Logg inn | Registrer | Hjelp

Er det noen som er fornøyd med dagens lfc??

Siste innlegg on, jan 25 2012 18:24 av Skruknott. 50 svar.
Side 1 av 4 (51 items) 1 2 3 4 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • lø, jan 21 2012 20:39

• Paddy80
    • Ikke rangert
    • Registrert dato on, mar 18 2009
    • Innlegg 25

Er det noen som er fornøyd med dagens lfc??

Ett av  mine første innlegg handlet om at dagens LFC ikke er noe storlag, vi har kjøpt feil og fortsetter og gjøre feil. Jeg fikk kjeft fordi jeg er negativ og av de store "legendene" her på forumet som til enhver tid skal forsvare alt liverpool gjør og liverpools spillere som "fortjener" mer ære og skryt osv osv. 

Jeg mener: Med dagens Liverpool har vi 0% sjanse til å klare topp 4.

Adam, Kuyt, Carroll, Skrtel, Spearing, Carragher og Maxi må alle ut og det j.... kjapt. Dette er spillere som er med på å holde lfc på det nivået de er i dag. Kuyt får skryt av mange, han er pill rotten og har ingen ferdigheter en spiller i hans posisjon skal ha, han kan først som sist begynne som hare på 10.000 meter. 

Adam er treig, tung, lager for mange frispark og laaaangt fra god nok, han holder maks championship nivå. 

Carroll snubler i ballen, bommer på ballen, treig, tung og helt ferdig i mine øyne. Får vi 8 mill for han så selg med en gang. 

Skrtel i følge Clarke førstevalg, skremmende hvor lavt de legger listen, bruk coates da vel, ung og kan bli god, er ikke god nok men kan bli. 

Spearing kan jeg bare si greit stallfyll og jobber bra, helt ok, men ikke noe i ett "topplag" å gjøre. 

Carragher er ferdig og han spiller ikke lengre og godt er det. 

Maxi er for gammel, langt fra god nok. Ikke spesielt god på noe, en spiller vi ikke trenger. 

Videre blir det sagt at Feks Carra er en legende i Lfc øyne, og at han er fin å ha i stallen som støtte for laget. Det er akkurat dette lfc gjør feil. Den erkebritiske holdningen hvor vi skal tviholde på noe som funket for 30 år siden, det funker ikke i dagens fotball. Adapt or die!!! 

Vi må ha ny stadion, vi må handle spillere for minimum 2 mrd skal vi være i nærheten av toppen igjen, og da kan ikke dagens topplag gjøre noe riktig. Lfc er ikke i toppen før de får inn en personlighet som skjønner seg på og kan implementere moderne tanker og holdninger. 

Jeg vil med dette innlegget belyse hvordan jeg ser på dagens liverpool og er ikke interessert i å høre fra medlemmer som tviholder på de spillerne "som gjør en viktig jobb" eller som "fortjener mer" eller "vent litt så løsner det". Jeg vil ha negative tilbakemeldinger fra folk som er dritt lei av å se laget sitt bli driti ut mot bunnlag og som mener det bør skje noe snart!  

Jeg gleder meg som en unge hver gang lfc skal spill og satser i dag en del penger på at de skal vinne, og blir like skuffet hver gang. Ja, de klarer å slå City og topplag, men det er kun fordi de kan ligge bakpå å håpe at de ikke slipper inn mål. de klarer ikke styre kamper, og ja jeg er innmari frustrert etter dagens kamp, fyttipokker for en begredelig forestilling, nå må det for guds skyld skje noe positivt snart!!!!!!

• lø, jan 21 2012 21:19 Svar til:

Re: Er det noen som er fornøyd med dagens lfc??

Har ikke så mye å tilføye her, kun sette,minst, to streker under innlegget. Frustrasjonen lyser og du treffer bra attpåtil. Tror nok ikke dette innlegget/tråden får så mange kommentarer fra "forumlengendene" da de vil være opptatt med å forklare hvordan den berømmelige fjerdeplassen(enkelte har tatt den som en selvfølge) skal oppnås.
  • lø, jan 21 2012 21:27 Svar til:

Det det handler om er at vi har kjøpt helt feil, vi har brukt penger på spillere som skal spille på lag som ligger på midtre og nedre halvdel av PL. Hvis vi hadde kjøpt et par andre spillere istedet for de vi har kjøpt så hadde ting sett bedre ut, det er jeg rimelig sikker på. 

Først, vi har kjøpt: Suarez, Carroll, Henderson, Downing, Adam, Bellamy og Enrique siden Januar. Av disse så holder 3 spillere et nivå som er akseptabelt for Liverpool.

Hvis vi ser på hvem og hva vi kunne fått for det vi har betalt for enkelte spillere så ser man  virkelig at man har gjort mye feil. Så hvem kunne vi egentlig ha fått for det vi har brukt på: Hendo, Dowing, Carroll og Adam.

Henderson kostet vell rundt £16M, Marco Reus kostet Dortmund 15M euro.

Downing kostet 20M£, Mata kostet vell rundt 25M£. Hadde vi vært tidlig ute i sommer så hadde det ikke vært noe problem å signert han.

Carroll kostet 35M£, der kunne vi lett ha hentet en spiller som Aguero eller Cavani.

Og når vi ser på Adam så kunne vi heller ha beholdt Meireles, fordi han gjør vell ikke noe dårligere jobb enn han.

Så da kunne vi hatt en stall bestående av Reus, Mata, Aguero/Cavani og Meireles isteden for Hendo, Downing, Carroll og Adam. Det er ikke vanskelig å forstå at dette ville vært en mye bedre lag og mye mer slagkraftig! Så vil kanskje mange si at disse ville ikke ha kommet til Liverpool og de ville ha krevet alltfor store lønninger. Det første er bare bullshit. Reus tror jeg lett ville ha kommet ettersom ingen andre prøvde seg på han før nå i Januar, Mata flørtet som bare **** med oss i sommer, Cavani eller Aguero er det eneste som er spørsmålet. Men jeg regner med at slike spillere ville ha kommet når de ser hvem de ville ha fått spille med. Å når det kommer til lønn, hva er dyrest, betale litt høyere lønninger å komme til CL eller betale lavere lønninger å ikke kommer til CL? For meg er svaret på den enkel.

Så med andre ord, hvis vi hadde vært smarte så kunne laget vårt ha vært noe ala dette når det er toppet:

Reina

Johnson - Skrtel - Agger - Enrique

Gerrard - Lucas

Reus - Mata - Suarez

Cavani/Aguero

Måtte bare få ut litt agresjon her, men man skjønner poenget. VI har feilet på overgangs vinduet til de grader.

• lø, jan 21 2012 21:31 Svar til:

• Ignition
    • Topp 500
    • Registrert dato sø, jul 3 2011
    • Trondheim
    • Innlegg 228

Vi er i samme situasjon som i fjor, bortsett fra nye eiere. Ansett Daglish som presseansvarlig, der er han god. Men å styre en av verdens største fotballklubber er han alt for gammeldags til. Laget han har skapt nå hadde vunnet mye på 80-tallet, ikke i 2012.
  • lø, jan 21 2012 21:36 Svar til:

Ignition:
    Vi er i samme situasjon som i fjor, bortsett fra nye eiere. Ansett Daglish som presseansvarlig, der er han god. Men å styre en av verdens største fotballklubber er han alt for gammeldags til. Laget han har skapt nå hadde vunnet mye på 80-tallet, ikke i 2012.
    Hvis man bare tar utskiftningene på midtbanen: Downing- Adam- Henderson, vs. Cole- Aquilani- Meireles. Midtbanen vår er svekket fra i fjor slik jeg ser det. Aquilani var riktignok på utlån i fjor, men i utgangspunktet kunne vi valgt å ha han hvis vi ville. Det kunne vi for så vidt fortsatt.
  • lø, jan 21 2012 21:53 Svar til:

• Paddy80
    • Ikke rangert
    • Registrert dato on, mar 18 2009
    • Innlegg 25

Det er godt å se at det er flere som har huet plassert på skuldrene og ikke underarmen som så altfor mange andre her inne. Har selv være en ihuga fm spiller og for meg er det rart at ikke flere bruker det som verktøy som en del av å identifisere spillere. Det er mange ganger blitt sagt i disse sammenhengen at man ikke kan bruke ett spill som bakgrunn og at vi som har kommet med såkalte FM navn er på viddene. 

FM har speidere i alle land og opptil flere i mange av de, dette er personer som vet hva som rører seg i sitt land og det er ikke vanskelig å vite hvilke spillere som blir gode hvis man er litt interessert i fotballen. Opp gjennom årene er det nettopp de spillerne som har vært gode på FM (før CM) som har blitt gode på ordentlig. De er alltid tidligst ute til å identifisere de store talentene og dette fantastiske spillet har en database som er helt unik, noe også flere av verdens topplag har skjønt. 

Dette er den type spillere som Liverpool skal supplere med og være tidlig ute på å hente før alle andre vet om de. 

Lfc må stikke fingrene i jorda og si at vi er ett middelmådig lag, vi er ikke gode nok. Hva skal vi gjøre. Jo, vi skal begynne på nytt å bygge for fremtiden. Vi vil ikke høre en dritt om at vi skal kjempe om det ene eller det andre, vi er ikke gode nok i dag, men vi har ambisojner om å bli det og vi kan klare det hvis vi begynner å bygge riktig nå. Først må vi fokusere på å få bygget den etterlengtede stadion slik at vi har de finansielle muskelene i fremtiden vi trenger med de inntektene dette vil medføre. Så må vi få på plass de beste speiderne som finnes i verden til å hjelpe oss å finne de beste spillerne. Vi skal ikke finne opp kruttet på nytt, men vi skal ta det beste fra alle kanter og implementere det i vår klubb. Vi skal skape en atmosfære hvor vi spiller attraktiv fotball og være konkurransedyktige på alle områder slik at spillere og ledere skal ønske å spille for vår klubb. 

Hvordan vi skal gjøre dette? Bli kvitt all driten som er i klubben i dag, det er bedre å ha en jævli god spiller enn 4 gode. Jeg mener også på lang sikt at det er bedre å bruke 1 jævli god spiller sammen med 3 middelmådige spillere enn 4 som er ok men har sine begrensninger. Denne gode spilleren må være ung, fordi da kan vi supplere med en jævli god spiller til neste år, og etter 4 år har vi 4 jævli gode spillere som spiller samme og da har vi ett topplag. 

Vi skal ikke gå for risikofylte løsninger hvor vi kanskje blir gode nok, men ha en felles forståelse for at vi skal ha de beste spillerne inn i laget vårt, og det kan ta ta 4 år, men da vet vi iallefall at vi har de beste om 4 år og kan vente disse årene på nettopp dette. 

Vi er ikke gode nok og kommer aldri bli det hvis vi fortsetter i samme tralt som før. Vi må tenke nytt og gjøre det riktige hvert år så kanskje vi blir gode nok.

• lø, jan 21 2012 22:23 Svar til:

• Fidd3
    • Ikke rangert
    • Registrert dato on, jan 18 2012
    • Innlegg 5

Dalglish virker å tviholde på den gamle formelen med britiske spillere og sin five-a-side fotball, og i lag med dette fantastiske statistikkopplegget ved spillerkjøp mener jeg at Liverpool bare blir dratt lengre og lengre ned i sumpen. Men ikke misforstå meg, jeg har ingenting i mot måten Liverpool spiller på, det er underholdende å se på når det funker. Men med en slik stil trenger man ballsikre spillere. Ta Barcelona som et eksempel, de spiller den typen fotball jeg vil si er den moderne versjonen av Liverpools spillestil. Barcelona har ballsikre og ikke-britiske spillere som treffer medspillere gang på gang, ikke bare på midtbanen men også inni boksen, noe man ikke kan si om Liverpool per dags dato. Man vil da kanskje trekke fram det argumentet av spansk fotball er helt annerledes enn britisk og at i England blir du presset mye mer. Men fakta er at Barcelonas spillestil fungerer mot britiske klubber også, dette sier jeg med fjorårets champions league finale i bakhodet.

Det jeg vil fram til er at det er over et år siden Dalglish kom tilbake. Siden den gang har vi kjøpt inn 6 førstelagsspillere for til sammen 110 millioner pund. Av disse er det to spillere som har innfridd, Enrique og Suarez, mens Carroll, Henderson, Adam og Downing holder ett alt for lavt nivå for å være i en toppklubb.

Det Enrique og Suarez har til felles, sett bort ifra det at de er de eneste dugende spillerene Dalglish har kjøpt, er at de ikke er britisk. Dette kan ha mange forskjellige grunner, men når man ser seg rundt i verden og oppdager at det siden tusenårsskifte kun har vært 2 britiske vinnere av champions league er det grunn til å sette spørsmålstegn ved den erkebritiske fotballideologien.

Alle vet at britiske spillere er overpriset, og tar vi bort Suarez og Enrique sitter vi igjen med 4 middelmådige spillere til 83 millioner pund. Og er det virkelig nødvendig å bruke så mye penger på slike spillere? Hvorfor ønsker en klubb å hente briter? For å unngå å bli beskyldt for stereotypi velger jeg å si at de -fleste-, britiske spillere har like mye disiplin som en opprørsk 16-åring. Det virker som at de er mer opptatt av å drikke seg dritings enn å prøve å bli bedre. Britiske fotballspillere har gått fra den laveste sosiale klassen til nærmest å bli superstjerner over natten. Når dette skjer er det nødt til å oppstå holdningsproblemer. For meg virker det som at briter har et ekstremt behov for å vise at de kommer fra arbeiderklassen og nekter å ofre noe av den grusomme pubkulturen som det er i England i håp om å bli bedre. Jeg ser ikke den sulten som spanjolene har etter alltid å bli bedre, det virker som at britene er fornøyd på tingenes tilstand, de blir solgt for rekordsummer og klubbdirektørene står og kaster penger etter dem mens de ligger å deiger seg over bardisken etter 3-4 pils for mye en fredagskveld.

Når man da setter seg foran pc-en og ser på opta sin statistikk at Andy Carroll har scoret 11 mål på  5 måneder for Newcastle i premier league, blir man kanskje imponert. Men det statistikken ikke tar med er personligheten. Jeg mener instillingen og tankesettet til en spiller er vel så viktig som hvor mange mål man scorer. Det er viktig å huske på at spilleren skal passe inn med resten av spillerene for at laget skal fungere. Nå er jeg ingen ekspert på hvordan Liverpool bruker dette statistikkverktøyet, men jeg er redd for at Liverpool har sett seg blind på statistikken og har glemt mange viktige faktorer ved det tradisjonelle spillerkjøpet.

Dette var kanskje et anglohatende innlegg bygget på stereotypier, men jeg mener at britiske spillere har et holdningsproblem, og å bruke 35 millioner pund på en pubrotte er rett og slett latterlig. Å kjøpe britiske spillere fordi de er britiske er som å kjøpe seg en Jaguar til 3 millioner når ferrari-forhandleren på andre siden av gaten selger tre ganger så gode biler for halve prisen. Den britiske innkjøpspolitikken i lag med statistikkverktøyet kommer til å senke Liverpool. Vi kan ikke fortsette å kjøpe middelmådige briter for rekordsummer når det er utrolige talenter og uslipte diamanter til halve prisen ute i Europa. Det er mulig jeg får kritikk fra en 50-åring som har sett Liverpool i sin storhetstid, men i 2012 betyr ikke historie en dritt. Det er på tide å våkne opp fra 80-tallet og innse at fotballen har endret seg i lag med verden de siste 30 årene.

• lø, jan 21 2012 22:26 Svar til:

Hvor ble det av det fantastiske innlegget som var i sist i denne tråden? Skrevet av en ny forumbruker som første innlegg.

Vil bare si fantastisk skrevet. Og selv om du generaliserer så mener jeg det er helt rett i dette tilfellet. Stereotypier oppstår ikke av seg selv.

Edit. Ser innlegget nå er tilbake.

• lø, jan 21 2012 22:30 Svar til:

• Fidd3
    • Ikke rangert
    • Registrert dato on, jan 18 2012
    • Innlegg 5

Maaa:

Hvor ble det av det fantastiske innlegget som var i sist i denne tråden? Skrevet av en ny forumbruker som første innlegg.

Vil bare si fantastisk skrevet.

Hvis det var mitt innlegg du siktet til så slettet jeg det fordi det ikke var noen avsnittsinndeling! Fikset det og la det ut på nytt.

• lø, jan 21 2012 22:42 Svar til:

Fidd3:

Maaa:

Vil bare si fantastisk skrevet.

Hvis det var mitt innlegg du siktet til så slettet jeg det fordi det ikke var noen avsnittsinndeling! Fikset det og la det ut på nytt.

Ja, det var ditt innlegg jeg siktet til.

Fidd3:
    Dette var kanskje et anglohatende innlegg bygget på stereotypier, men jeg mener at britiske spillere har et holdningsproblem, og å bruke 35 millioner pund på en pubrotte er rett og slett latterlig.

Jeg tror ikke det er slik at Liverpool ikke ser på holdninger når de henter spillere, og vår director of football management Damien Comolli understreker at holdninger utenfor banen er noe han vektlegger når han vurderer nye spillere, men det kan kanskje være vanskelig å treffe rett alle gangene?

"Comolli recognises that today’s outlay on players requires more than just a playing recommendation. The recommendation must go beyond the pitch. Compiled reports require information about the player’s lifestyle, his approach to training, what he eats and drinks, his family and his background. The narrative conjures up images of scouts being schooled watching re-runs of the exploits Jim Rockford or Eddie Shoestring. Yet understanding every aspect of a player is critical in guiding the ultimate call as to whether you spend a few million. There are no guarantees." http://www.leadersinperformance.com/the-leader/damien-comolli-an-eye-for-talent-with-a-talent-for-detail/

• lø, jan 21 2012 22:42 Svar til:

• KIKO
    • Topp 100
    • Registrert dato ti, mai 26 2009
    • Innlegg 1 227

Men ærlig talt. Jeg leser i åpningsinnlegget at Skrtl må ut. Er jo helt latterlig når man ser hvor mye han har hevet seg og hvor høyt nivå han har holdt i år.Må Skrtl ut så kan vi kvitte oss med resten av forsvarerene i hvert fall. knapt noen av de andre som har vært i nærheten av skrtl sitt nivå denne sesongen. Skal være hjertens enig at i dagens Liverpool er det mange som ikke holder nivået, men Skrtl er da absolutt en av de som gjør det sammens medAgger og Enrique

• lø, jan 21 2012 22:58 Svar til:

• Ketil
    • Topp 100
    • Registrert dato to, feb 5 2009
    • Trangvik
    • Innlegg 1 161

Hvis dere gidder å lese / høre Kennys intervju etter kampen, så ser dere kanskje at han er minst like lite fornød som dere.

Vår oppgave er ikke å leke ansatt i the s##n. Ta dere sammen-

• lø, jan 21 2012 23:07 Svar til:

Ketil:

Hvis dere gidder å lese / høre Kennys intervju etter kampen, så ser dere kanskje at han er minst like lite fornød som dere.

...Skulle bare mangle at Dalglish ikke var fornøyd, men han kan nok ikke fri-kobles fra lagets prestasjoner, hverken denne eller andre, da han representerer hodet på kroppen. Hva the s#n har med dette å gjøre vites ikke.
  • lø, jan 21 2012 23:14 Svar til:

• Ketil
    • Topp 100
    • Registrert dato to, feb 5 2009
    • Trangvik
    • Innlegg 1 161

Dogfight Dixon:
    Ketil:

...Skulle bare mangle at Dalglish ikke var fornøyd, men han kan nok ikke fri-kobles fra lagets prestasjoner, hverken denne eller andre, da han representerer hodet på kroppen. Hva the s#n har med dette å gjøre vites ikke.
    Standarden.
  • lø, jan 21 2012 23:34 Svar til:

• Goggen SK
    • Ikke rangert
    • Registrert dato ti, jan 17 2012
    • Drammen
    • Innlegg 84

Jeg er ikke fornøyd med måten laget fremstår i det hele tatt. Jeg synes Kenny har vært uheldig med tanke på Gerrards tilbakefall og Lucas sin skade. Med disse tilgjengelig hele sesongen ville det utvilsomt vært langt enklere for Adam, Hendo, Downing og kanskje til og med Carroll å bli varm i trøya. Da kunne de gradvis bli spilt inn og kanskje ikke alle samtidig. Men så blir Lucas skadd og vi ser en midtbane som etter mitt syn nesten klapper fullstendig sammen. Da blir jeg skremt fordi vi er så avhengig av en spiller. Resten av den sentrale midtbanen (med unntak av Gerrard) er etter min mening ikke sterk nok. Jeg føler vi mangler fart og komplette fotballspillere og med komplett så mener jeg at det ikke holder med kun spisskompetanse, da mister vi flyt. Se på Lucas, han tok enorme steg med ball før han ble skadd og fikk den dimensjonen de fleste av oss mente han manglet alt for lenge. Må vi vente igjen? Vente til Adam kan mer enn å slå den geniale stikkeren? Vente til Downing klarer å dra av en mann og banke den inn på hodet til Carroll? Vente på at Henderson tør å bruke talentet sitt i stedet for å spille på lav risiko? Vente til Carroll faktisk treffer på noe som helst? Jeg setter dette på spissen og står i fare for å bli latterliggjort dersom man faktisk får dette laget på glid men da skal jeg juble vilt og gladelig stå for mine feilaktige synspunkter, ingenting ville vært bedre enn det. Men jeg ser det ikke helt. Ikke sånn som stallen ser ut nå. Vi spiller pass and move med etter min mening ganske mange trege og statiske spillere. Allerede der mener jeg vi bommer. For å spille det spillet man legger opp til så tror jeg at man må fokusere på spillere som er kvikke, lette i bena og trygge med ball. Vi er knallbra defensivt (bortsett fra i dag), og Suarez har en historie som viser at han vet hvor målet står. Han har skuffet på effektiviteten men det ligger kvalitet der som vi alle har sett. Føler vi trenger en tredje spiss som kan få opp konkurransen der fremme i tillegg til at midtbanen må løses. Om det skjer via utvikling, tilbakekomst av en skadd Lucas til sommeren eller om vi stikker fingeren i jorda og bytter ut et par av de nyeste kjøp med spillere som passer til stilen vår, får være opp til ledelsen. Men grep må tas for trenden vi viser nå går det ikke an å komme bort ifra, vi har en dårlig kurve over tid. Håper jeg tar feil og dersom noen mener jeg overser noe viktig som gjør at jeg bør være langt mer positiv så sier jeg ja takk.
Side 1 av 4 (51 items) 1 2 3 4 Neste >