Logg inn | Registrer | Hjelp

Ukentlige lønninger?

Siste innlegg ma, jan 30 2012 14:34 av Freseansikt. 27 svar.
Side 1 av 2 (28 items) 1 2 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • ti, jul 12 2011 1:23

• skar
    • Topp 150
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Innlegg 853

Ukentlige lønninger?

Er det virkelig slik at spillerne får ukentlig utbetalt lønn fra klubben? Man har jo lest i evigheter at den og den har så mye i uka, men er det sånn? Jeg synes det høres så urealistisk ut at klubbene skal kjøre ut lønn til så mange "ansatte" ukentlig. Hva med managerene, da? Og støtteapparatet etc. Jeg skulle tro at dette har noe media brukte som standard bare for å få disse absurde beløpene til å virke tydeligere. Noen som vet dette helt sikkert?
  • ti, jul 12 2011 2:07 Svar til:

• Gult Kort
    • Topp 200
    • Bardu
    • Innlegg 549

Re: Ukentlige lønninger?

Har tenkt det samme selv. Det mest praktiske hadde vært månedlige utbetalinger, så du skal ikke se bort i fra at det er sånn det fungerer. Noen som vet?

Personlig mener jeg det skulle vært en internasjonal lov mot ukelønn etter fylte tolv... ;)

• ti, jul 12 2011 7:22 Svar til:

det er no slik at "ukelønna" er den man hører om, men de får betalt månendtlig.

"vår egen" Riise sin ble jo "sluppet" for en stund tilbake:

http://news.sky.com/sky-news/content/StaticFile/jpg/2007/Oct/Week4/1605415.jpg

om det virkelig er hans er jo annen ting..... 

• ti, jul 12 2011 8:57 Svar til:

• Joho
    • Topp 500
    • Registrert dato sø, jan 11 2009
    • Innlegg 344

For min del så har eg timelønn,men eg blir ikkje lønna kvar time av den grunn........

• ti, jul 12 2011 11:05 Svar til:

• skar
    • Topp 150
    • Innlegg 853

lamtimwhoareu: Vet du helt sikkert at de får utbetalt i måneden som resten av oss? Husker den lønnslippen der fra Riise, men jeg klarer ærlig talt ikke å tolke så mye ut av den.
  • ti, jul 12 2011 12:21 Svar til:

• Rabben
    • Topp 50
    • Oslo
    • Innlegg 1 981

Det varierer nok fra klubb til klubb. En spiller jeg personlig kjenner som spilte i Championship et par år, fikk utbetalt lønn to ganger i måneden, mens en annen i Nederland fikk én gang i måneden over omtrent samme tidsrom . Det er vel heller tvilsomt at spillere med £100 000 eller mer «i uka» får betalt hver uke. Det er nok bare en god media-løsning for å få det til å høres enda mer vanvittig ut.

Smile

• fr, sep 2 2011 9:12 Svar til:

Ny lønns struktur

Som alle vett har LFC dette overgangs vinduet kuttet store utgiftsposter i form av lønn og dette er i og for seg selv bra, det jeg er litt enkstelig for er at vi får en lønnsstruktur som ikke er atraktiv nok for de største talentene eller de største spillerne. Om så skjer vill vi på sikt ikke kunne kjempe om de gjeveste titlene pga. en lønningsstruktur som ikke strekker til å være heilt i toppen.

Nå vill jeg påpeke at lønningene til profesjonelle fotball spillere er alt for høye, men jeg synes det er viktig at vi er villig til å betale noen høye lønninger for å sikre oss de beste spillerne. For at vi skal kunne lokke til oss de beste spillerne må vi være konkuranse dyktige både innenfor lønninger og at vi kjemper om de gjeveste titlene. Jeg er ikke imot å kutte lønns utgiftene, men jeg er redd for at dette vill føre til at våre største stjerner etter hvert søker alternativer og at vi ikke er konkuranse dyktige når de beste spillerne skal flytte på seg.

Kansje den nye lønnsstrukturen retter seg mer inn mot å kutte ned på dukjøtt i klubben og i så tilfellet er dette bare positivt, vi får ferre spillere som aldri presterer på lønningslistene, de spillerne som er i kubben vill holde et høyt nivå dette vill gjelde ungdomer, reservelg og a laget. Jeg har også tolket det dit at Kenny vill ha spillere med riktig moral/som ønsker å spille for oss dette vill også føre til økt trivsel i klubben noe som gir posetiv effekt på spillet.

Det jeg kort og godt prøver å si er at det er viktig at vi kan konkurere med de største klubbene"s lønningsstruktur om vi skal oppnå sportselig sukksess, men om vi kutter utgifter i form av mengden daukjøtt i klubben så er det greit.

• fr, sep 2 2011 10:07 Svar til:

• Joey78
    • Topp 500
    • Innlegg 501

Re: Ny lønnsstruktur

Vigre:

Som alle vett har LFC dette overgangs vinduet kuttet store utgiftsposter i form av lønn og dette er i og for seg selv bra, det jeg er litt enkstelig for er at vi får en lønnsstruktur som ikke er atraktiv nok for de største talentene eller de største spillerne. Om så skjer vill vi på sikt ikke kunne kjempe om de gjeveste titlene pga. en lønningsstruktur som ikke strekker til å være heilt i toppen.

Nå vill jeg påpeke at lønningene til profesjonelle fotball spillere er alt for høye, men jeg synes det er viktig at vi er villig til å betale noen høye lønninger for å sikre oss de beste spillerne. For at vi skal kunne lokke til oss de beste spillerne må vi være konkuranse dyktige både innenfor lønninger og at vi kjemper om de gjeveste titlene. Jeg er ikke imot å kutte lønns utgiftene, men jeg er redd for at dette vill føre til at våre største stjerner etter hvert søker alternativer og at vi ikke er konkuranse dyktige når de beste spillerne skal flytte på seg.

Kansje den nye lønnsstrukturen retter seg mer inn mot å kutte ned på dukjøtt i klubben og i så tilfellet er dette bare positivt, vi får ferre spillere som aldri presterer på lønningslistene, de spillerne som er i kubben vill holde et høyt nivå dette vill gjelde ungdomer, reservelg og a laget. Jeg har også tolket det dit at Kenny vill ha spillere med riktig moral/som ønsker å spille for oss dette vill også føre til økt trivsel i klubben noe som gir posetiv effekt på spillet.

Det jeg kort og godt prøver å si er at det er viktig at vi kan konkurere med de største klubbene"s lønningsstruktur om vi skal oppnå sportselig sukksess, men om vi kutter utgifter i form av mengden daukjøtt i klubben så er det greit.

Tror ikke du skal være bekymret her, Henry har uttalt at man skal være best på lønn. Men at man skal betale lønn etter hvor mye spilleren er verdt og at det var for høy lønn i Liverpool i forhold til kvalitet.

Red Sox betaler nest mest i Baseball verden, og 8.mest i verden totalt sett. Og har bevist at de ikke er redd for å sprenge grenser når det gjelder lønn.

• fr, sep 2 2011 10:30 Svar til:

Joey78:

Vigre:

Tror ikke du skal være bekymret her, Henry har uttalt at man skal være best på lønn. Men at man skal betale lønn etter hvor mye spilleren er verdt og at det var for høy lønn i Liverpool i forhold til kvalitet.

Red Sox betaler nest mest i Baseball verden, og 8.mest i verden totalt sett. Og har bevist at de ikke er redd for å sprenge grenser når det gjelder lønn.

Det er sant som du sier her, men hva er en spiller verdt i lønn? Lønna til fotball spillere er egentlig heilt bak mål. Eierne må sansyneligvis være forberedt tl å betale mer lønn en hva vi synes at spillere er verdt for å sikre oss spillere fra øverste hylle.
  • fr, sep 2 2011 11:29 Svar til:

Hva er en spiller verdt?

Jeg tror klubben fremover ønsker å hente inn unge spillere som besitter ekstraordinære kvaliteter og lønne de fornuftig.

Når de så presterer sportslig, fornyes kontrakten og de får høyere lønn. Presterer de ikke, kan de selges. Men da sitter de på en lønn som er edruelig og som ikke er til hinder for salg, slik vi har sett eksempelvis med Joe Cole.

Vi er også ferdig med å hente spillere på bosman som får høye lønninger før de har prestert på banen. En Milan Jovanovic eller en Joe Cole tror jeg er historie. Nå handler det å hente inne unge folk som Henderson og Coates, som nok ikke har veldig høye lønninger, men som kan få det. 

For det er ikke høye lønninger som er problemet så lenge spilleren er en sportslig suksess ala Gerrard. Det som er problemet er å ha tribuneslitere på høye lønninger. For til syvende og sist handler det om sportslig kvalitet. Og når det er på plass vil også resultatene komme, inntektene øke og forholdet mellom lønn og prestasjoner stå bedre i forhold til hverandre enn det har gjort de senere årene.

• fr, sep 2 2011 11:31 Svar til:

Mener å ha lest at FSG er villig til å betale høye lønninger. Høye lønninger og gode spillere, ikke "daukjøtt" som vi har hatt en del av. Mulig jeg har lest feil da men.
  • fr, sep 2 2011 11:50 Svar til:

Joey78:
    Henry har uttalt at man skal være best på lønn.

Kan du dokumentere dette? Jeg kan ikke forstå at han har sagt det der.

Høy lønn gis som regel til spillere som er stjerner når de signes, som når Real Madrid kjøper en ny galactico. Man kan også gi høyere lønn enn man ellers ville gjort til spillere som kommer på fre transfer, dvs. spilleren får litt av det den selgende klubben ellers ville ha fått.

Men det vi ser Liverpool gjør er jo å hente spillere som ligger i skiktet under de aller største stjernene. Suarez hadde sikkert en grei lønn i Nederland og har en bra inntekt i Liverpool, men han er sikkert ikke på lønnstoppen i PL overhodet. Vi vet jo også at midtbanereserve Shelvey utvilsomt tjener mindre enn hva midtbanereserve Cole gjorde.

Det vi skal drive med fremover er å rekruttere spillere som er blant de beste ferdighetsmessig, uten at de anses å være blant de beste i markedet - av supportere eller konkurrerende klubber. Dermed får vi hentet toppklasse-spillere til middelklasse-pris.

Dersom en spiller presterer strålende, vil lønnen justeres opp. Altså kommer lønnsøkningen som følge av ferdigheter og prestasjoner, ikke etter navn og rykte og stjernestatus. Hvis noen stiller urimelige lønnskrav i forbindelse med en mulig overgang, vil nok Liverpool raskt takke nei. Man ønsker spillere som kommer for å spille for Liverpool, ikke spillere som vil tjene mest mulig penger.

Dersom dette betyr at klubben ikke får signet en spiller eller tre, er man villig til å risikere det.

Me like!

• fr, sep 2 2011 12:39 Svar til:

Carragher:

Joey78:
    Henry har uttalt at man skal være best på lønn.

Kan du dokumentere dette? Jeg kan ikke forstå at han har sagt det der.

Høy lønn gis som regel til spillere som er stjerner når de signes, som når Real Madrid kjøper en ny galactico. Man kan også gi høyere lønn enn man ellers ville gjort til spillere som kommer på fre transfer, dvs. spilleren får litt av det den selgende klubben ellers ville ha fått.

Men det vi ser Liverpool gjør er jo å hente spillere som ligger i skiktet under de aller største stjernene. Suarez hadde sikkert en grei lønn i Nederland og har en bra inntekt i Liverpool, men han er sikkert ikke på lønnstoppen i PL overhodet. Vi vet jo også at midtbanereserve Shelvey utvilsomt tjener mindre enn hva midtbanereserve Cole gjorde.

Det vi skal drive med fremover er å rekruttere spillere som er blant de beste ferdighetsmessig, uten at de anses å være blant de beste i markedet - av supportere eller konkurrerende klubber. Dermed får vi hentet toppklasse-spillere til middelklasse-pris.

Dersom en spiller presterer strålende, vil lønnen justeres opp. Altså kommer lønnsøkningen som følge av ferdigheter og prestasjoner, ikke etter navn og rykte og stjernestatus. Hvis noen stiller urimelige lønnskrav i forbindelse med en mulig overgang, vil nok Liverpool raskt takke nei. Man ønsker spillere som kommer for å spille for Liverpool, ikke spillere som vil tjene mest mulig penger.

Dersom dette betyr at klubben ikke får signet en spiller eller tre, er man villig til å risikere det.

Me like!

Det er som Michel Aulas i Lyon ville sagt. Det handler ikke om å ha den dyreste stallen eller den dyreste stallen i forhold til driftskostnad. Det handler om å ha den beste stallen i forhold til investering. 

Om disse pengemaskinene skal gå rundt, så må man rett og slett bare akseptere et business perspektiv. Jeg håper og tror at vi også til dels kan være en foregangsklubb, som bevser at det går an å bygge noe bærekraftig om man tenker litt lenger enn snuten sin. 

Tenk etter så sykt det faktisk er å la Steve Bruce og Roy Hodgson forvalte 200 mill på transfers, og bestemme lønninger og kontrakter. Gutta kan 442, og i kurset de har gjennomgått for å få lisens, så er det 6 timer økonomi undevisning. Jeg har faktisk ikke ord for hvor dumme klubbeiere er som tillater dette. Er større sjanse på å gå i overskudd foran en enarmet banditt i Vegas.

• fr, sep 2 2011 12:54 Svar til:

..det er derfor moderne klubber flytter disse beslutningene bort fra enkeltpersoner og inn i kompetente ledergrupper, hvor langsiktige strategier ligger i bunnen. Det finnes ikke en eneste privat bedrift som hadde overlatt flerehundremillioners-investeringer til enkeltpersoners "gut feeling". Vi supportere burde lære dette og like dette.
  • fr, sep 2 2011 13:01 Svar til:

• GnilreG
    • Topp 150
    • Registrert dato to, mar 10 2011
    • Innlegg 824

Har ikke akuratt spart så mye penger i lønnskostnader, mange av spillerene er jo kjøpt ut. dvs fått betalt det de skulle hatt i lønn fram til kontraktslutt..
Side 1 av 2 (28 items) 1 2 Neste >