Jeg starter en ny tråd for å diskutere innholdet i denne boken.
Boken omhandler Hicks&Gilletts tid i klubben og det kan selvsagt diskuteres om den fortjener sin egen tråd, men jeg sliter med å finne et "hjem" til temaet i noen annen enkelttråd.
Jeg er ferdig med kapittel 5 nå og hittil har boken vært innom Hicks/Gillett, Rafa, Carra/Gerrard, Parry, Moores, fansen, media, DIC, Thaksin og stadionsaken.
Disse emnene henger selvsagt sammen i stor grad, men grunnen til at boken fortjener en egen tråd, slik jeg ser det, er for at vi ikke kun skal henge oss opp i ett av disse aspektene.
Hittil er det jeg har funnet mest sjokkerende måten klubben ble solgt på. Vi har tidligere hatt en anelse om at dette ikke ble gjennomført av profesjonelle folk (i Liverpool FC), men at de selger en klubb som Liverpool til et par stykker som har tatt opp et høyrisiko lån med forfall et år frem i tid er intet mindre enn sjokkerende!
Det har også vært et par interessante anekdoter om hvor dårlig klubben var driftet tidligere. For eksempel var det umulig å bestille en hjemmetrøye, størrelse L, fra online shoppen i lange perioder fordi at lagerbeholdningen ikke ble oppdatert når folk gikk hjem fra jobb om dagene. Det vil si at dersom den (relativt lille) mengden trøyer de hadde klar for utsendelse ble utsolgt, så var det umulig å bestille - til tross for at vi hadde mer enn nok trøyer tilgjengelige på langtidslageret.
Men; kjør debatt