Logg inn | Registrer | Hjelp

Liverpool v West Bromwich (kamptråd)

Siste innlegg to, sep 2 2010 13:31 av Capt'n Gog. 560 svar.
Side 38 av 38 (561 items) « Første ... < Forrige 34 35 36 37 38
Sorter innlegg: Forrige Neste
  • ma, aug 30 2010 17:44 Svar til:

• FysioFC
    • Topp 50
    • Registrert dato sø, apr 6 2008
    • K&amp;amp;amp;#248;benhavn
    • Innlegg 1 933

Re: Liverpool v West Bromwich (kamptråd)

BreadAndButter:

Hyggelig at flere har oppfattet det samme som meg når det gjelder forsvaret og deres svake avleveringer.

FysioFC:

Hvis vi ser på våre stoppere sammenlignet med Vidic - Evans, Terry-Alex og Vermalen-De Nye, så er det egentlig kun Vermalen som stikker seg ut som en god ballbehandler av disse, litt som Agger. Ellers kan man alltids diskutere hvem som er best osv, men gode, konstruktive passninger er det ikke mye av, og det er ikke lett heller.

Jeg etterlyser ikke den konstruktive pasningen eller "gullpasningen" fra våre forsvarspillere. Det jeg peker på er at deres elendige avleveringer bidrar til at motstanderne kan opprette et spillemessig press i lange eller korte perioder, vi kommer oss rett og slett ikke ut av vår egen forsvarssone i perioder. Sammenlignet med de du nevnte der har våre forsvarspillere (og da inkluderer jeg backene) ikke evnene til noe så enkelt som den gode klareringen. En avklarering som faller langt inne på motstandernes banehalvdel de gangene det er behov for dette gir vårt lag en mulighet til å flytte opp laget. I stedet ser vi fra våre forsvarspillere avklareringer som ramler ned til motspiller på 25-30 meter, går til innkast på høyde med 16 meteren eller ut til hjørnespark. Sammenlignet med de samme spillerne mangler våre spillere også evnene til å slå den enkle pasningen til medspiller på medløp. Kommer pasningen til våre midtbanespillere er det oftest når vedkommede er feilvendt og/eller stillestående noe som igjen ofte resulterer i brudd fra motstanderne.

Midtbanen har også sin del av "skylda" ved at de mangler kreativitet og vilje/evne til å gjøre seg spillbar oftere for våre forsvarspillere. Men jeg mener fremdeles at hovedproblemet ligger i forsvaret, først og fremst sentralt, og at problemene på midtbanen sannsynligvis vil løse seg når vi får Cole og Raul tilgjengelig.

Er helt enig i at klareringene alt før ofte er før korte, går til innkast på egen banehalvdel eller rett til motspiller. Mine betraktelser gikk kun på selve passningsspillet, som jeg forstod som tema. Jeg der ikke på en klarering som en passning, men er helt enig i at de ofte er før dårlige. Men igjen kommer vi tilbake til midtbanens evne til å vinne dueller, og plukke opp 2.baller.
  • to, sep 2 2010 0:08 Svar til:

• hayabusa
    • Ikke rangert
    • Registrert dato sø, aug 29 2010
    • Innlegg 3

Er også enig at det er dårlig bevegelse på spillerene, ikke bare midtbanen men over hele linjen, ingen smarte løp,

som resulterer i at ballfører ikke har noen å spille til, ingen kreativitet i det hele tatt.

Før hadde praktiserte vi noe som kaltes for "pas and move" eg kan ikke se noe move hos våre spillere...

Eg er meget bekymret for spille stilen som eg ser i de første kampene.. Mange lange baller som ikke har adresse.

Håper ikke at det det er sånn Hogson vil at Liverpool skal spille i framtiden.. da er det ikke bare City som kommer til å gi oss grisebank.. Vi har United om to runder :o(

Det e' litt synd å innrømme at united spiller mye mere pas and move enn vi gjør, for tiden.

Det bekjymrer ett gammelt Liverpool hjerte, det e' rett ogslett ondt å se! 

Har vert Fan siden 72'  har hvert med på mange oppturer  og nedturer , men dette er den tyngste..

men hjertet slutter ikke å slå for Klubben vår..

Måtte bare lette litt på trykket

Håper på en god forsettelse på sesongen..

• to, sep 2 2010 9:09 Svar til:

Det kunne like godt vært gamle Drillos som var på banen, samme spillestil. Eneste forskjellen var at Drillo hadde ett oppspillspunkt som ravet drøye 2m over bakken. Håper inderlig at flopasninga ikke blir det fremste angrepsvåpen til Liverpool i fremtiden.

• to, sep 2 2010 11:06 Svar til:

Harald1960:
    Før hadde praktiserte vi noe som kaltes for "pas and move" eg kan ikke se noe move hos våre spillere...

Skulle ikke Hodgson være en "pass-and-move"-tilhenger da? I så fall kan det jo hende han terper på dette. Han har ikke vært lenge i klubben, og sikkert mye å ta tak i. Litt tid tar det jo å legge om spillerstil, så vi kan jo håpe at han får satt fart på sakene snart..

• to, sep 2 2010 11:38 Svar til:

• hayabusa
    • Ikke rangert
    • Registrert dato sø, aug 29 2010
    • Innlegg 3

Ja, Vi får håpe att, det skjer.. Men hvor kommer de lange ballene fra da ? Benitez spilte gjennom midt banen, og ikke over. Er det noe Roy har tatt med seg fra Norge ?

Håper at den nye Portogiseren(husker ikke navn) kan tilføre noe kreativitet på midtbanen, og at spillerene begynner å bevege seg  mere, så det blir noen passnings alternativer fremover og ikke bakover fotball...

• to, sep 2 2010 13:31 Svar til:

Harald1960:
     Ja, Vi får håpe att, det skjer.. Men hvor kommer de lange ballene fra da ? Benitez spilte gjennom midt banen, og ikke over. Er det noe Roy har tatt med seg fra Norge ?

Det ble spilt MYE langt under Rafa ja. I alle kampene vi spilte mot forsvarende lag ble det bare banket opp fra egen halvdel pga manglende alternativer og lite kreativitet. Tversoverpasninger på egenhalvdel før langpasninger er absolutt ikke noe nytt..

Side 38 av 38 (561 items) « Første ... < Forrige 34 35 36 37 38