Logg inn | Registrer | Hjelp

Liverpoolakademi i Norge!?

Siste innlegg to, nov 25 2010 11:21 av Dyret. 15 svar.
Side 1 av 2 (16 items) 1 2 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • on, nov 24 2010 16:13

Liverpoolakademi i Norge!?

Reds launch new Academies

Liverpool Football Club today announced plans to give thousands of young fans the chance to be coached in the Liverpool way with the launch of its International Football Academies.

In a groundbreaking move, Liverpool will be opening Football Academies all over the world, giving football-mad youngsters the chance to learn more about the game they love under the watchful eye of qualified coaches.

Plans are already in place for the first three International Academies to open in Northern Ireland, Norway and Greece in early 2011, with the aim being to give budding young stars the best environment in which to hone and develop their skills in fun but carefully structured coaching sessions.

Resten av artikkelen kan leses her.

Planene er altså lagt for nye internasjonale fotballakademier i Liverpool FC's regi på utvalgte steder rundt om i verden. Nord Irland, Norge(!) og Hellas er først ut, og planleggingen av akademiene er godt i gang! Mer utdypende info kan leses i artikkelen.

We are one big family club and that's the way we have to look at it. We've always been known as a family club and we share everything we have - and now we're going to be sharing football skills all over the world.
    -Ian Rush

Bra intiativ av Liverpool FC!

• on, nov 24 2010 16:20 Svar til:

• Max Balls
    • Topp 500
    • Registrert dato sø, feb 1 2009
    • Levanger
    • Innlegg 214

Re: Liverpoolakademi i Norge!?

Enig med deg her. Virker spennende!

• on, nov 24 2010 16:21 Svar til:

Det her blir spennende! :)

• on, nov 24 2010 16:39 Svar til:

• on, nov 24 2010 18:26 Svar til:

Utrolig smart vil jeg si. Det gjør at Liverpool får mer kontroll på landsbasis over talenter rundt omkring, og dermed er de også inne i systemet. Overgangen ifra et akademi og videre til A-laget vil bli lettere.

De burde definitivt også satse på noen akademier i Asia. Etter Nord-Irland, Norge og Hellas burde turen gå til Japan, Sør-Korea og Kina.

• on, nov 24 2010 18:45 Svar til:

Penger ut av vinduet. Tviler for det første på at Norge kan produsere fotballspillere vi behøver og for det andre vil det i tilfelle koste mer enn det smaker.

• on, nov 24 2010 19:23 Svar til:

Genialt av LFC å starte akademi i forskjellige nasjoner og med dete viser også NESV sin forpliktelse ovenfor supporterne og at de virkelig kommer til å satse på ungdomen. Ikke bare kommer det til å bidra med et bedre overblikk over forskjellige nasjoners talente, det kommer også til å ha ringvirkninger som enorme økninger innenfor suporter skaren i de nasjonene det er snakk om etter hvert er nok også asia et mål for lfc akademier og da vill omsetningen i klubben blom,stre noe som er ekstremt posetivt.

Dette er en nyhet som varmer et liverpool hjerte.

• on, nov 24 2010 19:26 Svar til:

• Xar
    • Topp 50
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Kristiansand
    • Innlegg 2 374
    • Moderator

BreadAndButter:

Penger ut av vinduet. Tviler for det første på at Norge kan produsere fotballspillere vi behøver og for det andre vil det i tilfelle koste mer enn det smaker.

Regner med at dette er et forsøk på å få fotfeste i Norge og dermed være kjapt ute dersom ekstremtalenter som Riise, Solskjær, Carew, Gamst osv kommer opp. Det er spillere vi behøver i selv Afghanistan, problemet er å finne dem.

Xar

• on, nov 24 2010 19:59 Svar til:

Har gitt beskjed til minstepjokken!

• on, nov 24 2010 20:03 Svar til:

...Liverpool bør absolutt slå leir i underpriviligerte land og gi barn utdannelse samtidig som de lærer seg organisert fotball.

Driven er så mye større i disse landene og her er effekten større. Dessuten vil klubben betale tilbake samfunnsmessig med skikkelig skolegang.

• on, nov 24 2010 21:42 Svar til:

• Odd12
    • Topp 500
    • Innlegg 426

Bare så synd at det kommer over tredve år for seint, det var nemlig da jeg var på toppWink

• on, nov 24 2010 21:56 Svar til:

Det er jo ikke kun snakk om spillere heller da, men å skaffe seg en enda større fanbase, som igjen gir økte inntekter.

• on, nov 24 2010 22:15 Svar til:

Heighway:

...Liverpool bør absolutt slå leir i underpriviligerte land og gi barn utdannelse samtidig som de lærer seg organisert fotball. 

Samtidig som de kanskje bør holde seg unna overpriviligerte land?Wink

Jeg ser argumentene for hvorfor det er smart med akademier i andre land men jeg kjøper de ikke. Økning av fanbasen er vel kanskje det beste argumentet i så henseende, men om vi tenker sportslig tror jeg neppe vi har noe å hente her.

Andre klubber har hatt akademier rundt om i verden i mange år nå, hvilke konkrete resultater kan de vise til egentlig? Når jeg tenker på Liverpoolakademier rundt om i verden så ser jeg for meg noen overambisiøse fedre som trekker sine noe motvillige barn med på dette for at de skal leve ut sin egen drøm, mens de som kanskje har et potensiale verdt å ta tak i spiller på løkka uten at foreldrene kunne bry seg mindre om hva de bedriver dagene med.

Jeg er veldig skeptisk til hva vi som klubb egentlig har å hente her, det vil vel heller bli en slags treningsleir der noen unge kan komme hjem til kameratene sine å skryte av at vedkommede "trener med Liverpool", en treningsleir pappa har kjøpt ham inn på.

• on, nov 24 2010 22:30 Svar til:

BreadAndButter:
    Jeg ser argumentene for hvorfor det er smart med akademier i andre land men jeg kjøper de ikke. Økning av fanbasen er vel kanskje det beste argumentet i så henseende, men om vi tenker sportslig tror jeg neppe vi har noe å hente her.

Enig i den. Tror det kan være lurt å starte opp noe sånt i potensielt store markeder hvor Liverpool ikke har noe stor fanbase i utgangspunktet. Spørsmålet om dette er noen vits i Norge og feks Hellas kan en jo lure på, men det er i hvert fall mye penger å hente i Norge.

BreadAndButter:
    Andre klubber har hatt akademier rundt om i verden i mange år nå, hvilke konkrete resultater kan de vise til egentlig? Når jeg tenker på Liverpoolakademier rundt om i verden så ser jeg for meg noen overambisiøse fedre som trekker sine noe motvillige barn med på dette for at de skal leve ut sin egen drøm, mens de som kanskje har et potensiale verdt å ta tak i spiller på løkka uten at foreldrene kunne bry seg mindre om hva de bedriver dagene med.

Tror heller ikke det er særlig mye å hente rent sportslig for Liverpool. Dette blir litt som samarbeidsavtaler med mindre klubber i andre land, hvor man har førsteopsjon på kjøp. Er man heldig så dukker det opp et supertalent i nettopp den klubben, men det kan vel også like gjerne dukke opp en annen plass.

Det er derimot kanskje noe å hente for de ungdommene som er innom dette akademiet. Det vil sikkert være bedre trenere der enn de ellers ville hatt, men det må vel en god del flere slike akademier til for at det skal utgjøre noen stor forskjell.

• to, nov 25 2010 7:50 Svar til:

• Domino
    • Topp 200
    • Innlegg 659

Jeg er svært positiv til akademier i utlandet, men er usikker på om Norge er stedet med høyest postensiale mtp. befolkningsantall... Dog er det godt å se at Man U ikke lenger har monopol på norske talenter, gjennom Solskjærs "fotballskole".

Tenker bla. at de beste spillerne, hvertfall majoriteten, blir plukket opp av "store" norske klubber, alá Rosenborg (tar til seg alt i hele Trøndelag), Stabæk og Vålerenga.

Unge forumbrukere får bare trene på! (Hvis de tar inn (eks)spillere i 20-åra, stiller jeg selvfølgelig opp :D)

Side 1 av 2 (16 items) 1 2 Neste >