Logg inn | Registrer | Hjelp

Bascombe; -Intern uro i Liverpool

Siste innlegg ti, des 30 2008 21:46 av Profeten. 23 svar.
Side 1 av 2 (24 items) 1 2 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • ma, des 29 2008 6:38

Bascombe; -Intern uro i Liverpool

On the surface, Anfield should be a picture of serenity as the club satisfies itself with an all-too-rare, prolonged title assault. Rafa has already beaten United and Chelsea, convinced his owners to back him rather than sack him and engineered the first genuine Merseyside title bid for six years.

But scratch a little and there remains the fear bubbling tensions will spill over at any given moment.

It will take little more than a careless utterance in a Press conference, a disagreement over transfer policy, a bank calling in its debts, or another misplaced Yankee soundbite for the dirty linen to be back on display.
    Craving

You can’t step inside Melwood without trampling on an egg shell.

Anfield has become consumed by its hysterical craving for its Holy Grail and that could yet be the club’s downfall.

It remains a political landmine, giving Chelsea and Manchester United hope the merest slip will ensure Liverpool self-destruct in the second half of the season.

Liverpool haven’t yet exorcised the demons infesting the club. Keeping them at bay until Christmas represents real progress. If peace and goodwill can last just six more months, the ultimate prize could follow.

Hva vet Bascombe som ikke vi vet?

• ma, des 29 2008 7:43 Svar til:

• musa
    • Topp 500
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Oslo
    • Innlegg 504

Re: Bascombe; -Intern uro i Liverpool

Tja. Tror han feks vet mye mer enn oss hvor overdrevent alt som står i NOTW er. Og så tror jeg han vet mer enn oss om hvor mye de skriver som er diktet opp.

Hvem handlet hovedoppslaget om i går? Jane Goody? Kerry Catona? 

• ma, des 29 2008 9:04 Svar til:

• Pow
    • Topp 500
    • Registrert dato fr, jun 20 2008
    • Oslo
    • Innlegg 430

Om han vet noe mer enn oss hva uroen i LFC angår skal jeg ikke gå inn på, men det kan vel være han bare bruker "sunn fornuft" og spar opp tidligere hendelser i klubben. Har tenkt mange av de samme sakene selv, og om LFC/Benitez/H&G tåler mer styr er jeg rett og slett usikker på. Jeg frykter for eksempel en ny transfersaga i januar vil føre til nok bråk i klubben til at et evt gull kan ryke om fokus forsvinner fra fotballen.

Dette er selvfølgelig verst tenkelige scenario, og forhåpentligvis har vi lært av i fjor/sommer og ikke lager noe mer styr, selv om Bascombe gjør sitt for å fyre godt oppunder noe som i begynnelsen kan være en liten filleting, men som med ett blusses opp...

• ma, des 29 2008 9:52 Svar til:

• kre
    • Ikke rangert
    • Innlegg 62

Har denne karen solgt sjela si? Bare det å gå frå The Echo til NOTW høres heilt merkelig ut for meg og må være ei total kuvending moralsk og etisk.

Det kan se ut som det har skjett noe personlig sammen med denne "overgangen". Bascombe bruker nå alle sine tidligere kilder til å spa opp alle små ting og dyrke frem overskrift etter overskrift. Eg har mista all respekt for denne karen.

NOTW har eg aldri hatt respekt for.

• ma, des 29 2008 10:12 Svar til:

Sett utenfra så forstår jeg ikke helt denne artikkelen. 

Alle vet at den finansielle situasjonen til Liverpool er anspent med tanke på våre to amerikanske eiere og finanskrisen vi alle står midt oppi.

Nå har detblitt satt litt i skyggen av at Liverpool har levert resultatene og nå ved årsskifte leder ligaen. At pressen vil sette sitt lys på Liverpool og lete etter all mulig dritt nå som vi leder ligaen sier seg selv. Hvis resultatene begynner å snu vil de i tillegg få vann på mølla. Her er det viktig å holde fokus og kun tenke på det sportslige, men på et eller annet tidspunkt må vi få en avklaring på eiersituasjonen og vår nye stadion.

• ma, des 29 2008 10:36 Svar til:

Jeg tror vi må slutte å betrakte Bascombe som noen Liverpool-ekspert med nøktern analyse og høy troverdighet.

Det han skriver er typisk tabloid oppgulp. Han skriver egentlig ingenting nytt, bare resirkulerer ting alle vet og presenterer det som nye ting.

Alle vet at situasjonen rundt Liverpool er anspent. Eierne får ikke bedre økonomi av at vi topper tabellen. Gjeldssituasjonen er håpløs og vi har visst lenge at LFC kan gå på tvangssalg. Dette rir selvsagt klubben og dens ledelse som en mare og det er oppsiktsvekkende at spillerne klarer å spille slik de gjør.

Ingenting av dette er altså nytt.

Det er få eller ingen transfermidler, managerens ambisjoner om sportslig satsning kolliderer med eiernes økonomi. LFC er et skjørt korthus - slik det har vært det i måneder, og slik vi alle har visst om det.

• ma, des 29 2008 10:41 Svar til:

• legolas
    • Topp 500
    • Innlegg 405

Jeg tror du fyrer deg opp pga at det er Bascombe som skriver dette, B&B (+ at det var ufyselig tidlig på morgenen du skrev det Smile).

Det som står der er jo ikke noe nytt. At det ulmer i klubben vet vi jo. Finanskrisen til eierne er en ting, uenigheten mellom eierne og mellom personer i klubben er en annen. At dette kommer opp er kun fordi det er NOTW og de skal jo selge aviser.

En ganske god følelse å lede PL når vi nå skal passere årskiftet, forresten. Big Smile

• ma, des 29 2008 12:37 Svar til:

• Kevin
    • Ikke rangert
    • Registrert dato to, okt 30 2008
    • Innlegg 60

Tror ikke mannen vet så mye mer enn oss. Han har tydeligvis glemt at når gutta går på banen, så blir de sportsmenn. Alle som har drevet med sport vet at når ballen begynner å trille, så forsvinner tankene på regninger, sure kjerringer eller skrikerunger. Da er kampen om ballen, lure løp i bakrom og klaske ballen i netten alt som betyr noe. Dessuten så kan du se det på spillerne for tiden. De er ikke presset eller bekymret. De er høyt oppe, de hadde ikke klart å spille som de gjør ellers. Bare måten Gerrard fintet og lurte av 2 (eller var det 3?) spillere på fem meteren igår...ante ikke at han var så teknisk ))  Gerrard, Benayoun, Lucas, Alonso og Keane...DE har iallefall ikke tanke på noe annet enn gull gull og atter gull for tiden.

Og når vi hever både liga gullet og CL trofeèt i mai, tror jeg nok at The Demons will move to Old Trafford. Liverpool er en av verdens største og beste og attraktive klubber, og jeg tror vi befinner oss i begynnelsen av en ny gyllen æra, som vi gjorde i 75-76. La Bascombe holde på. Så får vi håpe og tro at resultatene taler for seg når alt skal telles opp...

Åja, det glemte jeg helt. Noen som har hørt åssen det går med bakbeinet til Fernando?

Hadde kanskje håpet på å se ham et kvarter eller noe sånt igår, iallefall et lite innhopp, men...blir han frisk i Januar?

• ma, des 29 2008 12:55 Svar til:

Carragher:
    Jeg tror vi må slutte å betrakte Bascombe som noen Liverpool-ekspert med nøktern analyse og høy troverdighet.

Det han skriver er typisk tabloid oppgulp. Han skriver egentlig ingenting nytt, bare resirkulerer ting alle vet og presenterer det som nye ting.

Det som er litt merkelig er at når de virkelige ekspertene som Bascombe kommer på banen er det YNWA meg her og der og han har et meget solid kontaktnett. kommer med nøkterne analyser og har høy troverdighet etc så lenge nyhetene er fordelaktig for LFC og oss supportere. Så snart nyhetene er mindre fordelaktig for LFC skal denne personen kalles for lite nøktern, tabloid, og krediteres lav trovedighet. I tillegg er han ikke lengre Liverpool ekspert.

Og "Kevin" sier under her: "Tror ikke mannen vet så mye mer enn oss."

Til det vil jeg svare slik: Jo, og han vet MYE MER enn oss.

EDIT: Jeg sier ikke med dette at jeg tror på alt som er skrevet her, en må ta alle slike informasjoner med en klype salt. 

• ma, des 29 2008 12:56 Svar til:

En merkelig artikkel jeg egentlig ikke fikk helt tak på. Kan vel handle om alt eller ingenting i grunn, og mest sannsynlig handler det om ingenting. I hvert fall ingenting vi ikke har hørt om før.

Hvis en derimot skal spekulere, vet man at klubben er til salgs. Vi vet også at det er få eller ingen kjøpere, særlig nå under den finansielle uroen som har rammet verden. Og hvis Gillett har så store problemer som det hevdes, kan nærliggende forfall av store lån bli problematiske. Og da kan eksterne eiere komme inn og fremtvinge endringer i klubben som ikke er basert på spotslige vurderinger.

Et annet moment er kontraktsforhandlingene med Rafa og hvor mye innflytelse han skal ha på klubbens styre og stell. Så vi på Rick Parry på tribunen i går mot Newcastle, synes jeg han virker både mutt og innesluttet. Da Rafa reiste seg for å gå, tok han Parry i hånden, men smilet var påklistret. Er det en mann som sitter på oppsigelse?

Vel, da har jeg bidratt med mine antakelser. Men om de har rot i virkeligheten? Vel, ikke vet jeg, men mest sannsynlig er de like "troverdige" som det CB er kontraktsforpliktet til å koke i hop hver søndag. For troverdigheten til TNOW er vel lik null og da bør man ikke lenger ta slike skriverier særlig alvorlig. Husk at søndag er dagens for oppdiktet tøv og det er lite av det som skrives på søndag som har rot i virkeligheten. Men for all del, også blind høne kan finne korn.

• ma, des 29 2008 13:26 Svar til:

CB er utvilsomt en mann som fotsatt vet mer enn de fleste av oss andre. Han skrev biografien til Jamie Carragher, og det er ikke lenge siden han hadde en "exclusive" i NOTW med samme spiller.

Likevel er det han skriver i denne artikkelen kun nye formuleringer over gammelt nytt. De fleste forstår at det er de sportslige resultatene våre i høst som har gjort at uenighetene ikke har vært på overflaten på samme måte som i fjor.

• ma, des 29 2008 17:40 Svar til:

legolas:

Jeg tror du fyrer deg opp pga at det er Bascombe som skriver dette, B&B (+ at det var ufyselig tidlig på morgenen du skrev det Smile).

Fyrer meg opp?Huh?

Jeg mistenker at Bascombe vet noe mer enn han skriver i artikkelen sin, ellers ville han neppe antydet så sterkt at det ulmer under overflaten i klubben. Alle vet at eiersituasjonen har lenge vært et uromoment men jeg vil tro at det skjer ting i kulissene om dagen vi ikke vet om.

legolas:

En ganske god følelse å lede PL når vi nå skal passere årskiftet, forresten. Big Smile

Helt herlig og merkelig uvant. Smile

• ma, des 29 2008 17:54 Svar til:

bread&butter:
    Jeg mistenker at Bascombe vet noe mer enn han skriver i artikkelen sin, ellers ville han neppe antydet så sterkt at det ulmer under overflaten i klubben.

Vet noe mer?

Hva er det mer å vite, da?

Tilstanden internt i LFC er katastrofalt, Vi balanserer på kanten av ruin, har eiere som såvidt har vært på talefot i perioder, mens manager og daglig leder knapt klarer å samarbeide. Det går ikke an å ha det verre internt enn slik LFC har hatt det de siste tolv månedene!

Det er altså ikke mye som ikke er kjent, av de overordnede tingene. Så hva kan bascombe egentlig vite om utover det?

Dessuten bærer teksten hans ikke preg av å antyde noe - her ligger det ingenting mellom linjene. Det er bare gammel moro fortalt om igjen.

Joda, Bascombe kjenner klubben bedre enn oss. Men jobben hans er å levere nyhetssaker og klikkbare titler for en rå tabloidavis/-nettavis. Og da gjør han det.

Det får meg til å tvile enten nyhetene er godt eller dårlig vinklet for vår klubb.

• ma, des 29 2008 18:02 Svar til:

Carragher:

bread&butter:
    Jeg mistenker at Bascombe vet noe mer enn han skriver i artikkelen sin, ellers ville han neppe antydet så sterkt at det ulmer under overflaten i klubben.

Vet noe mer?

Hva er det mer å vite, da?

Tilstanden internt i LFC er katastrofalt, Vi balanserer på kanten av ruin, har eiere som såvidt har vært på talefot i perioder, mens manager og daglig leder knapt klarer å samarbeide. Det går ikke an å ha det verre internt enn slik LFC har hatt det de siste tolv månedene!

Det er altså ikke mye som ikke er kjent, av de overordnede tingene. Så hva kan bascombe egentlig vite om utover det?

Dessuten bærer teksten hans ikke preg av å antyde noe - her ligger det ingenting mellom linjene. Det er bare gammel moro fortalt om igjen.

Joda, Bascombe kjenner klubben bedre enn oss. Men jobben hans er å levere nyhetssaker og klikkbare titler for en rå tabloidavis/-nettavis. Og da gjør han det.

Det får meg til å tvile enten nyhetene er godt eller dårlig vinklet for vår klubb.

Godt mulig at CB koker suppe på en spiker, men jeg har en gnagende mistanke om at han vet noe konkret.

Det er selvsagt mye å vite om hva som skjer i kulissene som ikke vi vet. Det kan være alt fra hvor trygt Rafa sitter til hvor nære vi er å måtte selge våre beste spillere pga økonomi. Hvor stor er harmonien i spillergruppa f.eks? Jeg har hørt rykter om spillere som ferdes vel mye på nattklubber f.eks pga frustrasjon over sin situasjon, en av de er Plessis.

Uansett så får ikke vi gjort noe annet enn å vente å se.

• ma, des 29 2008 18:22 Svar til:

Manager og daglig leder ikke på talefot?Merkelig at de da satt sammen på tribunen mot Newcastle,og sogar tok hverandre i handen ved kamp-slutt.Det er vel ikke det jeg kaller ikke på talefot.
Side 1 av 2 (24 items) 1 2 Neste >