Logg inn | Registrer | Hjelp

Liverpools spillerkjøp

Siste innlegg to, feb 2 2012 18:06 av Rubbaduren. 72 svar.
Side 1 av 5 (73 items) 1 2 3 4 5 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • on, jan 25 2012 12:00

Liverpools spillerkjøp

Jeg savnet en generell tråd med debatt om klubbens spillerkjøp. Nå foregår debatten i mange andre tråder, der den ikke nødvendigvis hører hjemme. Håper vi kan samle tilbakemeldingene på kjøpene i denne tråden - og i den enkelte spillertråden naturligvis.

• on, jan 25 2012 12:06 Svar til:

• Hakkebakke
    • Topp 200
    • Registrert dato to, mar 5 2009
    • København / Larvik
    • Innlegg 572

Re: Liverpools spillerkjøp

trophy:

Jeg savnet en generell tråd med debatt om klubbens spillerkjøp. Nå foregår debatten i mange andre tråder, der den ikke nødvendigvis hører hjemme. Håper vi kan samle tilbakemeldingene på kjøpene i denne tråden - og i den enkelte spillertråden naturligvis.

Et meget godt initiativ, trophy! Tommel opp.

• on, jan 25 2012 12:09 Svar til:

Mye har vært sagt om spillerkjøpene, men er de egentlig så voldsomt feil så langt?

Bellamy, Suarez, Enrique og Coates må sies å være suksessfull kjøp. Adam er det delte meninger om, men han var ikke dyr og var meget god for Blackpool. Har også scoret en del poeng i form av mål og assist for oss. De som enda ikke har slått til er Carroll, Henderson og Downing. Tre kostbare spillere naturligvis, men to av de er unge og har et utvilsomt talent.

Jeg tror resultatene frustrerer mer enn kvaliteten på spillerkjøpene, for de har oppsummert ikke vært så svake. Flere har slått bra til umiddelbart, mens noen trenger litt mer tid på å gjøre bidrag. Vi kan etter min mening enda ikke fastslå at noen av kjøpene er blitt en flopp, det er for tidlig enda i så måte. Nå kan vi likevel regne med at spillere flopper, men om én spiller av alle disse flopper så er uttellingen ganske så bra. Ingen treffer på alt.

• on, jan 25 2012 12:12 Svar til:

Angående klubbens spillerkjøp så føler jeg at vi har bommer litt for ofte på spillerkjøp. Vi har trossalt brukt rundt 1MRD på spillerkjøp siden Januar i fjor, og når vi ser at 2 av dem har slått så begynner man å lure på hva det tenkes på når det gjelder spillerkjøp.

Håper at vi henter mer utenlandsk, nå skal jeg fortsatt gi de 2 som har floppet flere sjanser. Men jeg tviler på at Carroll eller Downing kommer til å snu ting rundt å begynner å herje for oss. Kanskje Downing, men ikke Carroll!

• on, jan 25 2012 12:22 Svar til:

• Hakkebakke
    • Topp 200
    • Registrert dato to, mar 5 2009
    • København / Larvik
    • Innlegg 572

trophy:

Mye har vært sagt om spillerkjøpene, men er de egentlig så voldsomt feil så langt?

Bellamy, Suarez, Enrique og Coates må sies å være suksessfull kjøp. Adam er det delte meninger om, men han var ikke dyr og var meget god for Blackpool. Har også scoret en del poeng i form av mål og assist for oss. De som enda ikke har slått til er Carroll, Henderson og Downing. Tre kostbare spillere naturligvis, men to av de er unge og har et utvilsomt talent.

Jeg tror resultatene frustrerer mer enn kvaliteten på spillerkjøpene, for de har oppsummert ikke vært så svake. Flere har slått bra til umiddelbart, mens noen trenger litt mer tid på å gjøre bidrag. Vi kan etter min mening enda ikke fastslå at noen av kjøpene er blitt en flopp, det er for tidlig enda.

Adam gjorde en god figur i første halvdel av sesongen, og har som du sier bidratt med både mål og assists. Personlig mener jeg at Adam gradvis har spilt dårligere etter Lucas ble skadet, noe som også kan sies om laget i sin helhet. Downing og Carroll har det ikke løsnet helt for om man kun ser på mål/assists, men jeg mener at begge to har vist en viss innsats. Laget har fått flere strenger og spille på, men det kan til tider bli litt for forutsigbart i måten vi spiller på - ift linken Enrique - Downing, og innlegg inn til en meget ensom Carroll.

Ser vi på lagets spill generelt sett, så har det så absolutt forbedret seg kraftig på 1 år. Forsvarspillet har generelt sett vært godt, det spilles en mye mer underholdende fotball, og det skapes mange sjanser. Vi mangler som kjent den siste presisjonen i avslutningen av angrepene. Hva om innlegget er hakket mer presist? Hva om det fylles på i boksen med noen flere spillere?  Hva om spissen plasserer seg en halv meter lenger til høyre? Jeg tror det vil løsne. Spørsmålet er når. Jeg er så absolutt enig i det du sier om flopping. Det er for tidlig å fastslå det.

• on, jan 25 2012 12:58 Svar til:

• staf
    • Topp 200
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Innlegg 589

Adam:
    Problemet for meg med Adam er at han har fått et altfor stort defensivt ansvar etter skaden til Lucas og han ikke klarer å takle det slik som Kenny hadde håpt på. Dersom Adam skal spille må vi bruke Spearing samtidig pga Adams manglende evne til å dekke nok rom defensivt på banen. Adam er tøff, solid og sterk spiller som fungerer når han har en annen til å dekke opp for hans manglende tempo. Offensivt så synes jeg Adam glimtvis er god og han slår endel fine pasninger men det virker som han trenger tid med ballen for å klare å gjøre dette og er ikke så kvikk til å orientere seg slik som feks Gerrard og Alonso var når de spilte. Men jeg forventet aldri at Adam skulle ha Alonso kvalitene heller. Alonso var kanskje en av verdens beste på det han gjorde mens Adam er ganske god på det.

Men selv om Adam har hatt en dårlig periode nå på rundt en mnd så synes jeg han har vært helt grei til nå i Liverpool trøye og å kalle han en flopp er altfor kritisk men han har fortsatt mye å gå på for å bidra på samme måte som han gjorde i Blackpool. Der var det feks en fryd å se på dødballene hans og de var game changing til de grader og det er en ting jeg virkelig savner iår fra Adam. Han vil nok i fremtiden fungere som en rotasjonsspiller for dette laget og det er han dyktig nok til. Men tror aldri han blir en av de aller viktigste for oss.

Downing:

Han har vært til de grader skuffende for meg og jeg har alltid hatt tro på kvalitene hans som spiller men det faktumet at han ikke evner til å ta steget opp for å levere solide prestasjoner for Liverpool og han er ikke i nærheten av samme form som han var i Aston Villa i fjor der han gjevnt over leverte godt i hver eneste kamp. En ting skal han ha som ble nevnt når vi kjøpte han, Han er veldig stabil og for oss så har han vært stabilt dårlig gjennom hele perioden til nå og iløpet av en kamp så får man kanskje se 1 situasjon der han gjør noe bra og han klarer å vise at det finnes kvaliteter men hva med å levere slike prestasjoner oftere?. Utrolig frustrerende med Downing pga jeg tror det finnes en god fotballspiller  i han men det mentale har ikke greit å omstille seg for å spille for en storklubb. Men en ting jeg er sikker på er at det ville vært helt feil å selge Downing til sommeren pga han kan fortsatt snu ting og bli god for oss men til en pris på £20mill så forventer jeg prestasjoner fra første sesong, spesielt når du allerede kjenner ligaen ut og inn og har spilt i den hele karrieren din.

• on, jan 25 2012 13:11 Svar til:

• bootroom
    • Topp 25
    • Registrert dato ma, mar 29 2010
    • oslo/sandnes
    • Innlegg 3 677

Først må jeg si det er modig av trådstarter å opprette denne tråden når han sitter såpass i glasshuset med hyllingen av Carroll kjøpet som "det riktige kjøp", samtidig som de fleste andre spillere blir totalslakta uke etter uke.

I det hele tatt har vi ikke mye grunn til å være fornøyd.:

Carroll - impotens på topp. sprer usikkerhet i laget. er i det hele tatt et "svart hull" for laget. ødeleggende faktor

Downing - frisk start, men falt av toget tidlig. ikke umulig at vil blomstre om vi får erstattet "det svarte hullet på topp".

Enrique - et godt kjøp, ja selv til tross for kollapsen i forrige kamp

Henderson - bevegelig og energisk. god moral og en fin type. kan bli bra på sikt.

Suarez - klassespiller, men mangler avslutteregenskaper til å spille spydspiss. bedre som som tilbaketrukket spiss eller fremskutt ving

Adam - ikke helt krise, men dårlig defensivt. har vanskelig for å se for meg denne spilleren figurere i CL kamper i fremtiden. Smidig som en sekk med poteter. Har ikke rette "pedigree" etter mitt syn.

I det hele tatt har britene jevnt over skuffet stort, mens utlendingene har grepet sjansen og har vist seg verdt pengene. Det bør fortelle ledelsen hvor de har feilet og hva som bør gjøres i fremtiden.

• on, jan 25 2012 13:30 Svar til:

Bootroom vil ha et Liverpool uten briter i laget. Det går ikke, av flere grunner.

• on, jan 25 2012 13:34 Svar til:

Jeg synes det er rart at så mange spillere som presterer bra i sine klubber, slutter å prestere når de kommer til Liverpool. Slik oppfatter jeg det ikke når de drar til andre klubber som Arsenal, Man Utd m.f.

Hva kommer det av, er det bare spillerne det kommer an på?

• on, jan 25 2012 13:42 Svar til:

• bootroom
    • Topp 25
    • Registrert dato ma, mar 29 2010
    • oslo/sandnes
    • Innlegg 3 677

trophy:

Bootroom vil ha et Liverpool uten briter i laget. Det går ikke, av flere grunner.

Først og fremst vil jeg ha spillere som presterer og er profesjonelle. Der inngår ikke "det riktige kjøpet". Derimot kan squadspillere fra egen ungdomssatsing inngå i troppen. En spiller som Flanagan bør ikke skyves ut i kulda bare fordi vi har god dekning på plassen. Vi behøver ikke kjøpe overprisede middelmådigheter kun fordi de er britiske.

• on, jan 25 2012 13:46 Svar til:

Det er naivt å tro at vi kan være uten briter i laget i fremtiden, og det er naivt å tro at alle spillere slår til fra første spark på ballen. 

• on, jan 25 2012 13:53 Svar til:

• pultost
    • Topp 500
    • Innlegg 497

bootroom:
    I det hele tatt har vi ikke mye grunn til å være fornøyd.

Jeg synes du har rett i mye av det du skriver her.

Reina
    Johnson - Agger - Skrtel - Enrique
    Gerrard - Lucas - Ny sentral midtbane - Ny venstrekant
    Suarez
    Ny spiss

Selg Carroll, han blir aldri noen stor spiller for Liverpool.
    Behold Bellamy, Shelvey, Adam og Downing som squadspillere.
    Salg av Carroll, Maxi, Kuyt og Spearing kan frigi midler til nye kjøp.

• on, jan 25 2012 13:57 Svar til:

• staf
    • Topp 200
    • Innlegg 589

Jeg er 100% sikker på at FA kommer til å innføre en slags kvote for å beskytte landslaget sitt samt hjemmetilhørigheten til ligaen men de har samtidig vært redde for posisjonen til PL som liga og det å være den beste ligaen i verden som selvsagt er den største prestasjonen for FA. Men UEFA ønsker at Ligaene skal beholde sin identitet og de ligaene som har innført slike restriksjoner har hatt suksess og det vil kanskje føre til at ligaen blir litt dårligere de første årene men på sikt vil det øke nivået på landslaget og interessen fra eget land for ligaen. Men PL er blitt en veldig internasjonal liga men for lagene i bunnen som er LIKE viktige som topplagene så tror jeg ikke de er like enige med alle utlendingene som er i klubbene deres for pengene og ikke bryr seg fem flate om det går bra eller dårlig.

Derfor synes jeg det på sikt er riktig med den filosofien Liverpool nå har med hjemlige spillere pga det kan få store konsekvenser dersom plutselig alle klubbene trenger engelskmenn for å oppfylle kvoter.

• on, jan 25 2012 14:11 Svar til:

Skal du vinne PL har det vist seg å være et stort pluss med en stamme av gode britiske spillere. I tillegg er det andre gode grunner for å inkludere briter i et engelsk lag.

• on, jan 25 2012 14:28 Svar til:

For min del er dette frustrasjon som har bygget seg opp over mange år og under 4-5 managere.

I løpet av min tid som Liverpoolsupporter (siden 95) kan jeg ikke huske et godt vingkjøp! Altså over 15 år og ikke et godt vingkjøp. Ikke en rask, teknisk, kreativ spiller som holder på vingen på 15 år. Det er noen ganger jeg begynner å lure på om Liverpool bytter fotballskoene til vingene med sirup. Dette er til å gå på veggen av.

Dog skal det sies at jeg tror spillekjøpende kan glimre om de nettopp får den spillertypen jeg etterlyser over. Helst vil jeg ha 2. Det vil gi en helt annen balanse i laget og gjøre oss mer komplett med gode arbeidsjern som kan vinne krigen på midten og med kreative raske kanter som få forsvarende lag i ubalanse i en langt større grad enn hva vi er kapable til nå.

Side 1 av 5 (73 items) 1 2 3 4 5 Neste >