Logg inn | Registrer | Hjelp

Hvor lang tid har vi på oss før LFC rakner som toppklubb?

Siste innlegg ti, apr 24 2012 11:50 av redmen. 72 svar.
Side 1 av 5 (73 items) 1 2 3 4 5 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • lø, nov 5 2011 18:48

Hvor lang tid har vi på oss før LFC rakner som toppklubb?

Hei,

Stilte meg selv dette spørsmålet. Grunnen til dette er hvor skjøre vi er per i dag. Kun små endringer skal til før vi er fast inventar på den nedre halvdelen av tabellen, evt mot nedrykk.

Skal ikke svartmale men poenget mitt:

Per i dag har vi få spillere med god kvalitet (liker ikke ordet klasse i fotball) i troppen. Reina, Gerrard, Suarez, Enirque og Agger er rimelig bra. Resten middelmådigheter og det som værre er. Per i dag.

La oss nå si at Gerrards skadesituasjon forblir slik den er de neste par tre årene (anta at han kun spiller 15-20 kamper i året) er dette svært uheldig. Om han kommer tilbake til gammel form er uvisst, men la oss håpe det.

Uteblir denne svært viktige 4.plassen kan ting gå galt. Hva kan skje med våre beste utenlandske spillere som Reina, Suarez og Enrique? Jo, de kan bli fristet av toppklubber (om vi ikke er blant de 4 beste er vi faktisk IKKE en toppklubb). Kan ikke se for meg Suarez f.eks mer enn maks EN sesong til hos oss uten CL spill.

I tillegg, folk snakker om at vi har lyst på det som er av talenter i fotball-europa. Ref Hazard etc. Hvorfor skal spillere som dette ønske seg til oss egentlig? Ja vi er supportere og mener LFC  er et topplag men tror vi selv overvurderer Liverpools navn i europa. Ja vi har historie, men generelt vil ikke en 16-20 åring fra Frankrike, Spania, Tyskland etc bry seg særlig om det dersom United, City, Chelsea, Barca, Real, Inter, Milan etc banker på døra.

Kan egentlig ikke få sagt hvor viktig topp 4 er, ikke bare pga inntekter men ryktet og mulightene CL spill gir oss. Så hvor lang tid har vi på oss på å få dette på plass før det rakner? Ser for meg skrekk sceniarioet om 2-3 år:

Gerrard er 34 og sliter. Reina, Enrique og Suarez er borte (disse er selvsagt erstattet men langt fra samme kvalitet). Laget ser slik ut:

Ukjent keeper

Kelly - Agger - Coates/Wilson - Robinson/Flanagan

Sterling - Lucas - Spearing/Adam - Downing (nå 30+)

Carroll - ukjent spiss.

Dette er et lag vi kan endre opp med. Grøss og gru.

Derfor er det svært uheldig at vi ikke klarer å vinne kamper som i dag og tidligere mot svake lag.

Er svært skuffet over managementet til Dalglish på sidelinjen men dette er ikke tråden for den disk.

Hvor lang tid har vi på oss før vi har ødelagt våres egne muliheter til å bli en etablert topp 4 klubb igjen? Ett år? To år? Maks 3?

Jeg vet ikke, føler vi balanserer på en knivsegg hvor flaks/uflaks/udyktighet avgjør og det liker jeg ikke

YNWA

• lø, nov 5 2011 19:26 Svar til:

• philiplfc
    • Topp 200
    • Registrert dato sø, feb 7 2010
    • Kristiansand
    • Innlegg 635

Re: Hvor lang tid har vi på oss før LFC rakner som toppklubb?

Jeg regner med at dette var en frustrasjons tråd for ærlig talt for en ærlig og deprimerende tråd, og tror du ikke vi kommer til å hente nye spillere?
  • lø, nov 5 2011 19:27 Svar til:

• polvott
    • Ikke rangert
    • Registrert dato ti, aug 31 2010
    • Innlegg 41

Spørsmålet er om vi ikke har raknet allerede...?

Supporterne trøster seg med en fantastisk historie, andre ser på Liverpool som et klubb med et skap fullt av rustent sølvtøy. En klubb der alt har stått stille i over 20 år.

Det positive er nye eiere som virker å satse. Men stadion er nok kritisk, der må spaden snart i jorda!

• lø, nov 5 2011 19:34 Svar til:

philiplfc, les innlegget. Selvsagt kommer det nye spillere inn. Men hvor skal disse skal komme fra er problemstillingen her... Det kommer i allefall ikke talenter fra andre steder enn akademiet evt, om vi ligger på 5-8 plass.
  • lø, nov 5 2011 19:41 Svar til:

• 1892
    • Topp 150
    • Registrert dato on, feb 3 2010
    • Innlegg 818

Vi kommer alltid til å hente nye spillere, og Liverpool vil være attraktivt uten CL i lang tid da det er en av de mest profilerte klubbene i verden. En god ledelse kan dessuten finne gull selv uten midler av betydning. Se eksempelvis Arsenal.

La oss ta en sesong av gangen når det kommer til dette spørsmålet.

• lø, nov 5 2011 19:45 Svar til:

Vi holdt på å rakne. Toppklubb har vi ikke vært på evigheter. Nå bygger vi oss opp igjen. Det tar to-tre år.
  • lø, nov 5 2011 19:45 Svar til:

Klarer ikke helt å se for meg at Liverpool kan kjempe i toppen på noen år. Utrolig tafatt det som blir vist for tiden. Laget innehar for lite tempo, teknikk og kreativitet. Henderson, Downing, Kuyt, Carroll, Lucas. Ingen av de har noen av de nevnte tingene. Dette er spillere som figurerer i elleveren nesten hver eneste gang.

Har lyst å stille spørsmål med jobben Dalglish har gjort også. Han tok over et Liverpool som var et synkende skip, så han har riktignok hatt en vanskelig jobb. Hodgson var helt forfedelig for Liverpool, så Dalglish kunne vel egentlig kun gjøre det bedre. Men i likhet med Hodgson, gjør Dalglish mange merkelige valg. Bytter, formasjoner etc.

Først og fremst har han brukt 100 millioner pund på spillere. Av disse er det kun Suarez og Enrique som har slått til. Henderson svak, Downing svak, Carroll svak, og Adam OK.  Spillere vi brukte 70 millioner pund på. Liten tvil om at disse pengene burde vært brukt annerledes. Dette er ikke etterpåklokskap eller noe i den duren. De fleste var skeptisk til kjøpene av Henderson, Downing, Adam og Carroll. Spesielt de tre første. Helt ordinære spillere som har vært OK+ for middelhavsfarere og et nedrykkslag.

Det som er enda mer spesielt, og faktisk ganske overraskende er statistikken på Hodgson og Dalglish.
     Hodgson P31 W13 D9 L9. 
     K.Dalglish P33 W15 D9 L9.

Dalglish har altså tatt seks fattige poeng mer enn Hodgson, og har samtidig to kamper mer spilt. 100 millioner pund har han også brukt.

Det største problemet etter min mening er at Dalglish har brukt pengene feil. Engelsk løpskapasitet, kjemping og lange baller er UT. Nå trenger man teknikk, fart og kreativtet. Det kunne Dalglish fått masse av i sommer, men kjøpte altså feil.

• lø, nov 5 2011 19:47 Svar til:

• Oeysan
    • Topp 75
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Bergen
    • Innlegg 1 574
    • Moderator

Spørsmålet er vel heller kor lenge vi kan rekne oss for å vere ein storklubb.

• hai3n
    • Topp 200
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Kristiansand
    • Innlegg 668

1892:

Vi kommer alltid til å hente nye spillere, og Liverpool vil være attraktivt uten CL i lang tid da det er en av de mest profilerte klubbene i verden. En god ledelse kan dessuten finne gull selv uten midler av betydning. Se eksempelvis Arsenal.

La oss ta en sesong av gangen når det kommer til dette spørsmålet.

Jepp der sa du det, en god ledelse kan finne gull selv uten midler av betydning. Har min tvil i at vår ledelse klarer å finne så mye gull, mtp. på at dem klarte å finne en Carroll og Downing til henholdsvis 35m£ og 20m£, 

• Endre
    • Topp 50
    • Registrert dato fr, feb 22 2008
    • Tønsberg
    • Innlegg 2 405

Enkelte tillater seg heller å lure på hvor lang tid det tar før vi har marginene med oss i kamper, scorer på sjansene våre istedenfor å treffe metallet, vinner kamper og poeng, klatrer på tabellen og for alvor blir å regne som tittelutfordrere igjen.

Men for andre er glasset halvtomt.

• lø, nov 5 2011 20:50 Svar til:

Vi raknet vel som toppklubb i 2009/2010 sesongen. INgen kan hevde at vi har vaert en toppklubb etter det. Vi trynet i gruppespillet i CHL og endte paa 7 plass i PL. Om jeg ikke husker feil var det exit i FA cupen i tredje runde.

Kenny Dalglish gjorde en kjempejobb naar han kom inn i januar, han fikk snudd den negative trenden og fikk skuta paa rett kjoel. Innkjoepene hans og ikke minst salget av Meireles stiller jeg store spoersmaalstegn ved. Er redd han oedelegger sitt fantastiske renome paa Anfield naa..

• lø, nov 5 2011 21:05 Svar til:

Jeg kan ikke tro at det ikke finnes milliardærer der ute som ser potensialet i en klubb som Liverpool. Dette i tilfellet amerikanerne gir opp. Og hvis Kenny ikke får det til innen rimelig tid så kommer det nok en ny manager. Så uansett hva som skjer så overlever vi nok, men det vil ta tid før vi er på topp igjen
  • lø, nov 5 2011 21:23 Svar til:

Vi kommer ikke til toppen før noen i styre og stell på Anfield forstår at fotballen idag består av spillere med FART og TEKNIKK. Vi er totalt blottet for begge deler ( Suarez eneste unntak ). Kampen i dag var nok et eksempel på et lag som står fullstendig stille på motstanderens banehalvdel. Dessverre har spillerkjøpene denne sommeren ikke bidratt til å heve laget pr idag, men dette vil nok bedre seg utover i sesongen. Men jeg stiller meg veldig tvilende til om de er de rette for å ta Liverpool tilbake til toppen av engelsk og europeisk fotball. Man kan godt si at å treffe treverket 12 ganger i løpet av de første 11 kampene er uflaks. Men det ligger nok like mye på dyktighet/selvtillit. Carroll's treverk-treff i dagens kamp har ingenting med uflaks å gjøre,ren udyktighet.
  • lø, nov 5 2011 22:26 Svar til:

Ser på våre 3 neste kamper som den ultimate testen. Vinner vi disse er vi for alvor med igjen, både i ligaen og at vi da er i CC semi. Men med tap i kampene mot Chelsea og City, så tror jeg også resten av sesongen blir tung, for allerede da har vi havnet litt i bakevja?

• lø, nov 5 2011 22:26 Svar til:

Bjørn_M:
    Skal ikke svartmale men ...

Så hvorfor gjør du det da? Wink

Vi er foreløpig 3 poeng unna den siste CL plassen, så vi har målet for sesongen godt innen rekkevidde. Så om 3 poeng unna CL er nok til at enkelte frykter nedrykk, satt på spissen, så skal det ikke mye til. Ca. 1/4 av sesongen er unnagjort og det har både vært oppturer og nedturer så langt. Jeg skjønner hva du snakker om, men det er ingen grunn til å frykte for Liverpools framtid som toppklubb.

Men når det er sagt så undrer jeg meg litt over hva som skal til for å gjøre LFC til en klubb som tar PL tittelen igjen. Vi fikk legenden tilbake i managerstolen, og han fikk bruke store summer på nye spillere. Da er det litt skuffende å se at vi er litt på stedet hvil. Vi ligger litt utenfor topp 4 og snakker fortsatt om hvor langt(eventuelt kort) det er fram til konkurrentene. Vi gjør det brukbart mot de store og svikter mot de små, og jeg begynner å bli lei av å diskutere det samme.

Det er kort vei opp til CL fortsatt, men føler at vi fortsatt er litt på etterskudd, og det er skuffende etter å ha brukt mye penger i sommer.

Side 1 av 5 (73 items) 1 2 3 4 5 Neste >