Logg inn | Registrer | Hjelp

Heia Norge!

Siste innlegg to, okt 13 2011 19:30 av Aquaman. 337 svar.
Side 13 av 23 (338 items) « Første ... < Forrige 11 12 13 14 15 Neste > ... Siste »
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • on, sep 8 2010 21:31 Svar til:

Re: Heia Norge!!!

Veriado:

Uansett morro!

Liverpool var jo i en periode ranket som det beste laget i Europa, uten at det heller reflekterte sannheten helt... 

helt klart, veldig artig. 

jeg har ikke helt satt meg inn i hvordan dette poeng systemet til FIFA virker så om noen har lyst til å forklare hadde det jo vært fint.

jeg husker Liverpool ble rangert som nummer 1. i europa på en av disse listene, men fikk inntrykk av dette gikk mer på gjennomsnittlig poeng fangst i serie, cup og europa, der seier gir 3 poeng uavgjort 1 poeng osv. noe som for meg virker litt enklere å forstå noe av hehe.

om det var riktig er jo en annen ting =)

• on, sep 8 2010 21:43 Svar til:

Iamtimwhoareu:

får nesten legge til, det er imponerende men det reflekterer vel ikke sannheten helt.

Norge er ikke det 14. beste landslaget i verden! 

Jeg er ikke så sikker på at Norge ikke er det 14. beste laget i verden pr.dags dato. Vi har slått Portugal og Frankrike den siste måneden, i tillegg til Island, og når jeg ser på lagene som er foran og bak oss, er det nok ikke så riv ruskende galt.

Jeg antar vi passerer land som Slovenia, USA, Sveits og Australia blant annet og pr.nå antar jeg vi er bedre enn disse nasjonene.

• on, sep 8 2010 21:49 Svar til:

GaryMacca:

Iamtimwhoareu:

får nesten legge til, det er imponerende men det reflekterer vel ikke sannheten helt.

Norge er ikke det 14. beste landslaget i verden! 

Jeg er ikke så sikker på at Norge ikke er det 14. beste laget i verden pr.dags dato. Vi har slått Portugal og Frankrike den siste måneden, i tillegg til Island, og når jeg ser på lagene som er foran og bak oss, er det nok ikke så riv ruskende galt.

Jeg antar vi passerer land som Slovenia, USA, Sveits og Australia blant annet og pr.nå antar jeg vi er bedre enn disse nasjonene.

hmm, jo ja kanskje hehe, men det tar meg tilbake til spørsmålet over. hvordan fungerer denne rangeringen?

kan man lese den som en formtabell, eller viser den det faktiske styrkeforholdet mellom lagene?

Island blir rangert som nummer 79, jeg vil ikke si de er så dårlige. jeg synes heller ikke Egypt forsvarer en 9. plass etter hva jeg har sett av de. 

• on, sep 8 2010 21:50 Svar til:

Er hvordan laget har prestert over tid. Så sånn sett kan man kanskje se på det som en formtabell.... Vil jo også selvsagt være en pekepinne på styrkeforholdene, lag på top 10 er naturligvis bedre en lag langt nede på tabellen. Men boilln e roinn, og ailt kan skje når dommarn blås i fløyta!

• on, sep 8 2010 21:57 Svar til:

Veriado:

Er hvordan laget har prestert over tid. Så sånn sett kan man kanskje se på det som en formtabell.... Vil jo også selvsagt være en pekepinne på styrkeforholdene, lag på top 10 er naturligvis bedre en lag langt nede på tabellen. Men boilln e roinn, og ailt kan skje når dommarn blås i fløyta!

hehe, ja det er sant.

er vel det som gjør fotball så interresant =)

• on, sep 8 2010 22:46 Svar til:

• Riis
    • Topp 500
    • Registrert dato ma, aug 24 2009
    • Porsgrunn
    • Innlegg 365

• to, sep 9 2010 8:37 Svar til:

• jan0889
    • Topp 10
    • Registrert dato on, des 19 2007
    • Kristiansand
    • Innlegg 8 239

vanvittig imponerende, og ikke minst deilig å slå portugisiske svin. Men det som egentlig betyr noe i denen kvalikken, er å slå danmark. Så kan de sitter der over å hyle fra seg om fjellaper!

• to, sep 9 2010 12:25 Svar til:

Spennende! Tok meg faktisk tid å sette meg inn i dette, og etter mine beregninger får vi følgende poeng etter de tre siste kampene: 

Frankrike:537
    Island: 907,5
    Portugal: 1440

Norge står per 11. aug 2010 oppført på 22. plass med 878 poeng.

Det er kampene de siste 48 månedene som er tellende, og det er snittet fra disse kampene som er gjeldene. Det betyr at kampene:

Norge - Brasil 1-1
    Ungarn - Norge 1-4
    Norge - Moldova 2-0

....forsvinner ut av ranking-systemet.
    (Brasil var ranket som nr 1 i verden i 2006, og da har jeg regnet ut at den kampen er verdt 39 poeng i dag)
    (1 poeng for uavgjort x 1 poeng for vennskapsmatch x 1.99 for Brasil sin ranking x 0,98 for Regional ranking x 100 x 0,2 for at kampen er spilt for 36-48 måneder siden = 39 poeng)

Det er uansett kampene det siste året som teller mest med verdi 1, mens de blir mindre og mindre verdt desto lenger siden de ble spilt. Kamper spilt for 36-48 måneder siden har verdi 0.2.

Så da blir det jo spennende å se hvilken stigning Norge får! Noen lag foran oss kan jo ha gjort det dårlig i tillegg... Portugalkampen er uansett gull verdt på rankingssystemet!

Har jeg regnet riktig forresten? Geeked

• to, sep 9 2010 23:49 Svar til:

ser at Queiros har fått fyken, det kan jo virkelig ha vært lykken å få Portugal når vi gjorde det om en ny mann kommer inn og løfter laget tilbake på vinnersporet. 

i allefall opp det nivået et Portugisisk lag burde være, altså ikke slippe inn 4 mål hjemme mot Kypros og tape for Norge. 

• fr, okt 8 2010 20:50 Svar til:

• ShaLFC
    • Topp 10
    • Porsgrunn
    • Innlegg 4 587

Godt å slippe TV2s tull for en gangs skyld.

Fantastisk deilig å følge landskampen med Fredheim og Tjernås.. disse to beherskede og kunnskapsrike herrer som hever stemmen der det kreves.

• fr, okt 8 2010 20:57 Svar til:

Sjekk Tom Høgli herjer på backen. Så rutinert å bli lurt en gang sånn at han fortsatt kan spille i TIL til neste år. For en spiller!
  • fr, okt 8 2010 20:58 Svar til:

• Rabben
    • Topp 50
    • Oslo
    • Innlegg 1 964

Synes det er latterlig at man må abonnere og betale for å se Norges landskamper i Norge.

høre kampen på radio, attpåtil med NRKs kommentatorer...

Ellers fantastisk med tomåls-ledelse til pause. Håper på en uavgjort i Portugal-Danmark, så ser ting lyst ut!

• fr, okt 8 2010 21:32 Svar til:

Tjaaaa, nå kommer Kypros potetene...................
  • fr, okt 8 2010 21:36 Svar til:

De har morsomme navn disse kypriotene som Satsias og Aloneftis :-) Noe for Liverpool?
  • fr, okt 8 2010 21:51 Svar til:

Flott resultat for Norge. EM neste.
Side 13 av 23 (338 items) « Første ... < Forrige 11 12 13 14 15 Neste > ... Siste »