Dette er en sorgens dag for meg. Vi som kritiserte Benitez for sin rigiditet, og manglende evne til å få gjenomslag for en form for fotball hvor man dominerer spillemessig, og har flere strenger å spille på, står nå nærmest svar skyldig.
Motargumentene var bl.a: "vi vet jo ikke hvem vi får", noe som bryskt ble avvist av meg selv, og de fleste andre som ivret dor spanjolens avskjed. Alt er bedre enn Rafa, var omkvedet. Nå er svaret her, og det er en 62 år gammel mann med mesteparten av sin fartstid fra skandinavisk og sveitsisk fotball, med korte perioder i Italia og England.
I følge mange spillere gjennomfører han drepende kjedelige trennger, for å drille inn hvordan man flytter seg i sonene på banen. Han legger også klare begrensninger i bevegelsesfriheten til f.eks. backene, som sjelden eller aldri kommer over midtstreken, men som må ha en god fot, for å kunne spille lange oppspill mot et fyrtårn på topp, som skal stusse ballen videre til en annen på løp. Hvordan en spiller som Glenn Johnson kan få muligheten til å spille på¨styrkene sine med en slik manager er helt gresk for meg.
Fulham er en relativt liten klubb, som han reddet fra fortapelsen, og deretter har styrt inn til to plasseringer rundt midten av tabellen. I tillegg har han altså dette eventyret som endte med tap i Hamburg bak seg. Hvis det er slike resultater som skal avgjøre at man ikke gikk for en manager med en mer definert offensiv filosofi, og som i større grad ville begeistre fansen, stiller jeg meg nok en gang meget tvilende til om Purslow er en Anti-Krist for Liverpool Football Club.