Eleven:Ser at Gult kort kom med et lengre innlegg der han begrunnet hvorfor han mente Liverpool må investere mye penger i spillerkjøp, og på en måte slenge seg på bølgen til Chelsea og City. Dette er jeg ikke helt enig i.
Jeg mener at når det kommer nye eiere må disse ha en plan, en visjon om hvordan klubben skal styres og drives. De må legge en plan som skal gjennomføres gjennom flere sesonger. Denne planen må hovedsaklig inneholde stadionbygging, investering i spillerkjøp, og ikke minst; sletting av gjeld.
Jeg tror du missforstår min uttalelse her. For å kunne gjennomføre stadionbygging, investering i form av spillerkjøp og sletting av gjeld er vi nødt til å spytte inn usannsynlige mye penger via eiere og investorer. Denne "pengedopingen" vi har kritisert andre for, som Chelsea og Cite, vil dessverre være nødvendig for at vi skal lykkes. Så er det selvfølgelig ledelsens jobb å forvalte disse pengene på en forsvarlig måte og ikke selge sjelen vår (slik jeg mener Chelsea og City har gjort). For det er så inderlig lett å falle i fellen og dessverre bidra til å skape en kultur som tilsier at mye penger i omløp gir resultater (noe vi ser fungerte med Chelsea og som City så stakkarslig prøver på nå). Dette levner de klubbene som har hatt et greit forhold til økonomi og investeringer med svært dårlig odds. Gode spillere vil altså bli rensket fra middelhavsfarernes tropp og dette ønsker jeg altså ikke da det vil hindre oss i å skape en konkurransedyktig liga! ;)
Eleven:Vil som sagt ikke at Liverpool skal bli noen kjøpeklubb, og ser derfor heller at vi gradvis bygger oss oppover.
Jeg ønsker heller ikke dette, men det kan fort komme med på kjøpet ved nye eiere om de i det hele tatt skal finne det interessant å investere i Liverpool som klubb og ambassadør for dem selv. Tviler på at en nye eiere vil komme inn og slette gjeld, bygge stadion og gjøre oss mange tjenester uten å legge seg opp i kjøpepolitikken og ønske store navn hit. Om så måtte det bli et oppkjøp av fansen selv, som uansett vil hemme en snarlig vekst, men dog beholde de rette verdien til 20 i stil.
Eleven:Hva som skal kjøpes må være mye opp til den manageren som styrer skute, men det er liten tvil om at vi trenger 3-4 virkelige signeringer før vi kan kjempe med de aller beste. Her tenker jeg på en bedre stopper, en bedre venstreside, og en bedre midtbane. På spissplass har jeg tro på at både Pacheco og N'gog kommer til å ta mange steg i riktig retning.
Jeg synes også det blir vanskelig å diskutere hvilke posisjoner og hvordan man skal erstatte og forsterke spillertroppen når det ikke ligger et reelt oppkjøp(srykte) i luften. For alt vi vet kan det være 5 år til et eventuelt oppkjøp, Fowler(gud) forby, hvor vi mangler Gerrard, Torres og Reina i troppen(eksempler). Eller så kan vi i verste fall bli værende med amerikanerne i årevis hvor vi vil dale ned i divisjonsystemene som Leeds. Ja, det svir så inderlig å si det. Selv om jeg tror at dette ikke kommer til å skje. Det er så mange scenarioer som dukker opp i mitt hodet at jeg synes det blir vanskelig å fastslå prioriteringer i kjøpepolitikken før vi vet hva vi sitter med i eierposisjon.
Nok svartmaling av situasjonen for plutselig kan jo også alt snu til det bedre. Jeg vet ikke så mye annet at jeg skal fortsette å støtte og elske Liverpool uansett hva som skjer.
Ellers hadde du mye fint i innlegget som jeg ikke har tid til å drøfte og mange punkter som jeg ikke har noe som helst å tilføye.