Logg inn | Registrer | Hjelp

Er for mange av oss supportere for utålmodige/naive

Siste innlegg ma, jan 23 2012 16:23 av jegærn. 44 svar.
Side 1 av 3 (45 items) 1 2 3 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • on, jan 4 2012 20:44

• KIKO
    • Topp 100
    • Registrert dato ti, mai 26 2009
    • Innlegg 1 227

Er for mange av oss supportere for utålmodige/naive

Er glad for at jeg ikke er manager i Liverpool for mange er ALT for utålmodige og forventer alt for mye for tidlig. Klubben lå  nede med brukket rygg. Nå kjemper vi om 4 plassen, men utrolig mange her inne forventer mye mer. Dere som forventer så sykt mye mer: Dalglish har da "bare" brukt 400 mill netto siden man solgte Torres og Meireles, Babel osv... Med andre ord så har man ikke bare si man har brukt en milliard når man har solgt kvalitet for 600 mill. Man Utd og red nose var i lignende situasjon som Liverpool var for  et år siden når KK tok over. Mange kritiserte han første åra og han var faktisk bare en kamp fra å få sparken i 1987. 5 år etter tok han det første ligagullet og hvem er ikke forbanna for resten av gullalderen til Scum. Det virker som "vi" er påvirket av Chelski-supportermentaliteten. Kjøp/slakt/spark osv"Vi" er jo så forbanna utålmodig, og er mer opptatt av å kritisere enn å støtte. Var søren meg supportere i sommer som tok opp om KK burde gå?? Å nevne at klubbens største legende skal få sparken etter 6 mnd der han hadde et poenggjennomsnitt på 2 er rett og slett å banne i kirka.Å kjøre inn et splittert nytt lag skal og bør ta tid. Husk City i fjor som hadde handla for 2.5 milliarder, men kom ikke høyere enn 3 plass!!! Se på samme laget i år. 

Selvfølgelig kan man være kritisk til laguttak, kjøp o.l, men når enkelte totalslakter prestasjonen i går når vi vant sjansestatestikken og ballinnehav suverent mot et lag som har mer penger enn resten av klubbene til sammen og har brukt mer enn verden før har sett maken til?? Da har man rett og slett et totalt forvirra virkelighetsbilde av hvor Liverpool befinner seg og hvor mye jobb faktisk klubben må igjennom før vi er på topp igjen. Seff var det ting og kritisere, men det var søren meg et del positive ting og. Å ha ballinnhav på bortebane mot City er meget sterkt. Det samme er det å vinne sjansestatestikken. En annen ting var at forsvaret hadde fremdeles god kontroll når City spilte etablerte angrep. Spearing var mye bedre enn jeg noen gang trodde han kunne bli, og kan kanskje gjør en meget god jobb som DM. Henderson har tatt kjempesteg, og var ganske god.

Når KK tok etter  en og en halv miserabel sesong + at jeg ikke tror eierene vil skyte inn like mye penger enn feks City og Chelski så trodde jeg det ville minst ta 2-3 år før Liverpool kan utfordre helt i toppen igjen. Ja, så langt nede var vi for 1 år siden. Nå er vi med om 4 plassen, hvis man kjøper en midtbanespiller til og enn goalgetter er jeg ikke i tvil om vi minst tar 4 plassen

• on, jan 4 2012 20:58 Svar til:

• Ynwa96
    • Topp 100
    • Registrert dato lø, jul 12 2008
    • Askøy
    • Innlegg 1 323

Re: Er for mange av oss supportere for utålmodige/naive

100 % enig.

Mange burde tenke seg om.  Vi er på vei fremover. Men ting tar tid. 

• on, jan 4 2012 21:04 Svar til:

• staf
    • Topp 200
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Innlegg 589

Det som skuffer meg er en manglende tiltro til mannen som faktisk har gjort det mulig for oss å bare ligge 3.poeng bak det realistiske sesongmålet iår med en konkurranse som det aldri har vært i PL før både økonomisk og sportslig. Dalglish mangler respekt av ekstremt mange her inne og dersom ikke en av de største klubb legendene har respekt for en jobb som gjøres veldig godt kommer ingen noen gang til å få det her inne.

Mye av problemet ligger i all den sosiale mediaen der folk som ikke har noen peiling på grunnleggende fotball skal uttale seg om alle avgjørelser som taes i klubben på et eller annet vis og alt skal kritiseres og menes noe om å diskuteres. Dette gjør også at det skapes enorme forventninger til klubben og personer rundt dette. Det er ikke bare her inne på forumet det er slikt. Jeg tok en titt på forumene til feks Aston Villa og Newcastle under kampene vi hadde mot de og forventningene der også er skyhøye og de nærmest forventer seier mot langt bedre klubber og dersom det ikke skjer skal hoder rulle.

• on, jan 4 2012 21:29 Svar til:

• haba
    • Topp 500
    • Innlegg 296

Helt fullstendig enig i alt du sier. KK gjør om ikke alt, så det meste helt riktig. Det er altfor mye negativitet blandt supporterne. Jeg er imotsetning til mange andre udelt positiv til resten av sesongen. Vi skaper sjanger i bøtter å spann. Det er bare et tidsspørsmål før ting begynner å bikke riktig vei. Plutselig vil skuddene til spenning gå stang inn, innleggene fra enrique vil finne panna til Carroll, nedfallsfrukten fra Carrols headinger vil falle i beina på suarez og bellamy..... En dag.... I mellomtiden nyter jeg å se hvordan Liverpool spiller seg ut fra eget forsvar gjennom et par kjappe trekanter, hvordan suarez triller ball i hatt med forsvarere og når bellamy og Gerrard krymper nakken og bryter seg frem med ballen inn i målgården.... Å jeg fryder meg når pass and move flyter. Det største forbedringspotensialet logger etter min mening i ettertrykket. Når ballen er kommet frem til spiss/kant må 2 bølge ligge rett bak. Det er av og til litt for langt mellom spisser og midtbane. Men dette blir bra. Det løsner snart....
  • on, jan 4 2012 22:38 Svar til:

• sandlandffs
    • Topp 500
    • Registrert dato on, feb 23 2011
    • Kristiansand
    • Innlegg 241

Helt enig i det du nevner.

Jeg tror mye av grunnen til hvorfor folk er misfornøyde(og utålmodig) er at en rekke spillere underpresterer, som f.eks. Downing, Carroll og Suarez.

vi har et solid forsvar og ligaens beste keeper etter min mening. så gjelder det å bygge opp de neste leddene fremover på banen, noe som vi må gjøre gradvis, se ut spillere, blant unge talenter, og hard kamp om plassene, (noe som vi egentlig har når gerrard og lucas er fit for fight).

Alt over en 6. plass er en bonus i år. vi er dessverre noen hakk dårligere enn dem over oss for øyeblikket. men alt, alt kan skje i fotball.

• on, jan 4 2012 22:42 Svar til:

JA!! Kravstore, sutrete og utålmodige.
  • to, jan 5 2012 0:22 Svar til:

Mange av oss er vel gamle gretne gubber som ble bortskjemt på 70 og 80 tallet og vi er vel redde for at man ALDRI skal få oppleve å vinne premier league før man blir parkert under torva.

Man sitter med ett håp før en sesong starter at nu jævlar skal vi henge med i toppen men uansett hvem som kommer inn og om vi bruker en del penger som andre lag i P.L kan drømme om å bruke så kommer det ikke noe særlig med resultater.

Og som noen sier dem som har blitt henta inn har under prestert noe så vanvittig i forhold til sin prislapp. Trenger jo ikke nevne navn det sier seg selv hvem vi tenker på. Men klager man så er det vi må gi dem tid tid og atter tid......

JEG er utålmodig om jeg skal snakke for egen del men jeg er langt fra alene. Jeg er allikevel stor optimist og nekter å gi opp før fløyta har gått. Var en av dem som i Sarahs telt under finalen i 2005  brølte til dem fleste på toalettet i pausen at få opp hodet dette snur vi kor kommentaren var har du det riktig bra gamle tulling........vi vet jo hvor det gikk har vel aldri fått så mange kyss og klem hos det samme kjønn....noen gang ........

NEI da er det bare å håpe at vi feier Oldham av banen blir vel en og anna som ikke spille så mye som får starte har mine ønsker der.....

ynwa

Bare en liten kommentar til. VI har jo inne innerst i hjertet ikke noe ønske om å bli nr 4 man er passe lei det gnålet om den evindelige 4 plassen. VI ønsker å bli nr 1 hverken mer eller mindre...realistisk eller ei det er en anna sak....

• to, jan 5 2012 0:38 Svar til:

Problemet kan vel oppsummeres med: 20 år med motgang! Det kan gjøre selv den sterkeste supporter sutrete og misfornøyd til tider.
  • to, jan 5 2012 1:20 Svar til:

• KIKO
    • Topp 100
    • Innlegg 1 227

For enkelt å skylde på det. Hvis man ikke klare å forholde seg til ar KK kun har vært ansatt et år, men alt som har skjedd før legger man fremdeles med når man kritiserer idag, da bør man tenke seg nøye om. Og hva er poenget med å være supporter om man bare kritiserer og aldri finner noe positivt? Det er så mye bruk av ordene flopp, skandale, elendig, ubrukelig osv... Da gjerne av spillere som har vært under 6 mnd i klubben. Ja, selv enkelte skrev at KK burde gå i sommer og at Henderson var en flopp omtrent før han hadde sparka en ball for klubben. Nei, takk for at det er enkelte her inne som er ute å diskutere hva man bør gjøre i stede for å hele tiden svartmale situasjonen til de grader og kritisere. Som jeg skrev over så skal man kritisere, men det faller for sin egen urimlighet når man kritiserer for ting som er totalt urealistiske og forventeav klubbenslik tingenes tilstand har vært siste 2-3 årene

• to, jan 5 2012 1:30 Svar til:

• Hakkebakke
    • Topp 200
    • Registrert dato to, mar 5 2009
    • København / Larvik
    • Innlegg 572

Tommelen opp for denne tråden. For litt over et år siden var det mange/noen (korriger meg gjerne) her inne som på det verste snakket om nedrykk. Om 3 dager er det 1 år siden KK tok over, og se hvor vi er nå - ikke langt unna CL-plass. Etter våre nye eiere kom inn, samt endringer blant ansatte, så er det er blitt foretatt en opprydning i stallen, nye spillere har kommet inn, og vi spiller en mye mer attraktiv fotball enn det vi gjorde for kun 1 år siden. OK, det er visse spillere man kanskje hadde forventet mer av, men det kommer.

YNWA

• to, jan 5 2012 1:41 Svar til:

• MrBarnes
    • Topp 200
    • Registrert dato sø, mai 8 2011
    • Tønsberg
    • Innlegg 539

En tråd jeg har ventet gledelig på, og som stemmer veldig godt utifar det jeg har lest her inne til tider, og ellers i media.

Jeg har kun vært Liverpool supporter fra 89-90, første kampen jeg så tapte vi 1-3 mot QPR. Men jeg elskte laget fra den kampen, måten de spilte på, spillerne, Kenny D som manager, og teamspiriten som var i laget.

Det jeg har sett i år, viser mer og mer måten vi spilte på fra den gang, og formasjon etc.

Folk må se helheten i hva som skjer i klubben, av eiere..spillere..ungdosmsatsing..at Liverpool FC er Liverpool FC..Pass and move..Liverppol way..og ikke minst, at vi støtter våre spillere, til dem ikke lengre er i klubben.

Vi snakker om spillere, som er mennesker, som ikke er perfekte..og som vi variere i prestasjoner, samme hva.

Se fremover, se ting i sin helhet, og vær realistisk.

MrBarnes

• to, jan 5 2012 13:07 Svar til:

Ingen tvil.

Jeg er så lei av uttrykket: "- Det er min rett som supporter å kritisere."

Det er forsåvidt riktig, men ofte er det urealistiske krav og en total glemsel om at vi per i dag har fem store sterke konkurrenter i Manchester x 2 og tre bla London-lag. 

Disse har finansielle muskler som matcher/ overgår oss. 

At vi samtidig ikke har vunnet ligaen på over 20 år gjør at vi ofte oppfører oss som gamle gretne gubber uansett supporteralder. 

Selv med så mye deadwood og feilkjøp som mange påpeker (Downing, Carroll, Henderson, Adam), er vi spillemessig best i 19 av 20 kamper sålangt i år. Vi har på ingen måte vært glitrende i samtlige 19, men kunne faktisk vunnet dem. Det viser et potensial Aston Villa og co. ikke er i nærheten av (middelhavsfarer). 

Kenny Dalglish er for mange av oss den siste som er igjen av det Liverpool vi lærte å elske på 70-tallet. 

Som i alt annet virker det som noen rett og slett synes dette er litt irriterende og bruker gammel og lenge ute for det det er verdt. 

Det føler jeg det er liten grunn til. Alt han gjør er ikke perfekt, men han gjør veldig mye riktig. Entusiasmen i spillergruppa og ledelse er til å ta å føle på. Det tror virkelig på Kenny og respekterer han til de grader. Dette er utrolig viktig. 

Som et eksempel kan vi jo ta Villas Boas som allerede nå sliter med grupperinger innad. Et hel.... for enhver manager. 

Å bli fjerde i år er etter min mening en stor suksess. Et cupgull i tillegg vil gjøre ekstra godt. 

Og skulle vi ble sjette, tror jeg fundamentet er sterkt nok til å tåle det å gjøre et enda bedre forsøk neste sesong. 

• to, jan 5 2012 16:23 Svar til:

• Zoni
    • Topp 25
    • Molde
    • Innlegg 3 872
    • Moderator

Carragher:
    JA!! Kravstore, sutrete og utålmodige.

Spot on men du glemte sulteforet på suksess Wink

• to, jan 5 2012 16:26 Svar til:

• TS'77
    • Topp 500
    • Registrert dato sø, sep 18 2011
    • Innlegg 201

Kort svar:ja.

Langt svar: Jaaaaaaa.

• to, jan 5 2012 16:58 Svar til:

• KIKO
    • Topp 100
    • Innlegg 1 227

Synes synd i Downing som igrunn går på det samme. Blitt så og si slakta av en haug supportere. Ingen tar med at han har vært prikkfri defensive, at vi har en skåringsprosent på 8(noe som ikke er heldig for en som er kjøpt for assistene. At spissen har brent sykt store sjanser der Downing har stårr for en god del, at han faktisk har fem innlegg som har blitt ekspedert i stolpen av medspillere, og han har tre stolpeskudd. Har han hatt uttelling på 2/3 av bare de sjansene hadde han bortimot vært i toppen for målpoeng i klubben. Men hovedpoenget mitt er at ut i fra foruttsetningene så gjør vi det ganske bra selv om det kunne ha vært bedre. Downing er del av et lag hvor hele angrepsrekka har slitt kraftig, og nesten han som har slitt mest med tellende res er Suarez. Men det er Downing, Adam og Henderson som får mesteparten av skyldebøtta. Ganske utrolig i grunn når de kun har vært i klubben i 5-6 mnd

Side 1 av 3 (45 items) 1 2 3 Neste >