Logg inn | Registrer | Hjelp

Damien Comolli

Siste innlegg to, mai 10 2012 14:52 av bårre. 580 svar.
Side 1 av 39 (581 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • on, nov 3 2010 15:33

• OlavE
    • Topp 25
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Kristiansund
    • Innlegg 3 289

Damien Comolli

Damien Comolli er ansatt som "Director of football strategy" i Liverpool.

Franskmannen kommer fra en sportsdirektørjobb i St.Etienne og har tidligere jobbet i Arsenal og Tottenham.

Går ut fra at dette blir en viktig brikke i arbeidet med oppbyggingen av klubben. Her har vi iallefall en mann med et stort kontaktnett og erfaring med kjøp og utvikling av unge spillere. Virker som et klokt valg av NESV i forbindelse med strategien der unge spillere skal prioriteres ved spillerkjøp.

• on, nov 3 2010 15:40 Svar til:

Re: Damien Comolli til Liverpool

Blir spennende. Satser på at det blir kanonkjøp ala Bale, og ikke dyre kjøp ala Bent og Bentley.

• on, nov 3 2010 16:06 Svar til:

• lyngarn
    • Topp 150
    • Registrert dato lø, jul 4 2009
    • Bodø
    • Innlegg 718
    • Moderator

Veriado:

Blir spennende. Satser på at det blir kanonkjøp ala Bale, og ikke dyre kjøp ala Bent og Bentley.

For Bale ville jo ikke vært et dyrt kjøp!
  • on, nov 3 2010 16:07 Svar til:

Tror ikke du tok poenget. Kjøpe unge spillere som utvikler seg og blir gode spillere, slik som Bale. 

• on, nov 3 2010 16:12 Svar til:

lyngarn:

Veriado:

For Bale ville jo ikke vært et dyrt kjøp!

Bale koste £5 M når han kom til Spurs! Det må man si er god butkk !!!

• on, nov 3 2010 16:17 Svar til:

Slik jeg kjenner til Damien Comolli, tror jeg trygt vi kan slå fast at det ikke vil være Roy Hodsgson som får styre transferbudsjettet i januar. Det kan jo være en fordel. Selv om Comolli slett ikke er feilfri. Det blir også spennende å se om han fortsetter å tråkke opp stier i Afrika, slik han ble kjent for da han jobbet for Arsene Wenger.

• on, nov 3 2010 16:20 Svar til:

• Ketil
    • Topp 100
    • Registrert dato to, feb 5 2009
    • Trangvik
    • Innlegg 1 161

Afrika ja... menneskehandel nå da??

• on, nov 3 2010 16:28 Svar til:

Håper på at han allerede har en liten, men alikevel god, liste med spillere i alderen 15/16 -20/21 som han bare klør etter å hente inn til LFC. Etter å ha sett listen med spillere han hentet inn til Spurs så virker han meget lovende. Mange av spillerne han har hentet inn var relativt billige. Mange av de har også vist seg å være utmerkede kjøp, selv om han den gangen fikk fyken fordi mange av kjøpene ikke levde helt opp til forventningene med en gang. Man skal vel ikke lengre tilbake enn i fjor da Bale ble sett på som en liten flopp, og at Spurs ikke vant noe når han spilte. Men etter kampene hans mot Inter, selv i 4-3 tapet så har han vist seg fra en magisk side!

Og det er en liten forsikring om at Roy ikke lengre står fritt til å hente inn alt mulig rask. Det er vel nettopp dette problemet LFC har hatt i mange år nå. Før var det vel Rick Parry som hadde det overordnede ansvaret, med en Rafa som desperat ønsket mer innflytelse over innkjøpene, etter at Rick forsvant ble vel mye av innkjøps ansvaret flyttet over på Purslow, noe Rafa likte dårlig. Men endelig kan det vel virke som om en meget fotballfaglig dyktig person, som også har en bredere utdannelse(advokat) tar over ansvaret. NESV starter med å hente inn kvalitet i ledelsen, og det er, for meg, mye viktigere enn nye spillere!

• on, nov 3 2010 16:31 Svar til:

LarsBM:

Slik jeg kjenner til Damien Comolli, tror jeg trygt vi kan slå fast at det ikke vil være Roy Hodsgson som får styre transferbudsjettet i januar. Det kan jo være en fordel. Selv om Comolli slett ikke er feilfri. Det blir også spennende å se om han fortsetter å tråkke opp stier i Afrika, slik han ble kjent for da han jobbet for Arsene Wenger.

Hmmm. Vet hva du synes om Afrika-temaet ja. Kjenner ikke til Comolis rolle der for arsenal. Kanskje du vil utdype?

Fra signeringene i tottenham-tiden er det mye bra. Lennon, Bale som stjerneeksempler. Der er også glimrende signeringer som Huddlestone, Modric, Corluka, Gomes. Kevin Prince Boateng og Gio dos Santos er også spillere som er på vei til å blomstre. Pavlyuchenko får lite tillit til mine spurs-venners store fortvilelse, Jenas på det jevne. Unge spillere som Bostock og Rose vil kanskje med tiden så gjennom.

Han har selvfølglig også bomkjøp, men etter mine begreper truffet meget bra ut i fra midler tilgjengelig. Tør påstå at det er hans signeringer som bidro mest til 4. plassen i fjor.

• on, nov 3 2010 16:39 Svar til:

Tommelomsk:

LarsBM:

Hmmm. Vet hva du synes om Afrika-temaet ja. Kjenner ikke til Comolis rolle der for arsenal. Kanskje du vil utdype?

Fra signeringene i tottenham-tiden er det mye bra. Lennon, Bale som stjerneeksempler. Der er også glimrende signeringer som Huddlestone, Modric, Corluka, Gomes. Kevin Prince Boateng og Gio dos Santos er også spillere som er på vei til å blomstre. Pavlyuchenko får lite tillit til mine spurs-venners store fortvilelse, Jenas på det jevne. Unge spillere som Bostock og Rose vil kanskje med tiden så gjennom.

Han har selvfølglig også bomkjøp, men etter mine begreper truffet meget bra ut i fra midler tilgjengelig. Tør påstå at det er hans signeringer som bidro mest til 4. plassen i fjor.

Han er absolutt en flink fyr. Jeg tror han vil være bra for Liverpool. Comolli har vel samarbeidet med Arsene Wenger siden han var 22-23 år, mens hav var i Monaco, og var også med på prosjektene Arsenal hadde i Elefenbenskysten på 1990- og 2000-tallet, gjennom det kontroversielle samarbeidet med Beveren. Men det er lenge siden. Jeg aner ikke om han fortsatt driver med det. Uansett har han god nese for unge, gode fotballspillere.

• on, nov 3 2010 16:39 Svar til:

• Eiken
    • Ikke rangert
    • Registrert dato on, okt 6 2010
    • Innlegg 15

Normal 0 21 false false false NO-BOK X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Vanlig tabell"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Denne ansettelsen har jeg ventet på! Endelig har vi en mann som har vet hva han driver med når det gjelder rekruttering av nye spillere. Damien Comolli kan vise til gode resultater alle steder han har vært når det gjelder å blinke ut nye spillere. Nå kan vi kanskje senke skuldrene litt, med tanke på at det med mest sannsynlighet ikke er Roy som har hoved ansvaret med å hente inn spillere i januar.

• on, nov 3 2010 17:06 Svar til:

• mariule
    • Topp 200
    • Registrert dato on, mar 24 2010
    • Innlegg 559

Letter bekymringene for januar betraktelig ja, det må jeg si. Liker også det at NESV ser på Roy - og evt andre managere - mer som en coach, og ikke den typen som har full kontroll på alt som skjer av transfers. Dette lover godt så langt.
  • on, nov 3 2010 17:18 Svar til:

• Ny-Turbo
    • Ikke rangert
    • Registrert dato to, okt 21 2010
    • Innlegg 32

Jeg ønsker Damien Comolli velkommen! Gleder meg til å se hva du kan utrette for oss supportere.

• on, nov 3 2010 17:43 Svar til:

• Eagle
    • Topp 150
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Innlegg 809

Dette blir jo helt nytt for oss supportere som er vant med at manageren kontrollerer alle spillerkjøp. Blir spennende å se om han følger opp sin gode CV med kanonkjøp for oss også. Men så spørs det jo om den godeste Roy klarer å bruke de riktig og få ut potensialet deres.
  • on, nov 3 2010 17:46 Svar til:

Ligger vel ann til at vi nå får en mer Norsk/Spansk profil, der treneren får være på treningsfeltet og sportslige ledren henter spillere. Hodgson er en katastrofe på transfermarkedet og trenger noen som gjør jobben for seg. Ved en annsetelse av en ny manager, kunne det vært ønskelig at han kunne henta de spillerene han ville ha for at de skal passe inn i sytemet hans.

Derfor blir komuniasjonen mellom Manager og Sportssjefen ekstremt viktig, og det lukter konflikt lang vei dersom vi får en litt sta manager som som har meninger som ikke samstemmer med Sportssjefen. Hodgson som ønsker sine gamle britiske spiller, mot en kontinental Sportsjef som ser etter unge spillere. Sniff sniff, jeg lukter konflikt.

Side 1 av 39 (581 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »