Logg inn | Registrer | Hjelp

Hvem sitter i styret?

Siste innlegg to, okt 14 2010 16:50 av scouser#23. 38 svar.
Side 1 av 3 (39 items) 1 2 3 Neste >
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • ma, aug 2 2010 16:22

Hvem sitter i styret?

Hvem er det som sitter i styret egentlig?
  • ma, aug 2 2010 16:32 Svar til:

Re: Hvem sitter i styret?

Liverpool IP:

M. Broughton, Chairman

C.M.C. Purslow, Managing Director

G.N. Gillett Jnr, Director

T.O. Hicks, Director

P. Nash, Director

I. Ayre, Director

D.R. Moores, Hon Life President

T.D. Smith, Hon Life Vice President

K.E.B. Clayton FCA, Hon Life Vice President

J.D. Burns, Hon Life Vice President

J.H. Cresswell ACAHon Life Vice President

• ma, aug 2 2010 16:40 Svar til:

Ok.

Hvem av de vil stemme ja til salg? Og hvor mange ja-stemmer må vi ha for å få solgt?

Har G&H vetorett?

Jeg bare spør, for jeg aner ikke hvordan dette fungerer i praksis.

• ma, aug 2 2010 16:41 Svar til:

TTT:
    Har G&H vetorett?

Nei, de har ikke myndighet til å si noenting. Hvis styret sier selg, må de selge;)

• ma, aug 2 2010 16:43 Svar til:

Heighway:

Liverpool IP:

M. Broughton, Chairman

C.M.C. Purslow, Managing Director

G.N. Gillett Jnr, Director

T.O. Hicks, Director

P. Nash, Director

I. Ayre, Director

D.R. Moores, Hon Life President

T.D. Smith, Hon Life Vice President

K.E.B. Clayton FCA, Hon Life Vice President

J.D. Burns, Hon Life Vice President

J.H. Cresswell ACAHon Life Vice President

Takk for svar:D

• ma, aug 2 2010 16:48 Svar til:

Er du sikker på at G&H sitter i styret, Heighway? Vet at de fortsatt er eiere, men sitter de fortsatt i styret? Mener å ha lest et sted at de har trukket seg fra styret. Eller kanskje det bare var den daglige driften de ikke lenger er en del av, om de noen gang har vært det?

Tror heller ikke Moores sitter i styret lenger. Ei heller tror jeg Smith, Clayton, Burns og Cresswell sitter der.

Etter hva jeg har fått med meg består styret i dag av Broughton, Purslow, Nash, Ayre og en eller annen dame fra et av Hicks's amerikanske selskaper + muligens en person til.

Mulig jeg er helt på jordet nå, men jeg tror ikke at samtlige av de du nevner utgjør styret pdd.

• ma, aug 2 2010 16:51 Svar til:

Tror det kommer ann på hvilket styre en mener.

Tror Heighway har nevnt styret i  Liverpool FCAGltd. som ligger nederst på rangstigen og tar seg av "dageligdagse spørsmål".

Hvem som sitter i styret til Kop Fotball (holdings) ltd. er det som er interessant vedrørende spørsmål om salg av klubben.

Tror det kun er tre personer der, Hicks, Gillet og Broughton med en casting vote. 

• ma, aug 2 2010 17:02 Svar til:

scouser#23:

Er du sikker på at G&H sitter i styret, Heighway? Vet at de fortsatt er eiere, men sitter de fortsatt i styret? Mener å ha lest et sted at de har trukket seg fra styret. Eller kanskje det bare var den daglige driften de ikke lenger er en del av, om de noen gang har vært det?

Tror heller ikke Moores sitter i styret lenger. Ei heller tror jeg Smith, Clayton, Burns og Cresswell sitter der.

Etter hva jeg har fått med meg består styret i dag av Broughton, Purslow, Nash, Ayre og en eller annen dame fra et av Hicks's amerikanske selskaper + muligens en person til.

Mulig jeg er helt på jordet nå, men jeg tror ikke at samtlige av de du nevner utgjør styret pdd.

Dette er klubbens offisielle liste på Liverpoolfctv. De har sikkert funnet det betimelig å ikke oppdatere dette den senere tid.

• ma, aug 2 2010 17:08 Svar til:

Har undersøkt litt. Det ble gjort store forandringer i styret etter Hicks Jr's avgang i januar.

Styret, i både LFC og Kop Holdings, består nå av George Gillett Jr, Tom Hicks, Foster Gillett, Philip Nash, Ian Ayre og Casey Coffmann, som har hatt flere toppjobber innenfor Hicks sitt "investorkonsern", bl.a. i Hicks Sports Group og Hicks Holdings.

Ayre, Nash og Coffmann kom inn i styret da Tom Hicks Jr. gikk av i januar.

http://liverpool.no/newspg.aspx?id=22907&zone=1

Moores trakk seg fra styret i juni 09.

http://liverpool.no/newspg.aspx?id=20201&zone=1

Edit:
    Glemte Purslow. Han sitter selvfølgelig også i styret. Videre er dette nå over et halvt år gammelt og Broughton har kommet inn etter dette, så det kan ha skjedd flere forandringer etter hans ankomst.

• ma, aug 2 2010 17:16 Svar til:

scouser#23:

Har undersøkt litt. Det ble gjort store forandringer i styret etter Hicks Jr's avgang i januar.

Styret, i både LFC og Kop Holdings, består nå av George Gillett Jr, Tom Hicks, Foster Gillett, Philip Nash, Ian Ayre og Casey Coffmann, som har hatt flere toppjobber innenfor Hicks sitt "investorkonsern", bl.a. i Hicks Sports Group og Hicks Holdings.

Ayre, Nash og Coffmann kom inn i styret da Tom Hicks Jr. gikk av i januar.

http://liverpool.no/newspg.aspx?id=22907&zone=1

Moores trakk seg fra styret i juni 09.

http://liverpool.no/newspg.aspx?id=20201&zone=1

Edit:
    Glemte Purslow. Han sitter selvfølgelig også i styret. Videre er dette nå over et halvt år gammelt og Broughton har kommet inn etter dette, så det kan ha skjedd flere forandringer etter hans ankomst.

Kort oppsummert:

George Gillett Jr, Foster Gillett, Philip Nash slår for Gillets lag.

Og Tom Hicks, Ian Ayre og Casey Coffmann slår for Hicks lag.

Så har vi den angivelig "nøytale" part som representerer Liverpools interesser: Christian Purslow. Som forøvrig er ansatt av G&H.....

Edit. Og selfølgelig Martin Broughton som trolig står for bankenes interesser. Som skal være tildelt "a casting vote" dersom styret vipper om et spørmål med fire parter på hver side.

Stemmer det at Gillet og Hicks har mistet sin stemme, så har hver av de fremdeles to representanter hver som beskytter deres interesser i det gjennværende styre.

• ma, aug 2 2010 17:25 Svar til:

Maaa:

Stemmer det at Gillet og Hicks har mistet sin stemme, så har hver av de fremdeles to representanter hver som beskytter deres interesser i det gjennværende styre.

Trekker min påstand om at de ikke lenger sitter i styret tilbake. Har ikke funnet noe om dette, annet enn Broughton nå er formann i styret, og at eierne ikke har vetorett. Tipper de fortsatt har stemmerett i styret dog.

Når det gjelder styrets sammensetning så kan den bestå av de åtte nevnte personer, men den kan også være forandret etter Broughtons ankomst, men dette har ikke blitt annonsert etter hva jeg har fått med meg.

• ma, aug 2 2010 17:28 Svar til:

scouser#23:

Maaa:

Trekker min påstand om at de ikke lenger sitter i styret tilbake. Har ikke funnet noe om dette, annet enn Broughton nå er formann i styret, og at eierne ikke har vetorett. Tipper de fortsatt har stemmerett i styret dog.

Når det gjelder styrets sammensetning så kan den bestå av de åtte nevnte personer, men den kan også være forandret etter Broughtons ankomst, men dette har ikke blitt annonsert etter hva jeg har fått med meg.

Ok. Synes det hørtes rart ut. De er trossalt eierne av klubben og bør være de som sitter med makten.

• ma, aug 2 2010 19:39 Svar til:

Maaa:

scouser#23:

Maaa:

Ok. Synes det hørtes rart ut. De er trossalt eierne av klubben og bør være de som sitter med makten.

Antakeligvis er de umyndiggjort av banken, ettersom de ikke har klart å gjøre opp for seg. Siden forsikringen i lånet til RBS ligger i klubben vil RBS kunne overstyre H&G og dermed fungere som eiere av klubben så vidt jeg har fortstått?
  • ma, aug 2 2010 23:26 Svar til:

Stevie_G_Ruler:
    Maaa:

scouser#23:

Maaa:

Antakeligvis er de umyndiggjort av banken, ettersom de ikke har klart å gjøre opp for seg. Siden forsikringen i lånet til RBS ligger i klubben vil RBS kunne overstyre H&G og dermed fungere som eiere av klubben så vidt jeg har fortstått?

Liverpool er blir tvangsauksjonert i følge Martin Broughton:

- Eierne kan ikke blokkere salget. Jeg leser for ofte om summer i mediene, ofte i forbindelse med Tom Hicks sitt navn, og jeg vil gjøre det klart at det ikke er noen viss sum - dette er en auksjon. Vi vil gå i forhandlinger med den vi anser som den beste kjøperen. Den beste kjøperen vil ikke nødvendigvis bety den som byr mest - for dette handler om mer enn bare penger.  Det handler om stadion, om spillerne, og alt i sammen. Når vi har vært gjennom den prosessen vil den beste kjøperen kjøpe klubben.
  • ma, aug 2 2010 23:46 Svar til:

Torres#9:

Stevie_G_Ruler:
    Maaa:

scouser#23:

Maaa:

Liverpool er blir tvangsauksjonert i følge Martin Broughton:

- Eierne kan ikke blokkere salget. Jeg leser for ofte om summer i mediene, ofte i forbindelse med Tom Hicks sitt navn, og jeg vil gjøre det klart at det ikke er noen viss sum - dette er en auksjon. Vi vil gå i forhandlinger med den vi anser som den beste kjøperen. Den beste kjøperen vil ikke nødvendigvis bety den som byr mest - for dette handler om mer enn bare penger.  Det handler om stadion, om spillerne, og alt i sammen. Når vi har vært gjennom den prosessen vil den beste kjøperen kjøpe klubben.

Han sier også: "Både George Gillett og Tom Hicks sitter i styret, og de har gitt forsikringer om at det er Kop Holdings som er ansvarlig for salget."

De har altså ikke mistet sin stemme, men de er likestillt med de seks andre i styret med at deres stemme ikke teller mer en de andre medlemmenes stemmer. De har trolig heller ikke retten til å sette ned veto ved salg av klubben. Broughton har også en "casting vote" som gjør at dersom de havner 4mot4 så vil Broughtons "en og en halv" stemme rule i favør hans side.

Side 1 av 3 (39 items) 1 2 3 Neste >