Logg inn | Registrer | Hjelp

Steven Gerrard, vår "nye" høyrekant?

Siste innlegg ma, nov 28 2011 21:49 av Bent. 47 svar.
Side 1 av 4 (48 items) 1 2 3 4 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • sø, aug 3 2008 19:37

Steven Gerrard, vår "nye" høyrekant?

Skjønt "ny" er vel å ta hardt i. Han var innom denne posisjonen også siste sesong, men det var vel først og fremst sesongen 05/06 han hadde mange kamper her. Og dette er etter min mening den beste sesongen vi har hatt under Benitez. Det samme med Steven. Vi oppnådde den høyeste poengsummen i ligaen (82), og vi vant FA-cupen. Vårsesongen tok vi mest poeng av alle, spilte glimrende fotball og vår kaptein scoret hele 23 mål sesongen totalt sett, de fleste fra sin høyre kantrolle.

Etter at Keane ble handlet inn, og spesielt etter endel uttalelser fra Rafa ang. hvordan han ønsker å spille, er jeg rimelig overbevist om at 4-4-2 kommer til å bli den foretrukne formasjonen kommende sesong. Med Keane og Torres på topp, Mascherano tilbake fra OL og Barry kjøpt inn, vil det igjen være duket for Steven på høyresida. Uttalelsene fra Rafa i dag tolker jeg også som et klart tegn på dette.

Sesongen 06/07 var det helt klart en konflikt mellom Rafa og Steven. Rafa ønsket at Steven skulle fortsette på høyresida, mens Steven selv ville spille sentralt. Med treige stoppere, og en like treig Alonso ved siden av seg, ble Steven alt for offensiv til å gi midtbanen den nødvendige balansen. Vi endte da også opp med katastrofale 69 poeng i ligaen. Nå skal det også sies at jeg tror den viktigste årsaken til dette var Rafas klokketro på duoen Bellamy/Kuyt på topp!

Der har nå vært endel uttalelser fra kapteinens side som tyder på at han er villig til å revurdere sin holdning til å ville spille sentralt. Muligens har dette en sammenheng med Stevens vennskap med Barry. Eller har han studert hva Ronaldo har fått til fra sin frie høyre kantrolle? Jeg håper i alle fall Steven er klar for å gjøre samme jobben som han gjorde i denne posisjonen den omtalte 05/06 sesongen. Da lukter det edelt metall!

Jeg er mere skeptisk til hva som skjer på venstresida. Pr i dag har vi her ingen gode alternativer i 4-4-2 formasjonen. Men jeg ser for meg at speiderapparatet jobber på spreng for å gjøre noe med det. Men det blir en annen historie.......................  

• sø, aug 3 2008 20:58 Svar til:

Re: Steven Gerrard, vår "nye" høyrekant?

Du har mange gode poenger her, men med Gerrard på høyre trenger vi en solid høyreback. Da først og fremst defensivt. Gerrard etterlater seg en del rom når han trekker inn i banen. Husker spesielt i kampen mot Everton(Tror det var i sesongen 05/06, men er ikke helt sikker) der vi tapte med sifrene 3-0, var det rommet Gerrard etterlot seg veldig avgjørende. Noe vi ble hardt straffet for i den kampen.

Kan ikke se for meg at Degen og Gerrard kommer til å danne høyre siden, når Degen er altfor offensiv. Holder heller en knapp på Finnan og Arbeloa der.

Når sånt skal sies har vi siden 05/06 fått en mer stabil tropp som trådstarter påpeker. Midtbaneleddet og forsvars firrern har fått mye mer løpskapasittet. Dessuten var savnet av Agger stort forrige sesong.....

Tror ellers at Mascherano og Barry kan gjøre en veldig god innsats sammen. I Barry får vi mye av det vi har i Gerrard når evuentuelt Gerrard blir flyttet ut på kanten.

• sø, aug 3 2008 20:59 Svar til:

Det blir feil å se så firkantet på det. Jeg tror vi kommer til å spille både 4-2-3-1 og 4-4-2 som hovedsystemer gjennom kommende sesong.

I 4-2-3-1 vil vi kunne se Mascherano og Barry (jeg tar for gitt at han kommer) i den defensive midtbanetoeren bak Gerrard i samme posisjon som han spilte i sist sesong. Da med Torres foran seg og Keane ved siden av seg. Rafa har antydet kraftig at Keane vil komme til å spille en del her, enten til høyre eller venstre. Dersom vi ikke kjøper flere spillere, vil Babel, Kuyt og Benayoun bekle flankeposisjonene sammen med Keane gjennom sesongen. Det er også mulig å tenke seg at Gerrard skyves ned i den defensive toeren for å gi plass til Babel, Keane og Kuyt bak Torres. Stikkord er som alltid med Rafa fleksibilitet.

I 4-4-2 vil vi kunne se Gerrard som den mest offensive av de to sentrale, da med enten Mascherano eller Barry (jeg tar for gitt at han kommer) og med Keane og Torres som spisspar foran seg. Da vil Benayoun og kanskje Pennant være mest aktuelle på kantene, muligens også Babel, balansert mot en defensivt orientert kantspiller på den andre siden av midtbanen; Rafa har pleid å kjøre en sideback frem på midtbanen dersom han har en svært offensiv spiller på den andre flanken. Vi vil også kunne se Gerrard til høyre, slik vi vil kunne se Barry til venstre. Igjen er stikkordet fleksibilitet.

Basert på denne tenkningen er det ikke snakk om at noen er vår høyrekant. Vi har et knippe spillere som kan spille høyrekant og kommer til å spille høyrekant avhengig av formasjon, taktikk og kampbilde. I løpet av enkeltkamper vil dette variere, ved siden på at spillerne bytter posisjoner og vandrer. Steven Gerrard er en av seks-syv spillere som kan, og som kommer til, å spille høyrekant gjennom en sesong.

Dessuten vil valg av sidebacker avgjøre hvorvidt midtbanespilleren vil spille bredt eller trekke inn. Dersom vi spiller med Dossena (som er markedsført som svært offensiv) vil trolig ikke Degen (også markedsført som svært offensiv) spille, eller han vil ha beksjed om å ikke krysse midtstreken. Dossena vil kunne bli supplert med Carragher, som ikke vil være en fullblods høyreback når vårt lag har ballen, men som vil bli en av tre midtstoppere idet Dossena går inn i en vingrolle. Da vil midtbanens venstrekant, f.eks. Barry (jeg tar for gitt at han kommer) kunne utgjøre enslags tredjemann sentralt, som gir Gerrard anledning til å gå helt frem blant spissene og score. På høyresiden av midtbanen vil det dermed være mulig for kantspilleren å spille bredt og offensivt fordi lagdelen uansett er i balanse.

Denne måten å spille skjevt på er ikke ukjent for Liverpool. Da John Barnes var på sitt sprekeste utgjorde han på mange måter en angrepstrio; tenk deg en 4-4-2 og skyv så den venstre midtbanespilleren frem til spissene, men uten å justere/midtstille.

Noe av det samme gjorde Arsenal under George Graham: De brukte Paul Merson og Kevin Campbell på hhv. venstre og høyre side av Alan Smith. I angrep, dersom ballen gikk langs venstrekanten, trakk Campbell inn i sekstenmeteren og dannet spisspar sammen med Smith. Høyreback Lee Dixon fylte opp bakfra. Dersom angrepet gikk langs høyrekanten, trakk Merson inn i sekstenmeteren og ble Arsenals andre spiss. Nigel Winterburn fylte opp fra sin venstrebackplass. På denne måten hadde Arsenal alltid to spisser i angrep, selv om de kun brukte tre angripere.

Hva vil jeg med alt dette? Jo, påpeke at formasjoner, oppgaver, roller i laget og spillervalg ikke er noe statisk. Og at de etterspurte spillerne skal ha en ting som er like viktig som fart, teknikk og spilleforståelse - nemlig fleksibilitet.

Spillerne under moderne managere, Rafa inkludert, skal være i stand til å spille på flere plasser og spille på flere måter på disse plassene. Og de skal gjøre det uten å mukke, tvertimot skal de se på det som en selvfølge. Jeg tror Gerrard måtte lære dette, noe som gjør ham til en bedre spiller, på en slags vei fra litt arrogant selvgodhet til moden kaptein.

• sø, aug 3 2008 21:16 Svar til:

De som mener at Liverpool er SÅ gode nå, at vi kan tillate oss å bruke Steven Gerrard som ren høyrekant er ikke bare på jordet, men feil jorde.

Nå skal det siesw at slik vi spiller nå, har vi ingen som kan betegnes som rene kanter, men Gerrard er ingen spiller vi kan tillate oss å sette til en begrenset rolle med defensivt ansvar på kant.

Han er en motor, en koloss som ingen er i nærheten av å matche. Verken hos oss eller ellers i fotball-verden.

Det at vi signer Keane og kanskje Barry, gjør jo ikke at vi får mindre bruk for motoren Gerrard. Neida. Vi får bare bedre spillere rundt han, og jeg ser for meg at Keane kommer til å spille mye til høyre og venstre i treeren bak Torres (4-2-3-1). Keane er den nærmeste til å fylle Gerrards rolle sentralt bak Torres, men han er selvsagt ikke i nærheten av kapteinens kvaliteter allround.

At vi kommer til å se at Keane og Gerrard vandrer mye og bytter posisjoner i kampene, ser jeg også som sannsynlig.

• sø, aug 3 2008 21:28 Svar til:

Basse: Jeg tror ikke kravene til en høyreback for å gi defensiv trygghet når Steven er på oppdagelsesferd på motstanders banehalvdel, er like stort nå som det var for noen år siden. Vi har en sentral midtbane (Barry/Mascherano) som er mye bedre defensivt, samt at vår kjære skogvokter er erstattet av folk med fart i beina (Skrtel/Agger). Men ja, jeg ser poenget.

Carragher: Du skriver veldig nyansert og bra. Og jeg kunne skrevet nesten det samme selv. Men da hadde jeg ikke fått frem hovedpoenget mitt. Det handler selvsagt foreløbig om spekulasjoner, og jeg er også helt overbevist om at man kommer til å se Steven i mange posisjoner og formasjoner sesongen igjennom. Men jeg tror altså at man ved bortimot toppet mannskap i de fleste tilfeller vil se ham på høyresida. Selvsagt i en meget fri rolle da. 

Tror forøvrig også du har helt rett i ditt siste avsnitt ang. Stevens lærekurve!

• sø, aug 3 2008 21:33 Svar til:

• rome 77
    • Topp 500
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Orkanger, Trondheim.
    • Innlegg 286

Da vil jeg bli den første til og skrive et kort innlegg. :-)

Han er helt greit rask, og god ballfordeling, men ving.. Vet ikke helt nei. Er selfølgelig en go " all round" spiller, men vil heller ha ham som sentralt.

• sø, aug 3 2008 21:48 Svar til:

NEI NEI NEI og atter NEI.

Gerrard skal spille sentralt og helst med ein offensiv rolle.

Pennant,Kuyt,Babbel,Benayon eller Keane kan spille på høgrekant.

Dette er diskutert mangen ganger før!!!!

• sø, aug 3 2008 21:54 Svar til:

Gløymde å sei eit par ting!!!

For att vi skal få ein bra sesong MÅ Benitez slutte med all rotteringa og heller satse på å bruke samme lag over tid og ikkje bytte 4-6 spillere etter hver kamp!!!!!

Og ikkje minst må alle spillerene blø for klubben.Det holder ikkje att 2-3 gjør det!!!!

• sø, aug 3 2008 23:10 Svar til:

• Kjellen
    • Topp 500
    • Registrert dato to, mar 27 2008
    • Innlegg 299

G.J:

For att vi skal få ein bra sesong MÅ Benitez slutte med all rotteringa og heller satse på å bruke samme lag over tid og ikkje bytte 4-6 spillere etter hver kamp!!!!!

Dette er den største misforståinga i moderne engelsk fotball. Benitez roterar t.d. beviseleg mindre enn Sir Alex Ferguson, som dessverre viste seg å lede sin gjeng til to store triumfar i vår. Problemet har ikkje vore rotasjon, men derimot at vi ikkje har hatt tilstrekkeleg kvalitet i stallen. Dette har endra seg drastisk det siste året, og eg vil tru at dersom vi får noko som helst slags suksess neste sesong vil det vere på grunn av, heller enn på tross av, rotasjon i laget.

Og ver så hjarteleg snill å ro ned bruken av utropsteikn. Terry Pratchett sa sanninga så godt i "Eric":

"Multiple exclamation marks," he went on, shaking his head, "are a sure sign of a diseased mind."

Eg orsakar om dette opplevast som meiningslaust flisespikkeri, men det er frykteleg slitsamt å lese innlegg fylt opp av hårreisande teiknsetjing. Det held lenge med éitt ropeteikn!

• ma, aug 4 2008 0:29 Svar til:

• FysioFC
    • Topp 50
    • Registrert dato sø, apr 6 2008
    • København
    • Innlegg 1 934

Mange her som fortsatt ser formasjoner som de ser ut på lagoppstillingsskjermene, og taktikktavlene på FM.

Først og fremst, ro dere ned. Alle dere som bastant utbasunerer at Gerrard SKAL og MÅ spille sentralt må prøve å se på den moderne fotballen. Mannen hadde sin mest produktive sesong da han spilte høyrekant. Mannen er lynrask, har et kjempetouch og kan drive med ball som ingen andre. Hvorfor kan ikke den mannen spille i en FRI (og det er nøkkelordet her) rolle ute på høyrekanten? Se hva Ronaldo gjør på United i den samme rollen? Se hva Snejder gjør på det nederlandske landslaget, se hva Rosicky får til i Arsenal (Hleb også). Alle sammen, med unntak av Ronaldo, er opprinnelig sentrale midtbanespillere, men de gjør det fanden så bra på kantene.

Og Benitez har vel aldri sagt at Gerrard skal parkeres på kanten i år, basta? Som de to første innleggene gjentar jeg ordet fleksibilitet. Avhengig av hvilke spillere som er på banen samtidig kan formasjoner og bevegelsesmønstre varieres i større grad, også under kamper, når spillere kan bytte posisjoner, og innta nye roller i løpet av kampen. Barry kan gå ut på kanten, Gerrard inn i midten. Keane ut på kanten, Gerrard fram på topp osv osv.

I tillegg gir kjøpene av Keane og Barry oss noe mer enn bare fleksibilitet. Og jeg vet dette er litt off topic om man ser på overskriften, men hør meg ut. Begge var kapteiner i sine tidligere klubber. De er vant til å gå foran, ta ansvar og dra lass. Noe Gerrard har vært nesten alene om å gjøre i en årrekke. Med alle disse kapteinene (husk at Torres også var kaptein i AM, og Carragher også er en ledertype) vil det bli mindre press på Gerrard, som slipper å være på hele banen samtidig. Han slipper å etterlate seg de store rommene folk snakker om.

Formasjoner og posisjoner er noe utdatert i dagens taktiske fotballsnakk. Høyrekant i dag er ikke den samme typen høyrekant som f.eks. Poborski var på 90-tallet.

Det beste hadde vært om spillernavn bare ble satt i en mølje på et ark, så hadde folk sluppet å bekymre seg over hvor de var satt opp Wink 

• ma, aug 4 2008 1:47 Svar til:

• S.Geniard
    • Topp 500
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Bø/Bingen
    • Innlegg 431

Denne tråden er foreløpig et levende og godt bevis på at gode debatter med meningsfulle innlegg fortsatt har mulighet for å overleve på et nettbasert forum. Ps. Da kunne det jo være moro om noen gamle travere, av de som har valgt å sitte på gjerdet i mangel på saklighet i dette forumet, lot seg lure av det grønne gresset og gjorde comeback i denne røde tråden.

Nok om det. Jeg tror noen av dere er inne på noe meget vesentlig her. Fleksibilitet er tydelig et nøkkelord for Rafa, slik Gerrard er en nøkkelspiller for L`pool. Fotball handler i dag om 11 manns bevegelser i forhold til hverandre og merkelappen, eventuelt draktnummeret, du henger på de ulike posisjonene viskes stadig bort. Slik troppen nå ser ut til å bli, blant annet med Barry på vei inn, ser også jeg for meg Rafa flittig benytte seg av både 4-2-3-1 og 4-4-2. Rafa kommer også til å fortsette roteringen da det faktisk er nødvendig. Altså er det vanskelig å snakke om noen første XI, og Gerrard vil som antydet benyttes opptill 4-5 ulike posisjoner.

Likevel vil jeg i dette innlegget, hvis kvalitet forhåpentligvis overgår de Riise slo med høyre, diskutere Gerrards rolle utifra 2 ulike førsteoppstilinger avhengig av hvilken frmasjon en ønsker i den enkelte kamp. Synes Geirrard og andre har argumentert godt for at Gerrard allerede har bevist at han presterer tilsvarende godt på høyrekant som sentralt. At Stevie G spiller mye bedre sentralt er etter mitt syn følgelig en myte og kan ikke underbygges med fakta. Som jeg har nevnt i en annen tråd våger jeg følgende påstand: Om jeg hadde spurt hele Kopforum før forrige sesong om Gerrard ville fungert best på høyrekant eller som bindeledd bak en enslig spiss (altså foran de to sentrale) tror jeg de aller aller fleste ville valgt kanten. Noen uenig? Men hva skjedde så, Gerrard ble etterhvert tildelt rollen som hengende spiss og alle vet hvordan det gikk. Med andre ord, dere som skriker etter at Gerrard må ha sin vante rolle - husk at han allerede har "mistet" den. Så ser jeg selvfølgelig argumentet med at jo, men han spiller fortsatt sentralt...

Altså jeg er ikke veldig besatt av at Gerrard må spille der eller der, jeg vil kun ha det beste ut av de, til enhver tid, tilgjengelige spillerne. Om alle er skadefri og uthvilt tror jeg vi får det slik i 4-2-3-1:

Barry     Mascherano
    Gerrard          Keane             Kuyt/Babel
                         Torres

med mulighet for at spillerne roterer underveis og da spesielt Gerrard og Keane. Det er jo allerede antydet at også Keane vil benyttes på kanten, men jeg tror personlig nummer 7 vil være mer avhengig av å ligge sentralt enn nummer 8. Husk at dette vil være en posisjon hvor Stevie G vil få svært frie tøyler offensivt og kan vandre mye inn sentralt i og rundt straffefeltet. En posisjon skapt for Gerrards innleggsfot, skuddfot, stikkere, forseringer og sugende løp. En ting som kan vise seg å være meget positivt med denne oppstillingen er at det vil være vanskelig, om ikke umulig, for en motstander av topp kvalitet og benytte et anker til å markere Gerrard ut av kampen slik Makelele gjorde det i våres. Og til deg som mener vi trenger Gerrards defensive kvaliteter. Tja, du er vel enig at det fungerte meget bra med Gerrard sentralt i trioen bak Torres? Jeg føler meg rimelig sikker på at det følger med mer defensivt ansvar i Rafas instrukser for "vingene" enn for den hengende spissen hvor Gerrard altså spilte i fjor og likevel fungerte laget godt defensivt. Kuyt og Babel var mye mer involvert i presset på motstander en hva Gerrard var. Mener jeg.

Så vil kanksje noen si, ja det er riktig at Keane muligens er mer avhengig av å spille sentralt enn hva Gerrard er, men hvorfor ikke bruke begge sentralt i 4-2-3-1 ved å flytte Gerrard ned ved Mascheranos side? Tja, jeg har vurdert det selv, men ender opp med å mene det er en dårligere løsning. med forbehold om at det kan fungere mot presumtivt svak motstand. Begrunnelsen min for det er todelt:

1. Rafa har et nøkkelord til på linje med fleksibilitet, nemlig balanse. Jeg tror nemlig rollen til de to sentralt på midtbanen hovedsaklig består av å defensiv trygghet samt at de hele tiden skal være spillbare dypt i banen å distrubere ball hurtigst mulig. Altså at det ikke er rom for at de involverer seg altfor mye offensivt og at de ikke går på for mange løp inn i boks. Med andre ord er disse rollene totalt ulikt fra hva Gerrard er vant med når han spiller sentralt i 4-4-2, (hvor en spiller har tilsvarende rolle, mens den andre er mer offensiv) og dette tror jeg Rafa vil holde fast ved. Dermed kunne Gerrard følt han spilte i en slags mini tvangstrøye i en slik posisjon og mistet mye av sine offensive bidrag.

2. Mange mener det er feil å prioritere kjøp av både Barry og Keane når det først og fremst er på kantene vi har størst forbedringspotensialet. Både ja og nei vil jeg si. Jeg mener Barry er en meget god spiller og ønsker han hjertelig velkommen til klubben. Kunne vi fått en tilsvarende naturlig kantspiller ville det vært strålende og muligens bedre enn Barry, men jeg mener at med de midlene vi har til rådighet finner vi antagelig ikke en så god kantspiller. Derfor velger jeg Barry fremfor en brukbar venstreving. Altså mangler vi fortsatt en ny kantspiller, men jeg mener det er da Gerrard er løsningen. Altså ville Gerrard, Keane og Barry sentralt ødelagt for "ny ving" og derfor var dette argument 2. Dette føler jeg jeg fikk forklart kort og konsist...

og slik i 4-4-2:

Gerrard    Masherano    Barry     Babel/Kuyt

Torres       Keane

Dette er den rollen hvor Geirrard og andre allerede har argumentert strålende for at Gerrard kan spille godt. I dag vil antagelig dette fungere ennå bedre enn i 05-06 sesongen fordi vi vil sitte igjen med mye bedre offensiv slagkraft sentralt når vi flytter Gerrard ut på kant. I løpet av kampen kan vi også flytte Gerrard tilbake sentralt, Barry ut på kant for så å bytte side med Kuyt/Babel. Legg også merke til at jeg benyttet de samme spillerene som i 4-2-3-1 og vi dermed kan benytte alle disse løsningene underveis i en og samme kamp. Om det skulle være ønskelig da. Altså snakker vi fleksibilietet til tusen.

• ma, aug 4 2008 6:13 Svar til:

Bra, Geniard. Selv om jeg ikke tror vi får se Kuyt så mye ute til venstre (eller har han rutine derfra som jeg ikke kjenner?).

En kombinasjon som er glemt (husk at Barry også kan spille på flere plasser) er den i 4-4-2 hvor Barry spiller venstrekant og Gerrard høyrekant og med både Alonso og Mascherano i midten, med Torres og Keane på topp. Da får vi brukt alle våre antatt beste spillere, samtidig som en Gerrard i fri rolle er en garantist for offensivt trøkk fra midtbanen; han vil kunne være veldig offensiv med en så stødig og ellers defensivt kompetent midtbarefirer.

• ma, aug 4 2008 9:25 Svar til:

Carragher:

Bra, Geniard. Selv om jeg ikke tror vi får se Kuyt så mye ute til venstre (eller har han rutine derfra som jeg ikke kjenner?).

En kombinasjon som er glemt (husk at Barry også kan spille på flere plasser) er den i 4-4-2 hvor Barry spiller venstrekant og Gerrard høyrekant og med både Alonso og Mascherano i midten, med Torres og Keane på topp. Da får vi brukt alle våre antatt beste spillere, samtidig som en Gerrard i fri rolle er en garantist for offensivt trøkk fra midtbanen; han vil kunne være veldig offensiv med en så stødig og ellers defensivt kompetent midtbarefirer.

Tja, tror ikke Barry kommer og Alonso blir, men....

• ma, aug 4 2008 10:15 Svar til:

Du har mange gode poeng her.

Du mener det er duket for Gerrard på høyresiden i en 4-4-2 formasjon. Da mener du med Barry og Masch som sentrale? Og Gerrard og Babel på hver sin kant. Det kan være noe i det. Vi spilte som du sa, flott fotball, og opnådde en høypoengsum med Gerrard på høyre. Da scoret han også 23 mål ja. Vis vi kan ha en sånn kant, som Ronaldo, som scorer mål, bidrar bra med offensiv og defensiv og kommer med bra innlegg, da burde vi vurdere Steven som en ny kant. Vis det blir problemer i dette kan vi også rotere litt på det. Flytte Gerrard inn i midten igjen og Barry og Babel på kantene.

Sidebackene vil være offensive og komme til innlegg. Derfor er jeg usikker om Dossena og Degen er gode bakover. Men når de kommer oppover, da trekker kantene innover (Gerrard, Babel). Da er Gerrard inne i rollen sin igjen og kan lukte en farlig retur, eller komme til skudd. Babel skal skjære inn fra sin side, og kanskje en ut 45 grader til Babel kan bli mål. Det er sånn jeg vil ha med backene. Når de går opp, trekker kantene inn.

Jeg vil da egentlig ha Stevie på sentralen, men det er selfølgelig Rafa som bestemmer, og som sikkert vet best. Rafa uttaler jo nå at Stevie vil spille i ulike roller i den kommende sesongen. Det kan bli høyre/sentralt i 4-4-2. Det kan bli offensiv midtbane med Robbie Keane og Torres på topp. Og sikkert flere posisjoner Rafa vil vurdere han i. Steven er en klok spiller og skjønner hva som skal til på hver plass.

Konklusjon: Dette kommer til å bli rotert med Barry (vis han kommer), med kant/sentral. Noen ganger blir det nok Gerrard på kant og omvendt. Jeg ser ingen grunn til at ikke Gerrard kan spille i ulike roller, bare vi ikke bruker han feil. Men vis han viser samme statistikk fra 05/06 sesongen, da spiller det ingen rolle for meg. Jeg håper på det beste for laget, og jeg aner ikke om det er best å ha han sentralt eller på høyre. Men på høyre viser han at han er god, og det er kanskje der vi kommer til å bruke han.

• ma, aug 4 2008 10:29 Svar til:

• kakemann
    • Topp 200
    • Registrert dato on, mai 28 2008
    • Bergen
    • Innlegg 544

Tror og håper at Gerrard vil spille i samme rolle i år som i fjor, i 4-2-3-1:

Torres

Babel             Gerrard        Keane

Barry       Mascherano

Eller i 4-4-2:

Torres          Keane

Barry          Mascherano  Gerrard      Kuyt/Pennant (Hvis han ikke selges) 

Side 1 av 4 (48 items) 1 2 3 4 Neste >