Logg inn | Registrer | Hjelp

Hva mener du burde gjøres med Liverpool?

Siste innlegg fr, okt 29 2010 9:04 av SuperEnga. 15 svar.
Side 1 av 2 (16 items) 1 2 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • ma, sep 27 2010 22:40

Hva mener du burde gjøres med Liverpool?

Lager en tråd som angår hva du mener skal gjøres med Liverpool FC gitt at midlene blir satt til disposisjon.

Det har vært mye snakk om dette i det siste, og når timene tikker mot oktober vil spekulasjonene bare fortsette å eskalere. Gitt at Tom Hicks og George Gilett forlater klubben, og nye eiere med økonomiske midler til å ta klubben videre kommer inn: Hva mener du skal og bør gjøres for at Liverpool nok en gang kan bli en fotballstormakt?

Her skal alt diskuteres, alt fra stadionbygging til styremedlemmer. Hvem burde være manager, hva burde ambisjonene være, hvor mye penger skal sprøytes inn, hvordan skal akademiet fungere for å få utviklet mest mulig unggutter?

Skal selv komme med et litt lengre innlegg i denne tråden, men lar åpningsinnlegget være så nøytralt som mulig.
    Kjør debatt!

• ma, sep 27 2010 22:46 Svar til:

• hai3n
    • Topp 200
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Kristiansand
    • Innlegg 668

Re: Hva mener du burde gjøres med Liverpool?

Først og fremst bør gjelda bli slettet, så burde et nytt stadion bli finansiert.

Selve laget mener jeg det bør gjøres mye med. Hodgson bør erstattes. En høyreback, venstreback, def.midtbanespiller, venstre ving, høyre ving og en spiss må også inn portene før jeg tror Liverpool igjen kan begynne å utfordre i toppen. Mulig også en stopper.

• ma, sep 27 2010 23:37 Svar til:

• Gult Kort
    • Topp 200
    • Bardu
    • Innlegg 549

ÈN:

- Yanks out!

- Pengesterke og trygge eiere må inn.

Så må vi få ryddet opp det finansielle via våre nye eiere. Det står mellom å bli en pengesterk klubb eller råtne. Når gjelden er satt i system som garanterer nedbetaling umiddelbart eller over tid må vi fokusere på å bygge opp en konkurransedyktig tropp igjen. En ny trener bør være på plass slik at disse pengene forvaltes på riktig måte.

En ny stadion vil også være nødvendig for å henge med på det økonomiske racet som kreves av et topplag. Samtidig må vi nok gi opp på noen punkter og dessverre melde oss inn som et av mange lag med altfor rike eiere. Det eneste jeg vil er å se Liverpool lykkes. Vi skal aldri glemme vår historie, men nå er tiden kommet for å skrive ny.

Jobben er så stor og virker så vanskelig at jeg kun klamrer meg til håpet. Om ikke ting skjer, og mange vil sikkert hate meg for å si dette, så vil vi bli et av lagene som farer rundt i divisjonene med en vanvittig stolt historie, men ingen mulighet til å skape ny.

Vi må ikke selge sjelen vår for å lykkes, for selv med rike eiere skal vi fortsette å være den klubben som verdsetter, fremmer og viderefører tradisjonene våre best i England. Det mange må innstille seg på om vi blir tatt over av rike eiere er at klubben vil gjøre endringer som ikke nødvendig gir en god følelse med tanke på hva vi har kritisert Chelsea og City for de siste årene. Fakta er at cashflow er en avgjørende faktor som kommer til å bli viktigere og viktigere. Om ikke FA/UEFA skaffer regler for den hodeløse pengebruken er vi nødt til å kaste oss på toget nå. Jeg vil ikke vente å se i håp om at det settes opp sympatiruter for de historierike og snille klubbene.

Ellers så kan vi leve på historien til vi dør. Jeg vil gjøre sistnevnte om situasjonen går straka veien til helvette, men jeg tror alle vet hva som er best om vårt lag skal lykkes framover. Dessverre.

• ti, sep 28 2010 1:17 Svar til:

Sletting av gjeld og nye stadion er numero uno. Og så må vi få en sportslig ledelse som ser potensialet i klubben, og som lever for å gjøre klubben til verdens beste. Selvfølgelig må vi ha ny trener og nye spillere men vi må ha en god basis nå.
  • ti, sep 28 2010 16:06 Svar til:

Ser at det har kommet et par innlegg her der prioritet número uno er å få eierne ut. Dette er naturligvis noe alle kan enes om, men i denne tråden skal vi diskutere hva som skal gjøres når klubben er solgt. 

Ser at Gult kort kom med et lengre innlegg der han begrunnet hvorfor han mente Liverpool må investere mye penger i spillerkjøp, og på en måte slenge seg på bølgen til Chelsea og City. Dette er jeg ikke helt enig i.

Jeg mener at når det kommer nye eiere må disse ha en plan, en visjon om hvordan klubben skal styres og drives. De må legge en plan som skal gjennomføres gjennom flere sesonger. Denne planen må hovedsaklig inneholde stadionbygging, investering i spillerkjøp, og ikke minst; sletting av gjeld. Først når denne planen er på plass, og forholdene på Anfield igjen blir strukturerte og stabile, vil vi kunne begynne å utvikle oss mot å bli en toppklubb.

Forhåpentligvis vil mesteparten av gjelden bli slettet ved et eierskifte, og nye eiere burde være berett på å gjeninvestere de millioner pund vi har solgt for de siste sesongene i nye spillere. Dette anser jeg ikke som pengedoping, men mer en rettferdig måte å forsterke stallen på, ettersom vi har gått i pluss ved hvert transfermarked siden 08/09 sesongen.

I et slikt scenario føler jeg ikke at Roy Hodgsen passer inn. Har er for gammel, og mest sannsynlig ikke god nok til å drive en toppklubb med et slikt ambisjonsnivå. Har en drøm om at manager skal bli Kenny Dalglish, mens Carragher blir assistenttrener. Dette er naturligvis bare en drøm, og trolig lite gjennomførbart. Dog mener jeg at det skal komme en manager som har potensialet til å sitte lenge.

Når det kommer til fysioterapeuter, trenere og annet personell har jeg ikke innsikt nok til å ha noen mening om dette. Dog vil jeg bemerke at jeg var vitne til noe jeg selv karakteriserer som hodeløs oppvarming under en kamp jeg var så heldig å observere fra tribunen. Det var en behandling av lyske som jeg selv, som har mye erfaring fra hard og hyppig trening, aldri ville påført kroppen. Håper at dette har blitt endret på med ansettelsen av Peter, og forhåpentligvis vil vi se mindre skader enn det vi gjorde i fjor.

Angående rekruttering av akademispillere vil jeg ha mye endret. Føler at en av de mest grunnleggende feilene vi gjør er et det ikke ser ut som om det er noen spesielle spillere som har tillit fra manager. Dette fører til at svært få unggutter får frekventere førstelaget jevnlig. Derimot får vi mange spillere som får noen få innhopp per sesong, og dette mener jeg er feil.

Liverpool må se i begynnelsen av sesongen hvem av ungguttene som er nærmest førstelaget. Så skal disse spillerne bli innformert om dette, og de skal få være med i troppen på mange ligakamper, samt få være nærmest fast inventar i f. eks ligacup og enkel motstand i FA cupen. Når disse ungguttene matches skal det blandes inn en del rutine, samt spillere som har prestert bra på reservelaget. Skulle det være en spiller som virkelig slår ut i blomst på reservelaget vil det naturligvis gjøres plass til han, men i utgangspunktet skal det være en gruppe spillere som satses på gjennom en hel sesong.

Her synes jeg Everton er meget dyktige, som i fjor blant annet fikk gjennom Gosling og Rodwell gjennom slik type matching.

Stallen sett under ett er ikke veldig langt unna en topp fire plassering, og mener fortsatt at hovedårsaken til underpresteringen til Liverpool skyldes det psykiske. Her må det komme en mann med karisma, som er i stand til å snu denne trenden og få spillerne til å tro på egne ferdigheter. Når dette er gjort må det investeres lurt på markedet. Vil som sagt ikke at Liverpool skal bli noen kjøpeklubb, og ser derfor heller at vi gradvis bygger oss oppover.

Hva som skal kjøpes må være mye opp til den manageren som styrer skute, men det er liten tvil om at vi trenger 3-4 virkelige signeringer før vi kan kjempe med de aller beste. Her tenker jeg på en bedre stopper, en bedre venstreside, og en bedre midtbane. På spissplass har jeg tro på at både Pacheco og N'gog kommer til å ta mange steg i riktig retning.

Det ble et langt innlegg, men håper at flere kan ta seg tid til dette. Ikke bare på grunn av meningsutvekslingen, men også fordi at det å skrive om et perfekt drevet Liverpool, gjør deg i et pokkers godt humør. Big Smile

• ti, sep 28 2010 20:18 Svar til:

• Gult Kort
    • Topp 200
    • Bardu
    • Innlegg 549

Eleven:
    Ser at Gult kort kom med et lengre innlegg der han begrunnet hvorfor han mente Liverpool må investere mye penger i spillerkjøp, og på en måte slenge seg på bølgen til Chelsea og City. Dette er jeg ikke helt enig i.

Jeg mener at når det kommer nye eiere må disse ha en plan, en visjon om hvordan klubben skal styres og drives. De må legge en plan som skal gjennomføres gjennom flere sesonger. Denne planen må hovedsaklig inneholde stadionbygging, investering i spillerkjøp, og ikke minst; sletting av gjeld.

Jeg tror du missforstår min uttalelse her. For å kunne gjennomføre stadionbygging, investering i form av spillerkjøp og sletting av gjeld er vi nødt til å spytte inn usannsynlige mye penger via eiere og investorer. Denne "pengedopingen" vi har kritisert andre for, som Chelsea og Cite, vil dessverre være nødvendig for at vi skal lykkes. Så er det selvfølgelig ledelsens jobb å forvalte disse pengene på en forsvarlig måte og ikke selge sjelen vår (slik jeg mener Chelsea og City har gjort). For det er så inderlig lett å falle i fellen og dessverre bidra til å skape en kultur som tilsier at mye penger i omløp gir resultater (noe vi ser fungerte med Chelsea og som City så stakkarslig prøver på nå). Dette levner de klubbene som har hatt et greit forhold til økonomi og investeringer med svært dårlig odds. Gode spillere vil altså bli rensket fra middelhavsfarernes tropp og dette ønsker jeg altså ikke da det vil hindre oss i å skape en konkurransedyktig liga! ;)

Eleven:
    Vil som sagt ikke at Liverpool skal bli noen kjøpeklubb, og ser derfor heller at vi gradvis bygger oss oppover.

Jeg ønsker heller ikke dette, men det kan fort komme med på kjøpet ved nye eiere om de i det hele tatt skal finne det interessant å investere i Liverpool som klubb og ambassadør for dem selv. Tviler på at en nye eiere vil komme inn og slette gjeld, bygge stadion og gjøre oss mange tjenester uten å legge seg opp i kjøpepolitikken og ønske store navn hit. Om så måtte det bli et oppkjøp av fansen selv, som uansett vil hemme en snarlig vekst, men dog beholde de rette verdien til 20 i stil.

Eleven:
    Hva som skal kjøpes må være mye opp til den manageren som styrer skute, men det er liten tvil om at vi trenger 3-4 virkelige signeringer før vi kan kjempe med de aller beste. Her tenker jeg på en bedre stopper, en bedre venstreside, og en bedre midtbane. På spissplass har jeg tro på at både Pacheco og N'gog kommer til å ta mange steg i riktig retning.

Jeg synes også det blir vanskelig å diskutere hvilke posisjoner og hvordan man skal erstatte og forsterke spillertroppen når det ikke ligger et reelt oppkjøp(srykte) i luften. For alt vi vet kan det være 5 år til et eventuelt oppkjøp, Fowler(gud) forby, hvor vi mangler Gerrard, Torres og Reina i troppen(eksempler). Eller så kan vi i verste fall bli værende med amerikanerne i årevis hvor vi vil dale ned i divisjonsystemene som Leeds. Ja, det svir så inderlig å si det. Selv om jeg tror at dette ikke kommer til å skje. Det er så mange scenarioer som dukker opp i mitt hodet at jeg synes det blir vanskelig å fastslå prioriteringer i kjøpepolitikken før vi vet hva vi sitter med i eierposisjon.

Nok svartmaling av situasjonen for plutselig kan jo også alt snu til det bedre. Jeg vet ikke så mye annet at jeg skal fortsette å støtte og elske Liverpool uansett hva som skjer.

Ellers hadde du mye fint i innlegget som jeg ikke har tid til å drøfte og mange punkter som jeg ikke har noe som helst å tilføye.

• ti, sep 28 2010 21:26 Svar til:

Når det kommer nye eiere inn håper jeg følgende skjer:

1. Gjelden slettes.

2. Finansiering og bygging av nytt stadion blir satt i gang, dette er et must når det kommer til økonomi men også slik at flere fans vil kunne få annledning til å overvære hjemmekampene i fremtiden. Vi vil da kunne generere betydelig større summer til hele driften av klubben, slik at eierne slipper å spytte inn vanvittige midler slik som vi har sett City gjøre det.

3. Jeg håper også at fansen skal stå for 15-25% av eierskapet.

4. Håper at et budgjett på en betydelig sum vil være tilgjengelig for manageren slik at vi slipper å se middelmådigheter i klubben i framtiden.

5. Manageren; Jeg støtter selvfølgelig den nåværende manageren fullt ut mens han er i klubben, likevell har jeg noen formeninger om Roy Hodgson; jeg tror ikke han er den rette manageren for Liverpool på langsikt og drømmen hadde vært dersom Kenny Dalglish hadde blitt utnevnt til ny manager med etterfølgende suksess. 

6. Styret; ut går sannsynligvis Martin Broughton, hans ersatter er vanskelig å utpeke på dette stadiet. Ian Ayre har visst seg å være en meget bra mann å ha i styret når det kommer til markedsføring men på det fotballfaglige har jeg mine tvil over hans kompentanse, men burde helt klart fortsette videre med hovedansvaret på markedsføring. Jeg er litt usikker på om Christian Purslow har det som skal til å lede en storklubb, det er jo dog et pluss at han anser seg for å være en supporter av klubben. Med supporterne som medeiere i klubben er det på sin plass at supporterne får sin egen representant i styret, jeg håper på Rogan Taylor da jeg liker ham som person og virker som en meget intellektuell person som kan mye om Liverpool FC og i det heletatt om fotball.

Sånn ellers har jeg bare å si Yanks Out!! og håper at tingenes tilstand ordner seg raskt. "You'll Never Walk Alone"

• ti, sep 28 2010 21:32 Svar til:

Gult Kort:
    Eleven:

Jeg mener at når det kommer nye eiere må disse ha en plan, en visjon om hvordan klubben skal styres og drives. De må legge en plan som skal gjennomføres gjennom flere sesonger. Denne planen må hovedsaklig inneholde stadionbygging, investering i spillerkjøp, og ikke minst; sletting av gjeld.

Jeg tror du missforstår min uttalelse her. For å kunne gjennomføre stadionbygging, investering i form av spillerkjøp og sletting av gjeld er vi nødt til å spytte inn usannsynlige mye penger via eiere og investorer. Denne "pengedopingen" vi har kritisert andre for, som Chelsea og Cite, vil dessverre være nødvendig for at vi skal lykkes. Så er det selvfølgelig ledelsens jobb å forvalte disse pengene på en forsvarlig måte og ikke selge sjelen vår (slik jeg mener Chelsea og City har gjort). For det er så inderlig lett å falle i fellen og dessverre bidra til å skape en kultur som tilsier at mye penger i omløp gir resultater (noe vi ser fungerte med Chelsea og som City så stakkarslig prøver på nå). Dette levner de klubbene som har hatt et greit forhold til økonomi og investeringer med svært dårlig odds. Gode spillere vil altså bli rensket fra middelhavsfarernes tropp og dette ønsker jeg altså ikke da det vil hindre oss i å skape en konkurransedyktig liga! ;)

Mye fornuftig her, mener dog at nye eiere ikke nødvendigvis MÅ gjøre alt på en gang, men ha en visjon som strekker seg over en viss tidsperiode. Det perfekte alternativet er naturligvis som du skisserer, nemlig fullstendig sletting av gjeld, stadionbygging og investering i nye spillere. Om dette skal kalles pengedoping, eller bare akutt medisinering kan naturligvis diskuteresCool

Mener uansett at Liverpool ikke vil selge sjelen sin, siden klubben har blitt så forpestet av amerikanerne i mange år. Enorme transferbudsjett er uansett ikke nødvendig i hvert transfervindu, og hvis vi i et transfervindu bruker 50-60 millioner £ vil det ikke være i nærheten av hva City og Chelsea har drevet med.

• on, sep 29 2010 14:55 Svar til:

Kenny Dalglish:
    3. Jeg håper også at fansen skal stå for 15-25% av eierskapet.
    Hvordan ser du for deg at dette skal fungere? Skal det være månedlig avbetaling til et fond, eller vil det bli spurt om penger etter behov? Mulig jeg virker veldig blåøyd og intetanende, men synes dette er en svært spennende idé, og kunne selv tenkt meg å delta i noe slikt.

Ellers mange fine synspunkter, spesielt angående hvem som skal sitte i styret, siden dette er et punkt hvor jeg har svært få, eller ingen kunnskaper. 

• ti, okt 5 2010 23:31 Svar til:

• Haakki
    • Topp 500
    • Registrert dato to, jan 21 2010
    • Innlegg 457

Ved nye eiere håper jeg følgende skjer .

1. Gjelden slettes

2. Får fart på byggingen av ny stadion

3. Bytte av manager til sommeren. Drømmen er vell Daglish .

4. Spilleforsterkninger.

Uansett om vi får nye eiere så fort som mulig er det ikke så lurt og bytte manager allerede etter ett halvt år! Da får vi bare fullføre sesongen uten og rykke ned og begynne helt på nytt til sommeren atter en gang, bare med ett helt annet budskjett, helt andre eiere, stadion på god vei og null i gjeld.

Vi burde forsterke følgende posisjoner med stjerne spillere, SM,HB og MS . Selge alt dritten, Leiva, Kyrgiakos, Skrtel osv . Insua,Aurelio,Poulsen forsvinner også. HV er også en posisjon vi burde forsterke.

Når det gjelder akadamiet har det blitt bedre den siste tiden men vi burde la de beste få mye mer førstelags erfaring. Spearing kunne blitt en veldig spiller men har fått spilt for lite, har fremdeles potensialet men er 23 år? Vi burde da plukke ut de beste i preseason. Støtte aparatet har forbedret seg betydlig etter Benitez forlot klubben og er vell ikke så mye mer og gjøre med det.

Tviler egentlig på at noen her inne får ønskene sine oppfylt, det er en tøff hverdag for Liverpool supportere for tiden! YNWA <3

• ti, okt 5 2010 23:39 Svar til:

• Andrè M
    • Topp 500
    • Registrert dato on, jun 4 2008
    • Sortland
    • Innlegg 433

ut med Babel,poulsen,lucas,skretl,koncheskey,maxi, og inn med L.diarra,huddlestone,Clichy,A.young,Mata,hernandez,kjær,Aguero!

ut me 6 og inn me 8!

• on, okt 6 2010 0:12 Svar til:

• Hakkebakke
    • Topp 200
    • Registrert dato to, mar 5 2009
    • København / Larvik
    • Innlegg 572

Andrè M:

ut med Babel,poulsen,lucas,skretl,koncheskey,maxi, og inn med L.diarra,huddlestone,Clichy,A.young,Mata,hernandez,kjær,Aguero!

ut me 6 og inn me 8!

Det spørs om verden fungerer som den til tider gjør i FM :) Men for all del, gode spillere du nevner her selv om jeg ikke er enig i alt.

Jeg har tre ønsker:

1. Fjerne langsiktig gjeld, jobbe mot en sunn og fungerende økonomi i klubben

2. Få fart i stadionplanene. Svært viktig i forhold til punkt 1 med økonomi, og ift til våre konkurrenter.

3. Forsterke spillerstallen.

• on, okt 6 2010 0:15 Svar til:

• lyngarn
    • Topp 150
    • Registrert dato lø, jul 4 2009
    • Bod&amp;#248;
    • Innlegg 718
    • Moderator

Andrè M:

ut me 6 og inn me 8!

Man kan ikke bytte gråstein med gull kompis!  Men det hadde vært morsomt!  Utenom Hernandez og Clichy er jeg enig :))
  • on, okt 6 2010 16:09 Svar til:

Store utskiftinger er sjelden lurt. Skrtel, Maxi og Koncheskey er god nok til sitte benken syntes nå jeg da.
  • fr, okt 29 2010 7:48 Svar til:

For intill et par uker siden hadde vi følgende status for klubben, i prioritert rekkefølge:

-Behold fansen.

-Nye eiere.

-Ny manager.

-Nye spillere.

-Ny stadion.

Punkt 1 og 2 er altså på plass.  Som den siste tiden har vist så er fansen klubbens største ressurs. Om de nye eierne er de rette vet vi ikke enda. Det får vi først vite når vi ser hvordan de håndterer pkt 3-5.

Side 1 av 2 (16 items) 1 2 Neste >