Ja, da kom den sjokkerende beskjeden om At vår kjære Suarez har fått 8 kampers karantene og 40000 pund i bot.Dette er en straff som de fleste Liverpoolsupportere finner forferdelig urettferdig. Nå har jeg lest gjennom de første uttalelsene av dommen og det virker som om Suarez er dømt ut fra kun Evra sine ord, noe som virker vel vagt. De som har dømt Suarez i denne saken er ikke ansatt av FA, de er uavhengige personer som FA har leid inn for å komme til en avgjørelse. Og nå har spilleforeningens talsperson og sagt at de ikke kunne dømt Suarez uten klare bevis, noe som for meg virker merkelig siden det er tydeligvis er person mot person sine påstander som er tatt til grunne.
Jeg er ikke ute etter å diskutere skyldspørsmålet i Suarez-saken i denne tråden, men alle de konspirasjonsteoriene som har har kommet i kjølvannet: Feks FA er Fergusons løpegutter, FA er korrupte osv...
Har vi noe grunnlag for å komme med disse uttalelsene? Har FA behandlet Liverpool dårligere enn Utd opp i gjennom tiden? Jeg vet at de fleste UTD-supportere og hater FA ganske mye pga straff de har fått opp gjennom tiden. Feks Rooney ifjor, Rio Ferdinand fikk en sykt lang straff for å ikke møte opp til dopingkontroll. Så hvis Utd synes at FA behandler de dårlig, og mange av oss mener at FA er Fergusons løpegutter hva er sant?? Jeg er ute etter å få svar om folk husker mer enn meg om disse spm. Vet vi at FA har straffet oss konsekvent hardere enn andre klubber?
For meg virker Suarez-dommen meget urettferdig!! Ja, han har uten tvil sagt ting til Evra for å hisse han opp, men 8 kampers karantene for meg er latterlig. Nå vet jeg ikke om Suarez hadde brukt det mye omtalte negrito-ordet, og det burde han ikke ha gjort selv om hvor vanlig det er å bruke i Uruguay!!. Men jeg sier det igjen så er 8 kamper håpløst. Hadde lenge holdt med 2-3 kamper om han hadde brukt det, så FA klart å sette et eksempel om det var det de var ute etter.
For meg er ikke FA korrupt i det hele tatt. Ei er de Fergusons løpegutter. Hvorfor gir de Rooney 3 kamper da for å banne i kamera om de er Fergusons løpegutter?? Hvorfor får Ferdinand nesten en sesong i karantene? De er bare rett og slett inkompetente, og har ikke god nok kjennskap til sporten og ligaen de har ansvaret for. Det er en gjeng med gamle pamper som er sykt konservative. Bare det at de anker straffen til Rooney på landslaget viser denne inkompetansen til sitt fulle. Det jeg er redd for har skjedd her er at FA har bestemt seg for å sette en presedens når det gjelder rasisme og dessverre ser det ut som Suarez er den som må betale den høye prisen for akkurat dette.
Vi får krysse fingrene for at Liverpool anker saken, og setter et enormt press på FA