Ingen tvil.
Jeg er så lei av uttrykket: "- Det er min rett som supporter å kritisere."
Det er forsåvidt riktig, men ofte er det urealistiske krav og en total glemsel om at vi per i dag har fem store sterke konkurrenter i Manchester x 2 og tre bla London-lag.
Disse har finansielle muskler som matcher/ overgår oss.
At vi samtidig ikke har vunnet ligaen på over 20 år gjør at vi ofte oppfører oss som gamle gretne gubber uansett supporteralder.
Selv med så mye deadwood og feilkjøp som mange påpeker (Downing, Carroll, Henderson, Adam), er vi spillemessig best i 19 av 20 kamper sålangt i år. Vi har på ingen måte vært glitrende i samtlige 19, men kunne faktisk vunnet dem. Det viser et potensial Aston Villa og co. ikke er i nærheten av (middelhavsfarer).
Kenny Dalglish er for mange av oss den siste som er igjen av det Liverpool vi lærte å elske på 70-tallet.
Som i alt annet virker det som noen rett og slett synes dette er litt irriterende og bruker gammel og lenge ute for det det er verdt.
Det føler jeg det er liten grunn til. Alt han gjør er ikke perfekt, men han gjør veldig mye riktig. Entusiasmen i spillergruppa og ledelse er til å ta å føle på. Det tror virkelig på Kenny og respekterer han til de grader. Dette er utrolig viktig.
Som et eksempel kan vi jo ta Villas Boas som allerede nå sliter med grupperinger innad. Et hel.... for enhver manager.
Å bli fjerde i år er etter min mening en stor suksess. Et cupgull i tillegg vil gjøre ekstra godt.
Og skulle vi ble sjette, tror jeg fundamentet er sterkt nok til å tåle det å gjøre et enda bedre forsøk neste sesong.