DonFlat:Dette kom som er sjokk. Alle forventet Gerrard. Stuart Pearce begynner allerede nå og skal overraske folk?? Parker har kun 10 kampa for landslaget, han fortjene ikkje noke kapteinsbind. Pearce begynna iallefall ikkje beskjedent. Eg ønska han ingenting godt.
Lurer på om avgjørelsen har noe å gjøre med ryktene om at Gerrard visstnok tenker på å gi seg?
Hvis det derimot ikke er grunnen, blir kanskje dette tungen på vektskålen - det som fører til at Gerrard faktisk gir seg på landslaget. Han er ikke direkte gammel, og kunne nok holdt til neste VM. Men mesterskap er en ting, uviktige treningskamper noe ganske annet. Skadeutsatt som han er, ser jeg helst at han kun konsentrerer seg om Liverpool de siste årene av karrieren sin.
Ellers kan man jo spørre seg om Terry automatisk får kapteinsbindet tilbake etter EM, når saken mot ham blir avgjort. Jeg håper ikke det. Dette er andre gangen han må gi det fra seg av utenomsportslige årsaker. Ikke at England er favoritt-landslaget, men de fortjener sportslig fokus nå. Og kanskje edruelige forventninger pressen.