De fleste spillerne i LFC har høyere ukelønn enn vanlige arbeidere har i årslønn. Kan noen vennligst fortelle meg hvordan disse spillerne som påstår at de elsker Liverpool mer enn noe annet kan ha samvittighet til å heve slike lønninger slik situasjonen er i øyeblikket? Det er jo ikke akkurat slik at de hadde måttet gå på sosialen om de reduserte lønna si med så mye som 95%. De ville fortsatt hatt en svært høy inntekt. Jeg mener bestemt at Gerrard har en ukelønn på ca 1 million NOK, og Torres tjener vel omtrent det samme. Med 95% reduksjon av lønna ville de da tjent 50.000 kroner i uka. Uff, da er man jammen fattig! Vet ikke helt hva resten av førstelagstroppen tjener, men om vi legger oss på et snitt på rundt 300.000 NOK i uka så er vi vel ikke langt unna sannheten. Og da har jeg ikke regnet med alle biintektene de har i form av sponsorer og reklameoppdrag, fri bil, fri telefon, gratis forsikring, nedbetalte hus og gud vet hva.
Jeg tør vedde min ukelønn (som ligger rundt det Gerrard tjener på 15 minutter hvis man regner 37,5 arbeidstimer i uka) at samtlige av disse spillerne faktisk har samvittighet til å stå og se på at LFC går konkurs uten en gang å tilby en penny i støtte til klubben som har gitt dem så ufattelig mye...
Ser man på det på den måten jeg har skissert er det egentlig helt ufattelig at det går an... Om jeg hadde en hobby som betydde mer for meg enn noe annet, og fikk tilbud om å holde på med denne hobbyen hver dag og attpåtil tjente 50.000 i uka på det, så tror jeg jammen meg jeg ville slått til... Ville ikke dere også?
Over 1 milliard mennesker lever for under $ 1 om dagen, så det skal være mulig å overleve, selv i England, på 50.000 kroner i uka...