Jeg ser virkelig ikke problemet her. Carroll ble sviktet av klubben sin, og at han har sterke følelser ovenfor klubben er helt naturlig. Jeg tar en lojal spiller som han any day over en type som Owen. Når Carroll ble jaget ut av døren på den måten han ble så er det utrolig viktig at han finner seg til rette i Liverpool. Det er ikke tilfeldig at Kenny Dalglish har brukt ekstra tid (og fritid!) på Carroll, da dette mest sannsynlig er et psykologisk sjakktrekk for framtiden.
Det er ingen grunn til at Liverpool nå ikke blir hans nye hjem i lang tid framover, og byen/klubben som tar han imot blir hans fosterforeldre. Med tiden er det nok gode sjanser for at han vil føle det like sterkt som oss som for den "biologiske" klubben sin.
Noen vil sikkert mene at denne sammenligningen er litt søkt, men jeg syns det er interessant. Les f.eks litt her om tilknytningen mellom fosterbarn og fosterforeldre, men les det heller i fotballsammenheng der Carroll er fosterbarnet, Liverpool fosterforeldrene, og Newcastle som de biologiske foreldrene.
http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=31738&a=2