Er ikke ofte jeg blir skikkelig sint og forbannet, men de siste dagers lesing av da særlig Lucas-tråden har gjort meg nettopp det. Jeg har til og med brukt beskrivelser av andre forumister som jeg ikke normalt ville ha gjort. Dette er ikke noe jeg er stolt av, men jeg synes at enkelte går så langt over streken når det kommer til behandlingen av Lucas at jeg nesten blir småkvalm.
Alle supportere har favoritter og spillere de ikke er så begeistret for i Liverpool. Slik må og skal det være. men jeg mener at man skal respektere alle spillere i Liverpool uansett hva de gjør på banen. Så lenge de ikke bringer klubben i vanry med handlinger som bryter alle normer som feks El Hadj Diouf i sin tid. Selvfølgelig kan man kritisere en spiller som ikke gjør jobben sin og har dårlige kamper, men ikke slik hets som Lucas får på dette forumet.
Hvis noen skal kritiseres for Lucas så er det KK som bruker han hver uke. For hvis Lucas er så ubrukelig som enkelte her inne mener så er KK rett og slett inkompetent som bruker han i hver kamp. Man kan ikke ta en spiller som bare gjør jobben sin som han blir valgt til å gjøre av manageren. Greit nok at man kan si at Lucas spilte en dårlig kamp, og ikke har offensive gener, men det er lang vei fra det til enkelte av omtalene han får her inne.
Har vi virkelig kommet til et pkt der vi faktisk hetser våre egene spillere like mye som rivalenes beste spillere? Svaret på det er dessverre ja.