Logg inn | Registrer | Hjelp

Stewart Downing

Siste innlegg on, mai 9 2012 0:29 av Zingery. 680 svar.
Side 1 av 46 (681 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • lø, okt 15 2011 16:46

Stewart Downing

Stewart Downing - Nr. 19 - Ving

Født: 22.07.84 i Middlesbrough 19 Stewart Downing
    Høyde: 180 cm
    Vekt: 65 kg
    Debut: 13.08.11 v Sunderland (1-1)
    Kamper/mål (kun liga): 2011-12: 7/0
    Kamper/mål totalt: 2011-12: 7+1/0
    Innkjøp: £20M
    Kontrakt til:
    Tidligere klubber: Middlesbrough 2001-09:
    229 kamper (totalt) / 22 mål
    Sunderland 2003-04:
    7 / 3
    Aston Villa 2009-11:
    2009-10: 35 / 3
    2010-11: 44 / 8
    Meritter: 30 A-landskamper for England / 0 mål (debut mars 2005 mot Nederland)
    8 kamper / 0 mål for England U21
    Ligacup 2003-04
    Årets Spiller i MBG 2007-08
    Årets Spiller i Aston Villa 2010-11

Kommentar

Stewart Downing debuterte for sin hjemklubb Middlesbrough som 17-åring mot Ipswich 24. april 2002 i Premier League. Det virkelige gjennombruddet kom i 2004-05 sesongen, da han spilte 35 ligakamper og scoret fem mål for 'Boro. En kneskade året etter hindret ikke at Downing var fast inventar på laget, da fortrinnsvis ute på venstrekanten.

Da Aston Villa kjøpte Stewart Downing for et beløp opp til £12M i 2009 kom han skadet til Villa Park, og først i november spilte han sin første kamp under Martin O'Neill. Siden har hans plass vært udiskutabel. Han startet samtlige kamper i Premier League forrige sesong, scoret syv mål, og ble kåret til årets spiller av klubbens supportere. I de siste årene har han også spilt for England til sammen 27 ganger.

Downing er en nokså sjelden rase, en ortodoks ving som liker å holde seg ute ved krittet, men som også er i stand til å komme innover på banen. Hans største fortrinn er et meget pålitelige venstreben som han både kan slå crosser med, finne medspillere med intelligente stikkere, eller avslutte med skudd. Han er også bra med høyrebenet og kan spille på begge flanker. I tillegg med stor arbeidsmoral var dette en type som Liverpool og Kenny Dalglish jaktet på for å styrke sitt flankespill.

• lø, okt 15 2011 16:48 Svar til:

Re: Stewart Downing

Synes det var på tide Downing fikk sin egen spiller tråd i stede for å ligge under rykter/spekulasjoner.....
  • lø, okt 15 2011 17:04 Svar til:

• Iro9
    • Topp 100
    • Registrert dato lø, jun 14 2008
    • Liverpool, Merseyside
    • Innlegg 1 436

Downing frem til nå; Midt på treet spiller! 

• lø, okt 15 2011 20:22 Svar til:

Han imponere ikke veldig, selv om han ikke er dårlig heller. Syns han virker skummel når han får sette fart i rom slik at han ikke trenger å finte så mye, fordi det virker som han ikke har altfor mange å velge av på den fronten.
  • lø, okt 15 2011 20:25 Svar til:

vekt 65 kg? må jo vær feil haha

• lø, okt 15 2011 20:28 Svar til:

• Iro9
    • Topp 100
    • Registrert dato lø, jun 14 2008
    • Liverpool, Merseyside
    • Innlegg 1 436

2311soha:
    Han imponere ikke veldig, selv om han ikke er dårlig heller. Syns han virker skummel når han får sette fart i rom slik at han ikke trenger å finte så mye, fordi det virker som han ikke har altfor mange å velge av på den fronten.

Han ser farlig ut de gangene han setter fart, men når han kommer en mot en blir han for lett å lese. Han har heller ikke klart å sette noe preg eller vist seg å kunne gjøre en forskjell i noen av kampene til nå.

• sø, okt 16 2011 5:10 Svar til:

Så langt ikke veldig imponerende, ingen tvil om at vi kjøpte feil ving fra Villa så langt ihvertfall. Men får håpe det kommer seg etter noen flere kamper med Enrique, hvor de leser hverandre bedre enn hva er tilfellet i dag mot Manu. Enrique ser ihvertfall ut som om han endelig har løst Liverpools ventreback problem; så får vi håpe Downing kan vise seg å gjøre det samme i posisjonen foran.

• sø, okt 16 2011 6:41 Svar til:

• staf
    • Topp 200
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Innlegg 589

Selv om Downing ikke har imponert spesielt til nå så ser man tidvis at han er den klart beste vingen vi har hatt på lenge i Liverpool. Synes dog samspillet med Enrique er skuffende sålangt og det må på plass for at vi skal ha suksess med han. Begge er gode spillere som innehar kvaliteter på venstresiden vi har savnet lenge. Men når han og Enrique ruller opp på siden så virker det ikke som de forstår hverandre, de løper jo side om side når de angriper og det blir bare rot og feil av det.

Håper mot Norwich at vi kan feks kan forsøke å dytte Downing ut på høyre for å teste han der og se om han kan ha et samspill med Kelly eller Johnson og la Bellamy ta venstrekanten da det virket som han og Enrique hadde bra samspill når de fikk prøve seg sammen.

• sø, okt 16 2011 9:56 Svar til:

• vifo
    • Topp 75
    • Innlegg 1 791

Synes han har skuffet mye, og ikke gitt oss noe særlig. For meg lever han fortsatt litt på at han har vært meget god i Villa. Hadde dette vært en ukjent spiller vi hadde kjøpt, ville jeg foreløpig sagt han var en flopp til £20 mill.

Samtidig fungerer ikke laget spesielt godt, slik at det ikke kun er Downing som sliter. Av Dalglish sine kjøp vil jeg nå vurdere disse slik foreløpig:

- Caroll: Prisen tatt i betrakting, ett skikkelig bomkjøp.

- Suarez: Verdensklasse, men avstanden mellom gal og genial kan ofte være liten. Den gale siden av hans kan ødelegge mye. Han faller lett, og syter mye. Satser på at han som Ronaldo og Torres får bedre oppdragelse i PL med tiden.

- Downing: Har ut fra forventinger og pris skuffet mye. Kan ikke si han direkte har vært delaktig i mange mål så langt.

- Henderson: Har vært meget anonym, men fremsto meget bra da han kom inn i går. Har fremtiden foran seg, men foreløpig ikke levde opp til gjetordene fra tiden i Sunderland. Skal bli spennende å se om han får spille sentralt neste helg når Lucas er ute.

- Adam: Ikke håpløs. men var langt bedre i Blackpool. Synes likevel han forsvarer prisen som var relativt lav. Jeg har faktisk tro på at Adam vil bli en nyttig spiller for oss til tross for en del kritikk i starten.

- Enrique: Ett suverent kjøp ut fra prisen. Fremstår som en av de aller beste venstrebackene i PL. Er utrolig hurtig, sterk i kroppen. Noe småslurv innimellom, men jeg gir han terningkast 6 så langt.

Totalt sett er jeg noe skuffet over hva de nye har gitt oss. Jeg synes laget fremsto bedre spillemessig i februar - april, enn hva de gjør nå. Og selvsagt hadde jeg håpet på at vi nå skulle være bedre enn den gang med tanke på at vi har hatt en del kontanter tilgjengelig.

Samtidig skal man ikke glemme at det tar tid å spille inn så mange nye spillere, så det finnes selvsagt håp for dette laget. Vi får håpe flere av de nye nå snart finner seg bedre til rette, og at angrepskraften på sikt ikke hviler på Suarez alene.

• sø, okt 16 2011 12:35 Svar til:

• Karlsen
    • Topp 150
    • Innlegg 707

Downing har nok ikke stått frem like sterkt som han burde mtp. prisen sin. I mine øyne er kjøpet av Downing verken grusomt eller fantastisk. Kjøpene under KK har gjevnt over skuffet meg. Salget av Meireles var trist.

• sø, okt 16 2011 12:52 Svar til:

Downing har etter min mening levert som det var forventet av den engelske Riera. Hadde han kostet £8m så hadde han vært et bra kjøp.

• sø, okt 16 2011 13:12 Svar til:

bårre:

vekt 65 kg? må jo vær feil haha

Feil ja, ESPN Soccernet (troverdig?) skriver 64 kg Wink http://soccernet.espn.go.com/player/_/id/21187/stewart-downing?cc=5739

• sø, okt 16 2011 14:09 Svar til:

vifo

Veldig enig med det du skriver her vill gjerne tilføye litt alikevell.

vifo:
    - Caroll: Prisen tatt i betrakting, ett skikkelig bomkjøp.
    Så langt er det ingen tvil om at Carroll ikke har slått til, men han er ung, har god fysikk og med rette spillerne rundt bør han komme seg ganske så betraktelig. Carroll Har skuffet stort, men for meg kan det se ut som han er i en periode hvor gnisten rett og slett mangler, han er stillestående og ser ut som han rett og slett ikke gidder og jobbe. Beina er som støypt i betong. Det posetive er at den Carroll vi så i Newcastle var en heilt annen så med tid å stunder kan vell King Kenny og Clark få pisket fart og bevegelse i gutten igjen. Som du sier så langt et skikelig bom kjøp, men her er det i hvertfall forbedrings potensialet.
    vifo:
    - Suarez: Verdensklasse, men avstanden mellom gal og genial kan ofte være liten. Den gale siden av hans kan ødelegge mye. Han faller lett, og syter mye. Satser på at han som Ronaldo og Torres får bedre oppdragelse i PL med tiden.
    Her er du heilt klart inne på noe, alle kan se at det er noe ekstra ordinært over Suarez, men med de taktene og dvale stupa han verter opp med gjør han så langt drakt nr 7 til skame. Klarer støtte aperatet og plukke unotene av Suarez har vi fort en av verdens beste spillere i Liverpool. Biting, syting og stuping hører mer hjemme i nabobyen Manchester.
    vifo:
    - Downing: Har ut fra forventinger og pris skuffet mye. Kan ikke si han direkte har vært delaktig i mange mål så langt.
    Synes Downing hadde noen fine første kamper, men han har fallt mye i kvalitet utover i sesongen, i stede for å se ut som en 20M£ mann ser han ut som en til omtrent 7M£ så langt synes jeg det er en skandale at han ble rangertsom en viktigere/bedre brikke i denne posisjonen en Mata. Håper at jeg må spise i meg disse orda igjen og at Downing slår kraftig tilbake. Normal nivået til Downing bør være mye høyere en hva vi har sett til nå, for hvis ikke er viu nesten mertjent med å sette Maxi i denne posisjonen han har i hvertfall scora litt de siste kampene han har fått muligheten.
    vifo:
    - Henderson: Har vært meget anonym, men fremsto meget bra da han kom inn i går. Har fremtiden foran seg, men foreløpig ikke levde opp til gjetordene fra tiden i Sunderland. Skal bli spennende å se om han får spille sentralt neste helg når Lucas er ute.
    Høy pris, blir spenende og se hva han kan få til i sin favoritt posisjon og utviklingen som er de neste åra.
    vifo:
    - Adam: Ikke håpløs. men var langt bedre i Blackpool. Synes likevel han forsvarer prisen som var relativt lav. Jeg har faktisk tro på at Adam vil bli en nyttig spiller for oss til tross for en del kritikk i starten.
    Tnja det blir spenende og se hvordan han kommer til å være i Liverpool frem til nå synes jeg han fremstår som en spiller som hadde gjort seg på innbytter benken. Prisen står nok i tråd med kvaliteten på spilleren. Synes han ser meget sliten ut etter 70minseolv om han ikke er den som jobber hardest.
    vifo:
    - Enrique: Ett suverent kjøp ut fra prisen. Fremstår som en av de aller beste venstrebackene i PL. Er utrolig hurtig, sterk i kroppen. Noe småslurv innimellom, men jeg gir han terningkast 6 så langt.
    Dette er for meg sommerens kjøp, det gleder meg veldig og få inn en spiller med slike kvaliteter til en så billig penge. Noe forbedring på småslurv som du sier, men denne spilleren synes jeg det oser kvalitet over.

• sø, okt 16 2011 15:28 Svar til:

• FysioFC
    • Topp 50
    • Registrert dato sø, apr 6 2008
    • København
    • Innlegg 1 934

Vigre:
    Her er du heilt klart inne på noe, alle kan se at det er noe ekstra ordinært over Suarez, men med de taktene og dvale stupa han verter opp med gjør han så langt drakt nr 7 til skame. Klarer støtte aperatet og plukke unotene av Suarez har vi fort en av verdens beste spillere i Liverpool. Biting, syting og stuping hører mer hjemme i nabobyen Manchester.

Så mye filmer han ærlig talt ikke. Gjør nummer 7 til skamme? Ærlig talt. Han er lidenskapelig engasjert. Tror mange forveksler dette med kjefting og sinne. Etter hva jeg har lest er han visst snill som et lamm utenfor banen.
    Spillertyper som Suarez har alltid filmet. Torres gjør det, Gerrard gjør det, Ronaldo gjør det, Silva gjør det, Tevez gjør det og lista fortsetter. Det er forskjell å falle når man burde, og regelrett filming. Hva har han å tjene på å gjøre alt i sin makt for å holde seg på beina, når han er feilvendt og Ferdinand banker på bakfra? Kanskje en liten skade, ikke mer.

Så lenge han spiller som en sjuer kan han godt være eksentrisk for min del.

• sø, okt 16 2011 15:36 Svar til:

• ShaLFC
    • Topp 10
    • Porsgrunn
    • Innlegg 4 877

FysioFC:
    Så mye filmer han ærlig talt ikke. Gjør nummer 7 til skamme?

Dette hører vel under en annen tråd.. men jeg er enig med deg.  Filmer Suarez mye?  For meg virker det som om veldig mange mener noe man har hørt fra folk fra med agenda eller ingen peiling eller begge deler.

Side 1 av 46 (681 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »