liverpool_agger:Hva syns dere til en utvidelse av Anfield ? Diskuter..
Jeg er klart en tilhenger av å utvide Anfield - da helst i et omfang som er større enn 5000 seter. Men heller en begrenset utbygging til 5000 seter enn et nytt sted å spiller hjemmekamper. Fotball er i hovedsak sport. Deretter må det foretas en avveining mellom tradisjon og forretning. For meg er det viktig at Liverpools hjemmebane for alltid blir hetende Anfield. Videre viktig at banen er på eksakt samme sted. At dette kan stride mot ren økonomisk tenkning i noen eller større grad, er en klinkende klar pris som jeg vil stemme for. Anfield er, sammen med draktenes røde farge og by, klubbens sjel. Sjelen skal ikke fjernes.
At dette tilfeldigvis nå gagner (kanskje) Hicks, er uinteressant. Jeg har aldri vært og er heller ikke en tilhenger av nytt stadion og har i den sammenheng satt pris på denne "goden" som har fulgt med det faktum at eierne våre ikke var like stinne som ønsket.
Det meste av det som skjer i livet og verden, kan ha gunstige bieffekter. Dette er en slik bieffekt. Faktisk er det en såpass viktig sak at jeg vil heve det opp fra å være kun en bieffekt, men en "selvstendig hovedeffekt".
Mitt håp er at fremtidige nye eiere og ledere av klubben vil, tross i et forhåpentligvis mer solid økonomisk fundament enn dagens eiere kan briefe med, ser det på samme måte som jeg. Det er nok likevel større sjanse for at McCain blir USAs nye president. For mitt vedkommende håper jeg at DET også skjer, men det er en annen skål...