Logg inn | Registrer | Hjelp

John Arne Riise

Siste innlegg on, jul 13 2011 20:30 av Aklop. 978 svar.
Side 51 av 66 (979 items) « Første ... < Forrige 49 50 51 52 53 Neste > ... Siste »
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • on, sep 8 2010 19:01 Svar til:

Re: John Arne Riise

Hadde jeg vært John Arne Riise hadde jeg ikke nøyd meg med en ferarri, jeg skulle hatt to. I tillegg skulle jeg ha hatt ei brystfager lita snelle under hver arm, en brunette og ei blondine. Skal ikke stå på janteloven!

Jeg "liker" bare ikke broren. Ikke synes jeg han er god nok til å spille fast på landslaget, og hver eneste TV-intervju med han så skal han prate sånn om broren sin. Blir sikkert lagt opp til det av journalisten, men nå er det nå en gang sånn at det er det som blir vist på TV vi ser. Sikkert en knallperson i virkeligheten, og arbeidsinnsatsen hans skal det ikke stå på!

Moren liker jeg ikke fordi hun kom med falske anklager mot'n Ivar fra Narvik, og sånne folk liker jeg på generelt grunnlag ikke.

• on, sep 8 2010 19:05 Svar til:

Veriado:

Hadde jeg vært John Arne Riise hadde jeg ikke nøyd meg med en ferarri, jeg skulle hatt to. I tillegg skulle jeg ha hatt ei brystfager lita snelle under hver arm, en brunette og ei blondine. Skal ikke stå på janteloven!

Jeg "liker" bare ikke broren. Ikke synes jeg han er god nok til å spille fast på landslaget, og hver eneste TV-intervju med han så skal han prate sånn om broren sin. Blir sikkert lagt opp til det av journalisten, men nå er det nå en gang sånn at det er det som blir vist på TV vi ser. Sikkert en knallperson i virkeligheten, og arbeidsinnsatsen hans skal det ikke stå på!

Moren liker jeg ikke fordi hun kom med falske anklager mot'n Ivar fra Narvik, og sånne folk liker jeg på generelt grunnlag ikke.

Påstandene dine om BHR tar ihvertfall jeg avstand fra.

• on, sep 8 2010 19:06 Svar til:

GaryMacca:

Det kan du godt, alle har forskjellige meninger om forskjellige spillere. 

• on, sep 8 2010 19:14 Svar til:

Veriado:

GaryMacca:

Det kan du godt, alle har forskjellige meninger om forskjellige spillere. 

Ja, naturligvis. Men jeg tenkte ikke her først og fremst på "spilleren" Bjørn Helge Riise.

Dog synes jeg han også har gjort det bra der og prestasjonene på landslaget har vært rimelig stabile over en periode nå. Blir spennende å se om han klarer å tilrive seg en plass i Fulham snart.

• on, sep 8 2010 19:16 Svar til:

GaryMacca:
    Ja, naturligvis. Men jeg tenkte ikke her først og fremst på "spilleren" Bjørn Helge Riise.

Ser den, og kunne selvsagt formulert meg litt annerledes en det jeg gjorde. 

• on, sep 8 2010 22:58 Svar til:

Domino:

Har en som sammenligner franskammen og Rafa også (tror jeg har postet disse tidligere). Ser mer ut som at Houllier viste progresjon de første 2-3 sesongene, for så å stagnere helt. Deretter tar Rafa over, og får oss etter hvert opp igjen, på et høyere nivå enn det Houllier klarte. 

Det er verdt å merke seg at vi i "skandalesesongen" i fjor oppnådde en høyere poengsum enn i Houlliers siste sesong. I 03/04 fikk vi 60 poeng, dette ville faktisk gitt 8. plass i  09/10. Vi hadde en elendig sesong i fjor og jeg vil ikke bortforklare noe, men det er ikke til å stikke under en stol at det har blitt tøffere konkurranse i PL etter Abramovich og City-sjeikens ankomst.

• to, sep 9 2010 0:48 Svar til:

Keben:
    Det er verdt å merke seg at vi i "skandalesesongen" i fjor oppnådde en høyere poengsum enn i Houlliers siste sesong. I 03/04 fikk vi 60 poeng, dette ville faktisk gitt 8. plass i  09/10. Vi hadde en elendig sesong i fjor og jeg vil ikke bortforklare noe, men det er ikke til å stikke under en stol at det har blitt tøffere konkurranse i PL etter Abramovich og City-sjeikens ankomst.

Houlliér maktet fjerdeplass i datidens konkurransesituasjon (03-04). En manager som frambringer resultater er essensiellt.

Benitez maktet bare syvendeplass under den nåværende konkurransesitusjon (09-10). Favør Houlliér.

Å sammenligne poengsummer fra forskjellige sesonger er feil på et så lavt nivå som "Å bytte fotballkort"-stadiet. Det er plasseringene som teller.

Alt dette som et følge av vanskeligheten med å frambringe en verdig vinner. Serieordningen er det nærmeste vi har en rettferdig målestokk på dette, men den har sine "feil" eller skjevheter som er utslagsgivende. Ett lag kan få en tendens til stadig å møte formlag- et annet lag kan få en uforholdsmessig uttelling når motstanderne ikke stiller sitt beste lag grunnet skader f.eks.

Poenget med seriespill er at antallet kamper rent statistisk skal jevne dette ut over en lang sesong. Men dette er ikke perfekt. Direkte misvisende blir det om en klipper poeng fra tabellen i 03-04 og paster dette inn i nåtiden.

Resultater i en serie i en og samme sesong er det nærmeste vi kommer i å måle en et verdig bestelag- med den motstand og utfordringer som møtes i denne spesifikke sesongen.

"Vi vant 2-0 over lag C derfor er vi 1-0 bedre enn lag B som klarte bare 1-0 mot lag C!"

• to, sep 9 2010 6:05 Svar til:

Keben:

Domino:

Har en som sammenligner franskammen og Rafa også (tror jeg har postet disse tidligere). Ser mer ut som at Houllier viste progresjon de første 2-3 sesongene, for så å stagnere helt. Deretter tar Rafa over, og får oss etter hvert opp igjen, på et høyere nivå enn det Houllier klarte. 

Og i 1986 ville 60 poeng rukket til en 12.plass, hva så? Enhver sesong lever sitt eget liv og slike sammenligninger er, som Heighway også påpeker, intetsigende.

• to, sep 9 2010 8:36 Svar til:

BreadAndButter:

Keben:

Domino:

Og i 1986 ville 60 poeng rukket til en 12.plass, hva så? Enhver sesong lever sitt eget liv og slike sammenligninger er, som Heighway også påpeker, intetsigende.

Snakk for deg selv er du snill. Jeg synes det er interessant jeg.
  • to, sep 9 2010 8:45 Svar til:

Heighway:
    Å sammenligne poengsummer fra forskjellige sesonger er feil på et så lavt nivå som "Å bytte fotballkort"-stadiet.
    Hyggelig påstand for de som nettopp gjorde det. Synes det er interessant jeg.
  • to, sep 9 2010 10:46 Svar til:

Joda, interessant er det. Men det blir likavel litt feil å sammenligne sesonger på den måten fordi motstanderne er ikke de samme. 

Når det gjelder Riise så står jeg fortsatt på at det var riktig å selge, på det tidspunktet handelen ble gjort. Supporterne har muligheten til å være etterpåklok, men det har ikke manageren.

• to, sep 9 2010 12:40 Svar til:

Hva er det for noe tull å si at man ikke kan sammenligne to forskjellige sesonger? Selvfølgelig kan man det. Det er jo ikke noe som har forandret seg i løpet av årene imellom. Spillet er det samme, oppsettet er det samme, det er stadig 3 poeng for seier og 1 for uavgjort og det er like mange lag å spille mot og poeng å spille for som det var før.

I 03/04 fikk topp 4-lagene 90, 79, 75, og 60 poeng. I 09/10 var tallene 86, 85, 75 og 70. Lagene midt på tabellen (nr. 9, 10 og 11) fikk i 03/04 52, 50 og 48 poeng, mens de i 09/10 fikk 50, 50 og 47 poeng. De tre nederste lagene sto til slutt med rundt 30 poeng hver begge sesonger. 

Så hvor er den store forskjellen? Hvorfor kan ikke to sesonger sammenlignes? Fordi det ikke støtter forfatterens sak...?

• to, sep 9 2010 12:50 Svar til:

oosnes:

Hva er det for noe tull å si at man ikke kan sammenligne to forskjellige sesonger? Selvfølgelig kan man det. Det er jo ikke noe som har forandret seg i løpet av årene imellom. Spillet er det samme, oppsettet er det samme, det er stadig 3 poeng for seier og 1 for uavgjort og det er like mange lag å spille mot og poeng å spille for som det var før.

I 03/04 fikk topp 4-lagene 90, 79, 75, og 60 poeng. I 09/10 var tallene 86, 85, 75 og 70. Lagene midt på tabellen (nr. 9, 10 og 11) fikk i 03/04 52, 50 og 48 poeng, mens de i 09/10 fikk 50, 50 og 47 poeng. De tre nederste lagene sto til slutt med rundt 30 poeng hver begge sesonger. 

Så hvor er den store forskjellen? Hvorfor kan ikke to sesonger sammenlignes? Fordi det ikke støtter forfatterens sak...?

Så du mener det er helt naturlig å sammenligne ligavinnerne våre på 80-tallet med lagene til Rafa? De må ha vært mye dårligere lag, ettersom de fikk langt færre poeng...

• to, sep 9 2010 12:52 Svar til:

Marre:
    Heighway:
    Å sammenligne poengsummer fra forskjellige sesonger er feil på et så lavt nivå som "Å bytte fotballkort"-stadiet.
    Hyggelig påstand for de som nettopp gjorde det. Synes det er interessant jeg.

Mangler vel litt selvinsikt over viktigheten av hva som skrives her på forumet også, hvis man mener at det er på høyere nivå enn på "bytte fotballkort-stadiet." De aller fleste innlegg har null viktighet utover at man personlig synes det er gøy.

Praktiske råd om reiser, supporteroppførsel osv er en annen sak, men å diskutere JAR, Rafa, Hogde og forrige års poenghøst er vel omtrent like viktig som å bytte fotballkort.

• to, sep 9 2010 13:08 Svar til:

williamw:

oosnes:

Så du mener det er helt naturlig å sammenligne ligavinnerne våre på 80-tallet med lagene til Rafa? De må ha vært mye dårligere lag, ettersom de fikk langt færre poeng...

80-tallet?? Til opplysning gjelder sammenligningene Houlliers og Rafas siste sesonger - ikke 80-tallet.
Side 51 av 66 (979 items) « Første ... < Forrige 49 50 51 52 53 Neste > ... Siste »