Logg inn | Registrer | Hjelp

Norske landslaget

Siste innlegg to, sep 2 2010 17:53 av GaryMacca. 61 svar.
Side 1 av 5 (62 items) 1 2 3 4 5 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • on, nov 19 2008 22:46

• Sandy
    • Topp 200
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Innlegg 573

Norske landslaget

Bare for å få sakt det, så bryr eg meg  fint lide om landslags fotball. Men nå  synest eg at det er ein grense som er nåd, for å få de ut.
    Hareide burde blitt sparket. Sider nå å leser på tv2.no. Og der står de at han skyller på skadane. Det er idiotisk å sei, laget har ikkje vunnet på 1 år !(!!!!) 
    Greit nok at nøkkelspiller osv kan ver skaddet, men det er jo tross alt eit landslag, som ikkje kjøper spillere, men har tilgjengeligt..

http://www.tv2sporten.no/fotball/landslag/article2409491.ece" target="_blank" title="http://www.tv2sporten.no/fotball/landslag/article2409491.ece">http://www.tv2sporten.no/fotball/landslag/article2409491.ece

• on, nov 19 2008 23:38 Svar til:

• Endre
    • Topp 50
    • Registrert dato fr, feb 22 2008
    • Tønsberg
    • Innlegg 2 229

Re: Norske landslaget

-Hvorfor ville ikke Drillo kjøpe huset?

...

-Fordi Åge HarEidDet...
  • on, nov 19 2008 23:42 Svar til:

• otard
    • Topp 200
    • Aukra
    • Innlegg 571

Mistet troen på Hareide, da han var påold trafford og så på Solskjær, samtidig som han ikke brydde seg om å dra til Nederland og se på Nevland (Groningen) og Berg Hestad (Heerenven).

De to var veldig god i Nederland på den tiden, og burde absolutt blitt vurdert av landslagssjefen.

Det var vel ikke mye vits i å sjekke Solskjær, for han var selvskreven på laget når han var skadefri. Men det var vel artigere med en tur til England?

• on, nov 19 2008 23:42 Svar til:

• Haita
    • Topp 500
    • Oslo
    • Innlegg 202

Nytt blod må inn. Spillere som Gamst, Riise presterer ikke på landslaget og da må en tørre å benke dem, eller enda bedre, ikke innkalle dem. Syns mange andre trenere i Norge lett kunne ha gjort en bedre jobb enn det Haraide har gjort iår
  • on, nov 19 2008 23:45 Svar til:

• ulvers7
    • Topp 150
    • Det fagre vestlandet
    • Innlegg 709

---hmm.---

• to, nov 20 2008 0:34 Svar til:

I dag blir vi slått av et Ukraina som stiller med kun EN proffspiller. Way to go!

Da har vi altså hatt et fantastisk år helt uten seiere. Men vi kunne vel ikke forvente noe annet når motstanderne var fotballstormakter som Wales, Island og B-laget til Ukraina. Når man ser på motstanden vi har hatt i år er Nederland det eneste virkelig gode laget. Uruguay er en ganske grei fotballnasjon, men Norge bør ha sjansen til å vinne en slik kamp. Irland stilte b-preget mot oss og allikevel klarte vi ikke å vinne. Stormaktene Wales og Montenegro beseiret oss med henholdsvis 3-0 og 3-1. Mot Island klarte vi den store bragden å sikre uavgjort etter den 5647. keepertabben på to år. Jeg skal dog ikke skylde dette fantastiske året på keeperne ettersom hele laget spilte fantastsik fra ende til annen. Dette er resultater vi kan være stolte av og dette er resultater som vil gå inn i historie-bøkene.

Behold Hareide, fortsett med Gamst'en og sats en spiller (Moa) som har prestert bra i et par kamper i en sesong i det som må være en av de dårligste ligaene i Europa! Det er nemlig slik man skaper suksess!

Takk for meg og ikke regn med å se meg på Ullevaal på et par år.

• to, nov 20 2008 2:28 Svar til:

Tror de norske spillerne bør lære litt pasningsspill. Nytter ikke med pingle-pasninger. Se å lær av Gerrard, som skyter pasninger. Hvem hadde trøye nr.9? Han misset gang på gang i det oppbyggende spillet og hver gang ble det en farlig kontring i mot. Jeg orket ikke se mer enn 1.omgang. Spilte litt Trackmania i stedet. Cool
  • to, nov 20 2008 9:01 Svar til:

• lynxivers
    • Topp 500
    • finnmark
    • Innlegg 217

norske landslaget kan kansje måle seg med san marino, men tror faktisk dem kommer til å slite der også. Når det gjelder at dem ikke fikk brukt utenlandproffer mot ukraina, så tror jeg ikke det ville hjulpet på resultat fordet om u.l proffene hadde vært med. Må nok hjelp fra høyere makter for å reise landslaget på beina igjen. 

• to, nov 20 2008 9:08 Svar til:

Tipper en lang landslagspause over vinteren, samt et stort press på NFF fra media og fans, gjør at Hareide går av som landslagstrener snart pga manglende resulateter.

Tipper NFF ansetter en kjedelig etterkommer som Ståle Solbakken, og ikke har baller til å gamble på Tom Nordlie (hva kan de egentlig tape?).

• to, nov 20 2008 9:48 Svar til:

• ulvers7
    • Topp 150
    • Det fagre vestlandet
    • Innlegg 709

Eg prøvde å late som om eg var interessert i landslaget igår, men foreslo tidlig for samboer at vi satte på en film istedenfor. Angret ikke et sekund på det når eg hørte at fortsettelsen av kampen var like tragisk som det lille eg fikk med meg.

Utrulig hvor tålmodige NFF er med sine ledere...

• to, nov 20 2008 10:01 Svar til:

Det elendige norske spillermateriellet er det lite å gjøre noe med utenom langsiktig satsing på rekruttering ute i de lokale klubbene.

Hva vi nordmenn oppfatter som god fotball må i denne sammenheng settes i søkelyset. Vår kollektive oppfatning kommer til syne i media. Hvordan blir fotball annonsert i form av vignetter, bilder og omtale? Dette er viktig å få fram- fordi dette gir en pekepinn om vår kollektive drøm om hva fotball er.

Resultatet er nedslående. Sjekk ut selv! Mitt inntrykk fra vår drømmemaskin som jo media er- består av sekvenser med kamp-stuasjoner. Taklinger, hodedueller og nærkamper er det vi får se. Utenom dette er det tvilsomme dommeravgjørelser, straffespark, offside og utvisninger som dominerer.

Vi må skifte fokus. Fotball er noe helt annet enn bare en nærkampsport for store halvskjeggede midtstoppere med teknikk og fantasi på linje med en tikilos løftemanual.

Fotball er en atletisk sport der kroppsbeherskelse, ballteknikk og hurtighet må stå i riktig forhold til det SKAPENDE som man gjør med ballen. Hvor er de fine kombinasjonene? Ser man noen gang en nydelig avdribling og en påfølgende overraskende pasning? Klikk-klakk-spill? En forløsende langpasning med bakoverspinn som lander mellom back og sidelinjen- akkurat der vingspilleren demper ballen silkemykt? Man ser som regel ikke slike ting når Fotball skal presenteres i Norge lenger. Fokus må vekk fra svette og blod (dette er bare en selvfølgelig biting) og dreies mot akrobatikk, kunst og dans som man finner i stort monn hos de fotballkulturene som dominerer rekrutteringen av de beste spillerne.

Ved å skape bedre et bedre bilde på hva det vanskelige i fotball er- så vil vi fore de unge med et riktigere drømmebilde på hva god fotball handler om.

Det nåværende spillemateriellet inngir ikke til noe bedre landslag om vi skulle skifte hovedtrener. That's a long shot!

Åge Hareide har vist at han ikke behersker å konstruere effektive midtbaneenheter under sin tid som hovedtrener. Stort sett så benytter han seg av små virrekopper som ikke skjønner hva de skal finne på når de har ballen- fordi spilleren som potensielt skulle ha ballen også er en liten nærkampspiller av virrekoppklassen. Det er da åpenlyst at Norges midtbanespillere er for like i spillestilen- På midtbanen må vi ha flere egenskaper inn og tydeligere; Ankeret må være stor å stygg og takle så det spruter gørr, offensiv sentralt må være skapende pasningspiller, høyre kant må løpe i posisjoner og kunne slå gode innlegg samtidig som han har kodis til å demme opp bak, venstre kant må kunne holde ballen i laget etter å ha vunnet ballen samt ta frispark som gir resultat. En slik tydelighet må være til stede skal vi unngå at alle går og gjemmer seg bak hverandre slik som nå. Klare oppgaver!

-spark gjerne Hareide men ikke forvent resultater med det første.

• to, nov 20 2008 11:05 Svar til:

• vifo
    • Topp 75
    • Innlegg 1 635

Vi bør seriøst vurdere å legge ned det norske landslaget. Det får være grenser for hvor lenge vi skal pine og ydmyke oss selv på denne måten. Jeg kan ikke se en spiller som synes det er moro å spille med flagget på brystet. Det er mulig enkelte spillere synes det er koselig å treffe de andre, det ser jeg ikke bort fra. Men at de synes det er moro og inspirerende å spille selve kampen, nekter jeg å tro. De som ønsker det kan heller samles i sommerferien og ta ett par fester sammen for å holde kontaktnettet vedlike. 

Hva gjelder Åge Hareide har han gjort sitt aller beste. Det er ikke godt nok. Så enkelt er det. Vi skal takke han for innsatsen, men han fortjener det ikke.

Jeg må ærlig innrømme at Hotel Cæsar igår gikk landskampen en høy gang. Det er trist, men langt fra uventet.

• to, nov 20 2008 12:25 Svar til:

Jeg har aldri vært den som bryr meg om najonalitet- jeg har aldri vært stolt av å være Nordmann, jeg har vært likegyldig, nå skammer jeg meg bare....Embarrassed

• to, nov 20 2008 12:55 Svar til:

• Zoni
    • Topp 25
    • Molde
    • Innlegg 3 861
    • Moderator

Heia Tufte!

• to, nov 20 2008 14:28 Svar til:

Heighway:

Det elendige norske spillermateriellet er det lite å gjøre noe med utenom langsiktig satsing på rekruttering ute i de lokale klubbene.

Hva vi nordmenn oppfatter som god fotball må i denne sammenheng settes i søkelyset. Vår kollektive oppfatning kommer til syne i media. Hvordan blir fotball annonsert i form av vignetter, bilder og omtale? Dette er viktig å få fram- fordi dette gir en pekepinn om vår kollektive drøm om hva fotball er.

Resultatet er nedslående. Sjekk ut selv! Mitt inntrykk fra vår drømmemaskin som jo media er- består av sekvenser med kamp-stuasjoner. Taklinger, hodedueller og nærkamper er det vi får se. Utenom dette er det tvilsomme dommeravgjørelser, straffespark, offside og utvisninger som dominerer.

Vi må skifte fokus. Fotball er noe helt annet enn bare en nærkampsport for store halvskjeggede midtstoppere med teknikk og fantasi på linje med en tikilos løftemanual.

Fotball er en atletisk sport der kroppsbeherskelse, ballteknikk og hurtighet må stå i riktig forhold til det SKAPENDE som man gjør med ballen. Hvor er de fine kombinasjonene? Ser man noen gang en nydelig avdribling og en påfølgende overraskende pasning? Klikk-klakk-spill? En forløsende langpasning med bakoverspinn som lander mellom back og sidelinjen- akkurat der vingspilleren demper ballen silkemykt? Man ser som regel ikke slike ting når Fotball skal presenteres i Norge lenger. Fokus må vekk fra svette og blod (dette er bare en selvfølgelig biting) og dreies mot akrobatikk, kunst og dans som man finner i stort monn hos de fotballkulturene som dominerer rekrutteringen av de beste spillerne.

Ved å skape bedre et bedre bilde på hva det vanskelige i fotball er- så vil vi fore de unge med et riktigere drømmebilde på hva god fotball handler om.

Det nåværende spillemateriellet inngir ikke til noe bedre landslag om vi skulle skifte hovedtrener. That's a long shot!

Åge Hareide har vist at han ikke behersker å konstruere effektive midtbaneenheter under sin tid som hovedtrener. Stort sett så benytter han seg av små virrekopper som ikke skjønner hva de skal finne på når de har ballen- fordi spilleren som potensielt skulle ha ballen også er en liten nærkampspiller av virrekoppklassen. Det er da åpenlyst at Norges midtbanespillere er for like i spillestilen- På midtbanen må vi ha flere egenskaper inn og tydeligere; Ankeret må være stor å stygg og takle så det spruter gørr, offensiv sentralt må være skapende pasningspiller, høyre kant må løpe i posisjoner og kunne slå gode innlegg samtidig som han har kodis til å demme opp bak, venstre kant må kunne holde ballen i laget etter å ha vunnet ballen samt ta frispark som gir resultat. En slik tydelighet må være til stede skal vi unngå at alle går og gjemmer seg bak hverandre slik som nå. Klare oppgaver!

-spark gjerne Hareide men ikke forvent resultater med det første.

Du har et like godt og bitende innlegg som opphavet til nicket ditt.Hjelper ikke bare å bytte ut treneren nei.Vekk med støtteapp rundt.Ikke sikkert de er de beste.Få tak i Mr.Nilsen før Brann stjæler ham.Sendt mannen med hengekøyer under øya( Kåfjord),Espeseth og Solheim.Blir ikke bedre før de på toppen er borte,de som tviholder på Hareide.
Side 1 av 5 (62 items) 1 2 3 4 5 Neste >