trophy:
Det er rimelig "supporterisk" å tro at Lucas, Benayoun, Insua, Kuyt, Babel, N'Gog & co skal kunne ta oss inn i tetstriden på permanent basis. Det er stallfyll og uferdige spillere som dominerer førstelaget vårt; da blir det 7.plass og CL-exit.
Det er heller ikke spillere som det forventes skal ta oss inn i tetstriden. Vi har nøkkelspillere som skal heve nivået til laget, og dra med seg resten opp på et høyt og godt nivå. Da er det opp til "resten" å henge med på tempoet/nivået. Det klarer samtlige av de du nevner, kanskje med unntak av Babel, som enda har litt å bevise.
Dagens nøkkelspillere har klart dette i svært dårlig grad i år, og fortjener kritikk for det. Nå burde vi nok hatt én nøkkelspiller til, pluss to-tre gode squadspillere, så hadde sikkert jobben blitt lettere.
Yossi er foresten en spiller jeg føler kan dra opp nivået. Kuyt har veldig mye å bidra med, så lenge laget gjør det greit spillmessig.
Spillerne du nevner, dominerer foresten ikke førstelaget. Babel får omtrendt ikke spille, N'gog er backup for Torres og Lucas stepper inn for Aquilani. Men at enkelte har fått "for mange" kamper i år, er det ingen tvil om. Insua synes jeg har klart seg veldig bra, men dersom han skal spille mer/mindre fast, synes jeg resten av forsvarsrekka er nødt til å være solide. Det har de absolutt ikke vært i år, men stopperne har hevet seg betraktelig siste kampene. Johnson glipper litt for ofte defensivt, og da mener jeg Aurelio burde brukes på venstre back.