Logg inn | Registrer | Hjelp

Påminnelser

Siste innlegg ma, nov 7 2011 22:06 av El Pibe De Oro. 25 svar.
Side 1 av 2 (26 items) 1 2 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • ma, nov 7 2011 12:52

Påminnelser

John W. Henry om Carroll-prisen:

"Beløpet for Torres var avhengig av hva Newcastle forlangte for Carroll, fortsetter amerikaneren. – Disse prisene kunne ha vært £35M og £20M, 40 og 25 eller 50 og 35, men vi ønsket et beløp som tilsvarte Torres og £15M. Til slutt var det opp til Newcastle hva beløpene ville bli. De (Newcastle) gjorde litt av en handel, vi følte også vi gjorde litt av et kjøp."

John W. Henry om at Carroll ikke var noe panikkjøp. Liverpool hadde allerede planlagt å kjøpe Carroll sommeren 2011, men kastet seg rundt da Torres-budet kom allerede i januar:

"Spissplassen måtte fylles, og det av noen på lang sikt. Da 24 timer av vinduet gjenstod fikk vi muligheten på Andy, som var vårt førstevalg i forhold til kommende sommer."

John W. Henry om tålmodighet:

"Vi må belønne deres (supporternes) tålmodighet og deres kjærlighet for denne klubben. Og det skal vi gjøre. Men det vil ta litt tid og kreve mye arbeid."

John W. Henry om ambisjonene denne sesongen:

"Det er for tidlig å snakke om ligagull. I mine øyne er Manchester United den store favoritten. De har et godt mannskap og ser sterke ut. Hovedmålet til Liverpool er å kvalifisere oss til Champions League. Det vil være en enorm skuffelse dersom vi ikke klarer det."

John W. Henry om kjøp av britiske spillere:

"Everyone seemed to think that Liverpool was over-valuing British players this summer. But when the Premier League has the whole world to choose players from and there is a substantial homegrown rule, British players are going to be highly valued. Look at the prices paid this year for Conor Wickham and Alex Oxlade-Chamberlain. At Liverpool we have purchased each player for a different reason. It doesn’t mean we are going to solve all of our issues in one season, but we are headed in the right direction."

John W. Henry om eiernes og ledelsens teamwork når klubben re-bygges:

"Tom and I are always questioning everything in Boston. Always. And that is done in a very positive way because we have very talented people in the key positions.  It is now working the same way in Liverpool. I want to know why we are doing what we are doing on the pitch and with regard to player acquisition. I wouldn’t be doing my job in allocating resources if I wasn’t able to make sense of the individual steps we are taking within the context of our overall philosophy. Consequently there is no doubt that Kenny, Steve, Damian, Ian, Tom and I share a long-term, disciplined philosophy that encompasses all aspects of the operation. It’s an exciting time to be a part of this rebuilding effort."

• ma, nov 7 2011 13:16 Svar til:

• Endre
    • Topp 50
    • Registrert dato fr, feb 22 2008
    • Tønsberg
    • Innlegg 2 405

Re: Påminnelser

"At Liverpool we have purchased each player for a different reason. It doesn’t mean we are going to solve all of our issues in one season, but we are headed in the right direction."

Velger å trekke frem denne. Tror folk forventer gull og grønne skoger litt for fort. Ting tar tid, selv Man City med all verdens ressurser trengte en sesong på å komme seg skikkelig på beina.

• ma, nov 7 2011 13:28 Svar til:

• Tronn
    • Topp 500
    • Registrert dato lø, aug 6 2011
    • Innlegg 504

Endre:

"At Liverpool we have purchased each player for a different reason. It doesn’t mean we are going to solve all of our issues in one season, but we are headed in the right direction."

Velger å trekke frem denne. Tror folk forventer gull og grønne skoger litt for fort. Ting tar tid, selv Man City med all verdens ressurser trengte en sesong på å komme seg skikkelig på beina.

Hvor lang tid har vi brukt? Smile

• ma, nov 7 2011 13:29 Svar til:

Endre:
    Så da spiller ikke city cl?

P Lag S V U T Mål Poeng
    Gruppe A
    1 Bayern München 4 3 1 0 8 - 3 10
    2 Manchester City 4 2 1 1 6 - 4 7
    3 Napoli 4 1 2 1 6 - 5 5
    4 Villarreal CF 4 0 0 4 1 - 9 0

• ma, nov 7 2011 13:59 Svar til:

• Xar
    • Topp 50
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Kristiansand
    • Innlegg 2 374
    • Moderator

Vigre:

Endre:
    Så da spiller ikke city cl?

P Lag S V U T Mål Poeng
    Gruppe A
    1 Bayern München 4 3 1 0 8 - 3 10
    2 Manchester City 4 2 1 1 6 - 4 7
    3 Napoli 4 1 2 1 6 - 5 5
    4 Villarreal CF 4 0 0 4 1 - 9 0

Sjeiken tok over ManCity i august 2008, selv om de har brukt ca £350M netto på spilleroverganger siden den tid, var det først denne sesongen de kvalifiserte seg til den gjeveste europacupen.

Xar

• ma, nov 7 2011 14:00 Svar til:

Xar

Det er sant ;-)

• ma, nov 7 2011 14:17 Svar til:

• KIKO
    • Topp 100
    • Registrert dato ti, mai 26 2009
    • Innlegg 1 227

En ting at man skal ikke skal forvente at man vinner ligagull med en gang. En annen ting er at man avgir poeng på Anfield mot veldig mye svakere motstand. Liverpool har imponert meg på bortebane i år, men med en gang man møter lag som legger seg litt bakpå sliter man mer. Uansett hvor mange oppbyggningsfaser man er igjennom kan det ikke forsvares at man har avgitt så mange poeng mot svakere lag på Anfield. Greit nok at man har hatt en del stangskudd, men på hjemmebane må man forvente mer mot svakere motstand når man heter Liverpool FC
  • ma, nov 7 2011 14:19 Svar til:

• OlavE
    • Topp 25
    • Kristiansund
    • Innlegg 3 289

Carragher:
    "Beløpet for Torres var avhengig av hva Newcastle forlangte for Carroll, fortsetter amerikaneren. – Disse prisene kunne ha vært £35M og £20M, 40 og 25 eller 50 og 35, men vi ønsket et beløp som tilsvarte Torres og £15M. Til slutt var det opp til Newcastle hva beløpene ville bli. De (Newcastle) gjorde litt av en handel, vi følte også vi gjorde litt av et kjøp."

Newcastle gjorde nok litt av en handel. Liverpool ser derimot foreløpig ikke ut til å ha kommet særlig godt ut av den. Den koblingen man gjorde mellom prisene til Torres og Carroll var ikke nødvendigvis et sjakktrekk. For meg fremstår den som en enorm gambling, som først og fremst tjente Newcastle enormt godt.

Carragher:
    "Spissplassen måtte fylles, og det av noen på lang sikt. Da 24 timer av vinduet gjenstod fikk vi muligheten på Andy, som var vårt førstevalg i forhold til kommende sommer."

Man fikk minimal nytte av Carroll i vårsesongen, og vi kunne sikkert sluppet med minst £10m mindre om vi hadde hentet ham i sommer. Uansett hvordan man vrir på det, så ble Carroll ekstremt dyr pga hastverket Liverpool hadde med å få ham klar.

Carragher:
    "Vi må belønne deres (supporternes) tålmodighet og deres kjærlighet for denne klubben. Og det skal vi gjøre. Men det vil ta litt tid og kreve mye arbeid."

Fair enough, men jeg krever betydelig fremgang fra fjorårssesongen. En fjerdeplass synes jeg er et minimumsmål. 

Carragher:
    Hovedmålet til Liverpool er å kvalifisere oss til Champions League. Det vil være en enorm skuffelse dersom vi ikke klarer det."

Helt enig! Og om dette ikke blir innfridd bør det få konsekvenser.

Carragher:
    "Everyone seemed to think that Liverpool was over-valuing British players this summer. But when the Premier League has the whole world to choose players from and there is a substantial homegrown rule, British players are going to be highly valued. 

Jeg skjønner argumentet, men faktum er årets PL-tropp inneholder kun 11 spillere over 21 år som ikke er egenproduserte. Vi kan ha inntil 17. Det betyr altså at vi kunne ha ytterligere 6 utenlandske spillere over 21 år i troppen. Dette er selvfølgelig ikke noe mål i seg selv, men viser at vi ikke var AVHENGIGE av å hente britiske/home grown spillere slik enkelte fremstiller det.

• ma, nov 7 2011 14:27 Svar til:

OlavE:
    Dette er selvfølgelig ikke noe mål i seg selv, men viser at vi ikke var AVHENGIGE av å hente britiske/home grown spillere slik enkelte fremstiller det.

Nei, ikke avhengige - men muligens ønsket vi å hente britiske spillere. Suso vil aldri bli britisk selv om han kommer innunder home grown-regelen. Ingen i ledelsen har uttalt seg, så dette vet vi jo ikke, noen av oss. Men det kan kanskje tyde på at eierne ønsker å ha en solid andel britiske spillere. I så fall er jeg happy.

• ma, nov 7 2011 14:31 Svar til:

• OlavE
    • Topp 25
    • Kristiansund
    • Innlegg 3 289

Carragher:
    Nei, ikke avhengige - men muligens ønsket vi å hente britiske spillere. Suso vil aldri bli britisk selv om han kommer innunder home grown-regelen. Ingen i ledelsen har uttalt seg, så dette vet vi jo ikke, noen av oss. Men det kan kanskje tyde på at eierne ønsker å ha en solid andel britiske spillere. I så fall er jeg happy.

Jeg er fornøyd med britiske spillere isolert sett. I løpet av mine 20 år som Liverpool-supporter har de enkeltspillerne jeg har satt størst pris på vært bla.a. Redknapp, Fowler, Owen, Carra og Gerrard i tillegg til enkelte utlendinger som Hyppiä, Alonso og Torres.

De som imidlertid ble hentet i sommer er verken spillertyper jeg har særlig sans for (med et mulig unntak av Henderson), eller spillere som jeg mener gir valuta for det beløpet de ble hentet for.

Om du her happy med å være med et lag som er nr 5-6 sålenge det er nok briter på laget, har vi to ganske forskjellige syn på situasjonen.

• ma, nov 7 2011 14:39 Svar til:

OlavE:

Om du her happy med å være med et lag som er nr 5-6 sålenge det er nok briter på laget, har vi to ganske forskjellige syn på situasjonen.

Hva spør du om? Førsteplass med bare utlendinger eller 5.-6.-plass med briter på laget?

Heldigvis vil vi ikke oppleve et slikt dilemma.

Men jeg innrømmer at jeg gleder meg mer over et Liverpool med mer enn bare en-to briter på banen enn et Liverpool med (nesten) bare utenlandske spillere. Det handler ikke om at jeg misliker spillere fra andre land, kun at jeg synes fotballag skal minne om landet de spiller i.

I Spania er det en spansk dominans i de fleste klubber. Det samme gjelder Italia og Frankrike. Det skaper identitet og sjel, ved siden av at det hjelper landslagene til å lykkes. Jada, jeg vet at mange Liverpool-supportere gir blaffen i landslaget. Men jeg er en sånn særing som er England-supporter, akkurat som Gerrard.

• ma, nov 7 2011 14:45 Svar til:

• OlavE
    • Topp 25
    • Kristiansund
    • Innlegg 3 289

Carragher:

Men jeg innrømmer at jeg gleder meg mer over et Liverpool med mer enn bare en-to briter på banen enn et Liverpool med (nesten) bare utenlandske spillere. Det handler ikke om at jeg misliker spillere fra andre land, kun at jeg synes fotballag skal minne om landet de spiller i.

I Spania er det en spansk dominans i de fleste klubber. Det samme gjelder Italia og Frankrike. Det skaper identitet og sjel, ved siden av at det hjelper landslagene til å lykkes. Jada, jeg vet at mange Liverpool-supportere gir blaffen i landslaget. Men jeg er en sånn særing som er England-supporter, akkurat som Gerrard.

Spørs hvilke briter det er. Jeg har begrenset sans for Downing som spiller og minimal sans for Carroll. Hadde mye heller foretrukket utenlandske spillere av en litt annen type enn disse to.

Jeg har spurt det flere ganger tidligere, men vet ikke om jeg noengang har fått svar. Synes du ikke det ville vært bedre om vi hadde økt den britiske andelen i laget over litt lengre tid? I 2011 får jeg inntrykket av at det har vært "britisk for enhver pris", gjennom spesielt kjøpene av Carroll og Downing og tildels Henderson. Kunne vi ikke heller økt andelen briter over 2 år istedet over i løpet av et halvår?

• ma, nov 7 2011 14:47 Svar til:

• Tronn
    • Topp 500
    • Registrert dato lø, aug 6 2011
    • Innlegg 504

For meg gir Rosenborg meg lokal tilhørighet selv om ikke alle er trøndere.
    Som utenlandsk Liverpool supporter gir det for meg liten mening i at spillerne er britiske.
    Da burde de i det minste være fra Liverpool.

Hvor mange faste førstelagsspillere på City er fra Manchester?
    Entusiasmen er nok uansett større enn noen gang der.

En klubb har lokal forankring, spillere i mindre grad.
    Den tiden er nok forbi og fotballen er blitt internasjonal som resten av den globaliserte verden vi lever i.

• ma, nov 7 2011 16:12 Svar til:

Liverpool har ikke kjøpt flere briter enn utenlandske spillere i 2011. Hva er problemet?
  • ma, nov 7 2011 17:28 Svar til:

• Torp
    • Topp 100
    • Innlegg 1 275

Carragher:
    Liverpool har ikke kjøpt flere briter enn utenlandske spillere i 2011. Hva er problemet?
    Problemet er at britene som er hentet inn på ingen måte har hevet laget. Og det til tross for at de samlet kostet £80 mill. Når vi heller ikke kvalifiserer oss til CL blir den reelle kostnaden enda større...

Side 1 av 2 (26 items) 1 2 Neste >