Logg inn | Registrer | Hjelp

Mer drama i styret?

Siste innlegg fr, aug 22 2008 22:00 av Zoni. 36 svar.
Side 1 av 3 (37 items) 1 2 3 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • ti, aug 19 2008 14:11

Mer drama i styret?

http://liverpool.no/cda/storypg.aspx?id=16380&zone=1

Linker til Liverpool.no. Enklere å lese. Barrett skriver nå at Gillett er rasende på Rafa for måten han har håndtert Barry-sagaen på i pressen. Selv må jeg for første gang....motvillig....si meg enig med Gillett. Syns også at Rafa har opptrådd dårlig ovenfor Xabi Alonso. Og skremmende nok går Liverpool ut med tap om ikke Alonso selges for over 16 millioner euro - skal man tro Barrett i Liverpool Echo.

Hva sier folkens til hvordan Rafa har opptrådd i denne situasjonen? Vil vi se enda noen måneder med krangling og syting den ene og den andre veien? Og hvem er det sorte får i denne saken?

• ti, aug 19 2008 14:20 Svar til:

Re: Mer drama i styret?

Jeg syns at dette begynner å gå alt for langt. All denne shitkastinga drar fokuset vekk fra det sportslige. Jeg er en av de som støtter rafa 100% men må ærlig innrømme at jeg syns han er i overkant sutrete. Det virker som om han har veldig lett for å bruke media for å gi uttrykk for sin frustrasjon og det syns jeg han bør holde seg for god til.

Merseysiders:
    Syns også at Rafa har opptrådd dårlig ovenfor Xabi Alonso.

Er helt enig med deg her. Han virker direkte hensynsløs. Xabi fortjener mer enn dette og det triste er at vi kan ende opp med en Alonso som ønsker seg vekk og har mistet all motivasjon til å spille for Liverpool. Det virker heldigvis som om supporterne også har merket dette og har begynt å gi han massiv støtte fra tribunene og det syns jeg er kanon bra.

• ti, aug 19 2008 14:22 Svar til:

Må si meg enig i at Alonso har blitt behandlet dårlig i følge media. Spørsmålet må likevel være om det kunne ha blitt gjort anderledes? Bytte Alonso med Barry har hele tiden vært målet. At man ikke selger Alonso for en billig penge burde være et kompliment til Alonso, ikke en grunn til at han skal føle seg dårlig. 

Tror forøvrig ikke noe som helst på avtalen at man skal slippe å betale andel hvis summen er over 16 mill. Kan noen forklare meg logikken i dette? At en avtale var omvendt kunne jeg ha forstått, men dette må jo være negativt for begge klubber.

Ryktesesongen er heldigvis snart over. Balague og resten kan snart ta seg en pille og de perfekte passningene fra Gerrard til Torres kan igjen stå i fokus.

• ti, aug 19 2008 14:23 Svar til:

Synes Alonso ser ut til å sitte igjen med en svært ufortjent svarteper i denne situasjonen. Det er ikke lett å skylde på noen her heller.

Det hele er så enkelt at de blakke eierne våre aldri skulle fått makta, for de har ikke det som trengs av finanser. Hadde SAF, Scolari eller Wenger ment at Barry var viktig på samme måte som Rafa mener, hadde det ikke vært et spørsmål om penger. Det hadde aldri kommet en idiotisk uttalelse om "second hand value". Hadde eierne hatt pengene hadde han vært vurdert til verdi som spiller, ikke som salgsvare.

Desverre kommer drama i styret til å være en gjenganger helt til de blakke amerikanerne er vekk.

• ti, aug 19 2008 14:28 Svar til:

• hyypia90
    • Ikke rangert
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Innlegg 40

Idiotisk av Liverpool å sette sammen en slik avtale som garanterer Sociedad 6 mill Euro, så lenge han blir solgt for under 16 mill Euro. Var dagens situasjon SÅ utenkelig at man velvillig gikk med på det her, eller var kjøpet av Alonso så ekstremt viktig at man rett og slett måtte godta det?

- Støtt ham eller spark ham

Det er beskjeden fra Ian Rush til Liverpools eiere i dag. Og mannen som må støttes eller sparkes er selvsagt Rafael Benitez.

- Et gammelt fotballordtak lyder ?støtt ham eller spark ham?, og det er en politikk Liverpool burde adoptere når det gjelder Rafael Benitez akkurat nå. Jeg er enig med Rafa i at Gareth Barry ville være en utmerket tilvekst til Liverspools tropp. Men jeg aksepterer også at han ikke er verdt £18M. Men dersom klubben har pengene som skal til og manageren ønsker å bruke disse pengene, da burde han gis frie tøyler til dette. Det er slik suksessfulle fotballklubber fungerer, skriver Rush i sin faste spalte i Liverpool Echo.

- Dersom en manager får lov til å kjøpe de spillerne han ønsker seg, kan du dømme en manager etter hvordan disse kjøpene presterer. Dersom Rafa kjøper Barry og Liverpool ikke havner blant de to beste på tabellen vil ikke manageren ha noen unnskyldning for manglende fremgang. Akkurat nå kan Rafa fritt hevde at han ikke får lov til å gjøre sin jobb etter beste evne, legger Liverpool-legenden til.

- Manageren må få støtte av eierne, ellers kan du ikke dømme manageren ut fra lagets prestasjoner, slår han fast.

• kenny_d
    • Ikke rangert
    • Innlegg 75

matpakka:
    Er helt enig med deg her. Han virker direkte hensynsløs. Xabi fortjener mer enn dette og det triste er at vi kan ende opp med en Alonso som ønsker seg vekk og har mistet all motivasjon til å spille for Liverpool.

Å være en suksessfull manager innebærer noen ganger at man må drive en "personalpolitikk" som ville vært horribel i alle andre sammenhenger. I likhet med flere andre synes jeg Xabi virker vel så god som Barry. Synes likevel det bør være opp til manageren å ta disse beslutningene, selv om jeg kan være dypt uenig i disse.

• ti, aug 19 2008 14:29 Svar til:

Carragher:

- Støtt ham eller spark ham

Det er beskjeden fra Ian Rush til Liverpools eiere i dag. Og mannen som må støttes eller sparkes er selvsagt Rafael Benitez.

- Et gammelt fotballordtak lyder ?støtt ham eller spark ham?, og det er en politikk Liverpool burde adoptere når det gjelder Rafael Benitez akkurat nå. Jeg er enig med Rafa i at Gareth Barry ville være en utmerket tilvekst til Liverspools tropp. Men jeg aksepterer også at han ikke er verdt £18M. Men dersom klubben har pengene som skal til og manageren ønsker å bruke disse pengene, da burde han gis frie tøyler til dette. Det er slik suksessfulle fotballklubber fungerer, skriver Rush i sin faste spalte i Liverpool Echo.

- Dersom en manager får lov til å kjøpe de spillerne han ønsker seg, kan du dømme en manager etter hvordan disse kjøpene presterer. Dersom Rafa kjøper Barry og Liverpool ikke havner blant de to beste på tabellen vil ikke manageren ha noen unnskyldning for manglende fremgang. Akkurat nå kan Rafa fritt hevde at han ikke får lov til å gjøre sin jobb etter beste evne, legger Liverpool-legenden til.

- Manageren må få støtte av eierne, ellers kan du ikke dømme manageren ut fra lagets prestasjoner, slår han fast.

Beklager - jeg blingset med å legge inn ordentlig. Dette er et utdrag fra artikkelen "Babel tilbake på Melwood" på liverpool.no

• ti, aug 19 2008 14:33 Svar til:

kenny_d:

matpakka:
    Er helt enig med deg her. Han virker direkte hensynsløs. Xabi fortjener mer enn dette og det triste er at vi kan ende opp med en Alonso som ønsker seg vekk og har mistet all motivasjon til å spille for Liverpool.

Å være en suksessfull manager innebærer noen ganger at man må drive en "personalpolitikk" som ville vært horribel i alle andre sammenhenger. I likhet med flere andre synes jeg Xabi virker vel så god som Barry. Synes likevel det bør være opp til manageren å ta disse beslutningene, selv om jeg kan være dypt uenig i disse.

Selvsagt enig i det du skriver, men syns Rafa har drevet Alonso ut av klubben med vilje. Virker ikke som han aksepterer at klubber synes Xabi er overpriset. Slik jeg har forstått det, sender Rafa rundt tilbud til haugevis av klubber for å få Alonso bort fra klubben. Og når dette ikke går, så er det en selvfølge at Alonso ikke føler seg særlig velkommen i klubben. Så enten sitter man igjen med salg av Alonso for dårlig pris eller beholde en umotivert Alonso.

• ti, aug 19 2008 14:52 Svar til:

Rafa er manager.

Rafa vil ha Barry i stedet for Alonso.

Rafa mener det vil gavne Liverpool.

Alonso har fått betalt det samme uansett prestasjoner. En ok kar som ikke har levert varene de siste åra.

Jeg har snudd totalt i synet på Rafa etter denne saken. Han har opptrådd som en glimrende manager som kun tenker framgang for Liverpool.

Grunnet et inkompetent styre, får han det ikke til.

Da får dere bare sitte der come may å la være å klage over en ny sesong 10/ 15 poeng bak ligavinneren.

Deretter er det bare å fortsette å dyrke Alonso og kreve Rafa sparket. For er ikke hans vurderinger verdt å følge, så er han IKKE rett mann for Liverpool FC.

Så enkelt er det.

• ti, aug 19 2008 14:52 Svar til:

• vifo
    • Topp 75
    • Innlegg 1 792

Kunne ikke manager, eiere og suppegjøker krangle litt mer utenfor sesongen, og en anelse mindre i sesongen?

Dette går jo over alle støvleskaft nok en gang, og de fleste lurer vel på hvor lenge denne galskapen skal fortsette.

Og midt i tragedien sitter to glimrende fotballspillere i hver sin klubb som begge egentlig ønsker å spille for Liverpool. Den ene i feil klubb. Den andre i riktig klubb, men nærmest uønsket.

Håpløst!

• ti, aug 19 2008 15:00 Svar til:

• eliasar
    • Topp 25
    • Ålesund
    • Innlegg 2 992

Drevet Alonso ut med vilje!??

Det er jo Rafa som er manageren for svarte svingende, og som følgelig bestemmer hvem som skal ha en rolle i klubben eller ikke.

Eller er det slik å forstå at det er greit å snu kappa etter vinden og støtte eierne i denne saken fordi det passer best ens egen agenda?

• ti, aug 19 2008 15:27 Svar til:

eliasar:
    Det er jo Rafa som er manageren for svarte svingende, og som følgelig bestemmer hvem som skal ha en rolle i klubben eller ikke.

Er det nå det?
    Rafa hadde en døyt å si i Barry sagaen. Han jobbet hardt og lernge for å få ham, men ble avfeid.

Jeg skjønner at Rafa er lei og gir uttrykk for det. Hva angår Gillett, så bør han feie foran egen dør før han går ut i media og kritiserer manageren. 

Det starter som det endte ifjor.

LA OSS BLI KVITT HYENENE NÅ. 

• ti, aug 19 2008 15:31 Svar til:

Edit ;

johnarvelien:
    Rafa hadde en døyt å si i Barry sagaen. Han jobbet hardt og lernge for å få ham, men ble avfeid.

Det skulle selvsagt stå ; Rafa hadde ikke en døyt å si i Barry sagaen.

Da blir det rett! 

• ti, aug 19 2008 15:46 Svar til:

La det være sagt med en gang; Jeg tar alt som står i media om saker som dette med en stor klype salt! Og jeg pleier generelt ikke mene for mye, eller i særlig grad diskutere saker som dette.

Selvsagt jobbes det kontinuerlig med potensielle kjøp og salg av spillere. Mange av disse får vi sannsynligvis aldri høre om. Likevel synes jeg at flere har opptrådt litt uprofesjonelt i Barry/Alonso saken, Rafa inkludert. Det verste med denne saken er utvilsomt at den får et noe latterlig preg. Noe som igjen kan gjøre at spillere vegrer seg for å komme til klubben.

Det vil alltid være følelser innblandet når spillere kjøpes og selges. Men en manager skal ikke la dette styre transferkarusellen. Det er dog viktig at han spiller med åpne kort ovenfor spillere, hvorvidt han har gjort det i denne saken er vel vanskelig å ha en bestemt mening om fra utsiden. Men det kan vel synes som han har beveget seg litt på kanten............

Når det ellers gjelder hvilke spillere som bør kjøpes og selges, så er jeg av den klare oppfatning at det må være en managers ansvar. Skal man ta ansvaret for det sportslige, så må man selvsagt ha råderett over hvilke spillere som disponeres. Men dette må selvsagt være utifra en viss økonomisk ramme. Er denne ramma på £30 mill i dette vinduet, så skal en manager kunne velge å bruke det slik han vil. Om han ønsker å selge fem spillere til 10 mill, for å hente en eneste spiller til 40, så må det være opp til ham. Og skulle han ønske å selge en spiller for 15, for så å hente inn fire spillere for tilsammen 45, så må dette også være i en managers fulle rett. Det er vel omtrent dette Rush også sier.

Nå må selvsagt også lønnsutgifter og andre komersielle vurderinger tas med i regnestykket. Så at Rafa kan trenge litt hjelp med kalkulatoren, det ser jeg ikke bort i fra.

Og mens man venter på en endelig avklaring i denne (disse) saken(e), så kan man jo glede seg over at det er minst like store problemer en times togreise unna.........................

Side 1 av 3 (37 items) 1 2 3 Neste >