Logg inn | Registrer | Hjelp

FSG bygger en solid finansiell grunnmur

Siste innlegg ti, mai 24 2011 12:31 av Anonymous. 31 svar.
Side 1 av 3 (32 items) 1 2 3 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • fr, apr 22 2011 19:47

• JonesK
    • Ikke rangert
    • Registrert dato ma, feb 7 2011
    • Innlegg 126

FSG bygger en solid finansiell grunnmur

Jeg synes vi ser flere og flere tegn til at FSG vil komme til å løfte denne klubben.

De finansielle og strategiske grepene de hittil har gjort med Liverpool FC, peker i en bullish (/positiv) retning for klubben og alle oss involvert.

De har blant annet: 

1) Økt sponsorinntektene fra Standard Chartered

2) Forhandlet fram en  mye bedre avtale med Warrior Sports enn vi hadde med Adidas. Her har FSG stor forhandlingsmakt da BostonRedSox også benytter seg av leverandøren.

1 & 2 til sammen utgjør en økning i inntekter på ca £25mill/årlig.

3) Lebron James har blitt minoritetseier. PR- stunt til 1000. Her har dog James sikkert fått en god deal, men det skaper enormt mye oppmerksomhet i USA og verden generelt. 

4) The Times eier ca 10% av LFC. Her søker FSG å skape et nettverk med enorme markedsføringsfordeler. Trolig har de en tilsvarende ordning med BRS. 

USA er fortsatt et marked preget av sportene baseball, basket og amerikansk fotball, og de potensielle markedsandelene i soccer er enorme og voksende. FSG søker trolig ved punkt 3 & 4 samt sikkert lignende trekk i framtiden å kapre så mye som mulig av dette.

5) Og selvfølgelig betalt ned gjelden, slik at klubben slipper enorme renteutgifter. På det meste under H&G var den oppe i £472,5M "som resulterte i £40.1M/årlig bare i renter til kreditorene Royal Bank of Scotland og Wachovia."

6) Kvittet seg med Hodgson som hverken "solgte drakter", vant kamper eller supporternes hjerter. Over tid ville boikott (som vi så tendensene til) og redusert salg av supportereffekter svekke klubbens inntekter.

7) "Modernisert" kulturen i klubben, ved å satse i større grad på talenter. Her er lønninger og innkjøpspriser lavere, og potensialet er der for framtidige økte markedsverdier.

8) Ansatt Comolli med en tankegang og framgangsmåte som FSG så for seg. En strateg med nese for talent- kjøp. (Kan sikkert diskuteres) 

Saker jeg er spent på for framtiden, og som jeg tror vil skje:

- FSG bygger ny stadion. Ved å gjøre noe lignende Arsenal har gjort med Emirates, solgt navnet (15år)/kombinert med en draktsponsoravtale(8år) verdt £100mill. Dette ble gjort i 2004 (så vi må ta hensyn til inflasjonen) og med FSGs forretningskløkt tipper jeg de får forhandlet fram en enda bedre avtale. Liverpool har en enorm fanbase, men stadionet er en miniatyr i forhold til blant annet Old T. Ved  å bygge ny stadion med økte VIP plasser og 10'-20' flere plasser vil inntektene skyte i været.

- FSG selger overbetalte spillere som ikke presterer. (Dette vet vi jo kommer til å skje, men tipper vi blir overrasket over hvor fort og brutalt de forsvinner i sommer & neste vindu). I følge en rapport, nylig publisert av ESPN, ser vi at Liverpool betaler 20. høyest lønninger i verden, med alle verdens klubber sett under ett, og er den 9. best betalende soccer- klubben.

- FSG vil kjøpe store navn, og en rekke talenter. De har blant annet øst ut $1Mrd på en pitcher for BRS. De er ikke redd for å bruke penger på store navn.

- De ansetter Dalglish på slutten av sesongen, til en dårligere deal (for Dalglish) enn et mer internasjonalt ettertraktet navn ville kreve. Dalglish har vært ute av gamet i lang tid og er sådan et mer "usikkert" kort. Samtidig vet de at Dalglish vil godta det meste han blir servert da han ønsker å bidra mes mulig i klubben. I Dalglish får Liverpool et stort navn, et ikon, en lojal trener,og ikke minst- han er "billig i drift". Dalglish blir ansatt (dersom han ikke gjør de altfor store tabbene) og det blir vinn- vinn for FSG, klubben og Dalglish.

- De håper å skaffe spillere i store framtidige potensielle markeder. Spillerne må selvfølgelig være kvalifiserte, men om engelsk pass står høyere enn en med amerikansk eller japansk pass kan nok diskuteres.

Hvorfor disse grepene? - Dumt spørsmål sier du sikkert nå. 

Som vi alle vet trer FFP i kraft med økende grad de neste årene. Dette et resultat av røde tall hos de fleste store klubbene i europa. I USA har de fleste klubbene drevet med økonomisk overskudd i mange år. - Ja, i flere sporter (f.eks. NFL) har de stort sett drafting fra College og lignende. Men som vi ser i baseball kjøper man spillere til enorme summer. Hvordan gjør de dette?

Jo- det er her FSGs inntog i klubben er perfekt. LFC får nå førstehånds lærdom i økonomisk drift av gutta fra Amerika, og med  FFPs harde hånd ser vi at timinga neppe kunne vært bedre. Lag som Man City og Chelsea vil åpenbart få problemer. Dere husker kanskje at CFC gikk med £40mill i underskudd i 2010, og punga like etter ut for T og David Luiz. 

Framover vil navnet Liverpool bli globalisert i økende grad, og dersom de sportslige perestasjonene står i stil med FSGs satsninger, tror jeg vi som Liverpool supportere får en svært lys framtid i møte.

Tar forbehold om skrivefeil og/eller faktafeil. Jeg stiller meg kritisk til enkelte av kildene.

• fr, apr 22 2011 19:57 Svar til:

Re: FSG bygger en solid finansiell grunnmur

veldig bra innlegg. 100% enig! blir moro å være Liverpool supporter fremover =)

Også all ære til Sir Martin B og Christian P for å få inn disse folka. =) 

• fr, apr 22 2011 21:03 Svar til:

• Hoppekne
    • Ikke rangert
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Kristiansand
    • Innlegg 118

Må bare applaudere dette innlegget. Meget oversiktlig og informativt. Vi går uten tvil en enormt spennende tid i møte, da spesielt de neste 3-4 mnd. "...there's a golden sky"
  • fr, apr 22 2011 21:57 Svar til:

• Leivi93
    • Topp 500
    • Krokstadelva
    • Innlegg 457

Meget bra innlegg! Du får meg virkelig til å glede meg til de neste årene,
    JonesK:
    De har blant annet øst ut $1Mrd på en pitcher for BRS.
    Er dette sant?:O Og jeg som synes prisene på fotballspillere var uvirkelige..
  • fr, apr 22 2011 22:25 Svar til:

• JonesK
    • Ikke rangert
    • Innlegg 126

Leivi93:
    Meget bra innlegg! Du får meg virkelig til å glede meg til de neste årene,
    JonesK:
    De har blant annet øst ut $1Mrd på en pitcher for BRS.
    Er dette sant?:O Og jeg som synes prisene på fotballspillere var uvirkelige..

Takk! Og ja, blir en spennende tid i møte!

Er en skrivefeil: Skulle være $100M ikke $1mrd

EDIT Jeg sjekka opp i kilden. Noen som ikke har fått med seg sakene sine, inkludert meg som siterer tullingenSmile

Det skal være  signeringen av Carl Crawford " a $142 million contract" som tydeligvis er lønna ikke signing fee. Dette ble i desember 2010 MLB (baseball ligaen) rekord.

$142M = ca £86M

Kilde:http://www.businessinsider.com/red-sox-sign-carl-crawford-2010-12

• fr, apr 22 2011 22:44 Svar til:

The Times og New York Times er ikke det samme, men meget bra innlegg. Gøy og være rød igjen!
  • fr, apr 22 2011 22:55 Svar til:

• JonesK
    • Ikke rangert
    • Innlegg 126

Steven8Gerrard:
    The Times og New York Times er ikke det samme, men meget bra innlegg. Gøy og være rød igjen!

Riktig, slurv igjen.

Og er dessuten slik at New York Times eier helt nøyaktig16,38% ikke tidligere nevnte "ca 10%."

Hadde forsåvidt vært fint om en administrator lot meg editere litt mer på innlegget Yes

• fr, apr 22 2011 23:05 Svar til:

• RaNaR
    • Topp 25
    • Registrert dato ti, nov 16 2010
    • Hamar
    • Innlegg 4 812

Kaster meg på som resten, og sier at det var et bra innlegg! Gleder meg å se hva de kan få til!

• fr, apr 22 2011 23:09 Svar til:

• Odd12
    • Topp 500
    • Innlegg 426

FSG har gjort at de fleste røde har fått tilbake trua.
    Nå er det gøy å lese nyheter om LFC, under H&G ble det kun depping og småbanning.
  • lø, apr 23 2011 13:23 Svar til:

• FlackNOR
    • Topp 150
    • Registrert dato to, jan 14 2010
    • Gjøvik
    • Innlegg 864

Meget bra innlegg! Gleder meg til neste sesong!

• lø, apr 23 2011 14:19 Svar til:

Et veldig oversiktilig og informativt innlegg. Vi gleder oss alle nå over disse nye eierne. De ser ut til å ha en gjennomtenkt plan over hva de skal gjøre.

- De har den rette innstillngen mht å gjøre klubben til en vinnerklubb igjen

- De har økonomiske muskler,og de er villige til å bruke dem

- De vet hvordan de skal gjøre klubben til en vinnerklubb igjen

- De har tilsynelatende de rette økonomiske og finansielle forbndelsene

-  De har erfaring med tilsvarende oppgaveri USA

- De har forståelse og sympati overfor klubbens tradisjoner,og i tillegg fansens tilhørighet overfor klubben

- De har til nå ansatt dyktige,og tilsynelatende riktige folk i riktige stillnger

- Det ser også ut som om de har en ordentlig plan med tanke på FFP, ser lovende ut iallfall

Summa summarum så er jeg utrolig glad for at det ble disse eierne og ikke en eller annen sjeik eller Huang-type som overtok. FSG gjør det på den ordentlige måten,ikke noe omgåelse av regler der i gården. Jeg lurer på hvordan lag som Chelsea og City skal klare seg med de enorme lønningene i fremtiden. Chelsea går jo allerede med dundrende underskudd.

Liverpool Football Club er bare i starten av en stor opptur, det er jeg 100% sikker på.

• lø, apr 23 2011 15:03 Svar til:

Veldig spennende nå, selv om npk må vente noen år før det får skikkelig uttelling. I disse dager leverer manu blodrøde tall. Det må sprekke før eller siden.

Ikke at jeg ønsker noen det havariet vi var nære å havne i, men en kraftig nedtur på OT får være unntaket. Smile

• lø, apr 23 2011 15:25 Svar til:

• olasin
    • Topp 100
    • Fenstad
    • Innlegg 1 263

Glimrende åpningsinnlegg! Det blir en veldig spennende utvikling å følge de neste årene. FSG har sålangt vært en veldig positiv opplevelse. 

Figgjo-Figo:

Veldig spennende nå, selv om npk må vente noen år før det får skikkelig uttelling. I disse dager leverer manu blodrøde tall. Det må sprekke før eller siden.

Ikke at jeg ønsker noen det havariet vi var nære å havne i, men en kraftig nedtur på OT får være unntaket. Smile

Man Utd er en klubb som egentlig er veldig lik Liverpool på mange måter, og er en erverdig rival og erkefiende. Jeg ønsker dem ikke suksess, men heller ikke undergang og katastrofe. Det ser ut til at de kan slite litt fremover rent økonomisk med dårlige eiere, men med en så stor supporterskare verden over og et godt fundament vil de nok klare seg. Vi må jo ha noen gode konkurrenter som vi kan mislike litt og spille intense kamper mot!

• sø, apr 24 2011 15:38 Svar til:

• JonesK
    • Ikke rangert
    • Innlegg 126

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/liverpool/8470622/Liverpool-director-of-football-Damien-Comolli-to-lead-the-way-in-bid-to-refresh-the-playing-staff-at-Anfield.html

Dette er vel i det store og hele fortsatt kun spekulasjoner servert av "a source at the club". Men dersom dette stemmer er ikke 22 handler noe å heve øyebrynene (øyebrynet for Ancelottis del) for.

I fjor, i sommervinduet 2010 ble det gjort 24 handler (ut-inn-frigitt) + resign av Aurelio. MEN: Litt usikker på hva som er vanlig praksis når man snakker om "deals", dersom frigitt ikke teller har vi 18 handler sommer 2010.

Året før (hele sesongen 09/10) ble det samtidig gjort 26 handler, her inkludert januarvinduet. Evt 17 handler (hvis vi ikke tar ehnsyn til kontrakt avsluttet/frigitt)

Jeg tipper anslaget på 22 planlagte handler stemmmer, men jeg blir ikke overrasket om vi ser flere. I dette vinduet, som jeg nevnte i første post " tipper jeg vi blir overrasket over hvor fort og brutalt de forsvinner i sommer & neste vindu".

Det selges/frigis nok mer enn det kjøpes, men som det nevnes, de ønsker 2/3 spillere inn i de posisjonene de ønsker å styrke. Kvalitet inn, dyre underpresterende spillere ut, talentene og unguttene med potensiale blir.

Transferkilde:http://www.liverpool.no/contentpg.aspx?zone=41&MenuNode=634099701488481480

• sø, apr 24 2011 15:42 Svar til:

olasin:

Glimrende åpningsinnlegg! Det blir en veldig spennende utvikling å følge de neste årene. FSG har sålangt vært en veldig positiv opplevelse. 

Figgjo-Figo:

Man Utd er en klubb som egentlig er veldig lik Liverpool på mange måter, og er en erverdig rival og erkefiende. Jeg ønsker dem ikke suksess, men heller ikke undergang og katastrofe. Det ser ut til at de kan slite litt fremover rent økonomisk med dårlige eiere, men med en så stor supporterskare verden over og et godt fundament vil de nok klare seg. Vi må jo ha noen gode konkurrenter som vi kan mislike litt og spille intense kamper mot!

Jeg følger resonnementet ditt, Ola. Er også enig, men jeg kan ikke for at jeg faktisk ønsker dem en solid nedgang. Ikke sånn at de blir kastet ut av ligaen, men jeg skulle gjerne sett:

- Manu nederst på tabellen på slutten av sesongen,
    - Veldig få manu-trøyer på gata
    - Kun 10 000 tilskuere på tippekampen fra ot
    - spillere ut og rask inn

Jeg er sikker på at kampene ville være bånn gass og MAX stemning likevel.

Side 1 av 3 (32 items) 1 2 3 Neste >