Logg inn | Registrer | Hjelp

Karanba - et prosjekt som fortjener oppmerksomhet

Siste innlegg lø, okt 2 2010 1:22 av LFC_stian. 1 svar.
Side 1 av 1 (2 items)
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • lø, aug 7 2010 22:04

Karanba - et prosjekt som fortjener oppmerksomhet

Kjære medsupportere!

Jeg ønsker med dette innlegget å rette fokuset på et prosjekt som er startet av den tidligere Lyn-spilleren Tommy Nilsen, Projeto Karanba. Noen av dere har kanskje hørt om prosjektet før, for andre vil dette være nytt. Jeg vil likevel oppfordre alle til å lese om prosjektet på http://www.karanba.no/ .

"Hovedformålet med Karanba er å tilby  marginaliserte barn og unge fra Rio de Janeiros slumstrøk ( favelaene ) et alternativ til gata og en mulighet for et annet liv.

Karanba ønsker å hjelpe og rettlede unge mennesker og formidle hva som kreves av en i livet ved å bruke fotball som virkemiddel. Karanba skal gi mulighet for en positiv personlig utvikling gjennom å fokusere på gode holdninger og innstilling til generell livsførsel. Målet er derfor ikke først og fremst å utvikle profesjonelle fotballspillere. Karanba ønsker å gi disse barna håp og tro på livet gjennom å drive med noe positivt.

Karanba skal være et uttrykk for den rollen idrett kan spille i godt utviklingsarbeid. Vi skal representere det moderne forhold mellom idrett og utvikling i lokalsamfunnet. Viktigere enn å score mål og vinne kamper skal Karanba være en arena for formidling av gode verdier, holdninger og kunnskap." (
    beskrivelse fra www.karanba.no)

Dette er et prosjekt som fortjener oppmerksomhet, og som fortjener støtte. Jeg synes også at dette prosjektet viser at fotball handler om mer enn 22 mann som forsøker å score mål, i mange land er det faktisk også en døråpner og en vei ut av fattigdom, ikke nødvendigvis i form av en profesjonell fotballkarriere, men som en døråpner for gode holdninger og livsførsel.

For de av dere som har lest helt hit, TUSEN TAKK! Som fotballsupporter og medmenneske er dette prosjektet noe jeg synes Tommy Nilsen fortjener både ros og oppmerksomhet for.

Guttelaget til Karanba vant i dag Norway Cup, og det var en sann fornøyelse å overvære fotballforståelsen, spillegleden og teknikken til de brasilianske unggutten! :-)

YNWA

• lø, okt 2 2010 1:22 Svar til:

• LFC_stian
    • Ikke rangert
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Elverum
    • Innlegg 97

Re: Karanba - et prosjekt som fortjener oppmerksomhet

Fantastisk prosjekt!
    Også en meget fin serie, hele serien kan ses på NRK sin Nett TV.
    Anbefales for de som ikke har sett serien!

Og gutta er i tillegg noen jævler med ball!

Side 1 av 1 (2 items)