Logg inn | Registrer | Hjelp

Hvordan bygge klubben på nytt?

Siste innlegg ma, nov 8 2010 16:17 av GaryMacca. 171 svar.
Side 1 av 12 (172 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • fr, okt 15 2010 20:00

Hvordan bygge klubben på nytt?

Med dagens fantastisk gledelige nyhet om at klubben er solgt så kan vi endelig se fremover igjen.

Jeg kunne tenke meg å ha en tråd om strategiske valg for å bygge klubben opp igjen til å bli den beste i England, slik vi var for 20 år siden.

Alle typer innlegg angående drift, ledelse, spillere, manager osv. er velkommen. Jeg skal ikke skrive et langt innlegg nå som dekker alle disse områdene, men vil først kort påpeke hvilken stor utfordring vi står overfor angående oppbyggingen av spillerstallen.

Vi har opplagt svært mye gråstein i stallen, men det har vi i og for seg hatt lenge. Problemet vårt nå er at stammen i laget også har forvitret kraftig. Alonso, Hyypiä, Arbeloa og Mascherano er borte, Carragher er blitt en middelmådig stopper og Gerrard er i på vei ned etterhvert han også. I tillegg er Torres særdeles skadeutsatt. Vi har imidlertid en keeper i verdensklasse i Reina, og forhåpentligvis blir han i 5-10 år til. Med andre ord er vi svært utsatt på spillerfronten, og det skal veldig mye penger til de neste 3-4 årene for å bygge troppen sterk nok. Jeg tror faktisk ikke Liverpool-fans er i nærheten av å innse i hvilken kritisk forfatning spillertroppen er. Vi kan få et kortsiktig løft med et par spillerkjøp, men i en treårsperiode er det mye riktig som må skje for å bygge fremtidens lag. Ta også med store utlegg til stadionanlegg, så er ikke de økonomiske rammene heller på vår side.

Når konkurrentene er steinrike Chelsea, City og Arsenal, et Tottenham som drifter godt, samt ManUtd med enorm omsetning, vil det ikke bli lett å bryte inn i toppen igjen. Dette blir i det hele tatt langt fra noen walk in the park for nye eiere som også vil ønske avkastning for pengene sine. La oss feire stort i dag, det har alle fortjent! Men i morgen starter gjenoppbyggingen, og i dagens forfatning må ingen forvente at Rom skal bygges på én dag. Det blir stein på stein.

• fr, okt 15 2010 20:26 Svar til:

Re: Hvordan bygge klubben på nytt?

Jeg forventer at Liverpools supportere er tålmodige nå og at de ikke allerede etter vårt neste tap/dårlige kamp begynner å male fanden på veggen. Nå må våre nye eiere få tid å komme til rette, orientere seg og knytte til seg den ekspertisen de ser for seg skal bygge opp klubben igjen. Dette er ikke gjort over natten.

Vårt kortsiktige mål må være å få laget inn på vinnersporet.

• fr, okt 15 2010 20:48 Svar til:

Rent sportslig blir managerspørsmålet sentralt. Er virkelig Hodgson riktig mann for oss videre? Er han mannen som kan hente kvalitetene som bor i laget, og snu den forferdelige innsatsen/formen/prestasjonen som er vist hittil i år?

For Liverpool er ikke så dårlig som tabellen viser, stallen er god nok for topp 6, hvertfall. Men da trengs en manager som klarer å få det lille ekstra ut av spillerne. Om Hodgson er det vi trenger vites ikke. Men tanken på at Paulsen er en spiller som vår nåværende manager henter, gir ikke gode vibber i forhold til januarvinduet. Vil kvaliteten på spillere som blir hentet bli bedre, eller tenkes det kvantitet?

Ellers har klubben opparbeidet seg bra økonomisk under H&G. Sånn sett kan man se lyst på framtiden, når man plutselig har 25-30 millioner pund mindre i renteutgifter pr år :o)

• fr, okt 15 2010 21:02 Svar til:

Problemet er komplekst og det behøves endringer på mange fronter. Både sportslig og økonomisk. Nå må vi bare være tålmodige. La oss først få grunnmuren på plass. Det vil si administrasjon osv. Få med supporterne på laget og se potensialet som er der ute for klubben. For å vise til et eksempel. På facebook har Liverpool nesten 3 millioner tilhengere. Scum har litt over 3 millioner og de to dopede spanske fotballklubbene har 4-5 millioner. Vi har altså et kjempepotensiale i antall supportere og dermed inntekter fra disse. Vil bare legge til at chelsea har knapt 100000 tilhengere på facebook. Vi MÅ utnytte dette potensialet og få nødvendige inntekter inn i klubben. I motsetning til de andre storklubbene fremstår ikke Liverpool som pengedopet eller som kalde pengemaskiner eller klubber uten sjel (som scum). Dette er noe vi virkelig kan spille på. Og tenke dere mine røde amigos på hvor mange supportere vi kan få med hvis vi virkelig begynner å vinne igjen!!!! Bare nå i disse motgangstidene fikk jo supporterklubben i Norge nye medlemmer. Her er det mye å hente.
  • fr, okt 15 2010 21:04 Svar til:

• Joho
    • Topp 500
    • Registrert dato sø, jan 11 2009
    • Innlegg 344

Etter mitt syn må vi starte i ledelse/støtteapparat.Få sett i hop et styre som i tillegg til kompetanse innan ledelse og økonomi,har stor kompetanse på det sportslege plan,slik at vi kan ha evne til å knytte til oss kvalitet i alle ledd i det sportslege teamet.Det kan virke som om vi i Purslow og Ayre har bra kompetanse innan det kommersielle og ledelse/økonomi,uten at eg har inngåande kjennskap til dette. Føler meg trygg på at vi manglar en i styret som har sportsleg innsikt,dette må på plass.Dalglish?

Eg er ingen tilhengar av å sparke managerar i hytt og pine,men eg ser virkeleg ikkje Hodgson som en langvarig manager i klubben vår.Dermed kokar mi meining om dette ned til kva manager som er tilgjengeleg der ute.Vi byter ikkje ut Hodgson med en som kun er litt betre.Neste manager må vere en topp manager og ha litt meir offensive gener.Har ingen namn,men må seie eg er imponert over kva Joakim Løw har fått til med det tyske landslaget.Trene landslag er en ting,klubblag i et anna land er ei heilt anna sak,men eg ønskjer meg en manager i den gata.

Vidare må vi fokusere på kvalitet i speidernettverk, talentutvikling og trenerteam.

Når vi har fått på plass dette,er grunnlaget lagt for å skape et godt lag som kan hevde seg i toppen i alle turneringar. Når vi så forhåpentlegvis har etablert oss i toppen,kan vi bygge stadion på en eller annen måte.

• fr, okt 15 2010 21:05 Svar til:

På den sportslige fronten må vi finne den "rette" manageren som har det rette støtteapparatet. Vi må finne de rette spillerne for klubben og ellers satse på kontinuitet. Jeg liker ikke RBK noe særlig, men Nils Arne Eggen er et forbilde. Det han gjorde med RBK på 90-tallet bør vi kopiere. Nå er det jo slik at hvis vi har suksess så tåler vi også noen feilskjær uten at det skulle ha så mye å si. Men la oss bygge opp klubben nå på alle fronter. Få inn de riktige i administrasjonen, styre og på manager/spillerfronten og for guds skyld: Hør på supporterne!
  • fr, okt 15 2010 21:08 Svar til:

Denne sesongen skal vi ikke vente for mye. Nå skal vi redde fra nedrykk og kan godt plassere oss midt på tabellen i denne mellomperioden. Når det kommer til stadion er jeg usikker. Ja en ny stadion vil ha sine fordeler, men det vil ALDRI bli et nytt Anfield! Ikke undervurder historien som sitter i veggene der. Det er jo noe som gir klubben sjelen sin.
  • fr, okt 15 2010 21:31 Svar til:

Det er flere ting som må gjøres fremover.

For det første må det inn nye folk i styret som er dyktige og langsiktige. Gjerne en representant for tilhengerne som tjener våre interesser på en utmerket måte.

Dernest må vi sparke Hodgson og hans Poulsen og Konchesky! De andre han har kjøpt får vi se om de kan duge hvis de benyttes der de skal og brukes slik de kommer til deres rett.

Ansette en ny topp manager som får penger til å kjøpe 3-4 toppspillere i januar eller til sommeren.

Dernest må byggingen av ny stadion begynne snarest mulig, så vi kan få større inntekter og mer likt våre argeste konkurrenter innen få år!

Videre må klubben jobbe videre med å øke klubbens inntekter ved å utnytte markedet bedre!

• fr, okt 15 2010 21:39 Svar til:

Alle som har boikottet kan åpne pengepungen igjen hvertfall. :-)
  • fr, okt 15 2010 21:42 Svar til:

• Karlsen
    • Topp 150
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Innlegg 707

trophy:
    Gerrard er i på vei ned etterhvert han også
    Nei, nei, nei. Gerrard er fortsatt på topp. Forventer at det går flere år før hans nedgang starter. Håper at dette eierskiftet kan gi han et nytt giv, og at vi slipper å se han som i fjor, der han hadde en sesong under forventning. Mener fortsatt at Gerrard hadde spilt fast på uansett lag i verden.

• fr, okt 15 2010 21:51 Svar til:

• beari
    • Topp 200
    • Registrert dato sø, sep 21 2008
    • Innlegg 703

Først: eg syns tråden er veldig bra! Har eit håp om at vi klarer å sjå på dei litt lange linjene, og ikkje falle ned på diskusjon rundt sparking av manager innen 30 dager, ut med to spelarar og inn med to andre. Det fins mange andre tråder til dette.

Eg har eit håp om at vi klarer å bygge ut dagens Anfield istaden for å bygge nytt. Å beholde atmosfære og historie frå Anfield trur eg vil ha veldig mykje å seie. Er klar over utfordringene rundt infrastruktur, men håper dei kan ta eit nytt møte med politikerne og sjå kva ein kan få til.

Så må vi få fart på rekrutteringsarbeidet. Vi har ikkje fått fram ein førstelagsspelar siden når? Har inntrykk av at vi får tak i mange talent, men dei har ein tendens til å berre forsvinne. Antall som får prøve seg på førstelaget er begredelig. Det er ein rekke gode talent på rekrutt- og ungdomslagene våre no, håper desperat at vi klarer å få fram ein eller to av desse.

Og vi må ha ein langsiktig tålmodighet. Årets sesong er tilnærma spolert. Klart vi kan hevde oss i toppen med mange seire på rad, men det vil ikkje skje med den troppen vi har idag. Dessverre. Styret/ledelsen må no legge ein langsiktig strategi på korleis vi ønsker at klubben skal spele, dernest må ein hente inn manager og spelarar som passer inn i dette bildet. Og det kan ta fleire år. Forhåpentlegvis har vi tålmodige eiere som kan komme med ein liten slump penger i kvart transfervindu. Er Hodgson rette mann til å stake ut denne kursen? Tviler, men han skal få sjansen fram til jul til å motbevise det.

• fr, okt 15 2010 21:53 Svar til:

• bootroom
    • Topp 25
    • Registrert dato ma, mar 29 2010
    • oslo/sandnes
    • Innlegg 3 677

Karlsen:

trophy:
    Gerrard er i på vei ned etterhvert han også
    Nei, nei, nei. Gerrard er fortsatt på topp. Forventer at det går flere år før hans nedgang starter. Håper at dette eierskiftet kan gi han et nytt giv, og at vi slipper å se han som i fjor, der han hadde en sesong under forventning. Mener fortsatt at Gerrard hadde spilt fast på uansett lag i verden.

Litt utrolig å utrope vår beste spiller til over høyden da han har vært vår beste spiller så langt i år. Skjønner heller ikke denne svartmalinga da vi har flere verdensklasse spillere i troppen. Skrtel var tidligere en mer enn dugelig stopper. Det samme var Carragher. Sentralt på midtbanen er vi dog svekket med Gerrard og Lucas/Poulsen. Torres er udiskutalbel toppklasse. En sentrallinje verdt å bygge på. Det skal ikke mye til. Vi er kun et lite knippe toppspillere unna toppen igjen. Det viktigste på skuta "Liverpool" er dog at vi har den rette kapteinen. Har vi det i Hodgson? Eller er det aktuelt med en topp 5 manager i gjen?
  • fr, okt 15 2010 21:54 Svar til:

• Zoni
    • Topp 25
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Molde
    • Innlegg 3 872
    • Moderator

BreadAndButter:

Jeg forventer at Liverpools supportere er tålmodige nå og at de ikke allerede etter vårt neste tap/dårlige kamp begynner å male fanden på veggen. Nå må våre nye eiere få tid å komme til rette, orientere seg og knytte til seg den ekspertisen de ser for seg skal bygge opp klubben igjen. Dette er ikke gjort over natten.

Vårt kortsiktige mål må være å få laget inn på vinnersporet.

Helt enig, jeg vil jo tro at masse av frustrasjonen nå er borte.

Nå trenger klubben en periode med ro dette gjelder også for manageren. Jeg forventer at det jobbes langsiktig og at det ikke forsøkes på noen snarveier. Roy burde i utganspunktet sitte ut sesongen mens man bruker tiden på å sondere terenget etter andre kandidater i toppklassen, så får det være opp til Roy å bevise om han vil være med i vurderingen. Dette fordrer jo selvfølgelig at Roy makter å snu skuta før det begynner å nærme seg jul. 

Det viktigste nå er ro og stabilitet til å forbrede seg frem mot sesongstart 11/12. Jeg vil si det er viktigere med ro enn at vi havner høyest mulig på tabellen, håper og tror at eierne også ser på dette i et langsiktig perspektiv.

• fr, okt 15 2010 21:59 Svar til:

Jeg takker Rafa for det han gjorde for klubben, men jeg tror vi skal se andre steder etter manager nå. Finnes det noen aktuelle kandidater fra de britiske øyer?
  • fr, okt 15 2010 22:01 Svar til:

Zoni:
    Nå trenger klubben en periode med ro dette gjelder også for manageren. Jeg forventer at det jobbes langsiktig og at det ikke forsøkes på noen snarveier. Roy burde i utganspunktet sitte ut sesongen mens man bruker tiden på å sondere terenget etter andre kandidater i toppklassen, så får det være opp til Roy å bevise om han vil være med i vurderingen.

Ikke enig, for hvis vi går på flere tap og deriblant mot Everton og kampen etter, så bør vi sparke ham så fort som mulig og heller få inn mer kompetent foreløbig løsning, f.eks Dalglish som har bedre CV enn Hodgson.

Side 1 av 12 (172 items) 1 2 3 4 5 Neste > ... Siste »