Logg inn | Registrer | Hjelp

Hvilke problemer har LFC og hvordan kan de snus?

Siste innlegg ma, jan 4 2010 14:25 av Domino. 50 svar.
Side 4 av 4 (51 items) < Forrige 1 2 3 4
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • ma, jan 4 2010 5:07 Svar til:

Re: Hvilke problemer har LFC og hvordan kan de snus?

LFC Tony:
    Hva med å skifte til en 4-4-2 formasjon der en frisk og sikkert spillesugen Babel kan spille? Vi vet jo hva gutten kan. Mange supportere vil sikkert skyte meg nå, men jeg ønsker gutten en fair sjanse. På kant er han så som så, men om han hadde fått litt tid sammen med Torres på topp, tror jeg det kunne blitt et giftig spisspar med tiden. Farten, og teknikken til Babel kan nærmest hjelpe Liverpool i den offensive delen, og ikke minst så hjelper det Torres med å skaffe mer rom. Slik vi spiller nå er det lett å lese for motstanderen da dem bare har en spiss å tenke på, og ikke to. Dersom Benitez hadde gitt denne nederlenderen en fair sjanse å prøvd ut dette, ville jeg blitt veldig glad. Jeg tror jeg er en av de får supporterne som faktisk har troa på denne unggutten. Jeg vet hva han kan, og han viste mot Lyon i Champions League at han har en giftig skuddbein, og han er rask og teknisk god.

Helt enig i hva du sier her Tony. Jeg har alltid hatt troen på Babel, og ser på han som et verdensklasse-talent. Hadde han fått spilletid sammen med verdens beste spiss (etter min mening), så tror jeg han kan bli nesten like god om et par år. Han har farten, teknikken, skuddfoten og han er sterk i luften. Men det er jo det vi en del ganger har vært inne på; han mangler spilleforståelse! Men dette kan man jo lære seg ved trening vel?

Hvorfor kan ikke Benitez gi han en sjangs? Hvorfor kjøpe et så stort talent uten å bruke han til noe. Tror ikke han hadde funket så godt alene på topp, men sammen med Torres så ser jeg for meg en meget giftig duo om et par år. 

Benitez, gi gutten en sjangs. Har troen på deg, Babel!

YNWA!

• ma, jan 4 2010 6:16 Svar til:

• alun
    • Topp 200
    • Registrert dato ti, des 22 2009
    • Innlegg 688

AFF:

alun:

Hovedproblemet i år er skader og formsvikt,og dermed mangel på selvtillit hos mange spillere. At Gerrard ikke er i vanlig slag går utover selvtilliten til hele laget. Vanligvis er det han som løfter laget ,og får i gang entusiasmen hos medspillere og publikum.

Føler meg ikke trygg defensivt da det gjelder Johnson og Insua. De gjør mye bra  men blir litt for ofte lurt . Riise og Arbeloa var bunnsolide backer . Skrtl,Aggerog Carragher har heller ikke vært i vanlig form. Savner en midtstopper med stor fart.  Pepe Reina holder veldig høy klasse bakerst.

På sentral midtbane sliter vi med at  de kreative  playmakere ,Gerrard og Aquilani er langt unna toppform. De defensive midtbanespillerne Mascherano og Lucas gjør det som er forventet av dem,men bør ikke spille samtidig.

Vi mangler kantspillere offensivt med stor fart, dribleferdigheter og gode innlegg.Dette gjelder både høyre og venstre kant.  Må true bakrom også.

Torres kan vi ikke klage på. Han scorer på bestilling. Han får dog for dårlig service.

Babel har stor fart og dribleferdigheter man blir lite brukt pga Kuyt og aurelio blir vurdert som bedre alternativ av Benites(jf reading kampen) med andre ord Benites vil ha defensive slitere på kantene, Aurelio er forsvarer og Kuyt jobber mye bakover! også trist å se Ngog spille offansiv midtbane isted for å ha 2 spisser !!! ikke rart vi sliter når vi ha skader, vi spiller kunn en formasjon 4-5-1 eller 4-4-1-1 som det blir kalt! tror Benites har utspilt sin rolle, man må tilpasse taktikk etter det manskapet man har til rådighet! + vi bytter alt for sent i kamper, Benites bør gjøre byttene tidligere ikke vente til det 80 minut osv.

Grunnen til at Kean ble en fiasko =Benites, han ble bedt om å ver offensiv mid da han er en striker!!!

Babel er et alternativ på kant, men tipper Benitez ser på han som for svak på det defensive. Johnson og Insua er ofte på raid fremover . Mulig derfor Benitez velger Kuyt og feks. Aurelio på kant. Kunne likt å sett Babel på høyresiden . Men han trenger mange kamper på rad for å få selvtillit .

• ma, jan 4 2010 7:35 Svar til:

En ting er sikkert; fansen glemmer fort.

Hvert eneste år er vi gjennom den samme spillemessige krisen, og hvert eneste år blir dette diskutert like heftig blant supporterne. Så skjedde også forrige sesong, selv om vi da hadde så flaks i poengfangsten under høstsesongen at den dårlige perioden senere på vinteren ikke ble katastrofal for sluttresultatet.

Med unntak for noen korte vårmåneder et par av årene har vi alltid vært for dårlige. Så dette er ikke noe nytt.

Det er rimelig "supporterisk" å tro at Lucas, Benayoun, Insua, Kuyt, Babel, N'Gog & co skal kunne ta oss inn i tetstriden på permanent basis. Det er stallfyll og uferdige spillere som dominerer førstelaget vårt; da blir det 7.plass og CL-exit.

• ma, jan 4 2010 13:43 Svar til:

• jan0889
    • Topp 10
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Kristiansand
    • Innlegg 8 408

http://www.na24.no/article2791645.ece

så er vi ikke verst i klassen som sagt.. når det gjelder gjeld.

• ma, jan 4 2010 13:45 Svar til:

• jan0889
    • Topp 10
    • Kristiansand
    • Innlegg 8 408

trophy:
    Det er rimelig "supporterisk" å tro at Lucas, Benayoun, Insua, Kuyt, Babel, N'Gog & co skal kunne ta oss inn i tetstriden på permanent basis.

nå er vle Benayoun en klasse spiller. Kuyt var på årets lag ifjord. Insua, Ngog og Lucas kommer til å bli glittrende.. Insua holder PL nivå nå, Ngog sjokkerer mange med sin ennorme utvikling og kommer til bli strålende (må jo ikke glemme at han er backup, og fortsatt er her for å lære) Lucas har som vi har diskutert i 3000 innlegg eller noe slitk i hans tråd, spilt mere enn Rafa og alle hadde trodd/håpet, pga skader osv. Han er også her foreløpig for å utvikle seg, og vil bli henvist til mer hvile om Aqualani slåtr til som man tror.
  • ma, jan 4 2010 14:25 Svar til:

• Domino
    • Topp 200
    • Innlegg 659

trophy:

Det er rimelig "supporterisk" å tro at Lucas, Benayoun, Insua, Kuyt, Babel, N'Gog & co skal kunne ta oss inn i tetstriden på permanent basis. Det er stallfyll og uferdige spillere som dominerer førstelaget vårt; da blir det 7.plass og CL-exit.

Det er heller ikke spillere som det forventes skal ta oss inn i tetstriden. Vi har nøkkelspillere som skal heve nivået til laget, og dra med seg resten opp på et høyt og godt nivå. Da er det opp til "resten" å henge med på tempoet/nivået. Det klarer samtlige av de du nevner, kanskje med unntak av Babel, som enda har litt å bevise.

Dagens nøkkelspillere har klart dette i svært dårlig grad i år, og fortjener kritikk for det. Nå burde vi nok hatt én nøkkelspiller til, pluss to-tre gode squadspillere, så hadde sikkert jobben blitt lettere.

Yossi er foresten en spiller jeg føler kan dra opp nivået. Kuyt har veldig mye å bidra med, så lenge laget gjør det greit spillmessig.

Spillerne du nevner, dominerer foresten ikke førstelaget. Babel får omtrendt ikke spille, N'gog er backup for Torres og Lucas stepper inn for Aquilani. Men at enkelte har fått "for mange" kamper i år, er det ingen tvil om. Insua synes jeg har klart seg veldig bra, men dersom han skal spille mer/mindre fast, synes jeg resten av forsvarsrekka er nødt til å være solide. Det har de absolutt ikke vært i år, men stopperne har hevet seg betraktelig siste kampene. Johnson glipper litt for ofte defensivt, og da mener jeg Aurelio burde brukes på venstre back.

Side 4 av 4 (51 items) < Forrige 1 2 3 4