Logg inn | Registrer | Hjelp

Jordan Henderson

Siste innlegg fr, mai 11 2012 10:47 av Eagle. 894 svar.
Side 1 av 60 (895 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • on, jun 8 2011 9:39

• Olaa
    • Ikke rangert
    • Registrert dato sø, okt 17 2010
    • Innlegg 129

Jordan Henderson

Fullt navn: Jordan Brian Henderson

Født: 17 Juni 1990 (20)

Fødested: Sunderland, England

Høyde: 1.83 cm.

Posisjon: Midtbane

Her diskuterer vi alt rundt vår nye unge lovende midtbanespiller.

• on, jun 8 2011 9:51 Svar til:

Re: Jordan Henderson

Fallhøyden er stor med tanke på prisen. £13M + N'Gog (verdsatt til £7M) i følge mediene. Håper virkelig han lyktes!

Lykke til og velkommen hvis overgangen blir bekreftet! YNWA!

• on, jun 8 2011 9:51 Svar til:

Jordan Henderson

Navn: Jordan Brian Henderson

Født:  17. Juni 1990

Høyde: 182cm

Nasjonalitet: Engelsk ( 1 Landskamp)

Tidligere Klubber:

2008 - 2011 Sunderland ( 71 kamper og 5 mål i PL, 79 kamper og 6 mål totalt)
    2008 - 2009 Coventry ( 13 kamper, 1 mål)

Meritter: Sunderlands årets unge spiller ( 2010 og 2011)

Historie

Jordan Henderson blir beskrevet som et av balløyens største talenter, han tilbrakte et år på lån i Coventry hvor han spilte 13 kamper før han fikk et brudd i benet. Etter bruddet slo han gjennom i Sunderland og fikk 33 kamper i Premier League. Han spilte de første kampene på høyrekant, men da Lee Cattermole ble skadet ble han flyttet inn sentralt med stor suksess.

Etter sesongen ble han kåret til årets unge spiller av Sunderland fansen. Neste sesong spilte han hele sesongen, stortsett sentralt på banen og fikk flere øyne etter seg. Capello tok han med i troppen mot Frankrike i November hvor han fikk sin landslagsdebut. Atter en gang ble han av fansen kåret til årets unge spiller av Sunderland fansen. Hans store talent har blitt sett av flere klubber i England og begge klubbene i Manchester samt Arsenal og Liverpool har vist interesse for spilleren. Etter en stund var det Liverpool som sto sterkest i følge media, og skulle visst være Hendersons valg. Sent på tirsdag den 7. Juni kom rapportene om at klubbene var blitt enige om overgangssum. Ryktene er at budet skal være 13 mill £ + N'gog i bytte, eller at Liverpool betaler mellom 18 - 20 mill £

Spillestil

Jordan Henderson blir sammenlignet med Steven Gerrard i spillestilen. Han er god å slå pasninger, og er kjent som en som jobber hardt både opp og ned på banen. Han bruker ofte å trekke ut mot høyre for å slå innlegg, men han har også et tungt skudd.Han besitter rimelig god hurtighet, og har veldig god nærteknikk.

• on, jun 8 2011 10:01 Svar til:

• vifo
    • Topp 75
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Innlegg 1 791

Synes beløpet er høyt for en så umerittert spiller som ikke er veldig godt kjent for sitt enorme talent. Personlig kjenner jeg lite til spilleren. Derfor kan jeg heller ikke si at dette er ett dårlig kjøpSmile

Samtidig er det fint om å bli kvitt NGog som (også) ble voldsomt overpriset. £7 mill for denne spilleren virker på meg mye. Dermed er ikke totalbeløpet for Henderson hinsides likevel.

Men trenger vi enda en midtbanespiller som også kan spille på høyrekanten osv? Og midtbanen virker ikke det stedet vi sliter mest om også Adam kommer.

Jeg er skeptisk, men siden jeg ikke kjenner spilleren og stoler på Kenny, så er det iallefall ett spennende kjøp. Hadde Hodgson foretatt dette kjøpet, ville jeg nok slaktet han, og funnet haugevis av argumenter imot. Men sånn er jo livetSmile

• on, jun 8 2011 10:03 Svar til:

Spørsmålet er om Goggen er en del av avtalen. Ingen av klubbene nevner noe om dette i sine uttalelser.
  • on, jun 8 2011 10:11 Svar til:

• Torp
    • Topp 100
    • Innlegg 1 275

vifo:

Men trenger vi enda en midtbanespiller som også kan spille på høyrekanten osv? Og midtbanen virker ikke det stedet vi sliter mest om også Adam kommer.

Jeg tror Henderson er tiltenkt en høyre kantrolle i et 4-4-2 system. Der har vi faktisk dårlig dekning per i dag, da jeg mener Kuyt ikke fungerer på kanten i 4-4-2 og Mereiles tydelig foretrekker å spille mer sentralt.

Han har, av det jeg har sett, gode innlegg og er brukbar til å utfordre. Et spennende kjøp, men jeg skulle gjerne sett en spiller som definitivt hever førsteeleveren.

• on, jun 8 2011 10:11 Svar til:

Theo Walcott kostet 12 millioner pund for fem år siden. Jordan Henderson har bevist langt mer i dag enn det Theo Walcott hadde gjort for fem år siden. Egentlig har vel Jordan Henderson allerede bevist at han holder et like høyt nivå som Theo Walcott allerede. Og han er halvannet år yngre.

Selv ser jeg i hvert fall gode grunner til å være fornøyd med kjøpet. Også hyggelig for Ngog at både Liverpool, som selgende klubb, og Sunderland, som kjøpende, verdsetter han til fem ganger det han kostet for tre år siden.

Jordan Henderson virker også ambisiøs. Han kommer til å trives i Liverpool. Og Liverpool vil trives med ham.

• on, jun 8 2011 10:16 Svar til:

• jan0889
    • Topp 10
    • Kristiansand
    • Innlegg 8 408

er vel bare å konstantere at han er kalr da, dersom det er den medisinske testen det står på. De skal vel bare sjekke at gutten har puls. Joe Cole, og owen passerer jo stadig disse testene. Så kan ikke være allverdens av testing

• on, jun 8 2011 10:19 Svar til:

• Prored
    • Topp 200
    • Innlegg 585

Dette er et godt kjøp! Har faktisk ingen anelse om hvor god han er. Likevel, gutten er 21 år (om noen dager), Engelsk landslagsspiller, ønsker å komme til oss og KK ønsker ham hit. Det holder for meg. I mange år har jeg etterlyst at klubben viser vilje OG evne til å hente de spillerne de vil ha. Evne betyr at vi noen ganger, kanskje de fleste, må betale litt ekstra for de brikkene vi trenger. Dermed ble Henderson kanskje noe dyrere enn ønskelig. Men vi fikk ham. Tidligere har vi mistet Alves, Malouda, Vidic osv. fordi vi ikke har vært villige til å legge denne forskjellen på bordet. Noen kaller det for å spare seg til fant......
  • on, jun 8 2011 10:41 Svar til:

• skar
    • Topp 150
    • Innlegg 853

Digg at vi blir kvitt spillere på denne måten også. Nå mangler det bare at vi inkluderer Konchesky, Poulsen og noen flere i resten av overgangene vi har planlagt. Velkommen skal du være, Jordan!
  • on, jun 8 2011 10:48 Svar til:

Olaa

Takk for en fin åpnings tråd, kort konsis og alikevell kan jeg ikke lese kjør diskusjon. Trenger ikke altid å være en roman for at det skal være et bra åpnings innlegg synes det er en bra start på en ung spiller som står foran sine beste år. Håper KK tar fra Cole drakt nr 10 og gir den til Jordan Henderson før Cole rekker å gjøre mer skade på det fine drakt nr vårt...

Tror Jordan Henderson vill vise seg som en klok signering selv om jeg synes prisene det går rykter om er litt stiv så har vi en fantastisk spiller her som også ønsker å spille for LFC (noe jeg setter svært høyt). Gleder meg til å se han neste sesong.

• on, jun 8 2011 10:49 Svar til:

• Max Balls
    • Topp 500
    • Registrert dato sø, feb 1 2009
    • Levanger
    • Innlegg 214

Et meget spennende kjøp, som jeg håper og tror kan bli en dominerende spiller for oss i flere år fremover Smile

For skeptikerne er det verdt å merke seg Tony Barret sin artikkel "In Kenny We Must Trust", hvor han blant annet følgende avsnitt er verdt å merke seg (har blitt linket i ryktetråden tidligere):

"When Ray Houghton and Nigel Spackman, two steady but far from spectacular players with Oxford and Chelsea respectively, were brought in there were those who wondered why Liverpool were not in the market for top stars. Dalglish saw things differently. In his eyes he had bought a quintet of stars and the world just did not know it yet. He was proven right in the most spectacular fashion as Liverpool swept all comers aside and romped to the league title playing some of the best football ever seen in this country."

• on, jun 8 2011 10:51 Svar til:

• FysioFC
    • Topp 50
    • Registrert dato sø, apr 6 2008
    • København
    • Innlegg 1 934

jan0889:

er vel bare å konstantere at han er kalr da, dersom det er den medisinske testen det står på. De skal vel bare sjekke at gutten har puls. Joe Cole, og owen passerer jo stadig disse testene. Så kan ikke være allverdens av testing

Hehe.. Aquilani bestod den jo med skade.

Etter bildene jeg så fra Carrolls test, så tror jeg nok det går mye på at alt av organger fungerer som det skal, at de ikke har noen mistenklige neurologiske symptomer osv. Tviler på at de kjører igjennom et fysisk testbatteri for å kartlegge hvert eneste ligament og hver eneste muskel i kroppen.

• on, jun 8 2011 11:03 Svar til:

vifo:

Samtidig er det fint om å bli kvitt NGog som (også) ble voldsomt overpriset. £7 mill for denne spilleren virker på meg mye. Dermed er ikke totalbeløpet for Henderson hinsides likevel.

Helt enig. Hadde regnet med utlån eller maks et par millioner for Ngog. Scoringsrushet i sesongstarten var dessverre bare et blaff.

7 millioner for David Ngog?

• on, jun 8 2011 11:08 Svar til:

• Él niño
    • Topp 150
    • Oslo
    • Innlegg 852

FysioFC:

jan0889:

Hehe.. Aquilani bestod den jo med skade.

Etter bildene jeg så fra Carrolls test, så tror jeg nok det går mye på at alt av organger fungerer som det skal, at de ikke har noen mistenklige neurologiske symptomer osv. Tviler på at de kjører igjennom et fysisk testbatteri for å kartlegge hvert eneste ligament og hver eneste muskel i kroppen.

Det ble ryktet at da Aly Cissocko skulle til AC Milan så feilet han deres medisinske test pga noe med tennene! De fryktet at tennene hans skulle føre til stadige skader, noe som for meg virker merkelig, men jeg har ingen form for medisinsk forståelse.. Den medisinske testen er mer en formalitet tror jeg, for å sjekke at alt er som det skal og at ingenting tyder på karriereavsluttende skader..

Side 1 av 60 (895 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »