Logg inn | Registrer | Hjelp

Har man ikke lov til å kritisere vår beste spiller(spillere) uten å bli stemplet som en dårlig supporter??

Siste innlegg to, jan 5 2012 14:05 av rokvam. 57 svar.
Side 1 av 4 (58 items) 1 2 3 4 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • fr, des 9 2011 13:55

• KIKO
    • Topp 100
    • Registrert dato ti, mai 26 2009
    • Innlegg 1 227

Har man ikke lov til å kritisere vår beste spiller(spillere) uten å bli stemplet som en dårlig supporter??

Beklager den lang overskriften.

Har man ikke lenger lov til å si at man synes at oppførselen eller væremåten til en spiller ikke er det man forventer av en Liverpool-spiller? Hvis man leser inne på Suarez-tråden feks så blir folk som sier at Suares sin væremåte på banen er til tider uheldig, bortimot stemplet som Ilojal?? Men denne tematikken gjelder alle spillere seff. Hvis man synes at en Liverpool-spiller ikke skal vise finger til publikum, har man ikke lov å si det? Støtter man virkelig ikke spilleren om man sier det??? Har man heller ikke lov til å si at man ikke liker at en Liverpool-spiller gestikulerer for mye eller overspiller for lett??? Støtter man virkelig ikke spilleren om man sier det??

Jeg tror at de fleste Liverpoolsupportere er sjeleglad for at Suarez er i klubben, men man har også retten til å gi til kritikk still spillere så lenge den er saklig uten at man blir kalt ilojal. Ser flere skriver at så lenge klubben støtter noe så betyr det at vi supportere skal bare holde munn å gjøre det samme?? Nei, vet du hva? Hver supporter har rett til sin egen mening så lenge man ikke krenker spilleren når man uttaler seg om han.

• fr, des 9 2011 14:36 Svar til:

Re: Har man ikke lov til å kritisere vår beste spiller(spillere) uten å bli stemplet som en dårlig supporter??

Det er bare å gi fan i dem som mener at saklig kritikk ikke er greit. Alle har lov til å kritisere og dersom vi ikke kan kritisere våre egne spillere på en saklig måte hvem skal gjøre det da? Man U, ja for det blir sikkert saklig........

Det er dem som ikke klarer å se saklig kritikk til egne spillere som har et problem, men det er stor forskjell på kitikk og drittkasting. Lurer noen på forskjellen kan de lese litt i Lucas tråden så oppdager dem det fort.

• fr, des 9 2011 14:47 Svar til:

Re: Har man ikke lov til å kritisere vår beste spiller(spillere) uten å bli stemplet som en dårlig supporter??

Jeg er enig med trådstarter og synes ar akkurat dette bør være selvfølgelig. Jeg nøyer meg med å si kun det. Har deltatt i debatten i Suarez-tråden og orker ikke å repetere i en ny tråd.
  • fr, des 9 2011 14:51 Svar til:

Meget bra sagt, Vigre.

Det er forskjell på saklig argumentasjon og drittkasting.

Eksempel saklig argumentasjon:
    - Det går utover både Suarez og Liverpool Football Club at Suarez roper ulv, ulv og gir dommerne grunn til å gå mot ham.

Eksempel drittslening:
    - Suarez er så stygg når han springer etter dommeren hele kampen og ter seg som en idiot. Det er drittsekkoppførsel, og han prøver å gjøre det dårlig for lagkameratene og klubben.

Jeg kan ikke huske å ha sett mange eksempler på det siste foruten i kamptråden, der har sikkert jeg uttalt meg uheldig flere ganger. Men det er i kamptråden. Ikke at det er lov av den grunn, men det er i alle fall litt bedre enn å gjøre det der enn i en saklig tråd.

Som nevnt er det bare å se til Lucas-tråden, så ser man forskjell på drittslenging og saklig argumentasjon. Vi har enda ikke begynt å kalle Suarez for Sutriz Suarez slik som Lucas Sleiva. 

• fr, des 9 2011 14:52 Svar til:

Det er stor forskjell på konstruktiv kritikk og hets/svertekampanje, slik jeg føler enkelte bedriver i Suarez- og Lucas-trådene.

• fr, des 9 2011 15:22 Svar til:

• OlavR
    • Ikke rangert
    • Registrert dato ti, apr 19 2011
    • Innlegg 109

scouse_viking:

Det er stor forskjell på konstruktiv kritikk og hets/svertekampanje, slik jeg føler enkelte bedriver i Suarez- og Lucas-trådene.

Yes
  • fr, des 9 2011 15:41 Svar til:

OlavR:

scouse_viking:

Yes

Det som i alle fall er sikkert er at Alex Ferguson ler hele veien til Carrington hver eneste morgen nå, etter å ha manipulert mediene og til og med enkelte Liverpool-supportere til å opptre som Djevelens advokater mht Suarez.....
  • fr, des 9 2011 16:01 Svar til:

• KIKO
    • Topp 100
    • Innlegg 1 227

Det du skriver til slutt der var hele poenget med tråden. DU kaller de som kritiserer Suarez for enkelte ting han gjør for Djevelens advokater!! 

• fr, des 9 2011 16:06 Svar til:

KIKO:

Det du skriver til slutt der var hele poenget med tråden. DU kaller de som kritiserer Suarez for enkelte ting han gjør for Djevelens advokater!! 

Ja, fordi JEG anser de verste hetserne (NB: det er stor forskjell på det å være en hetser og det å være en kritiker - konstruktiv sådan) her inne for nettopp å være det. De løper Fergusons ærend.
  • fr, des 9 2011 16:18 Svar til:

Selvfølgelig er det lov, en del kritikk er helt på sin plass. Det som derimot irriterer meg i forhold til Suarez er alle som hoppet på vogna etter at AF kom med "he was diving all over the place"- kommentaren og Evras rasisme anklager. 

Media slukte dette rått og har hatt blink på Suarez i hver eneste kamp siden. Både her på berget og borte på balløya. Det er rett og slett å slett kvalmende å høre såkalte eksperter kommentere hver eneste situasjon Suarez er innblandet i som om han har prøvd å ta livet av noen de kjenner. Jeg så ligacup kampen mot Stoke med Engelske kommentatorer, der mannen prøvde å bortforklare Suarez forsøk på å holde seg på beina, når han kunne fått straffe, som et triks for å vinne sympati...

Det er noen unoter i Suarez væremåte på banen, enig, men han er ikke noe værre enn mange andre spillere i PL og ellers i verden. At han derimot har blitt et legetimt mål i media får det til å høres ut som om han er tidenes skuespiller, diver og/eller mest usportslige fotballspiller.  Desverre ser det også ut til at noen av våre egne supportere svelger denne suppa de får servert gjennom tv skjermen og hakker videre på Suarez, nå når han kanskje trenger støtten vår aller mest.

• fr, des 9 2011 16:35 Svar til:

• salwan
    • Topp 500
    • Registrert dato on, des 8 2010
    • Innlegg 233

Nei, vi har lov til å kritisere, det er de spillere vi kritiser som klarer nesten med det samme å smile etter et tap mens jeg sitter å klarer knapt å snakke med min familie grunnet den idiotisk spill og prestasjon som vi ser gang på gang. Det er liverpool klubb som gjelder og ikke enkelte spillere heller ikke managere. Det er vi supportere som gjør Liverpool en spesiell klubb. For min del å kritisere er et måte å lufte ut frustrasjon og i de fleste tilfeller de spillerne som får kritikken fortjener det. For eksempel alle mener at Suarez er en god spiller (jeg var en av de), men han er så dårlig som Torres i sin siste periode i Liverpool, du forventer mye fra en som gir blaffen, det er ubeskrivelig å se på duen Suarez og Carroll, de er så dårlig akkurat nå at jeg lurer på om KK kan tenke å benke de begge. Jeg vil ikke være pessimistisk og jeg kan ikke likevel fordi jeg håper hver gang at min liverpool skal vinne uansett hvem de spiller imot.
  • fr, des 9 2011 17:22 Svar til:

• KIKO
    • Topp 100
    • Innlegg 1 227

De som hetser er igrunn ikke ekte supportere. Akkurat det skal jeg være enig i Scouse_viking(regner med det er det du mener?). Men da mener jeg skikkelig ondsinnet hets uten noen grunn!!
  • fr, des 9 2011 17:35 Svar til:

Det skal være lov å kritisere egne spillere, men det skal foregå på en konstruktiv måte. Hetsen Lucas ble utsatt for er uakseptabel.

Jeg går ut ifra denne tråden er startet fordi noen får pes fra medsupportere for å kritisere Suarez. Jeg mener at problemet med kritikken av Suarez, er at mye av det virker som det kommer på grunnlag av hva media skriver, og hva andre lags supportere skriver. Synes kanskje noe av kritikken kommer pga for høye forhåpninger.

Jeg mener at Suarez fortjener litt kritikk, men LANGT fra det som er tilfelle nå. F.eks ang. filmingen, hvor bl.a Downing og Adam har hatt verre filminger enn Suarez. At det blir mange frispark situasjoner rundt Suarez er vel ikke så rart, all den tid han har ball i løpet av en kamp?

Litt tillegg: FA opptrer som nikkedukker. Ikke for noen klubb, heller ikke for Fergieboy, men for media. Det er ikke unormalt, men FA er ekstreme.

• fr, des 9 2011 17:53 Svar til:

• KIKO
    • Topp 100
    • Innlegg 1 227

Meste av kritikken jeg har lest på tråden er at supportere ikke liker at Suarez til tider gestikulerer mye, og ikke minst at han til tider overspiller i enkelete situasjoner. Klart han har lov til å bli frustrert over at han ikke får frispark når han fortjener det, men det er ikke alltid det er tilfellet. Feks City-kampen da Suares ved et uhell tror jeg stempler en City-spiller, men blir lynforbanna etterpå fordi han ikke får frispark. For meg er det episoden der Suarez viser fingeren til publikum som er uverdig for en Liverpool-spiller. Han fikk sikkert slengt etter seg masse dritt, men jeg mener at spillere må heve seg over slikt. Men selv om jeg mener dette så støtter jeg Suarez 100% i rasismesaken og vil støtte han når han blir urettferdig behandlet.

• fr, des 9 2011 18:22 Svar til:

• EmiJoe
    • Ikke rangert
    • Registrert dato ma, sep 5 2011
    • Oslo
    • Innlegg 151

Det må også være lov å være enig med Kenny uten at de man forteller det til skal føle seg som ofre, at de blir tiet eller stemplet som noe annet enn de er.

KD, 8. desember: "The people that have any favour towards Liverpool Football Club will get right behind Luis Suarez and give him all of the support he deserves".

Og det er det mange gjør.

Side 1 av 4 (58 items) 1 2 3 4 Neste >