Domino:Synes slettes ikke Kuyt har vært så svak som svært mange ser ut til å mene. Han har spilt overraskende få kamper etter min mening (mhp. hvor mange spillere som ikke har levert), der fler av startene hans har vært når hele laget står helt i stampe og samtlige spillere ser hjelpesløse ut. Til sammenligning med sine konkurrenter, mener jeg Kuyt i alle fall klarer å holde seg synlig, involvert og har stor evne til å kombinere i småspill. Dette er dessverre mer enn hva mange av alternativene kan skilte med så langt. Håper å se nederlenderen fra start oftere frem til andre spillere kommer i form og viser seg frem.
Kuyt har hatt en ytterst svak sesongstart der han helt berettiget ikke har hatt klippekort. At han nå er i form er selvsagt gledelig og da kan vi benytte oss av spilleren mer regelmessig. Kuyts styrke er at han er flink å jobbe bakover og gjør nytte for seg i å opprettholde lagets defensive struktur- selv på en dårlig dag.
Når vi i fremtiden skal se på hvilke midtbanespillere vi skal bruke så må vi ønske oss slike toveis spillere som Kuyt da moderne fotball tilsier at midtbanespilleren må være dyktig foran begge mål uten at denne arbeidsmengden reduserer dyktigheten. Kort sagt box to box-egenskaper.
Slik sett er f.eks Maxi å regne som en ren angriper da han ikke har rekkevidden til å spille med kvalitet hvis han skal skjøtte samme jobb som Kuyt på venstresiden. Jeg mener det er sammenfall med Enriques få dårlige kamper på backen med Maxis opptredener som venstre kant.