Logg inn | Registrer | Hjelp

FA friend or Foe?

Siste innlegg to, des 22 2011 16:06 av KIKO. 18 svar.
Side 1 av 2 (19 items) 1 2 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • on, des 21 2011 14:21

• KIKO
    • Topp 100
    • Registrert dato ti, mai 26 2009
    • Innlegg 1 227

FA friend or Foe?

Ja, da kom den sjokkerende beskjeden om At vår kjære Suarez har fått 8 kampers karantene og 40000 pund i bot.Dette er en straff som de fleste Liverpoolsupportere finner forferdelig urettferdig. Nå har jeg lest gjennom de første uttalelsene av dommen og det virker som om Suarez er dømt ut fra kun Evra sine ord, noe som virker vel vagt. De som har dømt Suarez i denne saken er ikke ansatt av FA, de er uavhengige personer som FA har leid inn for å komme til en avgjørelse. Og nå har spilleforeningens talsperson og sagt at de ikke kunne dømt Suarez uten klare bevis, noe som for meg virker merkelig siden det er tydeligvis er person mot person sine påstander  som er tatt til grunne.

Jeg er ikke ute etter å diskutere skyldspørsmålet i Suarez-saken i denne tråden, men alle de konspirasjonsteoriene som har har kommet i kjølvannet: Feks FA er Fergusons løpegutter, FA er korrupte osv...

Har vi noe grunnlag for å komme med disse uttalelsene? Har FA behandlet Liverpool dårligere enn Utd opp i gjennom tiden? Jeg vet at de fleste UTD-supportere og hater FA ganske mye pga straff de har fått opp gjennom tiden. Feks Rooney ifjor, Rio Ferdinand fikk en sykt lang straff for å ikke møte opp til dopingkontroll. Så hvis Utd synes  at FA behandler de dårlig, og mange av oss mener at FA er Fergusons løpegutter hva er sant?? Jeg er ute etter å få svar om folk husker mer enn meg om disse spm. Vet vi at FA har straffet oss konsekvent hardere enn andre klubber? 

For meg virker Suarez-dommen meget urettferdig!! Ja, han har uten tvil sagt ting til Evra for å hisse han opp, men 8 kampers karantene for meg er latterlig. Nå vet jeg ikke om Suarez hadde brukt det mye omtalte negrito-ordet, og det burde han ikke ha gjort selv om hvor vanlig det er å bruke i Uruguay!!. Men jeg sier det igjen så er 8 kamper håpløst. Hadde lenge holdt med 2-3 kamper om han hadde brukt det, så FA klart å sette et eksempel om det var det de var ute etter.

For meg er ikke FA korrupt i det hele tatt. Ei er de Fergusons løpegutter. Hvorfor gir de Rooney 3 kamper da for å banne i kamera om de er Fergusons løpegutter?? Hvorfor får Ferdinand nesten en sesong i karantene? De er bare rett og slett inkompetente, og har ikke god nok kjennskap til sporten og ligaen de har ansvaret for. Det er en gjeng med gamle pamper som er sykt konservative. Bare det at de anker straffen til Rooney på landslaget viser denne inkompetansen til sitt fulle.  Det jeg er redd for har skjedd her er at FA har bestemt seg for å sette en presedens når det gjelder rasisme og dessverre ser det ut som Suarez er den som må betale den høye prisen for akkurat dette.

Vi får krysse fingrene for at Liverpool anker saken, og setter et enormt press på FA

• on, des 21 2011 14:47 Svar til:

Re: FA friend or Foe?

Et veldig godt innlegg. Jeg tror heller ikke FA er korrupt, men muligens er det så mye politikk/jus/hensyntagen/forbehold der at de er kommet for langt unna søleskvettene på matta. Skal FA endres kan ikke Liverpool innta rollen som sutrer og kommer med bitre utspill. Nei, da må heller Liverpool opptre proft og verdig, ha begrunnelser og dokumentasjon - og klubben må søke allianser med andre klubber. Alex Ferguson har, som du sier, gode grunner til å mislike noen FA-avgjørelser. Dersom våre to klubber, sammen med noen til, hadde alliert seg i en saklig kamp for konsekvent og oppdatert opptreden fra FA og FAs dommere, vil det gi effekt.
  • on, des 21 2011 14:51 Svar til:

• sets
    • Topp 150
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Oslo
    • Innlegg 871

Carragher:
    Dersom våre to klubber, sammen med noen til, hadde alliert seg i en saklig kamp for konsekvent og oppdatert opptreden fra FA og FAs dommere, vil det gi effekt.

Samarbeide etter denne saken. Vel, det tror jeg ikke blir enkelt!

• on, des 21 2011 14:58 Svar til:

• Tronn
    • Topp 500
    • Registrert dato lø, aug 6 2011
    • Innlegg 504

Carragher:
    Et veldig godt innlegg. Jeg tror heller ikke FA er korrupt, men muligens er det så mye politikk/jus/hensyntagen/forbehold der at de er kommet for langt unna søleskvettene på matta. Skal FA endres kan ikke Liverpool innta rollen som sutrer og kommer med bitre utspill. Nei, da må heller Liverpool opptre proft og verdig, ha begrunnelser og dokumentasjon - og klubben må søke allianser med andre klubber. Alex Ferguson har, som du sier, gode grunner til å mislike noen FA-avgjørelser. Dersom våre to klubber, sammen med noen til, hadde alliert seg i en saklig kamp for konsekvent og oppdatert opptreden fra FA og FAs dommere, vil det gi effekt.

Ferguson er vel den som har uttalt seg hardest om Suarez i både denne saken og ellers.

• on, des 21 2011 15:11 Svar til:

• KIKO
    • Topp 100
    • Innlegg 1 227

Jeg har ikke sett Ferguson uttalt seg en plass om rasismesake. I hvert fall ikke før dommen. Han uttalte seg helt idiotisk etter kampen på Anfield. Det er jeg enig i. Er langt ifra ute etter å forsvare Ferguson siden jeg ikke har sansen for ham i det hele tatt som person. Men om kapteinen din kommer og sier at han har blitt utsatt for rasisme så har han vel ingen andre valg enn å støtte han eller kaste han ut av av klubben?? Men Evra tror jeg har overdrevet kraftig i denne saken og dessverre er det kun FA har hørt på . Suarez pissa på han i samfulle 90 min på Anfield. Har det vært en annen spiller så tror jeg knapt Evra haddre reager.

• on, des 21 2011 16:55 Svar til:

Et annet betimelig spørsmål er hvor langt vi skal gå. Suarez har sagt noe rasistisk. Eller har han det? Det har vi ikke fakta for. Han risikerer åtte kampers utestengelse, er tilbake over nyttår. Okey, alt all right og ingen husker dette til neste år. Jeg hadde selv glemt at Ferdinand var ute med lang karantene i fjor. For å være ærlig, bryr jeg meg ikke om det.

Det er ingen som er døde. Ingen har prøvd å drepe noen. Denne saken er blåst langt utover sine proporsjoner. FAs hårreisende lange karantene bidrar. Men språkbruken her inne på forumet er vanvittig. 

Tross alt er dette bare en liten sak. Hvor mange ville brydd seg om uforsiktige Eccleston ble utsatt for det samme? Jeg gjetter vilt: nesten ingen. Hvorfor skal Suarez  få så utrolig mye støtte? Han er da en egen person. Med enorm selvtillit. Jeg tror han gir blaffen i hva vi mener. Han er en egoistisk fotballspiller, tjener alt for mye penger og drar dit han får penger og suksess. Han er ikke broren vår, som risikerer livsstid i fengsel.

Folk må skrive og stå for det de mener er riktig. Ikke Liverpool Football Club og Kenny Dalglish. Ingen av dem korrekturleser forumet vårt. Hvis Kenny sier "hopp i havet", tror jeg halvparten her ville gjort det uten å nøle. 

Beklager krasst innlegg, men jeg setter på spissen for at vi må skjønne at dette ikke er verdens undergang. Vi kommer ikke til å rykke ned som følge av en karantene. Vi har da hatt Gerrard, som lagets dynamo ute i mange kamper. I mange kamper har vi attpåtil hatt bedre poengfangst.

• on, des 21 2011 17:58 Svar til:

Aquaman:
    Han er da en egen person. Med enorm selvtillit. Jeg tror han gir blaffen i hva vi mener. Han er en egoistisk fotballspiller, tjener alt for mye penger og drar dit han får penger og suksess. Han er ikke broren vår, som risikerer livsstid i fengsel.

Han er da et vanlig menneske. Et menneske som kan bli såret over å bli urettferdig behandlet, som alle andre. Et menneske som trenger og setter pris på støtte i tunge tider. Han er et menneske som representerer klubben vi elsker og  støtter.

• on, des 21 2011 18:33 Svar til:

Bellers:
    Han er da et vanlig menneske. Et menneske som kan bli såret over å bli urettferdig behandlet, som alle andre. Et menneske som trenger og setter pris på støtte i tunge tider. Han er et menneske som representerer klubben vi elsker og  støtter.
    Det er hans egen feil at han kommer i disse situasjonene, og som vanlige mennesker må han selv skjønne at han må forbedre seg. Vi skal ikke si til ham at han har "gjort det bra, sønn", hvis vi ikke vet om han har gjort det. Og tunge tider: det er ingen som er skadd, det er bare en karantene. Og litt lommepenger.

• on, des 21 2011 18:46 Svar til:

Aquaman:

Bellers:
    Det er hans egen feil at han kommer i disse situasjonene, og som vanlige mennesker må han selv skjønne at han må forbedre seg. Vi skal ikke si til ham at han har "gjort det bra, sønn", hvis vi ikke vet om han har gjort det. Og tunge tider: det er ingen som er skadd, det er bare en karantene. Og litt lommepenger.

Det er ikke en sak som "bare glemmes" og "går over", om ikke Luis renvaskes kommer media til å trekke frem denne saken ved hver anledning de får. Rasiststempelet sitter dypt, dette skader både klubb og spiller. Det er selvfølgelig veldig tungt for Luis Suarez, og for Liverpool Football Club.

• on, des 21 2011 18:58 Svar til:

Aquaman:

Bellers:

Om broren din risikerer livsvarig fengsel som du sammenlignet med litt lenger opp, så har vel han også gjort seg fortjent til det??? Kompisen til ferguson familien satt som en av tre personer i panelet, bare så det er nevnt. Da kan dere kansje tenke litt selv. 1 av 3, det er utrolig at det er mulig.
  • on, des 21 2011 18:59 Svar til:

Ja, spesielt for Liverpool - som sitter dypt i det. De må for all del prøve å renvaske ham. De har jo tydeligvis bare spurt: "Mente du å være nedlatende". Suarez: "Nei". Klubben: "Okei, la oss starte krig med FA". Ikke verre enn det. Herrejemini for et tynt grunnlag å gå til krig med. Vi snakker om at han dømmes med manglende bevis. Det samme kan vi si om Liverpools grunnlag til å starte krigen med.

• on, des 21 2011 18:59 Svar til:

Aquaman:

Bellers:

Om broren din risikerer livsvarig fengsel som du sammenlignet med litt lenger opp, så har vel han også gjort seg fortjent til det??? Kompisen til ferguson familien satt som en av tre personer i panelet, bare så det er nevnt. Da kan dere kansje tenke litt selv. 1 av 3, det er utrolig at det er mulig.
  • on, des 21 2011 19:15 Svar til:

Aquaman:

Ja, spesielt for Liverpool - som sitter dypt i det. De må for all del prøve å renvaske ham. De har jo tydeligvis bare spurt: "Mente du å være nedlatende". Suarez: "Nei". Klubben: "Okei, la oss starte krig med FA". Ikke verre enn det. Herrejemini for et tynt grunnlag å gå til krig med. Vi snakker om at han dømmes med manglende bevis. Det samme kan vi si om Liverpools grunnlag til å starte krigen med.

At Liverpool Football Club assosieres med rasisme er svært alvorlig. Vet ikke om "krig" er riktig ord, men en feilaktig dom skal vi selvfølgelig gjøre alt for å rette på. 

• on, des 21 2011 19:18 Svar til:

• KIKO
    • Topp 100
    • Innlegg 1 227

Ser påstanden om kompisen til ferguson-familien satt i panelet. jeg har saumfart nettet og har ikke sett at det er tilfellet. Det står at det er en uavhengig komite som har kommet med dommen. Men jeg kan da feil så gjerne vis meg hvor du fant akkurat det. Liverpool hadde aldri gått med på at noen som har tilknytting til Ferguson skulle dømme en Liverpoolspiller. da har hele Liverpoolledelsen ikke gjort jobben sin

• on, des 21 2011 19:21 Svar til:

Klubben var i alle fall svært tidlig ute med en uttalelse. Gjennomtenkt? Det er godt mulig. Men gjennomtenkt der og da eller når de ser saken i et større bilde? De må være svært forsiktig med hva de foretar seg. Det er tross alt svært alvorlig å bli assosiert med rasisme, som du påpeker. Dette kan påvirke klubbrenomenet vårt.

Side 1 av 2 (19 items) 1 2 Neste >