jeg har derfor ikke lenger tro på Kenny Dalglish som manager. Jeg er av den oppfatning at tiden har løpt i fra de gamle gutta.

Derfor bør Rafa fortsette i jobben som manager for Liverpool FC. Vi kan ikke være skuffet over å ha røket ut for Everton i FA-cupen. La oss nå i det minste vente til sesongen er over før vi avgjør hvordan jobben er gjort, hvor vi står og hva som er statusen for laget og klubben fremover. Rafa må i hvert fall få styre klubben et par år til, med bakgrunn hva han og laget har vist av tittelpotensiale.

Og skulle noen mene at Kenny Dalglish burde få en rolle i klubben, er en styreplass i klubben å foretrekke. Ingenting annet.

• fr, feb 6 2009 12:24 Svar til:

• Boaxzel
    • Ikke rangert
    • Registrert dato ma, jun 16 2008
    • Innlegg 33

Ta en ting først:

KING KENNY kommer ikke tilbake til fotballen i noen roller. Det har han uttalt, han har også sakt at manager yrket krever formye og han har ikke tid eller sugen til det. 

Tråd starter må begynne og lese lengre en nesen. Jeg tror de andre klarte peke det ganke fint ut og trenger ikke peke det ut. Men det med akademiet føler jeg meg obligert til og komme med kommentarer.

Problemet med Akademiet per dags dato er at Rafa vil styre det men får ikke lov, noe som fører til at han ikke har noe som helst makt over det og får ikke drive ting som han vil og derfor er det vanskelig for talenter og komme opp til førstelaget. Men viss rafa får kontroll over akadamiet vil han kunne sile ut mange av de talentene som ikke fortjener en plass på vårt akadami og kunne styre det sånn som han vil, det vil også vær enklere for han og finne talenter til og komme seg på på førstelags nivå. Jeg fårstår rafa meget godt for de fleste managerer i store klubber har kontroll over akadamiet

anyway King Kenny kommer nok aldri tilbake, men for en drøm det hadde vert.

• fr, feb 6 2009 13:10 Svar til:

Freseansikt:
    En levende legende. Ingen tvil om det. Men å ta sjansen på en uerfaren ny trener i en så stor klubb er å ta en litt for stor sjanse.

Her er vel man _litt_ historieløs hvis man kaller King Kenny for "uerfaren". 

Profeten:

Neivel, O Store Debattant. Men er det slik at man ikke kan kritisere en som har sørget for at klubben har fremgang? 

Sønn: Pappa! Er vi snart fremme?

Mor: Ja, kjære. 20 km på E6 er i drøyeste laget.

Far: Jeg er fritatt for all kritikk. Vi kommer tross alt frem om ca. seks-sju timer med alle lemmene i behold!

Side 1 av 576 (8630 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »