Logg inn | Registrer | Hjelp

The Anfield Wrap

Siste innlegg lø, okt 15 2011 11:02 av Heighway. 12 svar.
Side 1 av 1 (13 items)
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • ti, aug 30 2011 23:15

• Xar
    • Topp 50
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Kristiansand
    • Innlegg 2 374
    • Moderator

The Anfield Wrap

Anbefaler alle å besøke The Anfield Wrap - en side laget av Andy Heaton og med store deler av "journalisteliten" med på laget. Meget kunnskapsrike og dyktige folk, som skriver om både Liverpool, fotball, og annet som måtte falle dem inn!

Podcastene, som slippes hver mandag, er blitt et must på undertegnedes inntaksliste, og er absolutt top notch.

Podcastene varer i rundt en time:

Podcast 1

Podcast 2

Podcast 3

Podcast 4

Xar

• on, aug 31 2011 0:29 Svar til:

Re: The Anfield Wrap

Vi finner mange bra artikler her med dybde. Denne artikkelen ser på transfersummer og lønn som ett og samme regnestykke. Tanken har streifet meg i dette transfervinduet som mer enn alt minner om den store opprydningen.

http://www.theanfieldwrap.com/2011/08/the-great-net-spend-rope-trick-and-more-moneyballs/

by Rob Gutmann

"Now, it is becoming apparent in a changing economic climate in professional football, that as supporters and judges of managers and players, We’ve got to get our heads around what ‘net spend’ truly means. It has become clear that, as a quick label,  this traditional short hand measure is increasingly irrelevant, without regard to wages."

Therefore gross total annual cost of this summer’s transfer activity = £45m

Therefore gross total annual cost of monies recouped this summer = £46m

So, and here’s the big reveal, our true, as near-as-dammit, estimated crudely, yet probably not miles out, best approximation for net spend by LFC this summer is…….wait for it…….(drum roll) …. minus £1m.

Anbefales!

• on, aug 31 2011 1:32 Svar til:

Heighway:

Vi finner mange bra artikler her med dybde. Denne artikkelen ser på transfersummer og lønn som ett og samme regnestykke. Tanken har streifet meg i dette transfervinduet som mer enn alt minner om den store opprydningen.

http://www.theanfieldwrap.com/2011/08/the-great-net-spend-rope-trick-and-more-moneyballs/

by Rob Gutmann

"Now, it is becoming apparent in a changing economic climate in professional football, that as supporters and judges of managers and players, We’ve got to get our heads around what ‘net spend’ truly means. It has become clear that, as a quick label,  this traditional short hand measure is increasingly irrelevant, without regard to wages."

Therefore gross total annual cost of this summer’s transfer activity = £45m

Therefore gross total annual cost of monies recouped this summer = £46m

So, and here’s the big reveal, our true, as near-as-dammit, estimated crudely, yet probably not miles out, best approximation for net spend by LFC this summer is…….wait for it…….(drum roll) …. minus £1m.

Anbefales!

Dette er selvsagt interessant, men dette siste året har vært et spesielt år med tanke på alt "daukjøtt" som har hevet lønn i klubben. Til neste år vil ikke et slikt regnestykke gå opp på samme måte. Vi kan altså forvente liten aktivitet av Liverpool på transfermarkedet i 2012 hvis forfatteren har rett i at dette er måten FSG vil drive klubben på.

I tillegg forutsettes det at alle eksisterende og nye kontrakter har en varighet på 5 år fra 2011, noe som ikke stemmer i virkeligheten. Dette faktum endrer jo hele regnestykket. Men, jeg innrømmer, kanskje ennå mer til gunst for Liverpool.

Til slutt må det nevnes at når man kjøper en spiller for en viss sum så forutsettes det et utlegg "up front". I dette regnestykket blir denne utgiften fordelt på 5 år. Altså blir det som et "lån" over 5 år. Da må man regne renter på investeringene, noe forfatteren ikke har gjort.

Likevel en meget interessant artikkel

• ma, okt 10 2011 12:26 Svar til:

• Xar
    • Topp 50
    • Kristiansand
    • Innlegg 2 374
    • Moderator

Rafa Benitez er på besøk hos gjengen i The Anfield Wrap i dag. Det kan bli passe interessant.

Last ned ca klokken 17:00 fra theanfieldwrap.com 

Xar

• ma, okt 10 2011 14:05 Svar til:

Rask Mann:
    Til slutt må det nevnes at når man kjøper en spiller for en viss sum så forutsettes det et utlegg "up front". I dette regnestykket blir denne utgiften fordelt på 5 år. Altså blir det som et "lån" over 5 år. Da må man regne renter på investeringene, noe forfatteren ikke har gjort.

Nå vet jeg ikke om jeg misforstår deg, og jeg har heller ikke lest artikkelen. Uansett så er det noen punkter som folk generelt sett ikke får med seg vedr lønn/transfer. For det første så betales nesten aldri pengene up front, kun et avdrag. For det andre, så skrives enhver investering av i løpet av forventet levetid. Naturligvis skiller fotballen seg litt ut her da det er uvanlig å sette salgsverdi etter kontraktens utløp da man ikke bør øke balansen ved å spekulere i en spillers utvikling. Om en spiller signerer enn 5 års kontrakt, og signerer for 30 mill pund, så vil denne summen rett og slett skives av slik at etter 5 år, så er ikke spilleren lenger listet som en asset i klubben. Poenget er at denne avskrivinignen er AKKURAT det samme som lønn; nemlig drifstkostnad. Det er jo akkurat dette UEFA prøver å håndheve ved sin hykleriske beskytt-min-egen-ræv regel.

Rask Mann:
    I tillegg forutsettes det at alle eksisterende og nye kontrakter har en varighet på 5 år fra 2011, noe som ikke stemmer i virkeligheten. Dette faktum endrer jo hele regnestykket. Men, jeg innrømmer, kanskje ennå mer til gunst for Liverpool.

Selvom spillere ikke har 5 år igjen av kontrakten, så er har vel de fleste signert 4 eller 5 års kontrakter i sin tid. Med lineær avskriving, så er vel dette er vel kun for å beregne driftskostnaden spillerens transfer fee har.

Det skal også tillegges at en spiller som skriver en 5års kontrakt i en alder av 21 år, og singerer for 30 mill pund, ganske sikkert har en relativt høy videresalsverdi også. 

Selv synes jeg det er litt urovekkende at vi ikke har brukt en eneste krone, da jeg er redd det er dette som er planen. Da blir vi slik som wenger og Arsenal at vi hele tiden må utkonkurrere de andre på markedet, ved å få mye ut av lite. Jeg håper ihvertfall at dette henger sammen med omsetningen. Skulle gjerne sett at de spyttet inn litt penger også. Det blir jo spennende å se hvordan de skal finansiere stadion også. Er vel ikke umulig at de økte kostnadene i den sammenhengen gjør at vi er "stuck" med det nåværende nivået. 

• ma, okt 10 2011 20:25 Svar til:

• KopGoal
    • Topp 200
    • Trondheim
    • Innlegg 545

Gleder meg til å høre dagens episode seinere i kveld. En podcast som anbefales på det sterkeste.

• ma, okt 10 2011 20:36 Svar til:

Er dette en app man kan laste ned på telefonen, og høre på når som helst? Hvordan fungerer podcast?

• ma, okt 10 2011 20:41 Svar til:

• Xar
    • Topp 50
    • Kristiansand
    • Innlegg 2 374
    • Moderator

Du besøker theanfieldwrap.com  og laster ned podcasten. Den kan du høre via Media Player, VLC e.l. Derfra kan du legge den inn på mobil, mp3-spiller e.l. 

Du kan også laste den via iTunes(tror jeg).

En podcast er enkelt og greit en lydfil.

Xar

• ma, okt 10 2011 20:43 Svar til:

Ok. Jeg trodde det var et avspillingsprogram hvor man kunne streame/høre radio direkte fra radioprogrammer/nettsider, som vi f. eks ikke får inn på våre frekvenser.

• ma, okt 10 2011 21:10 Svar til:

• KopGoal
    • Topp 200
    • Trondheim
    • Innlegg 545

Ligger for øyeblikket på andre plass over sportspodcast i iTunes.

• fr, okt 14 2011 2:01 Svar til:

Har fått lasta ned podcasten til itunes nå, og dette er kvalitet! Objektivt og reflektert program. Anbefaler alle å sjekke det ut!
  • fr, okt 14 2011 2:07 Svar til:

KopGoal:

Ligger for øyeblikket på andre plass over sportspodcast i iTunes.

Gøy at Rafa gir de en boost. Disse gutta fortener mange lyttere.
  • lø, okt 15 2011 11:02 Svar til:

Har hørt på dette radioprogrammet og de kritiske spørsmålene glimret med sitt fravær. Nok en megafon for Rafa.

Side 1 av 1 (13 items)