Logg inn | Registrer | Hjelp

Uro på Melwood?

Siste innlegg ti, jan 20 2009 14:06 av anfield78. 34 svar.
Side 1 av 3 (35 items) 1 2 3 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • lø, jan 17 2009 12:29

• anfield78
    • Ikke rangert
    • Registrert dato ti, des 16 2008
    • Drammen
    • Innlegg 42

Uro på Melwood?

Er det uro i gangene og garderobene på Melwood?

Det har en stund nå vært misnøye rundt eierene...ingen ny stadio, skittentøy vask i media på flere punkter, ingen penger til spillerkjøp og nå har vi i tillegg fått situasjonen med Rafa!!!

Dette kan umulig være bra. Jeg mener at dette på en eller annen måte påvirker stemingen i klubben. Rafa har på en måte godtatt at han sannsynligvis ikke får nye spillere i januar, og sitter å ser at omtrent alle andre klubber er ute å forsterker.  En del av klubben har sikkert ikke klart å svelge at Stadioen i Stanley Park er blitt ett luftslott. Jeg tror kanskje det begynnr å toppe seg litt for Rafa, og en stor del av problemet er at flere av spillerne har signalisert at de kanskje ikke er i klubben hvis Rafa forsvinner.

Med 2x Everton og Chelsea før eierne kommer å skal "diskutere" med Rafa frykter jeg at toget allerede har forlatt stasjonen hva angår PL-gull.

Vi har igjen kommet i en ugunstig situasjon....igjen, og ryktene vil fly i media frem til Rafa har fått det han vil! Mere uro......

• lø, jan 17 2009 12:31 Svar til:

• anfield78
    • Ikke rangert
    • Drammen
    • Innlegg 42

Re: Uro?!?

Noen som har synspunkter på dette?

• lø, jan 17 2009 13:17 Svar til:

Jeg må innrømme at jeg har tenkt på de samme selv.

Situasjonen rundt Rafa er foruroligende, og jeg er meget spent på hvordan det går i de neste kampene, som jeg forøvrig skal følge ringside på Anfield.

Håper, og forsåvidt også tror, at Rafa er profesjonell nok til å holde laget gående gjennom disse kampene, så får vi se hva som blir resultatet etter at G&H har diskutert med Rafa. Det er ikke helt uproblematisk, sånn jeg ser det, å evt. innfri alle Rafas krav om kontroll i klubben. Vi vil jo, på et eller annet tidspunkt, komme dit at Rafa gir seg, og da er det viktig at vi har noen flere ben å stå på enn at Rafa har kontroll på absolutt alt...

• lø, jan 17 2009 13:26 Svar til:

• anfield78
    • Ikke rangert
    • Drammen
    • Innlegg 42

Vi ser det ganske likt. Jeg kan ikke helt se for meg at Rafa får full kontroll, selvom det kanskje hadde vært bra akkurat nå. Perry og Rafa feirer vel ikke akkurat nyttår sammen.

Er også veldig redd at det skal spre seg en usikkerhet i spillergruppa rundt situasjonen til Rafa. Og at noen spillere begynner å tenke på hva de gjør til sommeren om han forsvinner, de skal jo være profesjonelle nok til å ikke gjøre det men...

Frykter også hva ett eventuelt poengtap mot Everton kan gjøre med denne situasjonene, da kan manu med seier idag fort ha ett grep....

• lø, jan 17 2009 22:04 Svar til:

• Litti83
    • Ikke rangert
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Innlegg 145

Rafa har vel sett seg lei på måten klubben oppfører seg på transfermarkedet. Og jeg syns at vi er ikke noe særlig dyktige ¨på kjøp og salg av spillere. Vi har noen kjøp som treffer bra, men mange som ikke treffer i det hele.

Vi solgte Mark Gonzalez til Real Betis for en slikk og ingenting, han verdsettes nå til godt over 10 mill pund. Betegnelsen verdensstjerne er passende. FOR ett venstreben han har.

Daniel Agger verdsettes til rundt 7,5 mill pund.. vi betalte 8 mill pund for Andrea Dossena.

Å betale 20 mill  pund for Robbie Keane var også litt drøyt.

Hvem er det som tar avgjørelsene?? Er det Hicks og Gillett? Rick Parry? Det er tydeligvis ikke Rafa som bestemmer.

http://www.mirror.co.uk/sport/columnists/reade/2009/01/17/why-rafa-benitez-wants-to-do-the-business-115875-21048172/

• lø, jan 17 2009 22:20 Svar til:

Hallo?? Alt dette er gammelt nytt.

Gonzales fungerte ikke i PL. Mange kaller ham en flopp - og kritiserte Rafa for å ha kjøpt ham. Vi fikk £3,5m for ham, altså ikke "en slikk og ingenting". Har noen påstått at han er verdt det tredobbelt, er det nytt for de fleste...

Dossena kostet £6m - ikke £8m.

Mht. Benitez er han inne i forhandlinger der han er enig om lønn og kontraktsvarighet, han ønsker bare mer makt. Eierne ønsker ikke å gjøre ham sideordnet virksomhetslederen (Parry), for de vil bare at en person skal rapportere til styret. Standard business policy. Men eierne uttrykker vilje til å løse dette. Altså ender det med et slags kompromiss. Rafa ønsker ikke å begynne på nytt i en annen klubb og eierne vet det blir dyrt med et managerskifte.

Senk skuldrene og vent.

• sø, jan 18 2009 0:23 Svar til:

• Litti83
    • Ikke rangert
    • Innlegg 145

Jeg blander pund og euro her. 8 mill euro

Har ingen annen referanse enn wikipedia.  Betis ble tilbudt 11 mil euro for gonzalez. Har også sett en del vakre youtube mål. Er bare litt frykt for Tosic(eller noe) skal slå til for scum. Han har visst en brukbar venster slegge.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Gonz%C3%A1lez

• sø, jan 18 2009 0:36 Svar til:

Let it be. Gonzales funket ikke i PL. Hvis han får en bra karriere i La Liga, bra for ham.

• sø, jan 18 2009 1:30 Svar til:

• jakobsto
    • Ikke rangert
    • Innlegg 19

leste en dag fra norskefans.com at det er også dårlig sammarbeid mellom benitez og U18/reserve lagene til liverpool.

http://www.norskefans.com/england/liverpool/artikel.asp?id=27007

det nevnes blant annet at det burde vært en opprydning i reservelaget, noe jeg er 100% enig i.
    for mange spillere som er for "gamle" til å bli noe av i førstelagstroppen som oppholder plassene til yngre, mer, potensielle spillere.

usikker på hvordan man lager link, men klipp å lim :)

• sø, jan 18 2009 1:33 Svar til:

jakobsto:

leste en dag fra norskefans.com at det er også dårlig sammarbeid mellom benitez og U18/reserve lagene til liverpool.

http://www.norskefans.com/england/liverpool/artikel.asp?id=27007

det nevnes blant annet at det burde vært en opprydning i reservelaget, noe jeg er 100% enig i.
    for mange spillere som er for "gamle" til å bli noe av i førstelagstroppen som oppholder plassene til yngre, mer, potensielle spillere.

usikker på hvordan man lager link, men klipp å lim :)

Artikkelen du siterer/referer til er noe av det verste bullshit jeg har lest.

• sø, jan 18 2009 1:41 Svar til:

• jakobsto
    • Ikke rangert
    • Innlegg 19

godt mulig, bare sendes videre;)
    men er enig i at det kunne vært en opprydding i reservelaget....
  • sø, jan 18 2009 11:21 Svar til:

• Tor3
    • Topp 500
    • Innlegg 258

No er jo ikkje dette ein Gonzalez-tråd, men likevel? Har han slått til i Spania? Det er sjølvsagt bra for han, men og bra for oss. Hugsar at Benitez sette jord og himmel i bevegelse for at han skulle få arbeidstillatlse i England. Det at han ikkje var god nok var kanskje ei ripe i lakken til Benitez i høve til hans dyktighet for å oppdaga talent? Om han no slår til i Spania hadde Benitez kanskje rett likevel? Greit nok at han ikkje passa i England, men god nok for Spansk toppfotball.

• sø, jan 18 2009 12:24 Svar til:

Skal ikke diskutere spillere her, men det vi vet er at noen ikke passer i engelsk fotball.

Ser at Rafa har forlangt full kontroll over tranfers og akademiet. Vi vet også sagaen fra tidligere i sommer angående Barry, men som eierne satt foten ned på visstnok pga alder. Eierne ville eller ha Keane som var et annet mål i det overgangsvinduet. Stiller meg spørsmålet om det er grunn til at Keane ikke spiller mer enn han gjør? Bruker Rafa Keane som et forhandlingskort i jakten på full kontroll over klubben, med å vise eierne at han vil bestemme? Såfall er dette lite profesjonellt, og kan virke som arroganse fra vår manager. Dette kan lett skape bråk fordi spilleren ikke blir fornøyd med tilværelsen, og skaper dermed disharmoni i gruppa.

Greit at det er vanskelig å gjøre alle fornøyde gjennom lik spilletid, men Keane og andre som ikke får spille føler seg brukt i et spill om makt.

• sø, jan 18 2009 12:31 Svar til:

Leste en artikkel på .no om Benitez' kontraktsforhandlinger. Dette avsnittet er interessant: 

Ifølge Chris Bascombe ønsker Benítez ingen gjentagelse av sommerens transfersaga med Gareth Barry da klubben ikke ville betale £18M for Aston Villa-spilleren. Rafa ville sluttføre handelen, men personer høyere opp i systemet forpliktet seg til å bruke £20M på et annet transfermål, Robbie Keane. Klubben bestemte seg for ikke å kjøpe Barry og heller ikke selge Xabi Alonso med tap. Da Peter Crouch ble solgt og Alonsos overgang til Juventus falt i vasken, avsluttet man forhandlingene om Barry, men kjøpte Keane. Benítez mener at dette er en avgjørelse han selv burde ha tatt. Bascombe rapporterer at Rafa forsøkte å blokkere et kjøp av Keane inntil Barry var sikret.

Da er det neimen ikke lett å kritisere manageren for spillerkjøp - det er jo ikke manageren som kjøper spillerne!!

Og det er neigu ikke lett for klubbeierne å evaluere Benitez som manager heller, når de faktisk ikke kan måle resultatene hans på en reell måte. Hadde manageren bestemt spillerkjøpene alene, ville man lett kunne ha vurdert hans resultater direkte og evt. sparket ham ved manglende måloppnåelse. Nå, derimot, mye vanskeligere...

• sø, jan 18 2009 12:35 Svar til:

• mulle_04
    • Topp 500
    • Sandnessjøen
    • Innlegg 188

Kanskje han kommer til å passe i PL? Bare han får litt erfaring og får utviklet seg. Vi har en Riera i troppen som mange påsto ikke passet i PL etter sesongen i City...

Side 1 av 3 (35 items) 1 2 3 Neste >