Har blitt en sær aktiv bruker på forumet, og er mye enig og uenig med mange. Noe som er bra. Har skrevetr ett par andre tråder med litt samme ordlyd men jeg mener det må diskuteres mer.
Jeg har bare lyst til å legge frem mine synspunkter ang. å bli en tittelutfordrer igjen. Jeg forsvarer på ingen måte dalglish eller de nye eierene. Dette er ting jeg tror på:
1. Når Dalglish tok over klubben av var vi så langt nede at det var vondt å bare snakke om det. Vi hadde en hel bråte av spillere som ikke burde få lov å ha på seg en Liverpool-drakt en gang. Ikke nok med det, de hadde syke lønninger også. Men det jeg legger vekt på er at kvaliteten på troppen ikke var i nærheten av topplagene. Når man ser hvem vi har solgt de siste 2 årene, uten å fått inne reel kvalitet wer det ikke vanskelig å forstå. ikke nok med det så måtte vi selge Torres i Januar. Pr januar så mener jeg at det var e fåtellig spillere som hadde kommet med på chelski, Utd eller City. Reina, Agger(skadefri), Raul M og Gerrard. rett og slett fordi de andre spilelrene ikke holder så høy klasse som man forventer på ett topplag. De besten klubbene iEngland består av stort sett en 11 av stjerner, og 12-13 spillere som holder høy klasse. Når Liverpool etter mitt syn i Januar hadde da 4 spillere som holder høy klasse så sier det seg selv at her må det forsterkes kraftig. Vi har selvfølgelig en del unggutter som er på vei opp som hjelper til med dette. Så for å oppsumere første punkt så trengte etter mitt syn seff Liverpool minst 10-12 spillere i januar for å få en tropp som holder virkelig toppnivå. Hvorfor så mange? Jo fordi man trenger dobbel dekning i alle possisjoner. jeg mener da en del av de spillerene som starter i Liverpool ikke en gang hadde vært på benken hos de beste lagene om de var i den klubben. Andre laget til Utd holder sikkert like høy klasse som førstelaget til Liverpool.
2. Siden Januar har vi kjøpt: Suarez, Carroll, Henderson, Enrique, Doni, Adam, Bellamy, Downing og Coates. I grunn såburde Suarez, Adam, Enrique ogDowning være spillere man burde forvente skulle gå rett inn å styrke laget. Henderson og Coates er talenter som bør matches inn.(synes feks at henderson har blitt for brukt for mye, og ansvaret har vært for stort. Coates håper jeg er så god at han kan begynne å spille fast snarest), Mens Bellamy og Doni er først og fremst kjøpt inn for back-up. Sånn jeg ser det så har man da kun kjøpt inn fire spillere som man burde forvente skulle gå rett inn å styrke laget direkte. kanskje 5 om Coates er så sykt god som enkelte sier. Ja, da vi så klart styrket oss litt, men ikke alt for mye. Vi bør i hvert fall kunne kjempe om 4 plassen om Gerrard er kvitt skadene. Å snakke om en plassering høyere enn det mener jeg er totalt urealistisk siden at Chelski, City og UTD har sykt mye sterkere staller.
3. Argumentet at det er brukt hele 1 milliard i spillerkjøp, så derfor bør man kjempe helt i teten funker ikke helt for meg. ja, 1 milliard er sykt mye penger, men hva får virkelig for en milliard? 3 spillere til ca 300 mill. 5 spillere til ca 200 mill. Skal man ha skikkelig kvalitet så får man kke et topplag for den summen. Hvis man ser på City som på en måte hadde samme type stall før sjekene kom har da svidd av de siste 2 årene utrolige 3 MILLIARDER på spillerkjøp. Chelski har også brukt over 1 milliard det siste året, men de har jo en god stamme i laget fra før som de har brukt sykt mye penger på. Det blir da Utopi for meg å tro at Liverpool skulle kjempe helt iteten bare fordi man bruker 1 milliard når resten av spillerstallen ikke bærer preg av et topplag i det hele tatt. Og ikke glem at man samtidig solgte sin suverene spiss for 500 mill i samme tidsrom.
En annen ting er at Liverpool ikke trekker til seg de samme spillerene lenger uten CL-plass og da har man måttet handlet på 2 hylle. Bare å se hvilke klubber de beste spillerene i går til. Det er City, Chelski og UTD. Mange Liverpool-supportere vil ikke innse dette, men det mener jeg er litt naivt.
4. Klubben har fått nye eiere som ganske raskt slo fast at hele klubben må omstruktureres til de grader. Ikke bare laget må styrkes, men det kommersielle, akademiet, stadion m.m. Dette er sykt mange ting som krever sykt mange ressurser. Etter hva jeg har forstått har eierene måtte svi av flere titalls millioner bare på å få til omstruktureringen som fremdeles er langt i fra ferdig. Heldigvis har de KK gjort en kjempejobb med å bli kvitt daukjøttet.Å omstrukturere en klubb til de grader vil helt soleklart ta lang tid. Derfor må man gi eierne ro til å gjøre dette uten man hyler bare for det går litt dårlig en periode.
5. Når så mye nytt i en klubb skal samles til en enhet sier det seg kanskje selv at resultatene kan variere litt den første tiden. Ja, Liverpool vil sikkert tape en del kamper i år. Det blir bare for naivt å tro noe annet. Selvfølgelig skal man være kritisk til spillerkjøp og laguttak, men om man forventer gull og granbar når klubben er midt i en enorm omstrukturering, blir nesten litt naivt. Kanskje om amn hadde hatt ressursene til City kunne vi ha håpet på det. Men jeg vil helt ærlig at man heller bruker litt lengre tid på å komme tilbake en den ufrodragelige pengebruken til City og Chelski.
6. har lagt merke til at allerede en del supportere har sagt at KK bør sparkes. Da må jeg bare le litt å svare med følgende argument. Ferguson ble ansatt i 1986. Var en kamp unna å bli sparka i 1987. Tok ikke ligatittelen før etter 6-7 år. Jeg skulle ønske at de som ikke sparket Ferguson i 87 tenkte som dere, når man ser hvordan historien ble senere