Logg inn | Registrer | Hjelp

Fornøyde med Liverpool etter 1/4 av sesongen?

Siste innlegg on, nov 9 2011 15:09 av olasin. 85 svar.
Side 1 av 6 (86 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • sø, okt 30 2011 12:47

• Kbbk
    • Topp 500
    • Registrert dato sø, feb 20 2011
    • Innlegg 212

Fornøyde med Liverpool etter 1/4 av sesongen?

Nå har vi nettop spilt vår 10ende kamp for denne sesongen, og vi ligger på en 5 plass med 18 poeng. Vi har vært ganske gode i perioder, uheldige og noen ganger litt dårlige.

Sammenligner vi litt med fjorårets sesong så har vi plukket en del flere poeng, men det som får meg til å se lyst på fremtiden er at vi faktisk har styrt 9 / 10 kamper denne sesongen. Liverpool begynner endelig å ha et "eget" spill som vi prøver å få til hver kamp, og ikke bare å skyte ballen fram og håpe at noen plukker den opp og scorer (som Torres gjorde for oss tidligere). Samme tidspunkt ifjor ble vi rundspilt av lag som er på den nedre delen av tabellen hjemme, for å ikke snakke om borte hvor vi spilte som et u14 jente lag.

Vi har fått inn en del nye spillere, og jeg er faktisk ganske overrasket hvor fort de har funnet tonen. Mange her inne er kanksje uenige, men tenk at vi har 5 eller 6 nye spillere i start ellveren som ikke har vært i klubben i et år engang.Det tar tid at trenerene får inn hvordan de vil vi skal spille til alle spillerne, og det tar også tid at spillerne lærer seg å kjenne hverandre ute på banen.

Alle er vel enige at kjøpet av Suarez virker for hver kamp som går som fjorårets beste kjøp i ligaen. Er helt utrolig hva han mannen der kan få til, selv om han kunne vært litt kvassere på avsluttningene.

Enrique kan også sies å være et fantastisk kjøp for 5 mill. En så stabil back har vi ikke hatt på flere år, og et stort pluss er at han faktisk bidrar positivt offansivt også, rett og slett et fantastisk kjøp og jeg er glad vi fikk for han og ikke cissokho (som de fleste her inne ville ha).

Bellamy trenger man ikke å si noe om, et kjempe kjøp og viser at han er utrolig god å ha i stallen, men folk må passe seg for å slakte Dalglish for at han ikke bruker Bellamy hver kamp. Han er 32 år gammel, og vi har andre spillere som er mye yngre som trenger flere kamper for å bli bedre, og det er de spillerne vi håper vi skal ha i klubben i 10 år.

De andre vi hentet inn har ikke folk vært så overbegeistret for. Carroll, Henderson, Downing og Adam, alle de britiske spillerne. Skal jeg være ærlig så synes jeg ikke noen av disse er så forferdelige som flere vil ha det til. Alle disse starter de fleste kampene, og de er med på et lag som endelig spiller skikkelig fotball, og får meg til å glede meg til lørdager / søndager.

Tror folk at en så stor spiller som Carroll kan gjøre seg så markert som Suarez i en kamp? Carroll blir meget god når laget blir mer sammspillte, for han trenger gode spillere rundt seg for at vi skal kunne  utnytte han fullt. Nå hadde han en fin scoring igår, og jeg er helt sikker på at om 2 år så er det ingen som nevner overgangsummen hans, for han kommer til å gi oss nærmere 20 mål pr sesong.

Henderson er en "usynelig" spiller når han spiller ute på høyre kant. Man legger ikke så mye merke til han hvis man bare følger med på kampen og hvor ballen er, men hvis man bare ser på han så kan folk se hvor mye han jobber. Han springer i 90min! Han er overalt på banen, og en av grunnene til at han spiller på høyre er at han strekker forsvaret. Det samme gjelder Downing.

Lurer ikke folk på hvorfor vi har så mange sjanser nå i år iforhold til tidligere pr kamp. Det er selvsagt fordi vi har Suarez, men han blir også åpen fordi vi har 2 kantspillere som springer opp og ned hele kampen, og da må forsvarspillerne reagere å følge de. Noe som da gir spissene våre mulighet å spille mot 2-3 mann i midten, og ikke 4-5 som de gjorde i fjor.

Adam har kanksje ligaens fineste passningsfot, som bare kommer til å bli bedre og bedre når han lærer seg å kjenne spillerne.

Man må også gi litt skryt til spillerne våre som har vært her i mer enn en sesong også. De begynner å spille bedre og bedre for hver kamp som går.

Så alt i alt så har vi kanksje bare en enkeltspiller som utmerker seg, og stjeler overskriftene, men det som får meg til å bli glad er at vi endelig begynner å se ut som et lag. Vi har som sagt dominert i alle kampene utenom Tottenham kampen denne sosongen. Det at vi kommer til så mange sjanse i kampene er kjempe bra, og målene vil komme etter hvert bare vent å se.

Gleder meg til fortsettelsen, vi er endlig på rett vei :) YNWA
  • ma, okt 31 2011 13:15 Svar til:

• Mori 19
    • Topp 75
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Engerdal
    • Innlegg 1 612

Re: Fornøyde med Liverpool etter 1/4 av sesongen?

18 poeng etter 10 kamper er ikke veldig imponerende, men ser vi bak resultatene, så har vi vært veldig uheldige så langt.

Sunderland (H) 1-1 er en kamp vi skulle ha punktert i førsteomgangen. Kieran Richardson skulle vært utvist, og Carroll fikk ett mål feilaktig annulert. I tillegg hadde Downing sin suser i tverrliggeren. (2 poeng)

Stoke (B) 0-1 fytti katta for en frustrerende kamp. vi kjører kampen fullstendig men taper 1-0, makter og bomme for åpent mål på overtid (vi burde vunnet denne, men hadde hvertfall fortjent ett poeng) (3 poeng)

Manchester United (H) 1-1. også her synes jeg at vi er uheldige som ikke ender opp med alle tre poengene. Mange sjanser og en god de Gea holder oss unna, mens united scorer på sin ene store. (5 poeng)

Norwich (H) 1-1 Denne kampen er det bare utrolig at vi ikke vinner med tre, fire, fem mål. utrolig mange sjanser, tre i stengene og en fantastisk Ruddy i Norwich buret. (7 poeng)

om vi hadde hatt skikkelig flyt og dratt maks ut av disse kampene hadde vi hatt 25 poeng på 10 kamper. da føler jeg vi hadde fått som fortjent etter spill og sjanser. det er udyktighet og ikke sette sjansene sine, men en forusetning er at mann skaper dem. med 25 poeng hadde vi virkelig vært med og kjempet helt oppe i teten.

vi har hentet mange fine spillere, der spesielt Enrique har vært imponerende. men det beste er at vi klarte og kvitte oss med alt skramlet vi hadde på lønningslista vår.

Lys fremtid. ynwa gutter!

• ma, okt 31 2011 14:34 Svar til:

• Ignition
    • Topp 500
    • Registrert dato sø, jul 3 2011
    • Trondheim
    • Innlegg 228

Det som bekymrer meg mest er hvis Suarez blir skadet, da tror jeg ikke det blir så mange poeng.
  • ma, okt 31 2011 20:51 Svar til:

De positive tingene er opplagte, men det er fremdeles mye som ikke stemmer.

Hvorfor kan ikke Luis Suarez holde kjeften lukket kampen gjennom, og hvorfor putter han ikke flere gåller, når det var det eneste han gjorde i Ajax? Han presterer å bomme på alle de sjansene en god angriper skal putte. I fremtiden ønsker jeg å se ham i en enten videre, eller dypere rolle. Det er jo fra disse posisjonene han putter de fleste målene sin. Hvis det har seg slik at han bare skårer drømmemål, bør vi putte ham i optimalisert rolle for hans egenskaper (og ego).

Hvorfor dabber alles farlige målfangst av med en gang de kommer til Liverpool? Downing hadde vel flere gåller og assists da han var i Aston Villa. Samme gjelder Andy Carroll; med så mange gode medspillere, og i sær Suarez, burde du putta flere, Andy.

Hva Kenny Dalglish angår er han enten totalt utdatert, eller så gjør ham som sine forgjengere: spille med mest mulig merkelige taktikker og spillerdisponeringer for enten å bli genierklært eller for å få folk til å sette spørsmålstegn. Dette er noe med Liverpool-manager (flere store managere) jeg ikke forstår. F. eks hvorfor ta ut Downing, som kan slå innlegg samtidig som man tar ut beistet Carroll som har sin styrke i lufta. Mens man beholder Downing på banen når han ikke presterer og energisk, og lynkjappe Craig Bellamy sitter og tørker på benken. Han sitter bare og venter på å få komme inn, kjøre karusell med forsvarere, servere baller eller bare putte den i gållen selv. Han er da like bra joker som kjerringa som sitter på benken i junited.

Hvordan klarer vi ikke drepe kamper mot ManShit, Norwich, Stoke etc. Slike drittlag hvor vi har ballen nesten hele tiden, men svært sjelden kommer inn i motstanderens 16-meteren. Da er det f*** meg ikke poenget med å ha ballen så mye heller. Vi vet at pisslag legger seg bakpå især på Anfield, og selv om det er lite rom å bevege seg i, går det mange ganger alt for sakte med ballen. Og flere ganger er det rett og slett de elementære pasningene vi ikke klarer å sende til riktig sted. Dette tyder på at vi enda ikke mestrer å spille hurtig langs bakken.

Vi har enda ikke kommet forbi tiden hvor "pasningskongen" Lucas treffer med alle pasningene. Hyll, hyll. Bra argument for at han skal spille, men pasningsprosenten forteller ingenting om hvorfor han treffer pasningene. Svaret er selvsagt at 99 prosent av pasningene går bakover. Samme gjelder Dirken på høyrekanten. Tro meg; han gjør en fantastisk defensiv jobb, og bidrar til at vi vinner ballen høyt i banen. Men han er en offensiv høyrekant, hvorfor kan han aldri utfordre me d ballen i beina? Og hvorfor har han førsteberøring som en hest?? Når han springer så mye som han gjør (er det alltid nødvendig), er det ikke merkelig at det går på bekostning av ballberøringene. Og også han sender alt for mange støttepasninger. Noe jeg har merket, er at han treffer med alle sine pasninger framover i banen. Dette kan være fordi han bare spiller baller han er sikker på å treffe. Men hvis det er tilfelle at han alltid treffer da, hvorfor prøver han ikke flere slike pasninger.

Slike defensive midtbanespillere trenger vi ikke i Liverpool. Jeg er helt enig i at Lucas gjør en kjempejobb defensivt. Men slike spillere får du kjøpt på Europris. Du finner dem ikke i klubber som Man Utd, City, Arsenal og Chelski. Selv Fletcher skårer flere mål. Jeg kan ikke fatte at ikke Spearing får flere sjanser. Greit at jeg er overbegeistret for fyren, men hvem kan nekte for at han spilt bra i samtlige kamper siden det begredelige "badeballtapet" mot Sunderland? Gi nå fyren flere sjanser, så skal jeg forsikre deg at han totalt sett vil gjøre det like bra som Lucas. Spesielt i det offensive spillet bidrar han, og tørr spille litt på risiko samt slå en og annen gjennombruddspasning. Slike toveisspillere skal en god sentral midtbane bestå av. Fair enough har han ikke fininnstilt siktet godt nok, men han nærmer seg gang på gang, og snart putter han nok sitt første Liverpool (dog må han få noen flere sjanser). Med like mye spilletid som Lucas har fått, ville scouseren ikke vært mye dårligere fotballspiller enn brasilianeren. 

Og Charlie Adam. Han har vært et bra kjøp. Det virker som jeg er en av de få som synes han har spilt så bra som forventet. For han gjør det han er henta inn for å gjøre - avleverer gode baller, gode raid, kommer ofte på skuddhold. I tillegg tørr han skyte, noe ikke midtbanespillere i Liverpool har turt å gjøre siden Gerrard i 07-sesongen. Midtbanespillere skal da for farsken komme på skuddhold, og tørre å lade kanonen. En sentral midtbanespiller i toppsjiktet i Premier League burde levere minst fem skåringer per sesong. Lucas for eksempel som skårte flere mål i brasiliansk fotball, har han helt mistet selvtilliten og den ferdigheten etter han ankom Liverpool. Nektet Rafa ham å ha skuddtrening. "Nei, du er defensiv midtbane, og dem skyter aldri fra distanse". Nei, ikke vet jeg.

Det er sikkert flere ankepunkter, men dette var det jeg kom på i øyeblikket. Så foruten om dette kan jeg si meg fornøytd med sesonginnledningen. Spesielt tabellplasseringen er noe å henge opp på veggen som et pek på fremgang. Dalglish klarer fortsatt fylle spillergruppen, byen og supporterne med gløden og motivasjonen som trengs for å komme videre til de nødvendige neste nivåene. Jeg har troen på at det blir bedre når pasningsspillet og kombinasjonene sitter enda bedre. Vi må huske at vi enda er et lag i en prosess og framskrittene kan ofte ta lengre tid enn hva man ønsker.

• ma, okt 31 2011 21:38 Svar til:

• redmen
    • Topp 150
    • Registrert dato fr, jan 21 2011
    • Innlegg 748

Sånn rimelig fornøyd. Laget vil nok falle mer på plass etterhvert, og samhandlingen bør bedre seg i tiden fremover. Da vil vi få se flere gode bevegelser inn og rundt boksen, som igjen fører til (forhåpentligvis) flere mål.

De som har skuffet så langt av de nye, er Downing og delvis Henderson. Downing snakker i dag om at han trives med å spille med Enrique, men de har fortsatt mye å gå på når det kommer til offensiv samhandling. Henderson må ta mer ansvar fremover på banen, ellers har han vært god. 

Ting kan fortsatt bli mye bedre, og jeg mener fortsatt at vi må handle i januar for å sikre oss 4. plassen. 

• ma, okt 31 2011 21:38 Svar til:

Mange fine innlegg i denne tråden! Vi har et bortimot meget godt lag. Det vi mangler er et cover for Suarez og en Carroll i storform. Med dette kommer vi til og knuse alle lagene på hjemmebane inkludert city. Jeg tenker på spillere som Zarate eller Cavani. Men det viktigste er nok en klasse høyreving.

Vi gjorde en meget god sommerhandel. Daukjøttet ble solgt og nye spillere ble hentet inn. Når vi får hentet inn en ny høyreving, kommer henderson til og spille sentralt på midtbanen. Det er det han er best til. Liker spillestilen hans.

Når vi henter inn en ny høyreving tror jeg ikke Kuyt kommer til og spille mange kamper. Men han er erfaren og en god spiller og ha i bakhold. Han er liksom blitt endel av sjela.

Den nye sjela bør bli bygget rundt spillere som Reina-Agger-Enrique-Lucas og Suarez. Hvorav alle er klassespillere. Lucas imponerer meg mer og mer. Jack Robinson kommer til og bli en storspiller. Og Enrique bør begynne fast på landslaget, noe jeg tror han snart gjør.

• ma, okt 31 2011 21:40 Svar til:

• Romario
    • Topp 150
    • Innlegg 931

Ignition:
    Det som bekymrer meg mest er hvis Suarez blir skadet, da tror jeg ikke det blir så mange poeng.
    Skader eller suspensjon på vår viktigste spiller, ja da er det nok mye som går i stå. Det er på tide at de andre begynner å levere Carroll, Downing, Henderson har ikke svart til forventningene eller utlegget. Jeg så Tottenham i går å det skal bli vanskelig å komme over de på tabellen. Hvis vi skal komme blant de 4. Beste så tåler vi ikke mange poengtap. Flere må stå frem og finne formen, Carroll viste glimt i helgen og må bare levere i kamp etter kamp.
  • ma, okt 31 2011 21:44 Svar til:

Romario:
    Ignition:
    Skader eller suspensjon på vår viktigste spiller, ja da er det nok mye som går i stå. Det er på tide at de andre begynner å levere Carroll, Downing, Henderson har ikke svart til forventningene eller utlegget. Jeg så Tottenham i går å det skal bli vanskelig å komme over de på tabellen. Hvis vi skal komme blant de 4. Beste så tåler vi ikke mange poengtap. Flere må stå frem og finne formen, Carroll viste glimt i helgen og må bare levere i kamp etter kamp.
    Nettopp! Og når Carroll finner formen kommer han til og være stor. Han kommer til og putte mål etter mål etter mål osv...
  • ma, okt 31 2011 21:56 Svar til:

• redmen
    • Topp 150
    • Innlegg 748

Kampen om topp 4 er hardere enn noen gang, og det vil kreve mer av Liverpool nå enn for noen år siden å kvalifisere seg til CL. Slik vi ligger an, mener jeg vi er gode nok til 5. plass. Håper vi kan sette sammen en fin rekke med seire fremover, for å få litt moment. 

Er veldig spent på om vi foretar oss noe i januar. Det er et vanskelig marked, men jeg mener vi bør forsterke i det offensive leddet på midtbanen, enten det er en erstatter for Gerrard eller en ving. 

• ma, okt 31 2011 22:00 Svar til:

Vi må virkelig få opp farta nå, hvis man ser hvordan de som er i kamp med oss om fjerdeplassen gjør det så bør vi våkne. Det faktum at Newcastel ligger 4 poeng foran oss etter 10 spilte kamper er ikke godt nok. Hvis vi skal klare fjerdeplassen noe jeg tror vi kan klarer er det på tide at Carroll, Downing og tildels Henderson begynner å imponere, for hvordan har det seg at vi kjøper Carroll for 35M£ også henter de inn Demba Ba gratis i sommervinduet som allerede iår har scora 7 mål i PL? 5 flere enn Carroll og 35M£ billigere. Men når ting skal sies så har vi hatt en del uflaks iår med 10 stolpeskudd, og når vi begynner å score på de og på de fleste store sjansene våre så tror jeg at ting skal gå bra! Satser på 6 poeng på de neste 3 kampene.
  • ma, okt 31 2011 22:16 Svar til:

• redmen
    • Topp 150
    • Innlegg 748

2311soha:
    Vi må virkelig få opp farta nå, hvis man ser hvordan de som er i kamp med oss om fjerdeplassen gjør det så bør vi våkne. Det faktum at Newcastel ligger 4 poeng foran oss etter 10 spilte kamper er ikke godt nok. Hvis vi skal klare fjerdeplassen noe jeg tror vi kan klarer er det på tide at Carroll, Downing og tildels Henderson begynner å imponere, for hvordan har det seg at vi kjøper Carroll for 35M£ også henter de inn Demba Ba gratis i sommervinduet som allerede iår har scora 7 mål i PL? 5 flere enn Carroll og 35M£ billigere. Men når ting skal sies så har vi hatt en del uflaks iår med 10 stolpeskudd, og når vi begynner å score på de og på de fleste store sjansene våre så tror jeg at ting skal gå bra! Satser på 6 poeng på de neste 3 kampene.

Enig. Håpet er at laget er godt nok slik det er nå, og at formen kommer etterhvert.

• ma, okt 31 2011 22:35 Svar til:

• oleberg
    • Topp 500
    • Fredrikstad
    • Innlegg 245

Hadde vi vunnet hjemme mot Sunderland og Norwich, samt klart uavgjort borte mot Stoke, mener jeg vi hadde hatt en bra åpning. Vi ville da hatt 23 poeng, og ligget på 2 plass.

Nå har vi sølt bort mange poeng, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om sesongen videre.

Dessuten tapet mot Tottenham var ikke bra. 0-4 er stygt, uansett om vi fikk en mann utvist.

Spillemessig har vi vært ok, men sliter med å sette sjansene. Men positivt at vi ser ut til å funnet tilbake til en spillestil, som medfører at vi kan styre kamper - uansett motstander.

Når det gjelder spillere har Enrique, Suarez, Lucas, Bellamy og Agger vært gode.

Adam, Downing, Reina, Kuyt, Kelly og Skrtel OK.

Carrol, Carragher og Henderson har levert under par.

Føler at dersom vi klarer å være skadefrie, og spiller inn 1-laget med: Reina, Johnson, Skrtel, Agger, Enrique, Adam, Lucas, Gerrard, Downing, Carrol og Suarez, så kan det bli bra.

Vi bør kunne holde følge med Chelsea, og komme foran både Tottenham og Arsenal.

Jeg tipper vi tar 3 strake siere i ligaen nå. Swansea hjemme, Chel$ea borte og Manch. C hjemme.

Big Smile

• ma, okt 31 2011 23:26 Svar til:

Tror dette blir en mellomsesong jeg. Det skrangler som bare det fremover og bakover på banen. Men neste sesong blir bra! Litt som city dette. I fjor var det veldig opp og ned med dem, men se på dem i år.
  • ma, okt 31 2011 23:29 Svar til:

Craig Johnston:
    Tror dette blir en mellomsesong jeg. Det skrangler som bare det fremover og bakover på banen. Men neste sesong blir bra! Litt som city dette. I fjor var det veldig opp og ned med dem, men se på dem i år.
    Slik jeg ser det så skrangler det ikke så mye bakover, vi har sluppet inn 10 mål, det er tredje minst i ligaen. Og ser man bort fra kollapsen mot Spurs så virker det som om forsvaret faktisk fungere ganske bra. Det er når det gjelder det offensive at det ikke går helt veien, men dette kommer seg nok når vi lærer å putte på sjansene våre!
  • ma, okt 31 2011 23:35 Svar til:

2311soha:
    Craig Johnston:
    Slik jeg ser det så skrangler det ikke så mye bakover, vi har sluppet inn 10 mål, det er tredje minst i ligaen. Og ser man bort fra kollapsen mot Spurs så virker det som om forsvaret faktisk fungere ganske bra. Det er når det gjelder det offensive at det ikke går helt veien, men dette kommer seg nok når vi lærer å putte på sjansene våre!
    Nja, personlige feil og rot har jo gitt oss endel baklengs da. Men ja, forsvaret sitter sånn noenlunde. Det er fremover det er verst. Men det kommer seg nok som du skriver.
Side 1 av 6 (86 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »